Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uunitonta ruokaa

Vierailija
16.03.2015 |

Meillä on päässyt käymään niin, että pari kk sitten sähköuuni sanoi sopparinsa irti. Mies on itara, joten uutta liettä ei ole ainakaan vähään aikaan tulossa, tuumasi että eihän sitä uunia niin juur tarvitakaan ruuanlaitossa. Mulla ei kotiäitinä ole varaa eikä valtuuksia alkaa miehen taloon uusia kodinkoneita ostelemaan. Minä olen vastuussa ruokahuollosta ja nyt alkaa olla jo aika haasteellista kehitellä päivittäin pelkällä liedellä valmistettuja ruokia. Alkaa mielikuvitus loppua. Olen jo sortunut mikroeineksiin.

Perheessä me aikuiset, poika 15 v ja tyttö 3 v. Etenkin poika jurputtaa, että keitot ei kelpaa koska niillä ei nälkä lähde. Ainaiset potut/pasta ja soossivariantit alkaa kyllästyttää. Vinkkejä liesiruokiin, kiitos :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa tulee aika monenlaista. Esim. silakkarullat on yksi suosikeista. Wokkipannulla saat kans vaihtelua, kun kaikki käy, lihat, kanat, juurekset ym.

Vierailija
2/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Voisit ehkä googlata ruokaohjeita mikrossa, voi kai sillä periaatteessa tehdä monenlaista ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko pihalle ja uuni tilalle. Oletko ihan tosissasi tuosta tilanteesta? 

Vierailija
4/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä nyt kalaa, pihvejä, lihapullia, ym. voi pannulla paistaa.

Vierailija
5/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittujen lisäksi mieleen tulee risotot, munakkaat, muhennokset, puurot. Mutta typerä mies sulla, kannattaa puhua sille vähän järkeä. Muuten jää joulukinkut paistamatta.

Vierailija
6/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kinkkukiusausta mikrossa. Mitä ne muuten on ne uuniruoat joita erityisesti kaipaat? Siitä tiedosta voisi olla hyötyä.

Vierailija
7/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitat heti aloituksessa uunin ja lieden. 

Vierailija
8/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko talo miehen?

Vierailija
9/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisille vaikka mitä lisukkeita.. tomaattikastikkeessa haudutetut lihapullat tulee hyvin kasarissa, pihvit, keitot yms.
Meillä crockpot joka on kyllä huippukeksintö! Jenkkisivuilta löytyy pilvin pimein ohjeita, esim lasagne on herkkua siinä tehtynä, kaikki pataruoat yms

Vierailija
10/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uuni melko vähän käytössä, koska tehdään niin paljon ruokaa hiiligrillissä ja nuotiolla. Jos teillä on talo, niin on kai teillä grillikin? Epäsuora grillaus toimii kuin uuni, voit grillata esim. kokonaisen kanan.

Vierailija
11/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kierrätyskeskuksesta tai osta huutiksesta. Jengi myy halvalla toimivaa tavaraa tosi paljon kun tekevät keittiöremonttia ja pitää saada erilliset uuni ja liesi, joten vanhoja yhdistelmähelloja löytyy ihan puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
12/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:25"]Meillä on uuni melko vähän käytössä, koska tehdään niin paljon ruokaa hiiligrillissä ja nuotiolla. Jos teillä on talo, niin on kai teillä grillikin? Epäsuora grillaus toimii kuin uuni, voit grillata esim. kokonaisen kanan.
[/quote]
Pihi mies raski hiiliä tai puitakaan ruoanlaittoon käyttää kuitenkaan...

Vierailija
13/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse ruoka mitä siellä haluaisit tehdä, niin kerrotaan sulle miten sen voi tehdä ilman uunia. Mikro käy aika moneen, ei moni uskoisikaan.

Vierailija
14/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Padat, höystöt, kastikkeet. Täyttäviä keittoja on vaikka kuinka (borssi, minestrone, kaalikeittojakin on montaa lajia), silakkarullat ja -pihvit, paistetut silakat ja muusi ... 

Kts. esim marokkolaisia ohjeita netistä, siellä ei uuni kuulu kulttuuriin ja tekevät monenlaisia, ihania ruokia. Kts. myös Aasia, esim. Thaimaa tai Japani. En tarkoita, että alkaisit kokata 1:1 aasialaista tai pohjois-afrikkalaista ruokaa, mutta voisit saada inspiksen. 

Mies vaikuttaa kyllä aika ikävältä, saituus on mun mielestä yksi pahimpia heikkouksia ihmisessä. Toivottavasti saat pian uuden lieden. Paljonko muuten ihan perus-sähköliesi maksaa? Eihän sen tarvitse mikään hieno olla, kunhan toimii. 

Vierailija
15/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:10"]Meillä on päässyt käymään niin, että pari kk sitten sähköuuni sanoi sopparinsa irti. Mies on itara, joten uutta liettä ei ole ainakaan vähään aikaan tulossa, tuumasi että eihän sitä uunia niin juur tarvitakaan ruuanlaitossa. Mulla ei kotiäitinä ole varaa eikä valtuuksia alkaa miehen taloon uusia kodinkoneita ostelemaan. Minä olen vastuussa ruokahuollosta ...[/quote]

Siis eikö ketään ihmetytä pariskunnan jokseenkin erikoinen suhde?
-naisella ei ole valtuuksia ostaa uunia miehen taloon wtf?
-mies ei suostu ostamaan naisen tarvitsemaa uunia wtf?

Millaisissa parisuhteissa jengi oikein rypee?

Vierailija
16/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:10"]Meillä on päässyt käymään niin, että pari kk sitten sähköuuni sanoi sopparinsa irti. Mies on itara, joten uutta liettä ei ole ainakaan vähään aikaan tulossa, tuumasi että eihän sitä uunia niin juur tarvitakaan ruuanlaitossa. Mulla ei kotiäitinä ole varaa eikä valtuuksia alkaa miehen taloon uusia kodinkoneita ostelemaan. Minä olen vastuussa ruokahuollosta ...[/quote] Siis eikö ketään ihmetytä pariskunnan jokseenkin erikoinen suhde? -naisella ei ole valtuuksia ostaa uunia miehen taloon wtf? -mies ei suostu ostamaan naisen tarvitsemaa uunia wtf? Millaisissa parisuhteissa jengi oikein rypee?

[/quote]Ajattelin aivan samaa kun aiemmin ehdotin että ukon tilalle uuni...

Vierailija
17/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:18"]Ukko pihalle ja uuni tilalle. Oletko ihan tosissasi tuosta tilanteesta? 
[/quote]

Samis

Vierailija
18/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pastoja on kymmeniä erilaisia, mitä ihmettä. Itse en käytä uunia juuri koskaan, mökillä ei edes ole uunia ja siellä ollaan monta kuukautta vuodesta.

Vierailija
19/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jännittävintä tässä on, että miehen mielestä uunia ei tarvitse ja keitot ei kuitenkaan kelpaa. 

Onneki mulla on rahaa ja meillä yhteiset talot ja asunnot. Oon kyllä joskus joutunut soveltamaan joo pelkälläleivinuunilla (keitiöremontti) tai pelkillä hellanlevyillä (asuntoauto), mutta valinta on ollut omani, eikä kukaan ole uskaltanut urputtaa tuloksista.

Vierailija
20/34 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:50"]Minusta jännittävintä tässä on, että miehen mielestä uunia ei tarvitse ja keitot ei kuitenkaan kelpaa. 

Onneki mulla on rahaa ja meillä yhteiset talot ja asunnot. Oon kyllä joskus joutunut soveltamaan joo pelkälläleivinuunilla (keitiöremontti) tai pelkillä hellanlevyillä (asuntoauto), mutta valinta on ollut omani, eikä kukaan ole uskaltanut urputtaa tuloksista.
[/quote]
Ja ilman uuniako voi tehdä vaan keittoja?