Lapseni oksensi illalla... huomenna päiväkotiin...
... jos ei ole mitään näkyvää vikaa aamulla. Kyllä vain! Ei tässä mitään turhia karanteenipäiviä aleta pitää varmuuden vuoksi.
Tieto lisää tuskaanne, joten emme kerro joka oksennuksesta teille. Kerran olemme sen virheen tehneet ja kerroitte karanteenikäytännöstä. Pitäkää karanteeninne.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:27"]
Ei paljoa väliä vaikka et kerrokaan aamulla lapsesi oksentaneen eilen. Oma mussukkasi kertoo meille itse yleensä nämä asiat. Sääliksi käy raukkaa tunnollista lastasi. No, soitellaan huomenna taas sinua kesken päivän hakemaan lapsesi pois hoidosta.
[/quote]
Mun lapsi kertoo, että sillä oli viikonloppuna tuhkarokko. Siinäpä sitten mietit, ketä uskoa :-)
Taidatpa vain kehittää tekosyytä, että voit jäädä kotiisi jatkamaan ryypiskelyä muka hoitamassa lasta. Lapsi tuskin on tehnyt muuta kuin röyhtäissyt kerran, mutta päätit sen olleen oksentamista.
Siinäpä olette sitten kunnolla karanteenissa kun päiväkodin tädit on saikulla oksennustaudin vuoksi:)
Huomenta. Oikeastaan toivon, että olisin itse (kin) jotenkin kipeä saadakseni saikkua, koska totta vitussa makaisin mieluummin kotona ja raha virtaisi silti. Pelkästään lapsen sairauden takia työnantaja ei maksa yhtään mitään ja siksi kotiin jäädään vain jos on ehdottoman pakko. Toki minulla on oikeus jäädä kotiin omalla kustannuksella (= miinus päivän palkka) ja kuitenkin pitäisi maksaa siitä päiväkodistakin. Olen itsekin kärsinyt jo pari viikkoa hengitystieoireista ja silti ollut töissä, vaikkei yhtään kiinnostaisi. Turha tulla vihjailemaan minulle lapsen mahdollisesta sairaudesta, jos hänkin yskii välillä ja useammalla viikolla. Oikeastiko pitäisi jäädä moneksi viikoksi kotiin jonkun pienen epämukavuuden takia? Elämä on näin. Ap
Lapseni oksensi illalla kotiin, huomenna päiväkotiin.
Sä olet hölmö. Lain mukaan tynantaja maksaa kun lapsi sairastaa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 06:09"]Sä olet hölmö. Lain mukaan tynantaja maksaa kun lapsi sairastaa.
[/quote]
Kerropa sinä minua viisaampi mikä on se lakiteksti, minkä mukaan on pakko maksaa? Ap
Toivottavasti saat itse saman taudin pahempana.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 06:33"]
Toivottavasti saat itse saman taudin pahempana.
[/quote]
Toivon myös tätä samaa. Onneksi lapseni eivät ole enää päiväkodissa, juuri ap:n kaltaisten vähä-älyisten vuoksi päiväkodit ovat niin epämiellyttäviä paikkoja. Ihmekkään, ettei hoitajat meinaa jaksaa, kun vanhemmat ovat niin yksinkertaisia, ettei edes kädestä pitäen neuvominen mene jakeluun.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:27"]
Ei paljoa väliä vaikka et kerrokaan aamulla lapsesi oksentaneen eilen. Oma mussukkasi kertoo meille itse yleensä nämä asiat. Sääliksi käy raukkaa tunnollista lastasi. No, soitellaan huomenna taas sinua kesken päivän hakemaan lapsesi pois hoidosta.
[/quote]
Mun lapsi kertoo, että sillä oli viikonloppuna tuhkarokko. Siinäpä sitten mietit, ketä uskoa :-)
[/quote]
Ja minun lapseni kertoo luultavasti, että hän yski, röyhtäili ja oksensi. Ei ymmärrä vielä oikein aikakäsitteitä, niin tämä on saattanut tapahtua milloin vain. Tai ehkä joku muu on oksentanut ja lasta on vain peloteltu, että kohta hänkin oksentaa. Ketä uskotte? Lapseni on myös taitava keksimään juttuja... Herkullista maanantaita... muistakaa pestä kädet ja desinfioida pytynreunukset, neurootikot! ;) Ap
Toivon että palat helvetin tulessa ja lapsesi saa uuden kodin rakastavasta perheestä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 07:07"]Toivon että palat helvetin tulessa ja lapsesi saa uuden kodin rakastavasta perheestä.
[/quote]
Kiitos samoin. Lämpimin terveisin ap :)
Meillä herkkävatsainen poika, joka oksentaa "usein" (kun vertaan sisaruksiinsa). Poika nyt jo 10 vuotias, mutta edelleen pidetään se oireeton päivä joka ikisen oksennuksen jälkeen kun ei ikinä tiedä josko tällä kertaa olisikin jokin tauti kyseessä vaikka 99% kerroista niin ei olekaan. Itse asiassa oksensi eilenkin, nukkuu nyt tuolla vielä huoneessaan eikä mene tänään kouluun. Itse ilmoitin työnantajalle tekeväni tämän päivän etänä koska lapsi on sairas. Työnantajalle tämä ok vaikka lapsi sen "sallitun" 10 v onkin jo täyttänyt.
Säälittävintähän tässä on se, että syytön , pieni lapsi on kärsijä.
Huvittava keskustelu :D Jos ei mitään näkyvää vikaa ole aamulla ja yleiskunto näinollen hyvä sekä oksentamisesta kulunut jo puoli vuorokautta tervetuloa hoitoon vaan! Kyllä me päiväkodissa huomataan jos lapsen kunto heikkenee tai valittaa vatsaansa/ei syö. Soitellaan sitten kotiin. Ei jokaisesta pikkuyskästä tarvii jäädä kotiin. Eihän meillä hoitajilla riittäis edes töitä, kun kaikki lapset olis aina pois. Jos lapsi jaksaa touhuta ja tehdä niin on päiväkotikuntoinen.
Meillä kiersi vatsatauti n. 2viikkoa vaikka oli perheitä joissa toinen lapsi sairasti kotona ja toinen tuotiin hoitoon. Eikä meillä edes aikuiset sairastanut ollenkaan ja lapsistakin alle kolmasosa. Riittävällä hygienialla taudit ei tartu päiväkodissakaan.
Olet ap hirviö-vanhempi!!
Ei ihme, kun lapsesi oirehtii noin rankasti.
Hae apua. Asiat ei taida olla kunnossa teidän perheessä.
Ja kohta taas kysellään palstalla että onkohan vatsatautia liikkeellä. Niimpä,minkähän takia niitä on aina liikkeellä?? Ootte kyllä idiootteja.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:54"]Et tuo sitä pikku äpärääsi meille huomenna hoitoon, ok?
[/quote]
No ei sitä lasta tarvitse alkaa haukkumaan jos äiti on noin vajaa. Ajattele, lapsiparka joutuu asumaan ton kanssa!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:13"]Lapsi oli selvästikin syönyt taas epämääräisiä herkkuja, sipsejä tms. Nukkumaan mennessä kiukutteli ja keksi kaikki mahdolliset keinot, millä päästä pois sängystä ja show huippu oli omaan sänkyyn oksentaminen, kun janoon tukehtumisesitys ei tehonnut. Huusi sieltä, että "buuhuu mä oksensin"... sitten kuitenkin ihan rauhallinen oli kun vaihdoin paidan ilman suurempaa noteerausta ja palautin sänkyyn. Meni sen jälkeen nukkumaan ilman mukinoita. Ap
[/quote]vanhemmuus hukassa. Lapsiparka. Syönyt taas epämääräisiä herkkuja? Päiväkoti-ikäinen tuskin salaa hakee niitä kaupasta tietämättänne.