And just like that - en kestä!
Oletteko jo katsoneet HBOlta Sinkkuelämää jatkosarjan. Katsoin ne kaksi ekaa jaksoa ja oli aivan kamala aloitus! Ihan epäuskoinen olo tuosta juonenkäänteestä Mr Bigiin liittyen.
Harmittaa! En ole varma haluanko katsoa enempää, kun julkaisevat.
Kommentit (2789)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta miksi tuota Lisan peruukkikohtausta lumipyryjaksossa on kehuttu niin paljon jenkeissä? Tummaihoiset ainakin olleet hyvillään, että sarjassa on tuotu rohkeasti tummaihoisten elämää ja kulttuuria esille. Mikä siinä peruukissa oli ihmeellistä?
Minusta oli outoa se, että peruukki tuotiin esiin kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä. Onko peruukin käyttö sitten hyvinkin tavallista? Sitä ei selitetty mitenkään. Itse olen menettänyt hiukseni vaihdevuosissa ja tuo kohta kun Lisa otti peruukin pois, oli ensimmäinen koko sarjan aikana, kun oikein hätkähdin ja koin että tässä voisi olla jotain itseäni koskettavaa. Jotain sellaista mitä alkuperäinen sarja oli täynnä, kun samastui oman ikäluokan naisiin. Nyt samanikäiset naiset tuntuvat elävän aivan erilaista elämää kuin itse, eikä esim. vanheneminen tunnu koskettaneen heitä mitenkään. He ovat täydellisiä, sekään että joutuu käyttämään peruukkia, ei tee heitä haavoittuvaiseksi, vaan se ohitetaan kuin sillä ei olisi mitään merkitystä. Miksi se sitten näytettiin? Sarjassa tuntuu muuten jatkuvasti olevan tällaisia ikäänkuin tarinan alkuja, jotka sitten jätetään vaan hyödyntämättä. Kuin ilmaan roikkumaan.
Nykyäänhän erilaisia hiuslisäkkeitä käytetään entistä enemmän vain huvin vuoksi ja käsittääkseni erityisesti afroamerikkalaisilla naisilla on pitkät perinteet peruukkien käytössä.
Iso osahan tummaihoisista käyttää peruukkia, monista eri syistä. Suurin syy on se, että se helpottaa elämää. Afrohius on kuiva ja hauras, sen käsittely vie aikaa ja rasittaa hiusta entisestään. On helpompi laittaa hiikset pienille leteille tai käyttää peruukkeja. Peruukeilla voi myös leikitellä enemmän tyylin kanssa eli niiden suosio liittyy myös siihen tyylilliseen puoleen. Lisäksi afrohius katkeaa helposti ja monella tummaihoisella naisella esiintyy alopeciaa. On helpompi ajaa hiukset siiliksi ja käyttää peruukkia kuin stressata hiustenlähdöstä. Ja toki peruukin käyttöön liittyy myös historiallisia syitä. Vuosikymmenien ajan kiharaa ja ilmavaa afrotukkaa on pilkattu, joten moni on halunnut suoristaa hiuksensa tai käyttää peruukkia, heräättääkseen vähemmän huomiota. Taannoin yllättävän moni ammatti on jopa vaatinut tietynlaista kampausta, esim. lentoemännällä ja sairaanhoitajalla ei saanut olla pöyheää afrotukkaa.
En tiedä tarkalleen mikä Lisan peruukkikohtauksen tarkoitus oli. Minusta olisi ollut rohkeampaa, jos hän oisi poistanut peruukin gaalassa ja ollut ylpeä omista hiuksistaan (lyhyeksi leikattu afrotukka) tai jos hänellä on alopecia, niin olisi vaan esiintynyt rohkeasti ilman peruukkia (kuten Jada Pinkett Smith).
Vierailija kirjoitti:
Iso osahan tummaihoisista käyttää peruukkia, monista eri syistä. Suurin syy on se, että se helpottaa elämää. Afrohius on kuiva ja hauras, sen käsittely vie aikaa ja rasittaa hiusta entisestään. On helpompi laittaa hiikset pienille leteille tai käyttää peruukkeja. Peruukeilla voi myös leikitellä enemmän tyylin kanssa eli niiden suosio liittyy myös siihen tyylilliseen puoleen. Lisäksi afrohius katkeaa helposti ja monella tummaihoisella naisella esiintyy alopeciaa. On helpompi ajaa hiukset siiliksi ja käyttää peruukkia kuin stressata hiustenlähdöstä. Ja toki peruukin käyttöön liittyy myös historiallisia syitä. Vuosikymmenien ajan kiharaa ja ilmavaa afrotukkaa on pilkattu, joten moni on halunnut suoristaa hiuksensa tai käyttää peruukkia, heräättääkseen vähemmän huomiota. Taannoin yllättävän moni ammatti on jopa vaatinut tietynlaista kampausta, esim. lentoemännällä ja sairaanhoitajalla ei saanut olla pöyheää afrotukkaa.
En tiedä tarkalleen mikä Lisan peruukkikohtauksen tarkoitus oli. Minusta olisi ollut rohkeampaa, jos hän oisi poistanut peruukin gaalassa ja ollut ylpeä omista hiuksistaan (lyhyeksi leikattu afrotukka) tai jos hänellä on alopecia, niin olisi vaan esiintynyt rohkeasti ilman peruukkia (kuten Jada Pinkett Smith).
Kiitos selityksestä!
Ehdotuksestasi tuli ihanasti Samantha mieleen, kun hän heitti peruukkinsa hiiteen gaalaillassa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tää ajatus tulee, että hahmojen diversiteetin tulisi edustaa juuri kyseisen kaupungin tilastollista diversiteettiä? Ja miten se pitäisi hahmottaa, koska vaikka tilasto olisi mikä, ihmiset tuntevat eri määrän erilaisia ihmisiä. Esimerkiksi Carriella on aina ollut läheisiä homoystäviä, joten on luontevaa että hänen lähipiirissään homoja on isompi osuus kuin koko kaupungin asukasluvusta.
En kyllä tajua yhtään miksi tää niin kaivelee että sarjassa on erilaisia ihmisiä. Ketä sitten pitäisi jättää pois vain sen takia, että pitäisi olla enemmän valkoisia heteroita?
Mua hahmojen monipuolisuus ei haittaa yhtään, vaikka oon jo vanha mummu. Ja vaikka just mun tuttavapiiriin ei ole sattunut esim. yhtään muunsukupuolista, musta on vaan kiva että hekin ovat edustettuna sarjassa.
En missään nimessä halua enempää valkoisia heteroita, mutta minusta tässä on ihan yleisesti ottaen nyt liikaa ihmisiä. Jakso on rajallinen, ja tästä tulee tosiaan liian sirpaleinen ja huonosti seurattava, jos mukaan otetaan uusia sivuhahmoja noin paljon kerralla. Siksi ehkä on tuntunut, että niitä on täytynyt lisätä ihan vain sen diversiteetin vuoksi turhan monta.
Mikä vika valkoisessa heterossa on? Jokainen kai haluaa itselleen samaistumispintaa. Muunsukupuoliset on tuoti lähinnä vitsiä varten sarjaan ja vähemmistöt trendikkyyden vuoksi. Muoti vaihtuu taas kohta ja palataan vanhaan.
Sarjaa katsovat muutkin kuin valkoiset heterot, ja tosiaan jokainen haluaa itselleen samaistumispintaa.
Ja sitten tuloksena on tuollainen sillisalaatti. Vähän tuota ja vähän muuta, jokaiselle jotakin eikä kukaan ole tyytyväinen. Niin kuin täältäkin voi todeta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi loputtomasti tavaraa omistava Carrie ei ole myynyt näitä vintagemuotia olevia huippumerkkien tavaroitaan rahapulassaan eBayssä? Siinä ei nyt paria kaipaa, varsinkaan jos ei edes vuosiin muistanut edes koko tavaran olemassaoloa ja jos omistaa 10 muutakin vastaavaa.
Siis missä rahapulassaan? Hänhän on miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi loputtomasti tavaraa omistava Carrie ei ole myynyt näitä vintagemuotia olevia huippumerkkien tavaroitaan rahapulassaan eBayssä? Siinä ei nyt paria kaipaa, varsinkaan jos ei edes vuosiin muistanut edes koko tavaran olemassaoloa ja jos omistaa 10 muutakin vastaavaa.
Kyllä ja se omaisuus on ansaittu kovalla työllä ja puurtamisella siihen tarvittiin päättäväisyyttä ja se arvokkain työväline löytyikin ihan omasta takaa.
Jokaisen pikku Prinsessan unelma toteutui Carrie Prinsessan tarinassa, muotia, shoppailua, kevyitä arki murheita, ihania lounaita, muotinäytöksiä, taide gallerioita ja lisää shoppailua sekä se kaiken makean elämän kustantava "komea" Prinssi mustassa limusiinissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vastaan pari tuttuakin näyttelijää. Chen ex-mies Lyle (Oliver Hudson) on se Joeyn yliopistokampuksella tapaama kirjailijabaarimikko Dawson's Creekistä. Ja Carrien kaatama pyöräilijä-start up -mies George (Peter Hermann) sekä Mirandan fanittama äänikirjojen lukija Amelia (Miriam Shorr) olivat molemmat isossa roolissa Younger-sarjassa.
Peter Hermann olisi voinut olla sarjassa pidempäänkin. Younger oli hyvä sarja.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua yhtään miksi tää niin kaivelee että sarjassa on erilaisia ihmisiä. Ketä sitten pitäisi jättää pois vain sen takia, että pitäisi olla enemmän valkoisia heteroita?
Mua hahmojen monipuolisuus ei haittaa yhtään, vaikka oon jo vanha mummu. Ja vaikka just mun tuttavapiiriin ei ole sattunut esim. yhtään muunsukupuolista, musta on vaan kiva että hekin ovat edustettuna sarjassa.
Ongelma on just tuo "edustamisen" ajatus. Jos minut palkataan tuohon tai mihin tahansa sarjaan, niin en minä edusta mitään valkoisten heteronaisten joukkoa, vaan ihan vain ja ainoastaan itseäni. Jos sinut palkattaisiin tuohon, niin edustaisitko mummoja?
Onko kuitenkin nyt niin, että jos joku ulkomaalainen tekee rikoksen, niin hän edustaakin kaikkia ulkomaalaisia? Itse kuvittelin, että tällainen ajattelu on rasismia, mutta ei, sehän onkin nykytodellisuutta.
Martin Luther Kingin pitäisi olla näkemässä tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ainakin sarjassa kärsi rahapulasta ja taisi jopa syyttää siitä Mirandaa. Miranda oli ostamassa järkeviä ja tukevia kenkiä ja Carrie oli mukana ja päätyi sovittamaan jotain kalliita arkeen täysin sopimattomia kenkiä. Miranda ehdotti Carrielle, että ei osta noita kun ei tarvitse ja juurihan oli valittanut rahapulaakin. Carrie suuttui, mutta Miranda jatkoi, että onko Carrie miettinyt kuinka rahaa onkaan kuluttanut kenkiinsä ja tuo rahasumma olisi riittänyt jo asunnon käsirahaan. Turha siis Carrien miettiä, mihin rahat ovat kuluneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on just tuo "edustamisen" ajatus. Jos minut palkataan tuohon tai mihin tahansa sarjaan, niin en minä edusta mitään valkoisten heteronaisten joukkoa, vaan ihan vain ja ainoastaan itseäni. Jos sinut palkattaisiin tuohon, niin edustaisitko mummoja?
Onko kuitenkin nyt niin, että jos joku ulkomaalainen tekee rikoksen, niin hän edustaakin kaikkia ulkomaalaisia? Itse kuvittelin, että tällainen ajattelu on rasismia, mutta ei, sehän onkin nykytodellisuutta.
Sulla on kyllä erikoinen logiikka. Mistä tulee motivaatiosi jatkuvasti vääristellä ja väännellä asioita ja tehdä noita järjettömiä ajatushyppyjäsi? Venäjältä vai persuista?
Vierailija kirjoitti:
Olisi myös kivempi tulla palkatuksi omien näyttelijäntaitojeni vuoksi eikä pelkästään ihonvärini tai etnisyyteni vuoksi. Tuokin on tosi loukkaavaa ja elentavaa. En haluaisi olla mikään kiintiötyöntekijä, joka tuo tuotantoyhtiölle hyvepisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niiiiiiiiin kyllästynyt tähän kommentoijaan. Mene pois saastuttamasta tätä ketjua! Mitään annettavaa sulla ei ole muuta kuin yrität aivopestä ihmisiä ajattelemaan rasistisesti tai kyseenalaistamaan feminismiä. Omistautuneisuutesi on säälittävää! Mene vaikka töihin jos on noin paljon liikaa aikaa!
Onko vielä julkistettu tuleeko 3. kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niiiiiiiiin kyllästynyt tähän kommentoijaan. Mene pois saastuttamasta tätä ketjua! Mitään annettavaa sulla ei ole muuta kuin yrität aivopestä ihmisiä ajattelemaan rasistisesti tai kyseenalaistamaan feminismiä. Omistautuneisuutesi on säälittävää! Mene vaikka töihin jos on noin paljon liikaa aikaa!
Mistä tiedät ettei sille makseta tästä? Sen verran kauan on täällä pyörinyt että näyttää ihan kokopäivätyöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä kuka täällä kirjoittaa mitäkin, mutta mielestäsi lainaamassasi viestissä oli ihan hyviä pointteja. Ja sanon tämän viher-vasemmistolaisena. Se, että tv-sarjojen tekopyhyys ärsyttää ei tarkoita, että olisi persu. Minä olen persujen vastakohta ja löydän sarjasta hyvinkin monta ärsyttävää ja ristiriitaista seikkaa.
Oma viestisi oli paljon epäasiallisempi vrt. lainaamasi viesti. Kyllä tänne mahtuu kaikenlaiset mielipiteet, ei ketään tarvitse käskeä pois "saastuttamasta". Viestien yli on myös lupa hypätä.
Moneltako uusin (viimeisin) AJLT-jakso tulee torstaina HBO Maxiin? Otin tilauksen vasta nyt, niin en tiedä julkaisukellonajasta.
Olisi mukava nähdä myös Homeria ja Tatea eikä pelkästään nuorinta Wyatt-poikaa.
Onko Jarrod Smithin näyttelijältä kysytty eikö hän voisi palata sarjaan, edes yhteen kohtaukseen? 😎
Toivottavasti ei tule kolmatta kautta
Minusta oli outoa se, että peruukki tuotiin esiin kuin siinä ei olisi mitään ihmeellistä. Onko peruukin käyttö sitten hyvinkin tavallista? Sitä ei selitetty mitenkään. Itse olen menettänyt hiukseni vaihdevuosissa ja tuo kohta kun Lisa otti peruukin pois, oli ensimmäinen koko sarjan aikana, kun oikein hätkähdin ja koin että tässä voisi olla jotain itseäni koskettavaa. Jotain sellaista mitä alkuperäinen sarja oli täynnä, kun samastui oman ikäluokan naisiin. Nyt samanikäiset naiset tuntuvat elävän aivan erilaista elämää kuin itse, eikä esim. vanheneminen tunnu koskettaneen heitä mitenkään. He ovat täydellisiä, sekään että joutuu käyttämään peruukkia, ei tee heitä haavoittuvaiseksi, vaan se ohitetaan kuin sillä ei olisi mitään merkitystä. Miksi se sitten näytettiin? Sarjassa tuntuu muuten jatkuvasti olevan tällaisia ikäänkuin tarinan alkuja, jotka sitten jätetään vaan hyödyntämättä. Kuin ilmaan roikkumaan.