Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on varaa kaukomatkoihin? Minäkin tahtoisin :(

Vierailija
16.03.2015 |

Mutta näillä näkymin se jää ikuiseksi haaveeksi. Yritän opiskella mutta olen aivan surkea tässä kaikessa. Jos ikinä pääsen takaisin työelämään, niin palkkani on sama kuin eläkkeeni nyt, eli vähän päälle tonnin kuussa. Ei sillä plus miehen palkalla paljoa matkustella. Äkkilähtöjä on ehkä mahdollista ottaa, jos säästää muutaman vuoden. 

Masentaa :(

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia!

Vierailija
2/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen taitaa olla se yleisin tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:10"]

Ei lapsia!

[/quote]

Selvä, työnnetään nuo kaksi sinne mistä ovat tulleetkin... ap

Vierailija
4/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi, kalja, siideri, baarit? Jos näitä harrastaa, niihin menee kaukomatkan verran rahaa vuodessa.

Vierailija
5/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia, ei velkaa. Hetkisen säästää ja mielen pois Suomesta päästää.

Vierailija
6/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:11"]

Ei lapsia!

[/quote]

[/quote]

Pahasti näyttää, että emme voi saada kaikkea vaan joudumme tekemään selkeitä arvovalintoja. Olette perheen perustaneet niin teidän tulisi siitä myös se onnellisuus löytää!

Vierailija
7/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymällä töissä ja laittamalla tarpeettomat menot minimiin. Liikun kävellen ja polkupyörällä, joten autoa en tarvitse. Asun lähiössä pienessä omistusasunnossa. Ostan lähes kaikki vaatteeni kirpputorilta. En sisusta vaan uusia huonekaluja hankin vasta sitten, kun edelliset menee niin rikki, ettei niitä voi korjata. En omista älypyhelinta, tablettia, taulutelevisiota enkä maksullisia kanavapaketteja. Olen pieniruokainen kasvissyöjä. Joka kuukausi jää noin 1950 €:n nettopalkasta 300-500 € säästöön.

Vierailija
8/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:13"]

Tupakointi, kalja, siideri, baarit? Jos näitä harrastaa, niihin menee kaukomatkan verran rahaa vuodessa.

[/quote]

Emme miehen kanssa polta, emmekä harrasta baareja, enkä minä juo alkoholia oikeastaan ollenkaan. Mies joskus (ykkös)olutta. Kulutusluottoja ei ole, pikavippejä emme ole ikinä ottaneet, asuntolaina on maltillinen (ja asuntokin pienehkö ja ei-niin-parhaimmalla alueella). Ap

Vierailija
9/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia!

[/quote]

[/quote]

No just. Kiukuttele nyt kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki karkit ja lelut! Lasten myötä joutuu paljosta luopumaan. Se varmaan oli jo selvää, kun perhettä suunnittelitte.

Vierailija
10/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia!

[/quote]

[/quote]

Lapset kasvavat ja muuttavat aikanaan omilleen. Sen jälkeen voitte miehesi kanssa matkustella. 

Vierailija
11/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes halua kaukomatkoille, koska olen asunut tarpeeksi ulkomailla.Matkailu on turhaa vaivaa lähinnä.

Kotimaa, naapurimaat ja entinen asuinmaani matkakohteina riittä ja joskus aurinkoloma Kanarialle. Matkailemme yleisesti max. 2 krt vuodessa; 1 matka kotimaassa ja 1 matka Viroon/Ruotsiin. Optimaalista.

Vierailija
12/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:19"]

[/quote]

Emme miehen kanssa polta, emmekä harrasta baareja, enkä minä juo alkoholia oikeastaan ollenkaan. Mies joskus (ykkös)olutta. Kulutusluottoja ei ole, pikavippejä emme ole ikinä ottaneet, asuntolaina on maltillinen (ja asuntokin pienehkö ja ei-niin-parhaimmalla alueella). Ap

[/quote]

Kustannatteko lapsillenne korkeampaa elintasoa kuin mihin teillä todellisuudessa olisi varaa?

Vierailija
13/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:18"]

Käymällä töissä ja laittamalla tarpeettomat menot minimiin. Liikun kävellen ja polkupyörällä, joten autoa en tarvitse. Asun lähiössä pienessä omistusasunnossa. Ostan lähes kaikki vaatteeni kirpputorilta. En sisusta vaan uusia huonekaluja hankin vasta sitten, kun edelliset menee niin rikki, ettei niitä voi korjata. En omista älypyhelinta, tablettia, taulutelevisiota enkä maksullisia kanavapaketteja. Olen pieniruokainen kasvissyöjä. Joka kuukausi jää noin 1950 €:n nettopalkasta 300-500 € säästöön.

[/quote]

Niinpä niin. Olet toden näköisesti maailman pelastamisesta paasaava vihreä, joka ei kuitenkaan kummasti näe lentomatkustamisessa mitään saastuttavaa.

Säälittävää porukkaa.

Vierailija
14/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

Kustannatteko lapsillenne korkeampaa elintasoa kuin mihin teillä todellisuudessa olisi varaa?

[/quote]

Emme. Ap

Vierailija
15/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:22"]

[/quote]

Niinpä niin. Olet toden näköisesti maailman pelastamisesta paasaava vihreä, joka ei kuitenkaan kummasti näe lentomatkustamisessa mitään saastuttavaa.

Säälittävää porukkaa.

[/quote]

Ensinnäkin: todennäköisesti on yhdyssana (opetetaan jo peruskoulussa)
Toiseksi: En ole vihreä enkä äänestä Vihreitä
Kolmanneksi: Itse olet säälittävä. 

Vierailija
16/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia!

[/quote]

[/quote]

No just. Kiukuttele nyt kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki karkit ja lelut! Lasten myötä joutuu paljosta luopumaan. Se varmaan oli jo selvää, kun perhettä suunnittelitte.

[/quote]

Äh...eihän ne lapset mitään muuta. Ihan samalla tavalla voi matkustella, jne... Vai etkö ole kenenkään kuullut tätä sanovan ensinmäistä lasta odottaessaan. :D

Vierailija
17/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Emme. Ap

[/quote]

Sitten joudutte vain odottamaan, että lapset muuttavat omilleen. 

Vierailija
18/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 13:22"]

[/quote]

Säälittävää porukkaa.

[/quote]

Ensinnäkin: todennäköisesti on yhdyssana (opetetaan jo peruskoulussa)
Toiseksi: En ole vihreä enkä äänestä Vihreitä
Kolmanneksi: Itse olet säälittävä. 

[/quote]

Höpö höpö, tuo kirpputori- ja kasvissyöjäporukka on lähes poikkeuksetta viherkomukkaa.... ai niin, voithan tietenkin olla vasurikin, joka saa toimeentulonsa verorahoista ja lentää ne pois.

Vierailija
19/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me tehdään matka about kerran vuodessa, rahaa menee 3000-5000 euroa perheeltämme (2 aik. + 2 lasta).

Ollaan ihan tavisduunareita, minun palkkani bruttona alle 2000 kuussa ja miehen vaihtelevasti 2000-2500/kk.

Me säästetään, mä oon melko nuuka noin muuten. Värjään itse hiukseni, markettikosmetiikka kelpaa, en käytä rahaa mihinkään kosmetologeihin/kampaajiin/ripsipidennyksiin/kynsijuttuihin tms. En ostele merkkivaatteita enkä muutenkaan ostele vaatteita/laukkuja/kenkiä huvikseni, vaan tarpeeseen, ja tosiaan ihan merkittömät kelpaavat kaikista. En myöskään sisusta mitenkään intohimoisesti, monet tuntuvat syytävän isot rahat huonekalujen yms. tiiviiseen vaihtamiseen. Ei tupakoida, minä en juo alkoholia laisinkaan, mies ottaa saunaoluet.

Ei harrasteta mitään mikä maksaa, itse lenkkeilen ja luen harrastuksekseni. Lapsille on kyllä ehdotettu harrastuksia ja toki maksettaisiin jos haluaisivat harrastaa, mutta kun tykkäävät siitä että kavereiden kanssa oleskelu riittää, niin ok, ei olla pakotettu mihinkään.

Asumismuodoksi ollaan valittu kerrostalo vähän pienemmältä paikkakunnalta. Ei ole aikeita muuttaa omakotitaloon, mielummin matkustellaan, ja jahka tämä asunto on maksettu (menee noin 5 vuotta enää) niin sitten ajateltiin matkustaa vielä enemmän. Kerrostalosta on helpompi lähteäkin matkustelemaan, ei ole huolta talon lämmityksestä yms. matkojen aikana.

Eli, valintoja! :)

Vierailija
20/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Juuri pähkäilin, että otanko junaliput mummolaan vai lentoliput ulkomaille. Ulkomaan matkailu ei loppujen lopuksi ole niin kallista. Tietysti, jos haluaa täydenpalvelun järjestelyt, joutuu maksamaan matkatoimiston kulutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi