Minkä kirjan ostaisin itselleni jouluksi? Olen heikko lukemaan...
Jotain suht kevyttä ja selkeää, missä kerrotaan ihmisten elämästä. Saa sijoittua korkeintaan 70-luvulle, ei mitään vanhempaa. Varmaan kyseessä olisi romaani. Kirjan henkilöillä pitää olla pääosin suomalaiset nimet.
Luen todella harvoin.
Kommentit (33)
Ilahduttava päätös sinulta!
Suosittelen Heikki Luoman kirjaa ”Vain muutaman huijarin tähden”. Kepeää ja oivaltavaa kuvailua esimerkiksi ihmisten ilmeistä ja reaktioista. Hauska, huoleton. Tuulahdus kesää ja suloista 90-lukua. Rivinvälistys on väljä ja kappaleet lyhyitä, joten mielestäni sitä on mukava lukea.
Osta äänikirjapalvelu, niin ei tarvitse itse lukea ja valinnanvaraa riittää. Jos haluat lukea, osta Lahko 1: Ehdoton valta.
Vierailija kirjoitti:
Osta äänikirjapalvelu, niin ei tarvitse itse lukea ja valinnanvaraa riittää. Jos haluat lukea, osta Lahko 1: Ehdoton valta.
Ai piti olla kevyttä ja suomalaiset nimet. Sori. Unohda tuo kirja.
Vierailija kirjoitti:
Äänikirja olisi mulle todella tuskainen kokemus! Eikä tuo ehdotuksesi osunut kyllä mitenkään mun spekseihin... Kiitos kuitenkin :) -ap-
Lue fanfictionia. Sillä pääsee kivasti liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Heikki Luoman kirjaa ”Vain muutaman huijarin tähden”. Kepeää ja oivaltavaa kuvailua esimerkiksi ihmisten ilmeistä ja reaktioista. Hauska, huoleton. Tuulahdus kesää ja suloista 90-lukua. Rivinvälistys on väljä ja kappaleet lyhyitä, joten mielestäni sitä on mukava lukea.
Kuulostaa sopivalta, kiitos! Jotenkin ajattelen, että lukisin vain naiskirjoittajan kirjan, mutta ei kai sillä mitään merkitystä ole. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Lue fanfictionia. Sillä pääsee kivasti liikkeelle.
Kuulostaa joltain syväpaskalta... sori...
Jos perhe-elämä kiinnostaa, Eve Hietamiehen Yösyöttö. Nopealukuista tekstiä ei liian monimutkaisesta aiheesta, suomalaiset nimetkin löytyy.
Assburger kirjoitti:
Vaikka Arto Paasilinnan Jäniksen vuosi.
Tää kuulostaa joltain sellaiselta "kaikkien on pakko lukea" teokselta. Mutta ehkä joskus, ei jouluksi. -ap-
Niitä on laidasta laitaan kaikenlaisia. On surkeita, mutta parhaat ovatkin sitten jo sellaista tasoa, että niitä voisi pitää ihan omina kirjoinaan.
Ei sun tarvi ostaa kirjaa itsellesi.
Käy kirjastossa lainaamassa useampi kirja, ehkä niistä joku sellainen, joka sinua kiinnostaa ja johon miellyt ja jaksat lukea.
Millaiset asiat sua kiinnostaa? Kiinnostaako samanlaiset asiat kuin telkkarin kevyet sarjat.
Pyydä kirjaston hlökuntaa suosittelemaan jotain oikein kevyttä suomalaista nykyromaania.
Jossa on myös ehkä hiukan huumoria. Sellaiset lukaisee nopeasti ja ne tempaavat nopeasti mukaansa.
Ja sellaisia kirjojaa on tarjolla runsaasti.
Käy tutkimusretkellä kirjasossa. Siellä on jaoteltu kirjat aiheen mukaan: Jännitys, Rakkaus,Huumori, Historialliset romaanit jne.
Kirjaston hyllyissä ei ole enää edes tarjolla 1970-luvun kirjoja, ne ovat jo kirjastojen varastoissa.
Ja ne saa kyllä pyytämällä. Itse olen kirjojen lukemisen suurkuluttaja.
Toivottavaseti sinäkin löydät mieluisaa ja viihdyttävää joulun ajaksi.
Lue jotain yleistajuista tietokirjallisuutta niin lukemisesi kehittyy.
Jos jotain "hömppää" tai enemminkin viihdyttävää haluat, mutta et tiedä tarkemmin minkälaisesta kirjallisuudesta pidät niin mene kirjastoon, siellä on valtavat valikoimat mm. viihde- ja kaunokirjallisuutta lukuisissa alagenreissä; romantiikka, komedia, kauhu, jännitys, scifi, lasten ja nuorten.
Ja siellä on henkilökuntaa joilta voi kysyä apua aineiston rajaamiseen tai joiltain saa jopa suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos perhe-elämä kiinnostaa, Eve Hietamiehen Yösyöttö. Nopealukuista tekstiä ei liian monimutkaisesta aiheesta, suomalaiset nimetkin löytyy.
Joo, ehkä just joku tämmöinen kiinnostaisi. Kiitos! -ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sopivalta, kiitos! Jotenkin ajattelen, että lukisin vain naiskirjoittajan kirjan, mutta ei kai sillä mitään merkitystä ole. -ap-
Tuo suositeltu kirja on juuri se, josta on tehty myös suomalainen tv-sarja aikoinaan.
Hauska. Ja toi Luoma on kirjoittanut muitakin samantapaisia kirjoja.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Lue jotain yleistajuista tietokirjallisuutta niin lukemisesi kehittyy.
Jos jotain "hömppää" tai enemminkin viihdyttävää haluat, mutta et tiedä tarkemmin minkälaisesta kirjallisuudesta pidät niin mene kirjastoon, siellä on valtavat valikoimat mm. viihde- ja kaunokirjallisuutta lukuisissa alagenreissä; romantiikka, komedia, kauhu, jännitys, scifi, lasten ja nuorten.
Ja siellä on henkilökuntaa joilta voi kysyä apua aineiston rajaamiseen tai joiltain saa jopa suosituksia.
Kiitos, näinhän se toimii, mutta en tahdo kenenkään muun koskettelemaa kirjaa, koska olen hieman neuroottinen. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo suositeltu kirja on juuri se, josta on tehty myös suomalainen tv-sarja aikoinaan.
Hauska. Ja toi Luoma on kirjoittanut muitakin samantapaisia kirjoja.
-eri
Jeps, näin on. Mutta tuota kirja ei enää kirjakaupoista saa. Vain kirjastoista.
Kirjakaupat eivät pidä myynnissä mitään vanhoja kirjoja.
Assburger kirjoitti:
Paasilinna on aika kevyttä ja helppolukuista.
Parhaimmista kirjoista löytyy syvempiäkin tasoja.
Tuotannon taso vaihtelee ja loppua kohti romahti ollen lopussa lukukelvotonta kuraa.
Jäniksen vuosi, Ulvova mylläri, Hirtettyjen kettujen metsä ja Ukkosenjumalan poika ovat hyvä lähtökohta.
Veikko Huoviselta suosittelen novelleja "Lyhyet erikoiset".
Osa sijoittuu aikaisempaan aikaan, kuin 70-luku, mutta ei liene kovin vakavaa...
Miksi tällainen tarinan tapahtumien ikakauteen liittyvä rajoitus?
Assburger kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Paasilinna on aika kevyttä ja helppolukuista.
Parhaimmista kirjoista löytyy syvempiäkin tasoja.Tuotannon taso vaihtelee ja loppua kohti romahti ollen lopussa lukukelvotonta kuraa.
Jäniksen vuosi, Ulvova mylläri, Hirtettyjen kettujen metsä ja Ukkosenjumalan poika ovat hyvä lähtökohta.
Veikko Huoviselta suosittelen novelleja "Lyhyet erikoiset".
Osa sijoittuu aikaisempaan aikaan, kuin 70-luku, mutta ei liene kovin vakavaa...Miksi tällainen tarinan tapahtumien ikakauteen liittyvä rajoitus?
En ole yhtään kiinnostunut historiasta. Haluan, että voin sijoittaa lukemiseni jotenkin siihen maailmaan, missä itsekin elän/olen elänyt. -ap-