Noin joka kuudes odottava äiti tupakoi :(
uskomattoman moni suomalainen odottava äiti tupakoi raskauden aikana..itse tiedän tasan kaksi tuttua, jotka ovat polttaneet raskausaikana, en muita. Tai ainakaan kukaan muu ei ole tunnustanut. Itselle oli itsestään selvää lopettaa tupakointi heti, kun raskaaksi tulin.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:28"]
Jokaisen oma asia!
[/quote]
Kunhan jokainen saa päättää omista asioistaan niin kaikki on ok. Kirjallinen suostumus tupakointiin sikiöltä kelpaa ainakin minulle.
Tupakoivan naisen, joka on raskaana, kannattaa katsoa tänään tullut Akuutti. Ohjelmassa kerrottiin, miten äidin tupakointi voi vaikuttaa sikiön aivojen kehitykseen ja aiheuttaa myöhemmin lapselle psyykkisiä ongelmia.
Aika uskomatonta. En edes tiedä yhtään naista joka polttais enää. Miten raskaana olevista ylipäätään sen ikäisistä oolttais noin moni?! Ihan absurdia. Vai saako raskaus polttamaan?
En usko. Vai löytyykö joku luotettava tutkimus, jonka voit linkittää?
Joo ja vain 1% äideistä täysimettää vauvaansa puolen vuoden ikään saakka. uskomattomia tilastoja, mutta kai ne pitää paikkansa.
Tästä asiasta pitäisi pitää metakkaa eikä mistään joukkoraiskauksista. Tämä tuhoaa enemmän elämiä. Tupakoiva äiti on vastuuton.
Kyllä taas karmaisi kun kaupassa käydessäni pihalla oli nainen, iso maha, rattaissa taapero (1-2v suunnilleen) ja suussa tupakka.
Yritin ohittaa ilman pahaa silmää, vaikeaa oli. Ja surullista. :(
Taas yksi syy miksi lapsenteko pitäisi olla luvanvaraista.
Toinen syy on sairaalloisen läskit ämmät jotka tekee lapsistaan yhtä sairaita. Siinä sitä on perintöä. Diabeteskorinoissaan. Hyi.
En oo juurikaan nähny äitien polttavan raskausaikana julkisesti, vaa salaakait ne vissii kessuttelee sitte useampi. Hävettävää touhua kyllä tuossa tilassa.
Niin siinä käy kun lapset tekee lapsia.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:48"]En oo juurikaan nähny äitien polttavan raskausaikana julkisesti, vaa salaakait ne vissii kessuttelee sitte useampi. Hävettävää touhua kyllä tuossa tilassa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:40"]Kyllä taas karmaisi kun kaupassa käydessäni pihalla oli nainen, iso maha, rattaissa taapero (1-2v suunnilleen) ja suussa tupakka.
Yritin ohittaa ilman pahaa silmää, vaikeaa oli. Ja surullista. :(
[/quote]
Mua kans karmaisi kun äitiysneuvolassa käydessäni näin sellaisen raskaana olevan satakiloisen punanaamaisen ähisijä valaan. Kyllä teki pahaa. Lapsi parka. :(
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 22:12"]Mun oli kyllä tosi helppo lopettaa kun sain tietää olevani raskaana, koska kyse vauvan terveydestä. En ymmärrä näitä röökaavia mammoja..
[/quote]
Useimmille se ei ole tosi helppoa, oli sitten raskaana tai ei. Mä muistan kuinka mun kaveri pari vuotta sitten hakkas nyrkkeilysäkkiä, itki ja huusi, repi kirjaimellisesti hiuksia päästään. Lopetti kuitenkin. Mä taas lopetin ilman mitään "syytä", ihan vaan siks että se on typerää. Helpompaa se mulle oli.