Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottava kiusa tää "hölkkääjän polvi". Lääkäriin?

Vierailija
16.03.2015 |

Tai luulen ainakin että toi on mun vaivan nimi kun hölkkäämisen jälkeen kipeytyi polven sisäsivu. Olen nyt pari viikkoa levännyt ja venytellyt tuon koiven kanssa ja lätkinyt polveen Voltarenia mutta helkkarin kipeä toi on edelleen, joka askeleella ja etenkin alamäessä. 

Jokohan tässä pitäisi mennä tohtorilaan näytille..? Voihan tietty olla että olen tehnyt virhediagnoosin ja kuitenkin on polven nivelkierukka rusetilla tmv. :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisia+mahdollisesti vamma, siitä se aikaisempi vamma on peräisin. Kudokset eivät enää parane hyvin, jos niissä on paljon loisia. On sulaa hulluutta syödä ibuprofeenia ja mahansuojalääkkettä tällaisiin, mutta lääketiede on mitä on. Joka tapauksessa krooninen infektio kyllä generoi tulehdusta, mutta ratkaisu on saada se sieltä pois, eikä vaimentaa tulehdusta. Hoitoon sopii antibiootit - ja väärät antibiootit, kuten fluorokinolonit voivat räjäyttää koko potin, eli ei kannata näillä.

Vierailija
2/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisia? Niitäpä juuri. Lapamatojen sukukokous mun polvessa vai? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reisilihaksia olen siis treenannut sen minkä polvikivulta pystyn. Hassua vaan kun olen koko vuoden säännöllisesti hölkännyt ja edes talvella en pidä taukoa, mutta siltikin kipeytyi toi polvi. Olisi edes uudet kengät syynä mutta ei.

Käy luonnon päälle tää pakkolepääminen. Ääähhhhh!!!!

-ap

Vierailija
4/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reisiä venyttele. Mulla ainaki autto

Vierailija
5/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:08"]

Reisiä venyttele. Mulla ainaki autto

[/quote]

Kuinka pian sulla alkoi auttamaan noi venyttelyt? Mä olen tässä jo kaksi viikkoa venytellyt reisilihaksia mutta yhä vain on yhtä kipeä tää polvi. :( :/

Vierailija
6/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupesin vain miettimään, että mahtaako tää olla jotain muuta kuin toi "hölkkääjän polvi" kun venyttelyistä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut apua? -ap

Vierailija
7/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin tänään juostessa polveen polvituen joka kiinnitetään tarralla tiukalle, ei sattunut juokseminen kuten viime viikolla.

Kokeile ja koeta juosta kissamaisesti ettei tuu kovaa tärähdystä asvalttiin tai missä juoksetkin.

Vierailija
8/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:15"]

Minä laitoin tänään juostessa polveen polvituen joka kiinnitetään tarralla tiukalle, ei sattunut juokseminen kuten viime viikolla.

Kokeile ja koeta juosta kissamaisesti ettei tuu kovaa tärähdystä asvalttiin tai missä juoksetkin.

[/quote]

Täytyypä käydä hankkimassa joku polvituki. Saakohan niitä muualtakin kuin vain apteekeista? Niin, ja soralla/metsätiellä hölkkään. Asvaltilla en niinkään. -ap

Vierailija
9/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt itse omaan kysymykseen. Nähtävästi ihan Prismoissakin on myynnissä noita polvitukia. -ap

Vierailija
10/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siellä on jotain paskana, itselläni samaa vaivaa ollut jo pidempään. Välillä saattaa mennä joku kuukausi ilman suurempia ongelmia ja sitten taas aivan helvetin kipeänä. Jännä juttu on se, että polvi kipeytyy välillä ilman mitään rasitustakaan, esimerkiksi yön aikana.

Ei auta venyttelyt, kipugeelit/Voltarenit eikä polvituet.

Vierailija
11/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso jalkojen/tossujen asentoja justessasi. Jos jalkaterä osiottaa pahasti sivulle, koita laittaa se osoittamaan eteenpäin. Minulla aikakin auttoi, toisin kipu oli polven ulkopuolla.

Vierailija
12/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:27"]

Katso jalkojen/tossujen asentoja justessasi. Jos jalkaterä osiottaa pahasti sivulle, koita laittaa se osoittamaan eteenpäin. Minulla aikakin auttoi, toisin kipu oli polven ulkopuolla.

[/quote]

Pitää tosiaan kiinnittää huomiota tähän heti kun pystyn taas juoksemaan, tai siis hölkkäämään. Nyt pelkkä kävelykin on yhtä tuskaa että ei voi kuin haaveilla siitä hölkkäämisestä. -ap

Vierailija
13/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:07"]

Reisilihaksia olen siis treenannut sen minkä polvikivulta pystyn. Hassua vaan kun olen koko vuoden säännöllisesti hölkännyt ja edes talvella en pidä taukoa, mutta siltikin kipeytyi toi polvi. Olisi edes uudet kengät syynä mutta ei.

-ap

[/quote]

Entäs jos syynä onkin VANHAT kengät. Ne on voineet tulla tiensä päähän ja kantavaimennus on hapertunut ja kovettunut. Mulla oli itellä sama vaiva ja kun ostin uudet kengät, hävisi vaiva pikkuhiljaa pois. NewBalancella paremmat kantavaimennetut kuin Asicsilla.

Vierailija
14/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:27"]

Luultavasti siellä on jotain paskana, itselläni samaa vaivaa ollut jo pidempään. Välillä saattaa mennä joku kuukausi ilman suurempia ongelmia ja sitten taas aivan helvetin kipeänä. Jännä juttu on se, että polvi kipeytyy välillä ilman mitään rasitustakaan, esimerkiksi yön aikana.

Ei auta venyttelyt, kipugeelit/Voltarenit eikä polvituet.

[/quote]

Kökkö. Ei kyllä yhtään innostaisi polven tähystys jos tuossa nyt on edes jotain tähystystä vaativaa vaivaa. Toivottavasti ei. Mulla on noin 10 vuotta sitten samaisesta polvesta korjattu rustovaurioita ristisiteen kohdalta mutta sen jälkeen polvi ei ole vaivannut, ennen kuin nyt.  -ap

Vierailija
15/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:07"]

-ap

[/quote]

Entäs jos syynä onkin VANHAT kengät. Ne on voineet tulla tiensä päähän ja kantavaimennus on hapertunut ja kovettunut. Mulla oli itellä sama vaiva ja kun ostin uudet kengät, hävisi vaiva pikkuhiljaa pois. NewBalancella paremmat kantavaimennetut kuin Asicsilla.

[/quote]

Mulla on ollut nää nykyiset juoksukengät käytössä nyt pari kuukautta, kiitos keskuslämpöputken, joka on pitänyt lenkkipolut sulana =)

Samanmalliset kengät kuin edellisetkin. Käytössä myös toiset lenkkarit satunnaisesti mutta niidenkään kanssa ei ole tullut kipuja. -ap

Vierailija
16/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen ibuprofeenikuuri viikoksi tai kahdeksi päälle, tulehduskipulääke auttaa myös sen tulehdusreaktion kanssa polven sisällä. Esimerkiksi 400mg  (tai 600mg) kolmesti päivässä  säännöllisesti ja kylmäpussi iltaisin polven päälle. On tehokkaampaa kuin nuo ihogeelit vaikka samoja aineita ne onkin, tai niin mulle lääkäri sanoi. Jos ei helpota niin sitten lääkäriin. Eikä saa liikaa rasittaa, kivun mukaan mennä. Apteekista voi ostaa mahansuojalääkettä kuurin ajaksi niin ei käy vatsan päälle. 

Vierailija
17/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plica-vamma?

Vierailija
18/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:38"]

Säännöllinen ibuprofeenikuuri viikoksi tai kahdeksi päälle, tulehduskipulääke auttaa myös sen tulehdusreaktion kanssa polven sisällä. Esimerkiksi 400mg  (tai 600mg) kolmesti päivässä  säännöllisesti ja kylmäpussi iltaisin polven päälle. On tehokkaampaa kuin nuo ihogeelit vaikka samoja aineita ne onkin, tai niin mulle lääkäri sanoi. Jos ei helpota niin sitten lääkäriin. Eikä saa liikaa rasittaa, kivun mukaan mennä. Apteekista voi ostaa mahansuojalääkettä kuurin ajaksi niin ei käy vatsan päälle. 

[/quote]

Mä en saa syödä tulehduskipulääkkeitä ollenkaan, en edes noiden vatsansuojalääkkeiden kanssa mutta Voltarenia olen kuitenkin polveen laittanut ja muuten yrittänyt pärjätä Voltarenin lisäksi parasetamolilla. -ap

Vierailija
19/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:38"]

Plica-vamma?

[/quote]

Voi olla. Tuo ei taida näkyä magneettikuvissakaan kovin herkästi?  -ap

Vierailija
20/25 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset