Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutatteko 8- ja 10-vuotiaita yöunille?

Vierailija
14.09.2006 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsihan ottaa niin paljon turvaa vanhemmiltaan kuin vanhemmat antavat.

Enemmänkin nukuttamisesta kyse lapselle annetusta ajasta, hellyydestä ja välittämisestä.

meillä ei lapset ole turvattomia illalla ja osaavat nukhtaa itsekkin, muuta minä haluan lukea hänen vieressään ja mieluummin vaikka otan ihan kainaloon. Varmasti ainakin kouluikään näin tapahtuu. Senkin jälkeen jos lapsi sitä haluaa tai minä :-)

Voisin nukuttaa murkkuikäistänikin muttei huolita. Tulis käsky aikas nopeeta et " häivy" :-)

Vierailija
22/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli istun hetken sängyn reunalla juttelemassa, sitten sammutan valot, annan pusut ja halit ja toivotan hyvät yöt.

Jos tuo on nukuttamista, niin aion jatkaa sitä niin kauan kuin lapsi haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä tuttavani nukuttavat lapsia istumalla sängyn vieressä kunnes lapset nukahtavat. Itsekin nukutin lapsiani sillä tavalla, kun olivat pienempiä, mutta nykyisin vain hoidetaan iltatoimet ja halitaan ja toivotellaan hyvät yöt. Joskus luen sadun ja/tai vaihdetaan pari sanaa lasta askarruttavista asioista. Ihan oikeasti mietin, että olenko " tyly" kun en istu siinä odottamassa lasten nukahtamista, mutta eivätpä täällä näy kaikki muutkaan tekevän niin.

Tietenkin riippuu lapsestakin. Kuopukseni ei varmaan nukahtaisi koko yönä, jos minä istuisin hänen vieressään odottamassa, vaan juttua riittäisi ja riittäisi :-)

Vierailija
24/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ole ylpeä siitä?

Vierailija
25/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin luen Harry Potteria tms. (juu poika osaa lukea, mutta on meidän yhteinen iltahetki, ja ei, en aio mennä rippileirille tai armeijaan lukemaan..), yleensä poika nukahtaa lukemiseen, mutta jos ei, niin lueskelen omaa kirjaani hänen huoneensa sohvalla niin kauan kunnes hän nukahtaa. Jostain syystä hän kokee olonsa turvattomaksi yksin omassa huoneessaan - ei tosin muulloin kuin nukkumaan mennessään :O

Meidän poika on ainoa lapsi, ja ajatttelin antaa aikaa hänelle niin kauan kuin hän tarvitsee, kun en usko, että tästä mitään haittaakaan hänelle on.

Vierailija
26/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Et kai ole ylpeä siitä?

Kunhan vain totesin. Onko nukuttaminen jotenkin ylpistelyn asia? Saako siitä erikois-hyvä-vanhempi-pointseja? Meillä on aina ollut tietyt iltarutiinit jotka päättyvät hyvänyön toivotuksiin. En ole nähnyt vielä aiheelliseksi istua sängyn vieressä odottamassa lapsen nukahtamista. Jotenkin tuntuu hassulta, että nukuttamisessa vierähtää melkein kaksi tuntia.

Mutta jokainen toimii tyylillään. Meillä ei ole ollut nukkumisen kanssa koskaan mitään ongelmia.

Vierailija
27/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle tulee mieleen tärkeää puhuttavaa/kysyttävää ennen nukahtamista. Joskus havahdun kun olen lukenut kiinostavaa kirjaa tunninkin lapsen jo nukkuessa.

Vierailija
28/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat erilaisia, tuttuni 4 lapsen äiti ei joutunut nukuttamaan 3 ensimmäistään tai ainakin melko varhaisessa vaiheessa onnistui unikouluttamaan nämä, mutta neljäs olikin erimaata, häntä sai huudattaa tuntitolkulla viikkokausia eikä suostunut nukkumaan ilman äitiä tai isää. Että ei se aina ole vanhempien erinomaisuutta jos lapset ovat kilttejä.

Vierailija
29/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltatoimet, sadun luku, pesut, peittely, hyvän yön toivotukset ei ole nukuttamista.

Satuja en lue enää joskus lukevat itse. Kannustan lukemaan muulloin kun nukkumaan mennessä.

Meillä iltahommat ovat tällaiset:

Lapset omatoimisesti käyvät pesulla ja pukevat yöasun. Sitten kun toimet on suoritettu menen peittelemään ja toivottamaan hyvät yöt. Tätä jatketaan niin kauan kun haluavat.

Nukuttanut en ole kun aivan pienenä ja silloinkin jos on erityistilanne, sairaus yms.

Vierailija
30/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sitä ei vielä lueta, kun ikää on vasta 1v 3kk, mutta odotan jo innolla aikaa, että voidaan ottaa se mukaan iltarutiineihin. Meillä ei ole koskaan lasta nukutettu ja kyllä, minä olen ylpeä siitä :-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme