Rikas nuori. Olen kade!
Samassa koulussa oleva kundi on minun ikäinen eli 21 vuotta ja omistaa sijoitusasunnon Helsingin keskustasta. Ja ne nyt ei ihan halpoja ole, ainakin parisataatonnia. Ja kuulema osakesalkkukin on aika Pullea isolla PEELLÄ. Ajelee uudella omalla autolla(oisko Golf?). Miten jollain noin nuorella voi olla noin paljon rahaa? En käsitä? Tai siis tiedän että hän on perinyt rahaa ja tulee muutenkin kulemma todella varakkaasta perheestä. Asuukin merenrannalla jossain öky kämpässä Helsingissä. Koulussa kulkee aina mageissa vaatteeissa ja ne kuteet nyt ei kauempaa katsottuna ainakaan näytä ihan H&Mältä. Miten jos on noin nuori ja noin rahoissa niin voi ikinä ymmärtää tavallisen opiskelijan arkea? Varsinkin jos hänen kaveripiirinsä koostuu lapsuudenystävistä jotka asuvat tai ovat asuneet samalla hienostoalueella ja kuuluvat samaan sosioekonomiseen luokkaan. Ei ihmisellä voi olla mitään käsitystä miten normaalit ihmiset elää. Olen niin super kateellinen.
Kommentit (53)
Mitä hyötyä on vaikka voittaisi itselleen koko maailman rikkaudet mutta saisi sielulleen vahingon. Tärkeintä elämässä on Usko ja hyvä omatunto.
Meidän perheen varallisuuden taustalla on koulutus, työ ja kontaktit. Ei olla jääty kotiin surkuttelemaan ja odottelemaan, vaan ollaan jatkuvasti pidetty silmät ja korvat auki paremmille työkuvioille. Nykymaailmassa itseään pitää markkinoida jatkuvasti. Ansioistaan uraelämässä voi sitten nauttia isossa kämpässä ja kaukomaiden auringon alla.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:46"]
Kannattaisi ennemminkin olla tyytyväinen että joku tässä maassa pärjää ja maksaa veroja. Kovalla työllä varmasti hän ja perhe ovat rahat ansainnet. Ehkä sinäkin pääset vielä asumaan niihin Westendin ja Munkkiniemen öky taloihin, jos teet kovasti töitä.
[/quote]
Hyvin on aivopesu sinuunkin uponnut.
[/quote]
Ei vittu mikä talipää....
Millä sitä rahaa muka saa jos ei ahkeruudella ja työnteolla? Kun hoitaa asiansa hyvin sitä omaisuutta kertyy ja sitä voi sitten jakaa lapsilleenkin.
Kaltaisillesi valittajille siitä ei kuulu tippaakaan, tietenkään.
Hippu Kyllbergin sanoin: "MEE HORO DUUNIIN!"
[/quote]
Onko sinulla jotain ongelmia käsityskyvyssä? Mistä olet saanut päähäsi että Suomessa asuvat ns. paremmat perheet olisivat jollain ahkeruudella, älyllä ja sisulla hankkineet omaisuutensa? Paskan marjat. Suurin osa on kultalusikka suussa syntyneitä perillisiä. Siinä eivät enää edes muista kuka esi-isä sen omaisuuden aikoinaan alulle laittoi, kunhan vain elelevät koroilla.
[/quote]
Sinulla tuntuu olevan kun tuo vasemmistolaissonta on noin hyvin uponnut.
Siinä ei ole mitään pahaa että perii omaisuutta, pitää jalat maassa, kasvattaa sitä ja aikoinaan luovuttaa omille lapsilleen vielä suuremman potin.
Kateellisille tuo nyt on aivan kauheaa ja hirveän väärin ym ym mutta so what? Ei se ole heiltä pois.
Kirjan voi ottaa käteen, käydä kouluja, perustaa yrityksen ja tehdä niska limassa töitä vuosikymmenet jos rahaa haluaa. Jos ei nappaa niin turpa kiinni![/quote]
Kuuntele kun sinulle puhutaan järkeä, sisäistä se ja pohdi sitä. Elät nyt jossain illuusiossa jossa rikkaat olisivat jotain erityisen ahkeria ja sivistyneitä. Koeta pohtia asiaa analyyttisemmin.
[/quote]
Hmm...
Kun omaa lähipiiriä ja tuttavia mietin niin ne keillä sitä rahaa on ovat todella ahkeria ihmisiä. Ovat aina olleet. Tekevät valtavasti duunia, lukevat ja sisäistävÄt asioita ja tekevät sitten oikeita päätöksiä toinen toisensa perään.
Se ei ole illuusiota, se on jotain minkä näkee ihan itse.
Koitapa sinä puolestasi pohtia nyt tuota!
(Kyse on elekrtoniikka- ja autoalan ihmisistä jos sillä on väliä)
Minun lukion kolmannella luokalla oli 18v kundi jolle isänsä ja äitinsä osti keskustasta oman asunnon koska asuivat itse vähän kauempana isossa ökytalossa meren rannassa, ja silti vaikka pojalle ostettiin tuo ison kaksion kokoinen asunto saunoineen, poreammeineen ja isoine terasseineen vasta rakennetusta keskustatalosta niin hänelle ostetttiin uusi VW Golf GTI-auto jossa oli täydelliset golffaussetit takakontissa vielä bonuksena, ja bägit mailoineen oli kalleimpia merkkejä mitä sai. Isänsä ja äitinsä toi tuon auton hänelle kouluun ruokatunnilla, poika ajoi muuten isänsä kakkosauto Bemarilla sen reilun viikon jonka ajan hänellä oli ollut ajokortti ja melkein heti sai uuden pakasta vedetyn auton. Aiemminhan vanhemmat oli kuskanneet häntä kouluun. Pojalle maksettiin myös aina golffaus/bilematkat Espanjaan, vanhempien omistamalle isolle Espanjan talolle kesäisin.
Mietittiin vaan että millaiset eväät saa elämälle kun kaikki tuodaan tarjottimella eteen, vissiin jäänyt poikamies/biletysvaihteelle perintöä odotellen, ja olemme jo sentään 36-vuotiaita tänä päivänä!
Ei kannata olla kateellinen! Olen ite kans kakskymppinen ja ihan hyvästä perheestä, mutta ei mulla mitään asuntoa/autoa ole sentään, mutta mitä tulin sanomaan niin että koe tämä kateellisuus voimavarana ja työskentele ja ahkeroi niin että voit itse joku päivä ostaa myös oman asunnon tai viimeistään hankkia lapsellesi sellaisen mikäli koet sen olevan tarpeen / lapsesi ansaitsee sen! Kuvailemasi kaverin vanhemmat/isovanhemmat/mahdollisesti kaveri itse on varmaan työskennellyt näiden rahojen eteen aikoinaan :)
No jos sua yhtään lohduttaa, niin samanlaiset ihmissuhdemurheet ja sotkut niillä elitistinuorillakin on. Perhesuhteissa ongelmia, etäiset isäsuhteet, piilotettua alkoholismia ja väkivaltaa, riippuvaisuuksia, pettämistä, itsetuhoisuutta, masennusta.. Mun kaveripiirissä nuorena oli näitä rikkaista perheistä tulleita, olivat aika onnettomia loppujen lopuksi. Enpä jaksanut kauaa kadehtia, pääsin kuitenkin osingoille upeiden bileiden ja autojen pariin ilman rahan tuomia murheita. Paras diili :D
No helposti. Oli minullakin samat tuon ikäisenä. Suvussa yksi varakas henkilö, joka alkoi jakaa omaisuuttaan eteen päin tarpeeksi ajoissa.
2 jatkaa vielä, itselläkin on muutama huomattavan varakkaasta perheestä olevia kavereita, enkä ole edes kateellinen! He ovat ihan normaaleja, tietty siististi pukeutuvia ja käyttäytyviä opiskelijoita, joilla vaan sattuu olemaan taloudellinen tilanne tavallista parempi ikäisekseen. Ovat mukavia ja hauskoja tyyppejä kaikin puolin :)
Ei Suomessa työnteolla rikastu, mutta mun sukulaisen isänisänisä tai joku vastaava, joka omaisuuden hankki, oli vissiin fiksu ja kun oli päässyt alkuun niin raha tuli rahan luo :)
No eipä ne varmaan kauheasti tavallisesta arjesta ymmärräkään (en minä ainakaan ymmärtäisi..). Eihän mekään ymmärretä mitään semmoisen arjesta, joka asuu pahvihökötyksessä jossain intialaisessa slummissa ja etsii ruokaa kaatopaikoilta. Eikä pahemmin yritetäkään ymmärtää. Mutta kyllä minäkin mieluummin kokisin nämä nykyongelmat, eli paskat vanhemmat ja niiden aiheuttamat kerrannaisongelmat ym, merenrantatalossa kuin kuppaisessa yksiössä. Toisilla on parempi mäihä kuin toisilla.
Rupesi niin paljon harmittamaan ja tulin niin kateelliseksi että on pakko purkaa sydäntään. Olen ketjun aloittaja ja olen nyt intissä. En ole päässyt tästä tapauksesta eroon. Tällähetkellä olemme molemmat armeijassa samassa paikassa. Luulin että armeijassa kaikki olisivat ns samaa harmaata massaa ja kukaan ei erottuisi taustansa vuoksi. Väärässä olin. Tämä rikas kundi erottuu edukseen intissäkin. Moni huhuilee että kundi on sika rikkaasta perheestä ja niinhän se onkin. Erikoista että tyyppi ei pidä itsestään mitään meteliä mutta silti todella moni tuntuu tietävän kuinka rikas hän ja hänen perheensä on.
Höpsö. Ihan normaali ihminen hänkin on, toki me kaikki ollaan vähän erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 10:46"]
Kannattaisi ennemminkin olla tyytyväinen että joku tässä maassa pärjää ja maksaa veroja. Kovalla työllä varmasti hän ja perhe ovat rahat ansainnet. Ehkä sinäkin pääset vielä asumaan niihin Westendin ja Munkkiniemen öky taloihin, jos teet kovasti töitä.
[/quote]
Hyvin on aivopesu sinuunkin uponnut.
[/quote]
Ei vittu mikä talipää....
Millä sitä rahaa muka saa jos ei ahkeruudella ja työnteolla? Kun hoitaa asiansa hyvin sitä omaisuutta kertyy ja sitä voi sitten jakaa lapsilleenkin.
Kaltaisillesi valittajille siitä ei kuulu tippaakaan, tietenkään.
Hippu Kyllbergin sanoin: "MEE HORO DUUNIIN!"
[/quote]
Onko sinulla jotain ongelmia käsityskyvyssä? Mistä olet saanut päähäsi että Suomessa asuvat ns. paremmat perheet olisivat jollain ahkeruudella, älyllä ja sisulla hankkineet omaisuutensa? Paskan marjat. Suurin osa on kultalusikka suussa syntyneitä perillisiä. Siinä eivät enää edes muista kuka esi-isä sen omaisuuden aikoinaan alulle laittoi, kunhan vain elelevät koroilla.
[/quote]
Sinulla tuntuu olevan kun tuo vasemmistolaissonta on noin hyvin uponnut.
Siinä ei ole mitään pahaa että perii omaisuutta, pitää jalat maassa, kasvattaa sitä ja aikoinaan luovuttaa omille lapsilleen vielä suuremman potin.
Kateellisille tuo nyt on aivan kauheaa ja hirveän väärin ym ym mutta so what? Ei se ole heiltä pois.
Kirjan voi ottaa käteen, käydä kouluja, perustaa yrityksen ja tehdä niska limassa töitä vuosikymmenet jos rahaa haluaa. Jos ei nappaa niin turpa kiinni![/quote]
Kuuntele kun sinulle puhutaan järkeä, sisäistä se ja pohdi sitä. Elät nyt jossain illuusiossa jossa rikkaat olisivat jotain erityisen ahkeria ja sivistyneitä. Koeta pohtia asiaa analyyttisemmin.