Levite jota käytät leivälle?
Ennen Benecolia, kunnes kävi liian hintavaksi aina ostaa sitä. Nykyään Oivariini vähärasvainen sekä satunnaisesti Bonjourin maustetut levitteet. Mitä te käytätte?
Kommentit (43)
Viola maustamaton tai majoneesi - ihan riippuen leivänpäällisistä.
Olipa täällä monta samanmielistä! Sininen Keiju tosiaan vegaanisuuden vuoksi, joskus itsetehty hummus.
Keiju on kyllä ihan mahtavaa tavaraa, maku on sopivan mieto ja sitä voi käyttää leivonnassa erinomaisesti, kuitenkin hinta on sama kuin eläineritteitä sisältävissä levitteissä eikä tuplasti kalliimpi, kuten vegaanisissa vaihtoehdoissa joskus tuppaa olemaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:09"]Teen itse. Voita 250g, rypsiöljyä pari desiä ja kylmää vettä desin verran, ehkä vähän enemmän. Kokeilemalla oppii tietämään millaisesta pitää. On ihan voin makuista, mutta jääkaapista otettuna levityspehmeää. Voi myös maustaa, jos tykkää. Valkosipulia, persiljaa, melkein mitä vain. Tulee edulliseksikin. Itse teen sitä siksi että voi on niin kovaa jääkaapista suoraan otettuna ja tämä on terveellistä kun on hyvää rasvaa mukana. [/quote] Miten sä teet tän, sulata voin kattilassa ja lisäät öljyn ja veden, laitat jäähtymään rasiaan? Voisin kokeilla.
[/quote]
Meillä loppui kerran leivänpäällysmargis kesken kun olimme kaikki kipeinä. Sulatin leipomismargista huoneenlämpöiseksi ja vispasin sen sekaan oliiviöljyä ja pieneksi silputtua valkosipulia. Se teki hyvin kauppansa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 16:26"]Ingmariini
[/quote]
Sori, vahinkoalapeukku!
Vihreä Oivariini, eli normaalisuolainen. Jos kaupassa ei ole Oivariinia, niin ostan Ingmariinia.
.
Toisinaan pyöräytän yksinkertaisen avocadotahnan (muussattu avokado, mustapippuri, suola, sitruunamehu) levitteeksi.
yleensä flora kulta tai oranssi oivariini
Munkin tekis mieli kokeilla tuota itsetehtyä voi-öljy-vesi-seosta, josta mainittiin 1. sivulla. Kiitti vinkistä! Kiitos myös sille, joka vinkkasi Becel Goldista. Jos maistuu Oivalta, mutta on sisällöltään terveellisempää, niin taidanpa kokeilla! T. Oivariinin käyttäjä
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:04"]
Ennen Benecolia, kunnes kävi liian hintavaksi aina ostaa sitä. Nykyään Oivariini vähärasvainen sekä satunnaisesti Bonjourin maustetut levitteet. Mitä te käytätte?
[/quote]
En käytä yleensä levitettä, pelkkä juusto riittää hyvin. Jos juustoa tai muuta ei ole tarjolla, valitsen mieluiten voin tai Oivariinin.
Tummanvihreä Keiju. Jos ei ole saatavilla, Poutapäivä.
Minua kiinnostaisi tuo vegaaninen Keiju. Ainoa, mikä tökkii on tuo merkki. Ennen vegaaniutta joskus erehdyin ostamaan Keijua (tai ottamaan sitä jossain ruokalassa/kylässä) ja se maku oli aina tosi ällöttävä. Ovatko oikeasti onnistuneet valmistamaan hyvänmakuisen vegaanisen levitteen...?
Rainbow-margariini 60 %. Tämä sai hyvät arvostelut Kuluttaja-lehdessä.
KevytLevi 40% vähäsuolaisena.
Patongin palan joskus kastan hyvää oliiviöljyyn ja joskus uunituoreen leivän kanssa voi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 15:09"]Teen itse. Voita 250g, rypsiöljyä pari desiä ja kylmää vettä desin verran, ehkä vähän enemmän. Kokeilemalla oppii tietämään millaisesta pitää. On ihan voin makuista, mutta jääkaapista otettuna levityspehmeää. Voi myös maustaa, jos tykkää. Valkosipulia, persiljaa, melkein mitä vain. Tulee edulliseksikin. Itse teen sitä siksi että voi on niin kovaa jääkaapista suoraan otettuna ja tämä on terveellistä kun on hyvää rasvaa mukana. [/quote] Miten sä teet tän, sulata voin kattilassa ja lisäät öljyn ja veden, laitat jäähtymään rasiaan? Voisin kokeilla.
[/quote]
Otan voin huoneenlämpöön illalla. Aamulla voi, öljy, vesi kaikki sekaisin ja surautan sauvasekoittimella. menee pari minuuttia.
Myös hummus, maustamaton tuorejuusto ja itse tehty majoneesi toisinaan leivän päällä.
Itse tehtyyn majoneesiin mulla on todella nopea resepti, tehdään kokonaiseen kananmunaan ja sauvasekottimella. Takuuvarmasti onnistuu ja maustamisvaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.
Nro 35
Becel.
Löytyy myös Oivariinia vähäsuolainen muuhun tarkoitukseen, mutta leivälle aina Beceliä.
Heti alussa huomasin Beceliin siirtymisen jälkeen että normaali Oivariini on ihan järkyttävän suolaista, oli pakko ostaa vähäsuolaista versiota.
Becel Gold. Olen aina ollut vannoutunut Oivariinin ja voin ystävä, enkä ole voinut sietää margariineja. Ravitsemusterapeuttiystäväni vinkkasi tästä Becel Goldista, joka yllätyksekseni maistuukin ihan Oivariinille, mutta jossa on terveellisempi rasvakoostumus.