En pidä siitä mihin maailma on menossa
Mitä olette mieltä tästä uutisesta, jossa kerrotaan kuinka uusi langaton 5G verkko tulee muuttamaan elämäämme lähitulevaisuudessa?
http://www.iltalehti.fi/digi/2015031519363343_du.shtml
Minua suoraan sanottuna ahdistaa ja ärsyttää se kuinka tuota verkkoa tungetaan joka paikkaan, se alkaa olla pian kaikessa läsnä ja tuo kuulemma avaa mahdollisuudet ties minkälaisille uusille sovelluksille, joita tietenkään kukaan ei valvo, kaikki toteutetaan, mitä vain jollekin mieleen tulee keksiä. Joo, varmasti se tuo mukanaan jotain ihan hyödyllistäkin, mutta myös kasoittain uusia turhuuksia, jotka vie meitä koko ajan kauemmaksi normaalista elämästä ilman että kukaan ehtii edes tajuta sitä ennenkuin se on niin kiinteä osa meidän elämää, ettei menneeseen ole enää paluuta. Sitä ollaan kohta koko ajan verkossa, halusit tai et. Minusta se ei ole tervettä eikä normaalia. Haukkukaa menneisyyteen jämähtäneeksi ja ties mitä, mutta minä en tästä suuntauksesta pidä.
m30
Kommentit (5)
Hyi kamala. "Kohta ei tarvitse edes kaupassa käydä normaalisti." Siis yäk! En todellakaan halua että koko elämäni on jossain verkossa! Minä osaan, haluan ja pystyn kyllä hoitamaan kauppareissuni ilman mitään verkkoja! Siis aican järkyttävää. Miksi noita pitää väkisin tunkea joka paikkaan?! Kohta elämme kokonaan pelkästään jossain virtuaalimaailmassa.
Saatte iloksenne lisää puhetta tunnistavia laitteita. Makuuhuoneessa herätyskellonne on yhteydessä nettiin ja ohjautuu puheella. Puheen tunnistaminen tapahtuu tietenkin kustannusten säästämiseksi netissä olevalla palvelimella, jonne herätyskellossa olevasta mikrofonista tulevat äänet ohjataan tunnistettaviksi.
Kyllä minua huolestutta jos kaikki asiat siirtyy elektroniikkaa ja hups sähköt poikki, kone rikki, virus hyökkäys.... jne..
ja tietokoneen webkameran avulla kuka vaan voi tarkkailla ketä vaan, sama systeemi myös ainakin robotti-imureissa, mihin ja kelle ne kuvat menee? syyrrymme robottiaikaan
Eikö ketään muuta huolestuta?