Miksi miehen veljellä metallirasiassa sitruunakiteitä ja sukka?!
Miehen veli tuli meille, hän on asunut jo monta vuotta Saksassa ja tosiaan tuli Helsinkiin tapaamaan meitä ja kavereitaan ja sit jatkaa pohjoiseen mieheni vanhempien luo. No, tää veli on pääosin kavereittensa luona ja tavarat on levällään meidän vierashuoneessa. Olen hoitovapaalla 4- ja 1-vuotiaiden lasten kanssa kun olin kylppärissä 1-vuotiaan kanssa niin 4-vuotias sähläsi ja kolisteli siellä vierashuoneessa, huusin perään ja menin sit katsomaan, niin hän oli avannut pienen värikkään metallipurkin, en ollut itse sitä huomannut mutta lapsi sanoo että se oli sängyn alla ja oli halunnut katsoa. Siellä oli sisällä ensinnäkin sukka! joka oli solmussa ja sen päässä oli jotain tavaraa kuin kiviä. Ja sit puolet rasiasta oli täynnä semmoisia sitruunantuoksuisia pieniä "kiviä", läpikuultavia kuin karkki, onneksi ei lapsi ollut pistänyt niitä suuhunsa mutta ne näyttävät siis kovilta hedelmäkarkeilta jotka olisi murskattu pikkusormenpään kokoisiksi murusiksi ja haisevat todella paljon sitruunalta. Nyt olen aivan että mitä vtua? Onko nämä jotain onnenkiviä tai jotain eteeristä öljyä sisältäviä juttuja, joilla on parantava tms. vaikutus? Siellä sukassakin oli varmaan niitä samoja kiteitä tai ainakin se sukka haisi ihan niille. Enkä käsitä, miten lapsi oli saanut sen edes auki, siinä oli kangasteippi kannen ja purkin reunan päällä ja oli todella lyhyessä ajassa saanut sen pois ja jopa kannen auki. Tiukkasin lapselta, oliko se maistanut niitä kiteitä mutta kiistää ehdottomasti, oli vain halunnut tietää mitä siellä on kun se näyttää "lelupurkilta". Se on siis semmoinen pieni metallirasia, jossa on värikkäitä graafisia muotoja.
Mitä helvettiä tämä voisi olla ja miksi veli on edes jättänyt tommosen purkin - okei oli sängyn alla mut nelivuotias nyt muutenkin tyhjäilee hyllyjä ja astiakaappeja jne ja nuorempi vielä konttaa. Sanoinkin miehen veljelle että ei sit kannata jättää särkyvää tavaraa näkysälle ja kehotin mm. nostamaan kannettavan pois lattialta pöydän päälle kun meinasi jättää sen siihen.
Ja ennen kuin kukaan huutaa provoa niin otan vtu vaikka kuvan yhdestä kiteestä. Pistin yhden sitruunakiteen taskuun ennen kuin suljin purkin ja laitoin sen takaisin siihen kohtaan mistä lapsi sen sanoi ottavan. Ei vaan just nyt ole aikaa kuvailla kun molemmat on hereillä mutta ehkä sitten kun nuorempi menee päiväunille, otan kuvan.
Kertokaa pliis mitä tää on, mun mielikuvitus on jo maalaillut, että se veli on joko sekaisin ja harrastaa parantavia kiviä (--- siis kun sängyn alla pääpuolessa oli se boxi) tai että se salakuljetti huumeita Suomeen tai jotain. Puhun miehelleni illalla ja hän saa sit kysyä veljeltään. Mutta mitä teille tästä hommasta voi tulla mieleen? Onko jollain jotain tietoa? Oikeasti? Yritin googlata sitruunakide ja sitruuna huumeet ja löysin jotain, että sitruunalla voi hämätä huumetesteissä mutta ei tuo veli kyl todellakaan ole mihinkään huumetesteihin menossa tääl Suomessa, on ihan lomalla!!!
Ja miksi siellä piti olla sukka?? Ja sukan kärjessä jotain roinaa ja sukka solmussa? Olen epäluuloinen...
Kommentit (126)
Mitä siellä sukassa on? Tarkistitko jo sen?
Miksi jotkut parantavat kivet pakattaisiin peltipurkkiin ja kangasteippi vielä suojaamaan ettei hajut tule pihalle? Nih.
Metaahan se on 99% varmasti laittamastasi kuvasta päätellen, ja tiedän hen koht eettä voi tuoksua sitruunaiselle.Laitappa kuvaa vielä? Ja jos suuri määrä on niin ITSE miettisin poliisille soittamiseesta kahdesti, koska voi rapsahtaa aika iso kakku..
Eikös siitä kuulukkin rapsahtaa iso kakku?
Sanotaan nyt jo ihan alkuvaiheessa: Aloitus kuullostaa vahvasti provolta.
Ensimmäisenä tuollaisesta tietenkin keskusteltaisiin sen miehen veljen kanssa eikä tultaisi palstalle avautumaan ja "hiljakseen" kertomaan lisää tietoa. Näitä vastaavanlaisia pidempiä vedätyksiä on ollut täällä ennenkin.
" jos lasten vanhemmat sekaantuu huumeisiin". Miten AP tässä nyt on huumeisiin sekaantunut?
APhan on ollut tilanteesta täysin tietämätön.
Kyllä mä luulen jo, että ylläpito ilmoittanut tämän ketjun poliisille ja jäjittää IP:tä parhaillaan.
Säilyttääkö mies kenkiä sängyn alla? Voisi nimittäin olla jokin hajujen neutralisoija. Ei kukaan narkki säilytä arvokasta kamaa sängyn alla :D
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:52"]
Eikös siitä kuulukkin rapsahtaa iso kakku?
[/quote]
Jep, mutta itse en usko että omasta perheestäni ilmottaisin..
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:53"]
Ensimmäisenä tuollaisesta tietenkin keskusteltaisiin sen miehen veljen kanssa eikä tultaisi palstalle avautumaan ja "hiljakseen" kertomaan lisää tietoa. Näitä vastaavanlaisia pidempiä vedätyksiä on ollut täällä ennenkin.
[/quote]
Joo joo provohan tää on mut pitkästä aikaa hyvä semmoinen. Pikkuhiljaa tihkuu tietoa just oikea määrä ja kuviakin... Ap, ota semmoinen kuva, jossa on lappu vieress että aihe vapaa 16.3.2015 ja sit nuo kaikki "mömmöt"... :D
AP on NYT sekaantunut tuohon, koska tietää että ovat todennäköisesti huumeita ja jos ei ilmoita niin ainakin kätkemisrikos/hallussapito? Niin..
Ja tässä jo eräs henkilö naputtelee kuulema netti-ilmiantoa, että kannattaa varmaan itse soittaa ennen kuin on selittelyn paikka kamarilla.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:54"]Säilyttääkö mies kenkiä sängyn alla? Voisi nimittäin olla jokin hajujen neutralisoija. Ei kukaan narkki säilytä arvokasta kamaa sängyn alla :D
[/quote]
Teipatussa peltipurkissa? Miten se mitään neutralisoi
Vaikea tilanne. Kallistuisin kuitenkin siihen, että kannattaa ottaa yhteys poliisiin. Vaikka asiaan olisi aivan viaton selitys ja vaikuttaisit miehen veljestä vainoharhaiselta kyttääjältä, en itse haluaisi ottaa riskiä että kyseessä on oikeasti vaarallinen huume. Jos miehesi veli on huumeisiin sekaantunut, on hänellekin pidemmän päälle iso palvelus joutua kohtaamaan vastuunsa hyssyttelyn sijaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:53"]
[/quote]
Joo joo provohan tää on mut pitkästä aikaa hyvä semmoinen. Pikkuhiljaa tihkuu tietoa just oikea määrä ja kuviakin... Ap, ota semmoinen kuva, jossa on lappu vieress että aihe vapaa 16.3.2015 ja sit nuo kaikki "mömmöt"... :D
[/quote]
Nyt virheenä oli se, että aloituskertomus oli liian yksityiskohtainen ja liian pitkä. Tuollaisessa pitää antaa vain ne perustäkyt alkuun ja sitten ripottelemalla tietoa keskustelun kuluessa. Parhaat ovat venyttäneet näitä viikkojen pituisiksi.
Tyssäskö tää nyt tähän :( We want more!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:58"]
Tyssäskö tää nyt tähän :( We want more!
[/quote]
Fobba ja kumppanit haki jo AP:n säilöön. :D
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:53"]Sanotaan nyt jo ihan alkuvaiheessa: Aloitus kuullostaa vahvasti provolta.
[/quote]
Mene perseeseen ulisemasta siitä.
En tiedä mitä tekisin AP:n tilanteessa, ilmoittaisinko viranomaisille vai en, jos tuo nyt on metaa. Jos ikävin käy toteen, niin vähintään viskaatte viiden minuutin varoitusajalla sen veljen pihalle. Lapselle olisi voinut käydä köpelösti.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 14:47"]
Tässä kuva koko satsista, tuon päällä oli se sukka. Siinä oli pieni muovipussi myös siis koko homman päällä siis ikään kuin tohon purkkiin olisi kaadettu sen muovipussin sisältö ja pussi jätetty sinne. siitä myös tulossa kuva. Onko huumetta????? -ap
http://aijaa.com/CbkBUR
[/quote]
Kyllä tuo huumeelta näyttää minun silmiini. Sorry nyt vaan ap. Kytät voi kiinnostua tästä keskustelusta.