Mikä on hyvä kuukausibidjetti ruoalle yksinasuvalle?
Käyttötilillä nyt vuokran, säästön ja puhelinlaskun jälkeen 750 euroa käyttötilillä. Asun yksin ja alan opettelemaan budjetointia.
Riittääkö esim 350 e/kk?
Kommentit (46)
N. 400€/kk menee jos ei syö mitään erikoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
mihin menee 400 e? Meillä ei kahdestaan mene noin paljon
Mä käytin noin 200e ja riitti hyvin, 350 riittäis tosi hyvin.
Olen yksineläjä ja mulla riittää satanen kuussa ruokaan. Syön hyvin.
riippuu mitä syöt, minulla menee n. 500 eur/kk, mutta syön paljon marjoja, jotka on kalliita, ja paljon valmisruokaa enkä ihan halvimpia vaan yritän valita terveellisiä vaihtoehtoja. Luulen, että jos vähän katsot mitä ostat, 350-400 riittää oikein hyvin. Niin ja tuo minun n. 500 sisältää myös vessapapeit, pesuaineet yms, ruokakaupasta ostettavat, joita on hankala erotella joka kerta eri sarakkeeseen exclissä, jossa pidän kirjaa menoista.
5-10e päiväbudjetti safkaan on suht realistinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä "hyvin syöminen" mahtaa pitää sisällään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa, joka ravitsee ja maistuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
riippuu mitä syöt, minulla menee n. 500 eur/kk, mutta syön paljon marjoja, jotka on kalliita, ja paljon valmisruokaa enkä ihan halvimpia vaan yritän valita terveellisiä vaihtoehtoja. Luulen, että jos vähän katsot mitä ostat, 350-400 riittää oikein hyvin. Niin ja tuo minun n. 500 sisältää myös vessapapeit, pesuaineet yms, ruokakaupasta ostettavat, joita on hankala erotella joka kerta eri sarakkeeseen exclissä, jossa pidän kirjaa menoista.
Eli sulla menee öbaut 16e ja risat päivässä kauppaan. Ihan ökyilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaaliin ruokaan, en syö eineksiä enkä liiemmin jauhelihaa - kokolihaa ja kalaa pääasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, että kallis on "terveellistä", ei väliä sisällöstä :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaaliin ruokaan, en syö eineksiä enkä liiemmin jauhelihaa - kokolihaa ja kalaa pääasiassa.
Ei normaali ruoka noin paljon maksa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, että kallis on "terveellistä", ei väliä sisällöstä :D:D:D
Kyllä kuhafile HK:n siniset voittaa maussa ja terveellisyydessä. Kalliimmalla saa parempaa ja terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hän keneltä kysyit, mutta minulla on budjetti myös vähän reilun satasen / kk.
Sopivassa suhteessa proteiinia, hiilihydraatteja , hyviä rasvoja . Pääasiassa kasvispitoista ruokaa, paljon itse tehtyä.
Ravintoterapeutilla tarkastin kerran olisiko korjattavaa, kun syön niin pienellä. Ei ollut moitittavaa. Hedelmien sijaan syön pääasiassa marjoja, ne kerään itse . Kesällä myös säilön paljon villiyrttejä .
Haen paljon ruokavaikutteita erimaiden ruuista. Monissa arvostetuissa ruokakulttuureissa on ymmärretty se, että hyvään ruokaan ei tarvitse aina monia aineita.
Mutta jos rahaa olisi paljon, en myöskään säästelisi ruuassa vaan ostaisin esim. luomua ja juustoihin joita nyt syön vähän, satsaisin enemmän. Kahvista taas maksan mielelläni , mutta sitten juon sitä vain aamulla ( ja tietysti jos vieraita käy, heidän kanssaan).
Riippuu mite monipuolisesti haluaa syödä ja myös missä käy kaupassa. Esim lidlissä saa kaiken halvemmalla. Mulla menee varmaan joku 40-50 e viikossa, mutta en ole tällä hetkellä töissä. Käyttäisin enemmän rahaa ruokaan jos olisin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei normaali ruoka noin paljon maksa.
Kyllä se vaan maksaa, eikä nyt puhuta mistään PM tason aamupaloista.
200 euroa/kk riittää, en syö lihaa ja tuoretta kalaakin n. kerran kk:ssa.
Oikein hyvin .