Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v ei tule toimeen uuden sisarpuolensa kanssa :(

Vierailija
16.03.2015 |

Minulla on 14-vuotias tytär, ja siis erosin hänen isästään kaksi vuotta sitten. Nyt olen löytänyt uuden miehen, jolla on samanikäinen tyttö kuin omani. Olen tapaillut tätä miestä jo puolisen vuotta, ja tyttärenikin on tavannut hänet jo useamman kerran. Miesystäväni lapsen hän on tavannut kolme kertaa, ja jokainen tapaaminen heidän välillään on ollut painajaismainen.
Elättelimme miehen kanssa toiveita että tytöt ystävystyisivät, mutta kuinkas kävikään. Menimme kuukausi sitten ravintolaan syömään kaikki neljä, jotta tytötkin voisivat tutustua. Ilta oli katastrofi! Ne kaksi mulkoilivat ja nälvivät toisiaan.
Ajattelin silloin, että se on vain nuorten alkuhämmennystä tästä uusperhedraamasta ja toinen kerta olisi jo parempi. Mies tuli tyttärineen meille viikonlopuksi, ja sijasin toiselle tytölle patjan lapseni huoneeseen.
He eivät vain tule toimeen keskenään. Talo on täynnä riitaa ja tyttäreni kieltäytyy jakamasta mitään hänen kanssaan, koska tämä on kuulemma "hänen kotinsa".
Miesystäväni on ruvennut viettämään viikonloppuja meillä, tyttönsä on ollut siis jo kaksi kertaa mukana, yhtenä kertana oli äidillään.
Oma tyttäreni on viikonloppujen jälkeen aina kiukkuinen ja on ilmoittanut, että sisarpuolella ei ole lupaa nukkua hänen huoneessaan. On asettanut huoneeseensa porttikiellon ja ne kaksi kieltäytyvät puhumasta toisilleen mitään. Toinen saattaa nostaa äläkän, jos on "varannut" kylppärin itselleen tai joku on syönyt jogurtit jääkaapista. Tytöt vahtaavat vaatteitaan ja meikkejään ja hirveä kyräily koko ajan päällä.
Olo on voimaton :( Rakastan miestä niin paljon mutta kaikki energia menee kahden teinin tappeluun. Olen yrittänyt kaikkeni - järkännyt leffailtoja, puhutellut tytärtäni, ollut lempeä ja kannustava... Ei kun ei.
Miten ikinä ne voisivat ystävystyä - tai edes oppia elämään sovussa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen, 14vuotiaalle pitää olla jo sen verran käytöstapoja, että osaa vieraitten kanssa tulla toimeen. Koti on myös äidin koti, mihin hänelle on oikeus pyytää omia vieraita.

Pieni puhutttelu ja sääntöjen sopiminen.

Täällä samaa kötinää, vaikka tytöt onkin sisaruksia eikä olla uusperhe. Tytöt on teini-ikäsiä ja jatkuvasti saa puuttua välien selvittelyyn ja muistutella käytöstavoista. Kyllä se oppi jossakin vaiheessa perille menee, teini-ikä ei ole syy käyttäytyä huonosti.

Vierailija
22/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette asu kahta kotia ja elä kahta (tai kolmea) elämää? Anna tyttöjen pitää omat elämänsä, seurustelkaa miehen kanssa ja ajatelkaa, että muutaman vuoden kuluttua tytöt muuttaa omilleen ja te voitte asua kahdestaan tai vaikka edelleen erikseen. Miksi sotkea teinejä siihen, että aikuisilla himot hyrrää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:29"]

Muistan omasta lapsuudestani kuinka teini-ikäiset velipuolet (äidin ja isän puolelta) fyysisesti tappelivat. He eivät ikinä oppineet tulemaan toimeen keskenään. Koska vanhempani olivat kumpikin leskiä, ei kenelläkään ollut muuta vaihtoehtoa kuin asua saman katon alla.

[/quote]

Niin, tuossa taas nähdään, miten äidin ja isin oikeus asua yhdessä menee ohi nuorten oikeuden olla asumatta yhdessä. Noh, pakollinen leffailta kerran viikossa korvaa kaiken.

Vierailija
24/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:33"]Hetkinen, 14vuotiaalle pitää olla jo sen verran käytöstapoja, että osaa vieraitten kanssa tulla toimeen. Koti on myös äidin koti, mihin hänelle on oikeus pyytää omia vieraita.

Täällä samaa kötinää, vaikka tytöt onkin sisaruksia eikä olla uusperhe. Tytöt on teini-ikäsiä ja jatkuvasti saa puuttua välien selvittelyyn ja muistutella käytöstavoista. Kyllä se oppi jossakin vaiheessa perille menee, teini-ikä ei ole syy käyttäytyä huonosti.
[/quote]
Miksi se vieras pitää majoittaa tytön huoneeseen?

Vierailija
25/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:33"]

Hetkinen, 14vuotiaalle pitää olla jo sen verran käytöstapoja, että osaa vieraitten kanssa tulla toimeen. Koti on myös äidin koti, mihin hänelle on oikeus pyytää omia vieraita.

[/quote]

Ja tytön huone on tytön yksityistä aluetta, jonne ei ole syytä tunkea vierasta ihmistä tytöltä lupaa kysymättä. Ei ihme että tyttö on hiilenä. Ota itse joku tuntematon nainen kadulta sänkysi viereen yöksi nukkumaan.

Vierailija
26/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu edellä puuhun taas...

Vierailija
27/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso muutos teineille. 2 vuotta on lyhyt aika teinille selvitä vanhempien erosta. Siihen päälle hormonimyrskyt murrosiän tuomana. Itse erosin 3 vuotta sitten ja nyt vasta oma teini alkaa olemaan ok eron kanssa. Ei tulisi mieleenkään järkyttää vasta tasaantunutta arkea tuomalla väkisin jotain uutta miestä ja sen lasta mukaan. Ap vaikuttaa minusta itsekkäältä. Tytöt ei selkeästi ole valmiita isoon muutokseen.

Vierailija
28/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:33"]

[/quote]

Saanko mä tulla nukkumaan sun makuuhuoneeseesi siskonpetiin esim. ensi viikonlopuksi?9333

Vierailija
29/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teininä voin vastata. Itse olisin aivan järkyttynyt ja MUSTA vihasta, jos joku laitettaisiin väkisin MUN huoneeseen nukkumaan! Ja kohdeltais kuin pikkulasta! Eli pakotettais edes johonkin lounaallw äidin uuden panon ja tämän samanikäsen TYTÖN kanssa. Noi vaan ovat tuon ikäisille isoja juttuja. Itse 14 vuotiaana kuitenkin jo ryyppäsin viikonloput aikuisten miehien kanssa. Joo typerää, mutta kuitenkin, nykypäivänä oikeesti yleistä. Ja ton ikäset yrittää olla niin aikuisia että! Joten tollanen kohtelu toisen tytön edessä saa vähemmästäkin molemmat kapinoimaan ja esittämään myös vanhempia mitä ovat. Odottaisin parivuotta ja pyytäisin sitten esim. Yhdessä etelänmatkalle JOS kiinnostaisi. Tällain 16v tajuaa kuitenkin sen verran ettet muutu toisen edessä 12vuotiaaksi vaikka äiti käskyttäisikin..

Vierailija
30/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 19:03"]

Mikä vitun sisarpuoli???

Ei kuinka noloa ap, ei jatkoon.

[/quote]Sinä se nolo tässä olet pässi!

Vierailija
31/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap minkälaisia vastauksia olet saanut. Olen elänyt tilanteesi ja se alku oli hermoja raastavaa. Jaksa vaan uskoa siihen, että parempaa on luvassa. Onko tytöt kovinkin erilaisia persoonia? Se vie aikansa, mutta varmasti hyvä tulee. Ellei niistä nyt sydänystäviä tule, niin ainakin oppii tulemaan toimeen ja käyttäytymään sivistyneesti.

Voimia ap ja ignooraa noi paskaviestit mitä oot saanut.

Vierailija
32/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne muka paskaviestejä, kun suurin osa neuvoo ap:tä että tämän pitäisi rauhoittaa menoa eikä hoputtaa omien mielihalujen mukaan? Eli paiskaa on kaikki mikä eroaa omasta toiminnasta? Ap kysyy keskustelupalstalla neuvoa,joten on odotettavissa erilaisia mielipiteitä.

Vierailija
33/33 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 18:58"]

Tilanne on uusi teineille. He eivät ole vielä ehtineet sopeutua. Uuden siskon hyväksyminen osaksi perhettä on rankkaa varsinkin teini-ikäisille. Sinun pitää ap nyt olla aikuinen, olla lempeä mutta periksiantamaton.

[/quote]

Kyllä se 14 vuotias saa itse päättää kenen kanssa on tekemisissä ja kenen ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi