Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteytyminen, missä vika?

Vierailija
15.03.2015 |

Ensi alkuun ei mitään paskamyrskyjä siitä kuinka normaalipainoisten ei tarvitse pudottaa painoa tai muuta vastaavaa :D

Olen 172cm pitkä nainen, joka painoi viime kesänä noin 69.9 kiloa. Nyt olen tiputtanut painoni 63.6 kiloon (projekti alkoi syksyllä). Rasvaprosenttini oli kesällä 16.9, tosin vaa'alla tehtynä, mutta suuntaa antava kuitenkin. Käyn salilla joka päivä, eli kropassa tosiaan suurin osa on lihasta ja rasvaa on "normaaliksi" naiseksi suhteessa vähän, se on kuitenkin kertynyt huonoihin paikkoihin, kuten sisäreisiim ja alavatsaan, mikä on syy painon pudottamiselle!

Syön erittäin terveellisesti makroja seuraten ja tällä hetkellä pienen tauon jälkeen olen taas mennyt -500 kaloreilla per päivä. Nyt kuitenkin minulle uutena on ilmennyt jatkuva nälkä... Tunnin päästä ruuasta vatsani huutaa ravintoa, mistä tämä siis voisi johtua?

Kiitos, jos osaatte auttaa ja lisäkysymyksiä saa toki esittää :)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhelimen ansiosta kappalejaot ovatkin sitten tiessään, anteeksi... :D

Vierailija
2/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän proteiinia ruokavalioon, ja harvemmin mutta kovempi treeni salilla. Johan lähtee rasva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:42"]Enemmän proteiinia ruokavalioon, ja harvemmin mutta kovempi treeni salilla. Johan lähtee rasva.
[/quote]

Proteiinia on täysin tarvittava määrä ellei hieman ylikin, eli siitä ei ole kiinni :/ harvemmin en voi mennä, sillä harrastan myös kilpaurheilua samanaikaisesti-yksi lihasryhmä kerrallaan, ettei muu harjoittelu kärsi punttitreeneistä.

Vierailija
4/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt siis tuolla painolla ja -500 kcal vrk, miksi sulla on nälkä...? Hmmm...

Vierailija
5/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:42"]Enemmän proteiinia ruokavalioon, ja harvemmin mutta kovempi treeni salilla. Johan lähtee rasva.
[/quote]

Proteiinia on täysin tarvittava määrä ellei hieman ylikin, eli siitä ei ole kiinni :/ harvemmin en voi mennä, sillä harrastan myös kilpaurheilua samanaikaisesti-yksi lihasryhmä kerrallaan, ettei muu harjoittelu kärsi punttitreeneistä.
[/quote]

Tai ei yksi lihasryhmä, vaan pari eli esimerkiksi jalat omana päivänään, kun tiedän lajitreenin olevan kevyempi, hauista ja yläselkää, kun on tulossa rankempaa lajitreeniä etc.. Plus treenit salilla venyisivät aivan liian pitkiksi, jos lisäisin vielä noihin jonkun lihasryhmän.

Vierailija
6/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:45"]Kysyt siis tuolla painolla ja -500 kcal vrk, miksi sulla on nälkä...? Hmmm...
[/quote]

Mulla on tänhetkisessä kropassani vielä noin pari kiloa ylimääräistä, jotka pitäisi saada pois oman lajin optimaalisen tuloksen saavuttamiseksi. Tavoiteltava paino ei siis todellakaan tule olemaan jatkuva olotila :) Syön reippaasti ja isoja annoksia terveellistä ruokaa, joten kyllä ihmettelen, miksi minulla on nälkä! Treeneissä palaa päivittäin niin reilusti, ettei pieni salaatti vastaa sitä, minkä minä käsitän ateriaksi.

Vierailija
7/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:45"]Kysyt siis tuolla painolla ja -500 kcal vrk, miksi sulla on nälkä...? Hmmm...
[/quote]

Mulla on tänhetkisessä kropassani vielä noin pari kiloa ylimääräistä, jotka pitäisi saada pois oman lajin optimaalisen tuloksen saavuttamiseksi. Tavoiteltava paino ei siis todellakaan tule olemaan jatkuva olotila :) Syön reippaasti ja isoja annoksia terveellistä ruokaa, joten kyllä ihmettelen, miksi minulla on nälkä! Treeneissä palaa päivittäin niin reilusti, ettei pieni salaatti vastaa sitä, minkä minä käsitän ateriaksi.
[/quote]

Niin, eli siis syöt vähemmän kuin tarvitset. Siksi sinulla on nälkä. Ei tämä ole aivokirurgiaa...

Vierailija
8/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:45"]Kysyt siis tuolla painolla ja -500 kcal vrk, miksi sulla on nälkä...? Hmmm...
[/quote]

[/quote]

Niin, eli siis syöt vähemmän kuin tarvitset. Siksi sinulla on nälkä. Ei tämä ole aivokirurgiaa...
[/quote]

Kiitoksia selvennyksestä, tiedät varmasti, että ymmärrän olevani miinuskaloreilla :D Minua kiinnostaa lähinnä kuulla, miksi on vasta nyt tullut nälkää, vaikka ruokavalio on sama, vai riippuuko se oikeasti esimerkiksi yhdestä kilosta? Eli jos 64.3 kiloisena tätä tunnetta ei ollut ja nyt on, niin miksi? Ja haluaisin myös tietää, onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko jotain tehtävissä tälle tunteelle (muuta kuin hekoheko syö lisää). Asiallisesti täällä kyselen, niin toivon myös asiallisia vastauksia piilovittuilevien viestien sijaan.

Vierailija
9/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 21:45"]Kysyt siis tuolla painolla ja -500 kcal vrk, miksi sulla on nälkä...? Hmmm...
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kiitoksia selvennyksestä, tiedät varmasti, että ymmärrän olevani miinuskaloreilla :D Minua kiinnostaa lähinnä kuulla, miksi on vasta nyt tullut nälkää, vaikka ruokavalio on sama, vai riippuuko se oikeasti esimerkiksi yhdestä kilosta? Eli jos 64.3 kiloisena tätä tunnetta ei ollut ja nyt on, niin miksi? Ja haluaisin myös tietää, onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko jotain tehtävissä tälle tunteelle (muuta kuin hekoheko syö lisää). Asiallisesti täällä kyselen, niin toivon myös asiallisia vastauksia piilovittuilevien viestien sijaan.
[/quote]

Lue kaikki viestisi ajatuksella uudelleen. Kuulostat syömishäiriöiseltä. Mieti, tarvitsetko apua.

Vierailija
10/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistuin laihduttaessa ratkaisemaan nälkäongelman sillä että paastosin suurimman osan päivästä ja söin sitten iltapäivästä/illasta ne päivän ruuat. Kuulostaa paradoksaaliselta mutta mulla toimi :D kun elimistö tottui siihen että päivä mennään ilman (ja nälkä unohtui kun oli töitä eli paljon tekemistä) niin se ei sitten vaivannut ja illalla mättäessä olin sitten niin täynnä etten olisi edes voinut syödä enempää. Jotenkin tuo tiheämpi aterointi herätteli aineenvaihduntaa ja oli sellainen olo että koko ajan pitäis syödä. Ei tosin varmasti sovi kaikille tämä, jos yhtään tuntuu siltä että tupertuisi ilman tiheää syömistä niin en varmaan pistäis tän varaan, oma kroppa sopeutu tähän tosi hyvin.

Vierailija
11/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan yhteyttä ammattilaiseen kunnon treeni ja ruokaohjeen saamiseksi. Mua alkoi oikeen suututtamaan toi sun räpellyksesi, huomaan ettei sinulla ole laisinkaan oikeaa tietoa tämän tavoittelemasi asian tukena. Jotkut vetää ittensä ihan surkeeseen jamaan juuri tällaisella typeryydellä, ja kroppasi maksaa siitä mm. hormoonitoiminnan ja aineenvaihdunnan häiriöllä, jopa vuosia eteenpäin tästä farssista. Oikeasti, järki käteen.

M29

Vierailija
12/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:03"]Minä onnistuin laihduttaessa ratkaisemaan nälkäongelman sillä että paastosin suurimman osan päivästä ja söin sitten iltapäivästä/illasta ne päivän ruuat. Kuulostaa paradoksaaliselta mutta mulla toimi :D kun elimistö tottui siihen että päivä mennään ilman (ja nälkä unohtui kun oli töitä eli paljon tekemistä) niin se ei sitten vaivannut ja illalla mättäessä olin sitten niin täynnä etten olisi edes voinut syödä enempää. Jotenkin tuo tiheämpi aterointi herätteli aineenvaihduntaa ja oli sellainen olo että koko ajan pitäis syödä. Ei tosin varmasti sovi kaikille tämä, jos yhtään tuntuu siltä että tupertuisi ilman tiheää syömistä niin en varmaan pistäis tän varaan, oma kroppa sopeutu tähän tosi hyvin.
[/quote]

Ei toimi mulla, sillä treeniä ei jaksa vetää aamulla ilman safkoja + ei ole kovin tervettä muutenkaan :/

Vierailija
13/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos keskittyisit muihin mukavampiin ja kehittävämpiin asioihin kuin kroppasi rasvaprosentin ja kiinteyden tarkkailuun? Menee elämä ihan hukkaan. Liikuntaa voi harrastaa ja syödä terveellisesti ilman pakkomielteisyyttäkin.

Vierailija
14/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:04"]Otahan yhteyttä ammattilaiseen kunnon treeni ja ruokaohjeen saamiseksi. Mua alkoi oikeen suututtamaan toi sun räpellyksesi, huomaan ettei sinulla ole laisinkaan oikeaa tietoa tämän tavoittelemasi asian tukena. Jotkut vetää ittensä ihan surkeeseen jamaan juuri tällaisella typeryydellä, ja kroppasi maksaa siitä mm. hormoonitoiminnan ja aineenvaihdunnan häiriöllä, jopa vuosia eteenpäin tästä farssista. Oikeasti, järki käteen.

M29
[/quote]

Tuota noin. Teen töitä ammattilaisten kanssa, joten en ymmärrä, mitä puhut räpellyksestä :D Miksi toimintani on "räpellystä?" Siksi, että syön terveellistä safkaa, hyvässä suhteessa hitaita hiilareita, pehmeitä rasvoja ja proteiinia, sekä käyn salilla välttääkseni lihasten katoamisen ja harrastan nopeutta ja nopeuskestävyyttä vaativaa lajia? Vai sekö, että menen -500 kalorivajeella? En ymmärrä laisinkaan, olisi kiva ymmärtää :D Jos olisin ylipainoinen, olisivat reaktiot toisenlaisia. Painonpudotus tulee hetkittäistä suoritusta varten ja se on lajissani arkipäivää, ottakaa itse asioista selvää ennen kuin puhutte syömishäiriöistä sun muista. Olen täysin turvassa, enkä räpellä tätä touhua "yksin kotona pimeässä".

Vierailija
15/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:06"]Mitä jos keskittyisit muihin mukavampiin ja kehittävämpiin asioihin kuin kroppasi rasvaprosentin ja kiinteyden tarkkailuun? Menee elämä ihan hukkaan. Liikuntaa voi harrastaa ja syödä terveellisesti ilman pakkomielteisyyttäkin.
[/quote]

Luepas tämä ketju läpi, kun kyse ei ole siitä, miltä kroppa näyttää, vaan siitä mihin se pystyy. Rasvan sijainnin tarkentamisella yritin tuoda esille sitä, että noi viimeiset ylimääräiset ovat olleet siinä ns. aina, joten ovat myös melko tiukassa. Olen todella tyytyväinen kroppaani ja olin myös kesällä, mutta lajissani on ns bulkki ja kisakunto erikseen.

Vierailija
16/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:03"]Minä onnistuin laihduttaessa ratkaisemaan nälkäongelman sillä että paastosin suurimman osan päivästä ja söin sitten iltapäivästä/illasta ne päivän ruuat. Kuulostaa paradoksaaliselta mutta mulla toimi :D kun elimistö tottui siihen että päivä mennään ilman (ja nälkä unohtui kun oli töitä eli paljon tekemistä) niin se ei sitten vaivannut ja illalla mättäessä olin sitten niin täynnä etten olisi edes voinut syödä enempää. Jotenkin tuo tiheämpi aterointi herätteli aineenvaihduntaa ja oli sellainen olo että koko ajan pitäis syödä. Ei tosin varmasti sovi kaikille tämä, jos yhtään tuntuu siltä että tupertuisi ilman tiheää syömistä niin en varmaan pistäis tän varaan, oma kroppa sopeutu tähän tosi hyvin.
[/quote]

Ei toimi mulla, sillä treeniä ei jaksa vetää aamulla ilman safkoja + ei ole kovin tervettä muutenkaan :/
[/quote]
Niin no joo jos on kova treeni niin sitten ei, itse käyn vain salilla ja juoksemassa muutaman kerran viikossa. Epäterveellistä tämä ei ole, tätä rytmiä on tutkittu ja terveysvaikutukset on lähinnä positiivisia (säännöllinen ruuansaanti on kuitenkin aika tuore ilmiö).

Vierailija
17/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:03"]Minä onnistuin laihduttaessa ratkaisemaan nälkäongelman sillä että paastosin suurimman osan päivästä ja söin sitten iltapäivästä/illasta ne päivän ruuat. Kuulostaa paradoksaaliselta mutta mulla toimi :D kun elimistö tottui siihen että päivä mennään ilman (ja nälkä unohtui kun oli töitä eli paljon tekemistä) niin se ei sitten vaivannut ja illalla mättäessä olin sitten niin täynnä etten olisi edes voinut syödä enempää. Jotenkin tuo tiheämpi aterointi herätteli aineenvaihduntaa ja oli sellainen olo että koko ajan pitäis syödä. Ei tosin varmasti sovi kaikille tämä, jos yhtään tuntuu siltä että tupertuisi ilman tiheää syömistä niin en varmaan pistäis tän varaan, oma kroppa sopeutu tähän tosi hyvin.
[/quote]

[/quote]
Niin no joo jos on kova treeni niin sitten ei, itse käyn vain salilla ja juoksemassa muutaman kerran viikossa. Epäterveellistä tämä ei ole, tätä rytmiä on tutkittu ja terveysvaikutukset on lähinnä positiivisia (säännöllinen ruuansaanti on kuitenkin aika tuore ilmiö).
[/quote]

Aijaa okei! :) Täytyykin tutkia tota asiaa, kun reenit on aina ollut pakko sijoittaa aamulle niin en oo koskaan aatellut, että se noinkin toimisi! :D Kiitos selvennyksestä!

Vierailija
18/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että teitä naisia. Hankkikaa elämä. Muutama ylikilo ja pehmeys on paljon seksikkäämpää kuin jatkuva vartalon kyttäys ja jonkun yhden kehonosan voivottelu. Oikeesti.

Vierailija
19/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä salilla, just joo. Ja miinuskalorit. No kohta piiputat.

Vierailija
20/26 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 22:19"]Voi että teitä naisia. Hankkikaa elämä. Muutama ylikilo ja pehmeys on paljon seksikkäämpää kuin jatkuva vartalon kyttäys ja jonkun yhden kehonosan voivottelu. Oikeesti.
[/quote]

... :D Minua ei edelleenkään vaivaa vartaloni ulkonäkö mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän