Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

And just like that - en kestä!

Vierailija
10.12.2021 |

Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.

Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.

Kommentit (2790)

Vierailija
241/2790 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jenkit ihmettelevät sitä miksi Carrie ei elvyttänyt eikä soittanut apua. Emme pelkästään me suomalaiset. Näkyy mm sarjan instatilillä.

Vierailija
242/2790 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa kyllä miten kököksi sarja on nyt luotu. Alkuperäisestä raikkaasta, näppärästä ja nokkelasta käsiksestä ei ole jäljellä juuri mitään. Voisin ehkä antaa anteeksi Bigin kuolemankin, ellei kokonaisuutta olisi sorvattu näin typeräksi. Huonosti kirjoitettuja kohtauksia toisensa perään, päälle liimattua wokeismia, epäuskottavia typerehtimisiä kuten nyt Mirandankin sekoilut professorin suhteen, myötähäpeää herättävän kliseisiä kiintiöhahmoja jne jne... Samanthan (ja Bigin jaksosta 2 eteenpäin) puuttuminen suorastaan alleviivaa sarjan kömpelyyttä.

En ymmärrä miksi tämä piti tehdä. En pitänyt elokuvistakaan, vaan tämä nerokas sarja olisi pitänyt vaan lopettaa siihen kun 6. kausi oli tullut ulos. Aikansa kutakin. 

Huipulla pitäisi lopettaa. Toki tämä olisi voinut onnistuakin, mutta ei nykyaikana ehkä niin osata.. Kyllä ennen osattiin paremmin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/2790 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkyttävää p*skaa miten miranda oli käsikirjoitettu muka niin luolassa asuneelta nähdessään tummaihoisen naisen. 🤦🏻‍♀️

Mirandallahan oli sarjassa kiihkeää suhde tummaan naapurimieheen :D

Vierailija
244/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tämä tästä jatkuu? Tuleeko perintöriitaa (Kiholla pari lasta nuoruudenhairahduksesta, joista ei ole kertonut mitään tai ei itse edes tiennyt), ja Carrie painostaa Mirandan selvittämään sitä, vaikka perintöriidat eivät varmaan ole Mirandan erityisalaa? 

Vierailija
245/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo käsikirjoittaja koettaa puolustella ja selitellä sitä, miksei Carrie soittanut ambulanssia!

Vierailija
246/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tulee uusi jakso?

Vierailija
247/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samanthan olisi voinut käsikirjoittaa vaikka viettämään sapattivapaata johonkin lämpimään paikkaan toyboyn kanssa, nyt hahmo saatiin näyttämään typerältä kiukuttelijalta.

Samoin Mirandasta tehty typerä hömelö joka käyttäytyy nolosti ikäänkuin ei ymmärtäisi enää mistään mitään.

Samaa mieltä kuin moni ketjussa, olisi voinut jättää sarjan siihen mihin se jäi. Jo elokuvat olivat rimanalitus.

Tätähän sarjakin oli loppuakohden. Kaikki muut käyttäytyivät jotenkin nolosti paitsi kiukkuiikka carrie. On kyllä niin epäuskottava hahmo kuin olla voi. Esimerkiksi ne hänen mieskuviot ei varmana mikään upporikas malleja deittaileva bisnesmies edes katsahtaisi toista kertaa jotain huithapelia, höpöhöpö juttuja lehteen kirjoittelevaa naista tai maanläheinen käsityöläinen haluaisi vaimokseen pinnallisen, eläimiä inhoavan muodin perässä juoksian.

Toi bisnessmies ihastuu huithapeliin höpöhöpö naiseen ja maanläheinen käsityöläinen pinnalliseen kaupunkilaisnaiseen on ihan oikeasti klishee romanttisissa hömppäelokuvissa ja -kirjoissa. Katso vaikka joku jouluelokuva Netflixistä. Valitsit minkä tahansa niin 90 prosentin todennäköisyydellä siinä joku kaupunkilaisnainen joutuu lähtemään jouluksi jonnekin maalaistuppukylään tekemään jotain tärkeää bisnestä. Siellä on just joku komea landepaukku, jonka kanssa he eivät voi ensin sietää toisiaan ja sitten he tietysti rakastuvat, koska ovat niin erilaisia.

Vierailija
248/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jatkuu...

5. Minua ei häirinnyt myöskään Samanthaan liittyvä selitys. Mielestäni sitä ei oltaisi tarvittu lainkaan ja Samanthan tilalle oltaisiin minun puolestani voitu heti ottaa joku samantyylinen hahmo, jota esittäisi toinen näyttelijä. Ymmärrän, että sarjan tekijät ovat kuitenkin halunneet kunnioittaa Samanthan muistoa pitämällä hänet sarjan tarinassa mukana. Pystyn kyllä kuvittelemaan, että Samantha olisi voinut katkeroitua Carrielle. Ihmisten luonteenpiirteet tuppaavat korostumaan mitä vanhemmaksi tullaan. Kukkien toimittaminen Bigin hautajaisiin oli kaunis teko, ja tyypillinen teko "kylmälle" Samanthalle, joka kuitenkin tarkoittaa hyvää ja tuntee myötätuntoa ja rakkautta syvällä sisimmässään.

6. Pidin tosi paljon siitä, että sarjassa oli paljon samaa kuin originaalissa Sinkkuelämäässä. Itse kyllä nauroin monessa kohtaa ja niin nauroi myös mieheni. En pitänyt sarjan komiikkaa hulvattomana, mutta kyllä se viihdytti.

7. Woke-homma oli turn off myös mulle. Monessa kohtaa sorruttiin stereotypioihin ja toisaalta tuntuu, että sarja myös samalla kritisoi woke-kulttuuria. Esimerkiksi Mirandan kykenemättömyys navigoida woke-maailmassa on itsessään jo pieni kritiikki sille, miten mahdottomaksi tämä mielensäpahoittamisen kulttuuri on kehkeytynyt. Mitä uskaltaa sanoa? Koska mustien puolustaminen on white saviour -syndroomaa ja milloin se on taas "the right thing to do"? Nämä asiat ovat vaikeita monelle. Toki ehkä tässä juuri yritetään jollain tapaa valaista ja kouluttaa ihmisiä ymmärtämään mistä on kyse. En tiedä. Toisaalta jos woke-kulttuuria ei olisi sisällytetty tähän sarjaan, se ei olisi ajan hermolla. Nämä asiat ovat niin pinnalla ja varsinkin tuossa homomaailmassa, jossa Carrie elää, joten olisi ihmeellistä ohittaa aihe kokonaan. Toisaalta pitääkö sen olla näin keskeinen osa koko sarjaa... mene ja tiedä?

Itse tulkitsin asian niin ettei Carrie soittanut Bigille ambulanssia koska halusi viettää viimeiset hetket suuren rakkautensa kanssa sen sijaan että olisi suhannut ympäri kämppää. Carriehän jo kerran perui heidän yhteiset suunnitelmat Charlotten vuoksi. Bigin kanssahan Carrien alunperin piti olla mutta meni ystävät edellä niinkuin sarjan alkuperäiseen meininkiin kuului.

Siis täh? Jos mun miehellä olisi sydänkohtaus, tasan suhaisin vaikka ympäri kaupunkia saadakseni paikalle pelastushenkilökuntaa, enkä edes ajattelisi mitään romanttisia viimeisiä hetkiä, vaan yrittäisin pelastaa hengen millä konstilla tahansa.

Sama täällä! Jotkut sanoivat itkeneensä kohtauksen takia, mutta mulla tunnelma koki kyllä totaalisen lässähdyksen...

Mulla ainoa mikä sai vähän kyyneleet silmiin oli Stanfordin ilmestyminen ruutuun. Olin jo unohtanut :(

Vierailija
249/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se käsikirjoittaja oli selittänyt syyksi tuolle ettei soittanut ambulanssia?

Vierailija
250/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo käsikirjoittaja koettaa puolustella ja selitellä sitä, miksei Carrie soittanut ambulanssia!

Missä? Miten?

Toisaalta Carrie on aina ollut surkea kriisin hetkellä ja yllättävissä tilanteissa. Mirandalta meni selkä ja Carrie lähetti Aidanin apuun koska oli itsellä muuta menoa ja totesi itsekin Aidanin olevan parempi tilanteessa.

Koira rupesi ripuloimaan kadulle niin Carrie kirkuu ja juoksee perässä lehden kanssa. Orava tuli mökkiin niin Carrie kirkuu ja Aidan taas pelastaa...

Carrie kaatuu catwalkilla ja jää sinne tönöttämään kun toiset mallit tyyliin kävelee yli :D no, nousi se lopulta sieltä.

Mutta niin, jopa Carrien olettaisi soittavan ambulanssin. Alkushokkia ehkä 20sek ja sitten puhelin käteen. Carrie elvyttämässä keskuksen ohjeilla, ensihoitajat rynnimässä ovesta sisään, Big kärrätään sairaalan ovista sisään ja Carrie jää katsomaan perään. Kengänkorkokin on katkennut tässä hötäkässä, Carrie roikuttaa kenkiä kädessä.

Ja sitten se voiceover että just like that, he died.

Klisee? Joo. Parempi? Kyllä.

Vierailija
251/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jatkuu...

5. Minua ei häirinnyt myöskään Samanthaan liittyvä selitys. Mielestäni sitä ei oltaisi tarvittu lainkaan ja Samanthan tilalle oltaisiin minun puolestani voitu heti ottaa joku samantyylinen hahmo, jota esittäisi toinen näyttelijä. Ymmärrän, että sarjan tekijät ovat kuitenkin halunneet kunnioittaa Samanthan muistoa pitämällä hänet sarjan tarinassa mukana. Pystyn kyllä kuvittelemaan, että Samantha olisi voinut katkeroitua Carrielle. Ihmisten luonteenpiirteet tuppaavat korostumaan mitä vanhemmaksi tullaan. Kukkien toimittaminen Bigin hautajaisiin oli kaunis teko, ja tyypillinen teko "kylmälle" Samanthalle, joka kuitenkin tarkoittaa hyvää ja tuntee myötätuntoa ja rakkautta syvällä sisimmässään.

6. Pidin tosi paljon siitä, että sarjassa oli paljon samaa kuin originaalissa Sinkkuelämäässä. Itse kyllä nauroin monessa kohtaa ja niin nauroi myös mieheni. En pitänyt sarjan komiikkaa hulvattomana, mutta kyllä se viihdytti.

7. Woke-homma oli turn off myös mulle. Monessa kohtaa sorruttiin stereotypioihin ja toisaalta tuntuu, että sarja myös samalla kritisoi woke-kulttuuria. Esimerkiksi Mirandan kykenemättömyys navigoida woke-maailmassa on itsessään jo pieni kritiikki sille, miten mahdottomaksi tämä mielensäpahoittamisen kulttuuri on kehkeytynyt. Mitä uskaltaa sanoa? Koska mustien puolustaminen on white saviour -syndroomaa ja milloin se on taas "the right thing to do"? Nämä asiat ovat vaikeita monelle. Toki ehkä tässä juuri yritetään jollain tapaa valaista ja kouluttaa ihmisiä ymmärtämään mistä on kyse. En tiedä. Toisaalta jos woke-kulttuuria ei olisi sisällytetty tähän sarjaan, se ei olisi ajan hermolla. Nämä asiat ovat niin pinnalla ja varsinkin tuossa homomaailmassa, jossa Carrie elää, joten olisi ihmeellistä ohittaa aihe kokonaan. Toisaalta pitääkö sen olla näin keskeinen osa koko sarjaa... mene ja tiedä?

Itse tulkitsin asian niin ettei Carrie soittanut Bigille ambulanssia koska halusi viettää viimeiset hetket suuren rakkautensa kanssa sen sijaan että olisi suhannut ympäri kämppää. Carriehän jo kerran perui heidän yhteiset suunnitelmat Charlotten vuoksi. Bigin kanssahan Carrien alunperin piti olla mutta meni ystävät edellä niinkuin sarjan alkuperäiseen meininkiin kuului.

Siis täh? Jos mun miehellä olisi sydänkohtaus, tasan suhaisin vaikka ympäri kaupunkia saadakseni paikalle pelastushenkilökuntaa, enkä edes ajattelisi mitään romanttisia viimeisiä hetkiä, vaan yrittäisin pelastaa hengen millä konstilla tahansa.

Joo, varmaan sydänkohtausta saava arvostaakin, että romahtaa siihen päälle kyynelehtimään ja kauhistelemaan. "Viettämään viimeisiä hetkiä" kun itse ei pysty liikkumaan eikä soittamaan apua. Kyllä takuulla olisi parempi olo, kun tietäisi avun olevan tulossa. Miten voi olla ettei Carrie osaa antaa hätäensiapua? Ollaanko New Yorkissa muka noin kädettömiä? Kiho olisi ollut vielä täysin pelastettavissa, mutta Carrie litistä hänet alleen kuolemaan. 

Vierailija
252/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bigin ja Carrien suhde oli kauhea, teennäinen kyhäelmä, Big laulamassa jotain imelää yhteisen ruuanlaiton ohessa, jaiks. Jos sarja olisi pysynyt yhtään uskollisena asetelmilleen, eivät olisi ikinä päätyneet yhteen, olivat niin selvästi eri maailmoista ja oli surullista nähdä, miten Big kesytettiin Carrien vaatekaappiin sopivaksi.

Niin samaa mieltä! Olen kaveripiirissäni ollut rankasti vähemmistössä, kun en koskaan ole hehkuttanut näiden suhdetta, vaan olin sitä mitä, että aivan pskaa. Niin inhottavaa oikein jotenkin se, miten Carrie juoksi Bigin perässä ja lähti joka sormien napsauksesta mukaan. Ja sitten muka Big oikeasti vaan suostuu johonkin häihin ja ostelee manhattan-asuntoja isolla vaatekaapilla, en tykännyt yhtään.

Olisivat sitten pitäneet huonosti toimivan panosuhteensa, se olisi jotenkin ollut järeämpää.

Ainahan Carrieta ja AIDANIA on hehkutettu :)

Big sopi yhteen sen teennäisen, ylempiluokkaisen, hienopieru Natashan kanssa

https://i2-prod.ok.co.uk/incoming/article14498580.ece/ALTERNATES/s615b/…

mutta valitettavasti lähti pettämään sitä sarjassa Carrien kanssa.

Tuo Natasha eli näyttelijä Bridget Moynahan oli siinä Coyote Ugly baarileffan yksi niistä seksikkäistä baarimikoista eli päähenkilöistä jotka tanssi baaritiskillä ja houkutteli miehet juomaan, mustatteko? :)

Natashan roolihahmo oli hienopieru, mutta itse Natasha todella luonnollinen ja kaunis.

Vierailija
253/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carrien vaatteet, huippumuotia, näyttävät minusta aina vaan koreilevilta ja tyylittömiltä, suorastaan halpisvaatteilta. Kuten aikoinaan Sinkkuelämässäkin. Samantha oli tyylikäs ja rento, Mirandalla välillä hassuja, välillä kivoja vaatteita, Charlotten tyyli 100% preppy. Ehkä olen vain niin pohjoismaalaisen minimalistisen Malene Birger ja muiden fani, että luksusmuoti ei ole minusta tyylikästä. 

Koko sarjassa tulee kyllä selkeästi esiin pohjoismaiseen selkeyteen, valoisuuteen ja yksinkertaisuuteen liittyvät tyylierot. Niin pukeutumisessa kuin sisustuksessa. Aikoinaan Natashan tyylissä oli vaikutteita pohjoismaista, ja Natashan rinnalla Carrie vaikuttikin sirkusapinalta. Mieleen jäi myös Kihon kuoleman jälkeinen kokoontuminen Carrien luona, jossa Stanford kiinnitti huomiota naapurin setämiehen merkki collegeen, kuvittelin jotenkin ettei homoja kuvattaisi ihan noin kliseiden kautta. Koko uusi sarja on mennyt kliseiden viljelemisineen, pökkö asenteineen ja woke nuoleskeluineen tasa-arvoisuudessaan satoja vuosia taaksepäin verrattuna alkuperäiseen sarjaan.

Vierailija
254/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnosti vähän katsoa sarja, mutta luettuani tätä ketjua totesin että ei maksa vaivaa. Ehkä haluan säilyttää sinkkiksen sellasena mielessäni kuin se alunperin oli.

Vierailija
255/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler, jakso 3 (löytyy nyt hbo:lta):

Carrie järkyttyy, kun Mr. Big on testamentannut miljoonan Natashalle. Carrie ei yhtään ajattele, että miksi? Olisiko syynä vaikka huono omatunto siitä, mitä Mr. Big teki? Mr. Big petti Natashaa Carrien kanssa. Ja nyt Carrie ei voi ymmärtää, miksi Mr. Big on testamentannut ex-vaimolleen rahaa...Pahin oli, kun Charlotte osallistui keskusteluun sanomalla, että oikeastaanhan Natasha petti Mr. Bigin kanssa, kun Carrie ja Mr. Big olivat pari ensin. O_O Voi luoja, kun tässä jatkosarjassa aikuisista naisista on tehty tyhmiä ja lapsellisia!

Vierailija
256/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ees harmittanut Kihon sydäri niin paljon, ymmärsin jostain haastattelusta aiemmin, että kirjoitetaan varmaan ulos sarjasta, koska näyttelijä itse sanoi antaneensa siihen jo kaikkensa.

Mutta. Eihän nuo naiset ole yhtään luonteeltaan samoja kuin ennen. Mitä on tapahtunut skarpille Mirandalle? Ja miksi kaikki on nyt olevinaan niin vanhaa, ja vaivaista että! Ei mun tuttavapiirissä viiskymppiset vielä ole tuollaisia vanhuksia.

Ja ovat kuin karikatyyreja aiemmasta.

Äh.

Ihan samat ajatukset minullakin. Luulin Just like thatia luontevaksi jatkumoksi aiemmille tuotantokausille, mutta tämähän on kuin sarjan reboot samoilla näyttelijöillä. Mirandalle kässäröidyt höperehtimiset lähinnä vaivaannuttivat ja hämmensivät. Charlotte oli sama hössö kuin ennenkin ja Carrie harrasti urakalla tyttömäistä keimailua. Se vaikuttaa aika hullunkuriselta nyt kun näyttelijä on kaikkea muuta kuin tyttöiässä enää.. 

Big aka Chris Noth teki kaukokatseisesti hyvän peliliikkeen kun poistui näyttämöltä heti kättelyssä. 

Vierailija
257/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä taas kuuttakymppiä hipovat naiset muuttuu juurikin tuommosiksi. Sosiaaliset pidäkkeet löystyvät ja aletaan jotenkin röyhkeiksi. Ja se pahenee vaan mitä enemmän tulee ikää. Maailmansa muuttuu kovin mustavalkoiseksi ja ollaan niin minäminäminä-marttyyreita.

Vierailija
258/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosjakson perusteella lyön villisti vetoa, että Miranda etsii tällä kaudella itseään seksuaalisesti. Syön sukkani, jos ei päädy edes pussailutasolle Chen kanssa.

Vierailija
259/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähipiirissä taas kuuttakymppiä hipovat naiset muuttuu juurikin tuommosiksi. Sosiaaliset pidäkkeet löystyvät ja aletaan jotenkin röyhkeiksi. Ja se pahenee vaan mitä enemmän tulee ikää. Maailmansa muuttuu kovin mustavalkoiseksi ja ollaan niin minäminäminä-marttyyreita.

Tuo on totta, että muututaan tosikkomaisemmaksi ja elämänkokemuksen antamalla itseluottamuksella uskalletaan pitää puolemme ketään kumartelematta.

Mutta sitä en allekirjoita, että viis-kuuskymppiset olisivat höperöitä tai muiden hyväksyntää hakevia keimailijoita, päinvastoin: tuossa iässä esteogeeni vähenee ja vastaavasti testotasot kohoavat, mikä antaa ytyä ja määrätietoisuutta toimintaan.

Viiskymppiset naiset ovat isojen firmojen johdossa juuri siksi, että he vastaavat täysin miehiä rohkeudessaan ja kyvyissään.

Vierailija
260/2790 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjaan oli lisätty monimuotoisuutta, kun oli esim. se värillinen Charlotten ystävä ja Chen muunsukupuolinen hahmo. Silti ranskanperunoiden syöminen esitettiin kovinkin radikaalina asiana, ja tietty laihuuden ihannointi näkyi. Olisin kaivannut realistisen kokoisia naisia mukaan sarjaan.

Ei ylipainoisuus ole normaali tila, vaikka sitä meille niin mainostetaan. Juuri tuli tutkimus, jossa kerrottiin, ettei ikääntyminen sinänsä lihota. Ihmisten elintavat vain muuttuvat kovasti.

Tää kommentti osoittaa hienosti edellisen kirjoittajan pointin: telkkariin tarvittaisiin lisää realistisen kokoisia naisia, kun näköjään edelleen monelle kaikki ei-alipainoiset naiset ovat "ylipainoisia". Se normaali on oikeasti siinä välillä, ja siinä on pituudesta riippuen helposti vaikka 15 kg liikkumavaraa. Kun huomioidaan vielä ruumiinrakenteen erot, niin kaksi samanpituista naista voi olla hyvinkin erinäköisiä ja silti molemmat normaalipainoisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan