Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMISIMPUKOIDEN TO-SU***

14.09.2006 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäni -hehee!

Eli niistä tän päivän Stadin treffeistä (jos kukaan ehtii nettiin ennen keskipäivää)... eli mä ainakin olen tulossa Simpun kanssa. En ole koskaan siellä Sanomatalon Wayne' s Coffeessa ollut, mutta yritän palloilla eksyneen näköisenä. Jos ketään ei ilmesty -syön itsekseni jonkun herkkuleivän (olen säästellyt aamiaisessa -pelkkiä hapankorppuja, jotta voin kahvilassa syödä jonkun sandwichin). Meillä on t.siniset Brion rattaat (beigeä ruutua) ja mulla tummat hiukset ja silmälasit... ehkäpä näillä vinkeillä Fassiloora ja muutkin mut tunnistaa? Hope so.

Näistä " nettitreffeistä" muuten juteltiin yks ilta mieheni kanssa ja nauroin, että ollaan me mammat aika yksinäisiä. Ajatelkaa nyt: lähdetään treffeille tapaamaan ihmisiä, joita ei olla ikinä nähty ja joista tiedetään vain nimimerkki... siellä sitten palloillaan vaunujen kanssa jossain julkisessa paikassa (jossa on ainakin 50 muutakin äitiä vaunujensa kanssa) ja kysellään vastaantulijoilta " hei, oletteko te Helmiksiä?" -onneksi olen tähän mennessä osunut aina oikeaan, ettei ole tarvinut hävetä silmiä päästä kun joku tuntematon vastais " siis TÄ?" Mutta, pakko sanoa, että on nää treffit kyllä niin päivien piristyksiä ja tosi mukavaa on aina ollut. Olkoonkin, että aina jonkun naapukalla on yhy-yhy päivä ja sitä kuolaa ja puklua on joka paikassa. Mutta porukassa sitä ei huomaa ja jotenkin se Simpun itkukin on lempeämpää kun äidillä on seuraa :-D

On meillä muuten ongelmakin -mikä yllätys. Simppu on taas alkanut heräämään KUUDELTA! Siis antakaa nyt hyvät ihmiset neuvoja, että millä ihmeellä saan sen nukkumaan pidempään? Olen jo alkanut herätellä sitä iltapäivällä kesken päiväunien, jotta olisi unta varastossa mutta ei. Tää on ihan karmee tilanne -ei tod. haluta herätä kuudelta miehen kanssa... sitten viimeistään ysiltä Simppu sammuu taas unille. Mä jättäisin mieluusti noi aamupäivä unet vaikka veks, jos sillä sais naperon nukkumaan esim. kahdeksaan, kuten monet muut Helmiäiset tuntuu nukkuvan.

Käytiin maanantaina vauvakuvauksessa ja eilen tuli postissa cd, missä ne kuvat on. Voi iiks, miten liikkiksiä kuvia siellä on. On siinä vaan niin eroa kun ammattilainen kuvaa versus mun hulppeat digiotokset. Pitää vielä teettää sitten paperikuviksi... tekis mieli ottaa kaikki, mut niitä kuvia on jotain 100, että pitää vissiin vähän koittaa karsia?

Eipä muuta. Kohta siis kaupungille etsimään uusia tuttavuuksia -siellä nähdään :-)

Vierailija
2/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on harmaat (vaal. harm. & tum. harm.) Brio Novat ja vieressä yksi 3-v vilpertti =) Mulla on vaaleat hiukset ja rillit. Me suunnataan varmaan saman tien niiden pöytien luokse, niin voin päästää pojan kirmaamaan... Nähdään!

T:Fassiloora ja Helmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy huomiseksi tapaamispaikaksi Sokkari ja kellonaika mikä vaan.

Meillä kävi äsken nuohooja, muttei päässytkään nuohoomaan koska piipun vieressä oli julmettu ampiaispesä. Ilmankos niitä on pyörinyt sisällä niin paljon, ampiaisia siis, ei nuohoojia. Pesä täytyy hävittää ennen kuin nokikolari suostuu töihinsä. Mies ei innostunut ajatuksesta mennä märälle ja liukkaalle katolle. Yritin vitsailla että kiakkoilija kun on niin osaahan luistella. Ei naurattanut.

Pukernaattori on unilla, joten syömään ja postinhakuun ->

KL.

Vierailija
4/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pennut kuumeessa!!!!!!!!

kiva kiva,menenkin sitten nenää niistämään vaan.

vittu kun olen kypsä!!!

Vierailija
5/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovaa mennäänki. Viikon ajan Janika on huojunu konttausasennossa ja viime yön aikana on näköjään keksitty miten pääsee liikkeelle. Mikään ei oo enää turvassa. No, tuleepa tehtyä hieman siivousta täällä...

Viime yö meni taas paremmin, syötiin vain kerran. Ja nyt neiti on jo toisilla päikkäreillä. Ne kestää yleensä sen tasan 45 minuuttia.

Kengistä oli puhetta. Meillä on tytölle jo muutamat kengät, on tosiaan melko kalliita, jos haluaa kunnolliset. Ja kyllähän niihin täytyy panostaa, jaloilla pitää kuitenki seistä viä pitkän aikaa... tää tytteli on vaan sellanen potkija, ettei meinaa kauaa sukat pysyä jalassa. Siks onkin pihalla parempi olla kengät. Helteillä niitä ei kyllä pidetty, mut nyt ku on jo vähän viileämpää.

Jos menis laittaan itselle ruokaa, vielä kun toi neiti nukkuu.

Tamperelaisten tapaamiseen ollaan tulossa mukaan! Ja Sokos käy hyvin. Onkos siitä ajasta ollut jo puhetta? 10:00? 11:00?

Jansku ja Janika 6 ja ½ kk

Vierailija
6/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aivan kertakaikkisen helvetillinen päivä eilen. Olin aivan valmis soittamaan ambulanssin, tällä kertaa itelleni, että just katkee verisuoni päästä. Tai antakaa edes jotain rauhottavaa. Se menee Veikon kanssa aina tähän kun ollaan useampi päivä kolmestaan kotona. Se hakee ja hakee sitä loputonta huomiota, Aaroa ei saisi yhtään huomioida, ja sitten kun se ei siinä muulla keinoin onnistu, se huutaa. Huutaa, huutaa ja huutaa. Täyttää rääkyä. " Syykkyyn, syykkyyn, syykkyyn! Maitoo, maitoo, maitoo! Pois, pois, pois!" Kun sen ottaa syliin, se rimpuilee irti. Kun sen päästää lattialle, tahtoo se syliin. Kun sille vie maitoo, ei se sitä ota. Aaro pelkää kun Veikko huutaa niin kamalasti, ottaa se mullaki korviin, ja sitten seki alkaa itkemään. Jätkillä on niin päinvastaset aikataulut, että kun yrittää lutvia siinä välimaastossa, siinä käy niin että ne on molemmat aina tyytymättömiä. Kun syötän Aaroa, Veikko ronkkuu vieressä ruokaa. Jos alan tekemään Veikolle ruokaa, Aaro alkaa itkemään kun syöminen jää kesken. Kun pistän Veikolle ruokaa eteen, ei se sitä syö. Kumpikaan ei nuku ja ne on kärttysiä senki takia. Mä olin niiiiin poikki eilen että en muista koskaan aikasemmin olleeni koko elämäni aikana. Soitin iltapäivällä sitten päiväkotiin ja kysyin saisiko Veikko tulla tänään, ja siellä se nyt on. Soitin puolen päivän aikaan ja oli kuulemma tosi mahtavasti menny. Mä oon ihan vakuuttunu siitä että se on sille tosi rankkaa olla täällä kotona, kun pitää koko ajan estää, että Aaro ei sais mun huomiota ollenkaan. Tulee ihan semmonen olo, että nyt se voi vähän huokaista ja hengähtää tuolla päivähoidossa. Tuota Jari Sinkkosta kun oon lukenu, ja oon kyllä itekki tehny sen verran psykologian opintoja, että pystyn vähän analysoimaan tätä tilannetta, niin tuntuu kyllä oikeesti että se yrittää nyt jotenki selvittää sitä paikkaansa minuun nähden. Se haluaa olla mun vauva, mutta haluaa myös itsenäistyä. Se on niin jopa huvittavan konkreettista kun se tahtoo syliin ja sitten pois, ja taas syliin ja heti pois. Reppana. Mulla käy ihan kamalasti sääliksi ja tulee toisen puolesta paha olo. Sillon ku se oli tuossa pph:lla, oli se iltasinki aina ihan hyväntuulinen. Saa nähdä miten käy tänään. Jos se sais ainaki nukuttua vähän siellä, se kuitenki tarttee päiväunet ihan selvästi. Äh, tylsää, kirjotan tänne meidän kaksveestä, vaikka ollaan vauva-palstalla. Sori, tämä asia painaa mua vaan ihan kamalasti. Toisaalta tulee tosi huono fiilis kun vien sen päiväkotiin kun me ollaan kotona, mutta ei siitä kyllä tule yhtään mitään että se on täällä. Mulla oli just samat fiilikset sillon ku se meni tuonne pph:lle, että mä yritän epätoivosena pitää sitä täällä kotona että mulla ei ois paha mieli, mutta itse asiassa sen on paljon parempi olla päivät täältä pois sen oman uhmakauden ja tuon sisaruskateuden takia. Illat ja aamut oon kyllä sitten pyhittäny yksinomaan Veikolle, ettei sille tulis sellanen fiilis, että se on hylätty. Sehän se onki näissä meidän kotipäivissä, että kun se ei voi yksinkertasesti saada mua vaan itelleen eikä se ymmärrä sitä. Aarokin on ruokittava ja sitä on lohdutettava kun se itkee.

Tässä taas vähän lohtua niille, joilla ei oo vielä toinen vauva tärpänny :) No, ei vaan meidän Veikkohan on aina ollu äärimmäisen vaativa tapaus. Kova tahto ja jäärä pää. :)

Meillä on ollu tänään kyllä tosi kiva päivä Aaron kanssa. Se on nukkunu hyvin ja on päästy kärryttelemään. Leivoinkin jopa ja tein ruokaa. Näitä ei vois kuvitellakaan tekevänsä kun molemmat lapset on kotona. Toivottavasti Veikollakin on ollu kivaa siellä päiväkodissa.

Me lähdetäänki nyt hakemaan sitä kun Aaro-Paaro heräs.

Ai niin, Oodi, meillä on aina herätty kuudelta. Harvinaista herkkua on, jos saa nukkua seitsemään. Pari vuoden kuluttua sitä ei osaa enää sen pitempään nukkuakaan, en minä ainakaan.

Kertokaapas sitten Oodi ja Fassiloora miten tapaaminen meni. Minä voin sitten vaikka kuvitella olleeni siellä :)

Vilja, ja Aaro (joka huutelee sängyssään ' ättä, ättä, ättä' )

Vierailija
7/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nähdä tuttuja naamoja! Mulla olis vaihteeksi rytmikyssäriä. Siis tästähän on aika ajoin puhuttu, mutta nyt olen jotenkin ihan pihalla milloin syöttää ja milloin nukuttaa. Joku kysyi, että joko meillä on siirrytty kaksiin päiväuniin. Mitähän sekin tarkoittaa? Jos noustaan kasin aikoihin (vaihtelee tosin) niin koska olisi ekojen päikkäreiden paikka. Konsta on väsynyt n. 1,5h heräämisestä, mutta ei nukahda ilman vaunuajelua. Nukutanko hänet siis " väkisin" jos lähden vaunuttamaan?

Myös toisten päikkäreiden ajoitus on ongelmallinen. Jos lounasta klo 11 ei meinaa ihan jaksaa välipalaan asti (klo 14), joten nukahtaa sitten pullolle kesken kaiken. Jos ottaa vielä iltapäikyt esim puoli kuusi niin sitten ei meinaa hyytyä iltaunille ennen puoli kymmentä.

Tietysti tässä on yksilöllisiä tarpeita ja pitäisi kuunnella vauvaansa, mutta tuntuu, että olen nyt vähän pihalla, joten kertokaapa rytmeistänne please.

Meillä on muuten yöt muuttuneet rauhattomammiksi. Konsta pyörii kuin väkkärä, ääntelee ja välillä parahtaa täysillä itkuun kesken unien. Rauhoittuu saman tien mutta tietty siihen muut herää. Johtuukohan tuo pahoista unista, hampaiden tulosta, ilmavaivoista vai mistä. Onko muilla vastaavaa? Ennen nukkui hyvin äitiä häiritsevää ähinää lukuunottamatta. Ei myöskään nukahda yhtä nopeasti kuin ennen. No ehkä liittyy jotenkin siihen kun oppi maanantaina ryömimään.

Tosi vaikeaa yrittää testata uusia ruokalajeja kun käyttäytyy " omituisesti" . Meillä oli kokeilussa kaura mutta jätin sen nyt pois kun tuli ihoonkin kuivia punoittavia länttejä. Meillähän on se maitoallergia niin sen takia pitää edetä varovasti.

Jotenkin on nyt sellainen olo, että ei oikein riitä ja äidinvaistokaan ei toimi kunnolla. Tekisi mieli ottaa breikki vauvanhoidosta. Oodi kuvasi kyllä osuvasti meidänkin arkea - terkkuja vaan Leolle.

Ja Minkille tsemppiä väsymyksen keskelle, kyllä nuo kotityöt tuppaa jäämään mullakin ja siitä sitten kantaa huonoa omatuntoa. Jospa nyt vähän siivoilisi ennenkuin Konsta herää max 45 minsan päikkäreiltään.. Mitenkähän niitä saisi pidennettyä..

n

Vierailija
8/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vielä piti kysymäni, että käytättekö unipussia? Mikä olisi hyvä ja onko niitä enää näin pitkille, nyt käytössä 74cm vaatteet? Ajattelin, että jos se vähentäisi riehumista ja pysyisi lämpimänä kun potkii peiton pois.

Ja toinen kyssäri niille, joilla on käytössä MAM Ultivent pullot: käytättekö vielä maitotutteja, joissa lukee 0-5kk. Tietääkseni isommille on vain vellitutti, voiko sitä käyttää myös maidon kanssa? Vai ootteko siirtyneet pelkästään nokkamukiin? Meillä menee siitä vain pieniä määriä vettä.

Pulloruokinnasta vielä sen verran, että mtien saatte uppoamaan sen minimi 6dl maitoa päivässä? Meillä ei mene ainakaan kiinteiden yhteydessä .

sama

Vierailija
9/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaiset: Nähdään siis huomenna Sokoksella. Me voitas yrittää ilmestyä sinne siinä klo 10.30

Tänään olimme taas Emman kanssa neuvolassa. Neuvolan täti kehotti mua lopettamaan yösyötöt, jotta yöt rauhottuisi... Niin ja nukuttamaan Emman omaan sänkyyn eikä enää meidän sänkyyn. Jospa nyt sitten alkaisin nukuttaa Emmaa omaan sänkyyn, vaikka se viereen nukuttaminen käykin paljon helpommin. Toivottavasti sillä on sitten vaikutusta yöuniin. Viime yönä Emma söi taas parin tunnin välein ja kitisi muuten vaan tuplasti enemmän. Ja jos tuo omaan sänkyyn nukuttaminen ei paranna yöunia, niin sitten lopetan vaan kylmästi yösyötöt. Tosin sitten joutuu huudattamaan Emmaa ainakin pari yötä... Ja se huudattaminen ottaa aika koville - ainakin mulle! Mutta Emmalla on tosiaan nyt nuha, joten taidan odottaa tytön tervehtymistä ennen kuin ryhdyn vauvan huudattajaksi...

Tää meidän vempula on kyllä koko ajan liikkeessä... Ei ihme, että painoa kertyy aika hitaasti. Mutta tänään neuvolassa oli uusi täti eikä me sen mielestä enää tarvita näitä kasvukontrollikäyntejä. Jee! Emman paino läheneekin jo 8 kiloa, tosin se punnitseminen oli aikas hankalaa, kun neiti ei pysynyt hetkeäkään vaa' alla paikoillaan ja huusi kurkku suorana kun ei päässyt pois...

Vierailija
10/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totta, jokaisella on omat systeeminsä ja vauvoilla on erilaiset tarpeet. Meillä seilataan nyt kolmien ja kaksien päikkäreiden välimaastossa, tässä kaksi tyypillistä päivää, ajat on todellakin noin-aikoja:

6 herätys

7 aamumaito ja -puuro

8-10 nukkuu

11 lounas ja maito

12-14 nukkuu

14.30 maito

17 päivällinen ja maito

17-17.30 nukkuu

19 iltapuuro ja maito, nukkumaan

7 herätys

8 aamumaito ja -puuro

9-11 nukkuu

11 lounas ja maito

12-13 kärryttelemässä, poika valveilla

14 maito

14-16 nukkuu

17 päivällinen ja maito

19 iltapuuro ja maito, nukkumaan

Siis tuotahan vois varmaan hilata myöhäsemmäksi koko systeemiä ja niin varmaan käykin automaattisesti kun tulee talviaika. Nyt herätään 6-7, eikä se meitä kamalasti haittaakaan. Me saadaan hyvin lykättyä tokat päikkärit tuossa kaksipäikkärijärjestelmässä sillä, että käydään kärryttelemässä kun poika ei nuku vaunussa, eikä siinä kulu niin energiaakaan kun vaan kattelee. Mä tykkään enempi ite tuosta 2-päikkärisysteemistä, ei tartte olla koko ajan nukuttamassa. Illalla on tylsä vielä nukutella kun vois tehdä yhdessä jotain.

Vierailija
11/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on me and maman villanen unipussi, niitä on isoja kokoja, tosi hyvä

www.meandmama.fi

Vierailija
12/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10:30 on hyvä aika, mekin ilmestytään Sokokselle silloin!

enni, mä kyllä välillä öisin annan Siirin huutaa... En vaan jaksa nouta ihan äkkiä sängystä, eli joskus ehtii nukahtaa uudestaan ennen kuin pääsen ylös. Ei siis aina niin kova nälkä taida ollakaan. Eikä se nyt syökään kuin kerran yössä, ja kun omassa huoneessaan nukkuu niin en herää joka ähkäisyyn.

vilja, onko teillä ollut esikoisen kanssa koko tämän vauva-ajan 7kk samanlaista? Luulisi että siihen pikkuveljeen jo olisi ehtinyt tottua, jos se on vaan tekemisen puutetta, onko teillä kavereita lähistöllä?

Jaha mutta nyt se Siiri heräsi, huomiseen!

FannyK

Vierailija
13/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana oli myös Oodi Leon kanssa ja Baby (mikä se loppuosa nyt olikaan) Vilman (vai Wilman, sorry en muista) kanssa. Kiva oli nähdä ja jutella ja vauvatkin oli tosi iisisti =) Jos seuraavat treffit on Sellossa, yritetään kyllä päästä myös sinne.

Mä täällä haudutan jotain ihme teeriä... En ole oikein asiantuntija, mutta mies sai sen kaveriltaan ja se oli pakkasessa, mutta kun pakastin eilen osittain suli, piti tosta teeristä tehdä ruokaa. Mies ei eilen ehtinyt ja lähti tänään sinne 5 päivän metsästysreissulle, joten mä sitten joudun tekemään ton Teerin. Eka kerta. Sitä piti voidella voisulalla ja mua ällötti se, kun siinä oli vissiin sen kaulaa pätkä. Aloin kuvitella sen linnun päätä siihen...

Voi VILJAA, tiedän niin hyvin sun eiliset fiilikset! Se on kyllä ihan hel***tin rankkaa, kun esikoinen temppuilee, minkä kerkee. Sielläpäin on kyllä loistavasti asiat noiden päiväkotien suhteen, jos ilman monen kuukauden jonotuksia pääsee hoitoon. Meillä on nyt mennyt onneksi taas pari päivää hyvin ton pojan kanssa. Ja se on kyllä suuri onni, että Helmi on tosi hyvin opeutunut meidän rytmiin. Ja esikoinen Helmin rytmiin. Syövät samaan aikaan, paitsi iltapuuron toinen syö joskus ennen toista. Niinä päivinä kun esikoinen nukkuu päiväunet (ehkä 2 krt/vko), venytän Helmin päiväunille menoa niin, että alkavat samaan aikaan nukkumaan. Esikoista ei onneksi tarvitse nukuttaa päiväunille, vaikka aluksi saattaa 5 min pistää hanttiin. Mutta saa nähdä, miten tämä 5 päivän yksinhuoltajuus sujuu...

RYTMEISTÄ: Meillä on periaatteessa aika sama rytmi joka päivä, MUTTA kellonajat heittävät parillakin tunnilla. Siis joka päivä tulee syömiset ja unet samassa järjestyksessä, mutta aika riippuu siitä, mihin aikaan Helmi aamulla herää.

Tässä Helmin esimerkkipäivä:

klo 8 herää (aamutissi, jos edellisestä syötöstä on kulunut useampi tunti)

klo 9 aamupuuro

klo 10.30-12 päiväunet (ulkona puistossa)

klo 13 tissi + kana-kasvissose

klo 15-17 päiväunet (pinnasängyssä)

klo 17 tissi + kasvissose

klo 20 iltapuuro

klo 21 tissiä

klo 21.30 unta kaaliin

Toi ois oikeastaan semmoinen ihannepäivä esim. unien suhteen, mutta ei Helmi kyllä kovinkaan usein nuku yli 3 h päiväunia (siis yhteensä). Helmi on itse asiassa viime päivinä herännyt noilta tokilta päiväunilta jo tunnin päästä ja selvästi kesken unien. Joskus nukahtaa uudestaan, joskus ei. Monesti on tehnyt silloin kakan, mikä on tosi ärsyttävää (siis kun kakkaa kesken unien). Tänään Helmi nukkui aamupäivällä 1,5 h ja äsken vajaan tunnin. Kun heräs ennen klo 17, yritän saada illalla vielä yksille unille, mutta se ei tosiaankaan aina onnistu ja jos onnistuu, nukkuu yleensä 20 min ja on sen jälkeen loppuillan kiukkuinen ja väsynyt. Mä saan noita molempia päiväunia aika hyvin venytettyä, jos jostain syystä Helmi ei saisi vielä nukahtaa. Yleensä Helmi jaksaa nykyään valvoa 3 h päiväunien välissä ja illalla myös.

Nyt on tyttö niin kiukkuinen (nukkui liian vähän) tässä sylissä, että pitää vissiin keksiä jotain muuta tekemistä...

T:Fassiloora ja Helmi (ylihuomenna 7 kk)

Vierailija
14/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herättiin viime yönä 6 kertaa ja v****du et oon vielä väsyneempi. meillähän oli unikoulu joka kesti 6 yötä -sen seurauksena 3 yötä 2 yösyötöllä ja nyt on siis menty taas kui monta yötä 6-x heräämisellä.......

Viljaa----- > Täältä samat sanat -mäkin olisin voinu tänään soittaa itselleni valkotakkiset hakemaan ;) Että sulle vaan sympatiat !

Rytmeistä : Meillä heittää ihan miten vaan kun sattuu olee niin että aina kun Osku nukkuis pitkät unet niin pitää lähtä jonnekin -yleensä esikko hakemaan eskarista. Mutta :

6 herätys tissiä

8 aamupuuro + tissiä

9-10 unet

11 lounas + tissiä

12-12.30 unet ( pakollinen herätys )

14 hedelmävälipala

15-16 tissiä +unet

17 lounas + tissiä

19 hedelmä

20 puuro + tissiä

20.30 nukkumaan

nyt kuuluu kamala huuto joten pakko mennä

minkki

Vierailija
15/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin iloinen, jos meille saatais joku säännöllinen rytmi. Vaikka mä kuinka yritän tehdä asioita samassa järjestyksessä ja suunnilleen samaan aikaan niin koskaan ei aamulla tiedä, millainen päivä on tulossa. Meillä päiväunet ja ruokailukerrat vaihtelee ihan älyttömästi. Aamu- ja iltavelli on vakiot, mutta sitten soseaterioita on 2 tai 3 (riippuu päivästä ja unista) ja maitopulloja menee yleensä nolla, joskus 1 -joskus jopa 2. Maitopullot verottaa soseaterioita ja päinvastoin.

Nyt mulla on muuten menossa Plan B aamu-unien pidentämiseksi. En antanut Simpun painua iltapäiväunilleen kuuden aikaan kuten yleensä eli nyt se on valvonut neljästä asti... yritän saada sen ainakin ysiin asti pysymään hereillä. Nyt alkaa kyllä pinna olla jo hieman kireällä eli kohta pitää iltatoimiin ryhtyä. Ehkä nyt unta riittää edes sinne seiskaan? Siis seitsemältä heräämiseen mä tyydyn ihan hyvin, mutta toi klo 6 aamuherätys on way too early meille.

Kiitokset vaan Fassilooralle ja baby2006:lle päiväkahviseurasta. Naureskelin lähtiessäni sitä meidän tekemää sotkua: varmaan 100 servettiä, Simpun haisevat megaoksut lattialla, Fassilooran pojan muffinsin murut sekä pari pilttipurkkia ja tuttelitötsä. Ja tietenkin valtava määrä kuolaa joka puolella pöytiä... kyllä varmaan Wayne' s Coffeen työntekijät kiittivät kun käytiin. Heh heh -no ostettiinhan me varmaan 15 eurolla?

Jaahas... Nyt Simppu konttaa kitisten mun jalkoja kohti. Me lähdetään nyt iltapuuhiin!

Vierailija
16/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tulossa Joonan kanssa paikalle, mutta ehdimme sinne vasta n.klo. 11. Lähdemme tulemaan, kunhan anoppi saapuu hoitamaan Veetiä.

Nähdään!

nonnu78 ja Jontus

Vierailija
17/24 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä ihme (hampaitako lisää?) meidän Onni-poikaa nyt suututtaa!?! Toissailta/yö oli ihan kauhee, kun se ei nukkunut kunnolla koko päivänä ja sitten vaan huuti!!! Lopulta annoin Panadolia niin sitten nukkui aamuun...

Eilen ja tänään myös tavallista kiukkuisempi. Nyt onneksi nukahti ilman särkylääkettä. Toivottavasti nukkuis aamuun saakka.

Tänään illalla Onni sitten näytti meille taas uusia oppimiaan taitoja. Herra O nousi polvilleen kirjahyllyä vasten! Todella hurjan näköistä touhua! Mä en ymmärrä meinaako se jätkä lähtee suoraan kävelemään, kun ei se ryömi (minun mielestä) oikeaoppisesti eikä konttaa. Tavaroiden luo Onni menee pyörimällä ja jotenkin ihmeellisesti mönkimällä... Halutessaan pääsee kyllä sukkelastikin esim. kissanruokakupin luo.

Onnia on nyt ihan vähälle aikaa alkanut kiinnostamaan KAIKKI ihan kauheesti! Se on ihan mahdoton! :) IHAN KAIKKI pitäis saada... Erityisesti ovien kahvat kiinnostais. Aiemmin jääkaapin ovi oli in :) Se on niiin suloinen vaikkakin vaativa lapsi. Siis siinä mielessä ettei viihdy pätkääkään yksin. Sylissä vaan haluais olla. Enkä minä raaski kauheena huudattaa jos ei oo ihan pakko. Yritin miehelle vihjailla, että jos hankittais se kantoreppu... Ei oikeen innostunut. Olipa yllätys.

Joku kyseli aiemmin siitä vauvasta erossa olemisesta... No me oltiin silloin kesäkuussa risteilyllä ja pitkien välimatkojen takia 2 yötä erossa. Silloin se oli mennyt ihan hyvin.

Tällä hetkellä en vois kuvitellakaan lähteväni mihinkään! Onni on niin kiinni minussa... Ja se vierastaa. Meidän kaveripariskunta on pyydellyt iltaa istumaan aikuisten kesken mutta en oikeen tiedä miten se onnistuis... Pitäis pyytää hoitaja kotiin ja itse nukuttaa Onni lähtiessä. Mutta silloin se lähteminen menis niin myöhään... Noh, ehtiihän tuota myöhemminkin. :)

Rytmeistä... Meillä on nyt jonkun aikaa ollut semmoinen rytmi, että Aamulla klo 9 ylös + velli/maito

Puuroa tai muuta sosetta

n. klo 11 pienet nokoset rattaissa

Maitoa

Torkkumista autossa kauppareissulla

Sosetta/maitoa

Iltapäivänokoset n.klo 18

N.klo 21 iltavelli

Nukkumaan klo 22.15

Tuota maitoa tarjoillaan tarpeen mukaan. Sen suhteen ei ole mitään aikatauluja. Joskus menee 3 soseateriaa päivässä, joskus vaan 1... Ja minä juotan yleensä maitoa, mies taas velliä.

Yritän aina pitkittää tuon iltavellin antamisen mahdollisimman myöhään, että jaksais sitten yön nukkua.

Niin kiitos vaan Viljaalle, kun lievensit mun vauvakuumetta kertomalla arjestasi! ;) Joku ison perheen äitee on kerran sanonut, että mitä enemmän lapsia niin sen helpompaa... Näinköhän? :) Minkälainen ikäero teidän pojilla muuten on? En yhtään muista vaikka olen varmaan joskus lukenut...

Nyt sänkyyn, jospa se uni tulis.

-kumppari&Onni unten mailla-

Vierailija
18/24 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plan B toimi ainakin viime yönä eli kun en antanut Simpun enää siinä 18.30 nukahtaa iltatorkuille vaan pidin herraan hereillä aina klo 20.30 asti -tai ei sitä nyt mitenkään tarvinut pitää hereillä vaan ihan itse touhusi lelujensa kanssa- niin nyt aamulla nukkui puoli kahdeksaan! Hurraa!!!

Mutta tänään mä suuntaan reissuun. Lähden siis koko viikonlopuksi pois kun mennään duunikaverin kanssa ratsastamaan maalle. Täysihoidolle... ihanaa! Palaan sunnuntaina kotiin. Toivottavasti mies selviää tän sirkuksen kanssa -epäilen, että sunnuntaina kohtaan aika väsyneen miehen.

Viikonloppua ladyt!

Vierailija
19/24 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanny: meidän pojalla on kyllä tekemistä enemmän kuin keskivertolapsella. Tuona päivänä josta kerroin, oltiin aamupäivä ulkona, missä kaveri sai juosta 2 tuntia mielenmäärin, toinen tunti leikittiin päiväkodin pihalla päiväkotilasten kanssa. Edellisilta oltiin metsässä pari tuntia ja kaveri juoksi n. 2-3 kilsaa mättäiden läpi ja kallioiden yli. Mitä olen verrannut tuttavaperhesiin, niin meidän pojalla on kyllä poikkeuksellisen paljon kavereita ja tekemistä. Ei pitäisi olla siitä kiinni. Jokatapauksessa nyt on taas touhua vielä enemmän kun on siellä päiväkodissa. Meillähän oli ensimmäiset 5 kk melkein apuja täällä, mies oli alkuun talvilomalla ja isyyslomalla, mun äiti oli täällä ja sitten oli aika pian jo kesälomakin. Tuo aika kun Veikko oli pph:lla oli myös helpompaa. Niin, että ei tämä koko ajan ole tämmöistä ollut, vaihtelevia kausia mahtuu aina meidänki arkeen. Muutenhan meillä ei normaalisti ole mitään apuja koskaan saatavilla, mun vanhemmat asuu 800 kilsan päässä ja miehenki sukulaiset parin sadan kilsan päässä.

Kumppari: ikäeroa pojilla on 1,5 vuotta. Ehkä meillä ei oo tarpeeksi vielä lapsia :) Tiedän, että tämä helpottaa kun Aaro lähtee kävelemään. Se on varmasti semmonen pullonkaula, kun vaan jaksais sinne asti. Sitten on kuulemma oikein auvoista kun pojat leikkii keskenään.

Fassiloora: kiitos sympatioista ja jaksamista sinnekin! Samoin Minkille!

Vilja

Vierailija
20/24 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä hiljaista...

Mekin ollaan kohta menossa anoppilaan syömään...

Eilinen ilta oltiin kaveriperheen luona syömässä ja saunomassa. Oli oikein mukavaa ja piristävää! Tällä kaveriperheellä on kaksi lasta, reilu 2v tyttö ja poikavauva 2kk:tta. Se vauva oli niiin ihana ja pieni! :)

Tähän asti olen kieltäytynyt kaikista saunomiskutsuista tuon mun kamalan raskausarpisen roikkuvan mahan takia mutta nyt saivat ylipuhuttua. Olikin tosi ihanaa saunoa heidän ulkosaunassaan jossa ei ollut sähköjä. Siellä kynttilän valossa istuttiin löylyissä ja juteltiin. Ja ulkona oli lämpötila nollassa ja upea tähtitaivas! :)

Noh eipä mulla taida olla nyt kummempia asioita. Taidan lähteä valmistautumaan " illan koitokseen" eli anoppilaan menoon..

-kumppari&Onni-