Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAMAHOJEN TORSTAIPUHINAT

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käynnistä oli puhetta...

Mulle olis laittanu kahden viikon päähän mutta kun verenpaine oli hiukka koholla niin laitto puolentoista viikon päähän. Katsoin kortista niin ei se nyt niin korkea ees ollu... Samaa vaihtelua ollu ennenkin. Mutta parissa ekassa raskaudessa ollut paineet koholla lopussa niin haluavat nyt tarkistaa, muuten kai oliskin jo tässä vaiheessa viikon välein neuvola ku on jo 36 täynnä??? Mutta eipä tuo haitanne mittään kun voin niin hyvin :)

Eilen oltiin sairaalassa sellaisessa valmennuksessa... Kiva oli käydä kun on edellisestä synnytyksestä jo yli viisi vuotta aikaa. Ei kyllä päästy kierrokselle osastolle mutta ihan kiva luento. Mulla kun on kaik käynnistetty niin jotenki haluu varmistusta siihen, millon pitää lähteä sairaalaan jos lähtö tulis ihan spontaanisti... Aika heti pitää lähtee kun viime synnytys kesti vajaan 2 tuntia... Saa nähdä, miten käy. Mieskin sen luennon jälkeen sanoi että tajuaa vasta nyt että sehän vois periaatteessa syntyä koska tahansa!!!

Nyt mentävä hakeen poitsu kerhosta.

Ihanaa päivää kaikille!!

Sanna ja baby rv 36+2

Vierailija
22/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piti kysymäni että kuka sitä listaa päivittäis..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eheiii, en ole koko aikaa ollut koneella. Askarreltiin tuossa välillä vähän syysjuttuja :)

Nyt muksu katsoo Tohtori Sykeröä, aaltoja vanhoille rauhallisille lasten ohjelmille!

Me ollaan kans ajateltu ostaa tuolle esikoiselle jotain kun vauva syntyy. Legoja todennäköisesti ja ne olis vauvalta :)

Samoja mietteitä mullakin, kun tuo mukelo on niin rakas että miten sitten käy kun vauva tulee. Onhan tuo kyllä jo lähemmäksi 3v, ja hyvin jo ymmärtää monia asioita mutta silti, onhan se mun vauva vielä :D

Nopsaan menee viikot, ihan hurjalta tuntuu. Huomenna TAAS perjantai!

Jeni: musta tuntuu että nyt on hirveästi joka puolella mahatautia liikkeellä. Mullakin oli just että maha oli ihan kuralla koko ajan ja hirveä pulina kuului. Hyvä kun ihmisten ilmoille kehtasi lähteä ;)

Ihanaa, tänään mulla PITKÄSTÄ aikaa omaa aikaa. Pääsen Jypin peliin ja aion kyllä ostaa ison pussin karkkia ja vaikkapa pullollisen limppariakin :D

Käyn yleensä kaudessa katsomassa melkein kaikki kotipelit, mutta nyt taitaa jäädä väliin :/ Täksi päiväksi ostin istumapaikan, kun normisti olen seisomassa...Voipi tuo paikallaan istuminen 2½h tehdä tiukkaa, mutta onhan se sen arvoista ;o)

Mitäs muuta kyselyä täällä olikaan...

Kukakos se tässä joku päivä puhui että on vauvalle ostanut paljon ruskeaa väriä. Sama täällä. Myös esikoisen vaatekaappi on ruskettunut näin kesän jälkeen ;)

Vauvallekin olen ostanut vaikka mitä ihanaa suklaanruskeaa, sillä se käy sekä vaaleanpunaisen että vaaleansinisen kanssa mainiosti! Olen vähän vaatefriikki, tunnustan ja tykkään pukea lapsen kivasti :)

Nyt kyllä ramaisee niin paljon, että pakko varmaan mennä vähän pötkölleen...

Vierailija
24/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänyt jo monta viikkoa kysyä, että NAKSUUKO muilla mahassa?

Mulla kuuluu silloin tällöin ihan selvä naksahdus, mieskin ihmettelee että mahastako se tosiaan kuuluu...

Kysyin sitten neuvolassa niin kuulema vauva kun muuttaa asentoa niin se lapsivesi jotenkin antaa periksi ja naksuu tms...

Mutta aika veikeältä tuntuu. Paljon on tullut kaikkea uutta mitä ei ekassa raskaudessa ollut..

Vierailija
25/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUPISTUKSISTA: Tulee päivittäin vähintäänkin kumarrellessa (käytännössä aina supistaa kivuttomasti kun kumarrun), mutta myös muutoin. Kivuliaita suppareita ei mun mielestä ole tullut, mutta kyllä sellasia tulee 1-2 krt 1-2 päivässä että täytyy vähän pysähtyä ja hengähtää. Ei siis missään nimessä mitenkään paljon, saahan näillä viikoilla jo alkaa vähän tullakin :)

LAHJAA ESIKOISELLE me ei oltu edes ajateltu, kun ei tuo kyllä edes vielä ymmärtäisi että se on vauvalta (1,5 v siis). Luulen, että hänelle vauva on myös alkuun " lahja" itsessään, koska hän on tosi kiinnostunut vauvoista: selailee todella mielellään vauvakirjoja ja katselee vauvoja. Veikkaanpa siis että lelu ei kiinnostaisi ollenkaan.

Mitähän vielä oli? En muista.

Ei yhtään huvittais lähteä ulos jotenkin, en tiedä miksi. Odotan kuin kuuta nousevaa että pääsis päiväunille... noloa. Tyttökin nukkui lopulta kasiin asti aamulla, joten ei pitäisi väsyttää - mutta kun väsyttää silti!

Coe

Vierailija
26/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taas ole paljon lukenut pinoja enkä varsinkaan osallistunut, kun tuntuu, että äitiyslomalle jäätyä on niin kiire koko ajan! Ihan nurinkurista. Toisaalta ei tule avattua konetta edes joka päivä toisin kuin töissä ollessa. Saskun uutiset oli mahtavia, täytyy käydä erikseen onnittelemassa tuolla toisessa pinossa. Hui kauhistus, ei sitä kuitenkaan meinaa todeksi uskoa, että tässä ollaan jo ihan loppusuoralla.

(.) Minulla on siis olleet sokeriarvot vähän koholla ja olenkin nyt diabeetikon ruokavaliolla. Neuvolalääkäri oli tiistaina ja kaikki tosi hyvin. Vauva, joka oli pitkään perätilassa, on nyt raivotarjonnassa, kohdunkaula vähän lyhentynyt (3cm > 2cm), vauvan sykkeet ja omat verenpaineet hyvät ja aikasta alas laskenut hemppakin noussut reippaasti (102 > 122) rautakuurin seurauksena.

Joku toinen joutui nyt aloittamaan RAUDAN syömisen, itselläni Obsidan 100mg on ollut tehokas eikä ärsytä vatsaa erityisesti. Sen verran valitusta, että selkää särkee välillä aivan h****tisti, eikä mies oikein ota ymmärtääkseen, että imurointi sun muu oikeasti on hankalaa, ja hieronta oikeasti voisi auttaa. Muuten kyllä pinnoja miehelle, joka tekee meillä paljon.

HUG-A-BUBIN KANTOLIINAN tilasin itse jokin aika sitten suoraan valmistajalta Australiasta. Se tuli muistaakseni parissa viikossa ja sieltä tilaaminen tuli postikuluineenkin halvemmaksi kuin esim. Bebesiltä tai Babyideasta, jotka niitä myöskin myy. Käyttökokemusta ei vielä ole, mutta vaikuttaa tosi pätevältä kapineelta. kts. http://www.hugabub.com/. Käytettynäkin tosin voi saada.

SUPISTUKSIA tulee välillä varsinkin iltaisin/öisin jokunen, mutta ihan pari vaan ja sitten loppuvat. Ovat muuttuneet koko ajan kivuliaammiksi. Ja menkkamaista jomotusta on välillä myöskin.

NEUVOLAKÄYNNIT on olleet rv 32 saakka noin kuukauden välein, tästä eteenpäin suunnilleen viikon välein. Terkkoja on ollut yhteesä 4 ja lääkäreitä 3, eli vaihtuvuutta piisaa - tosin muutimme kuntaa toukokuussa ja neuvola vaihtui sen myötä.

Hyvää vointia ja jaksamista Jenille ja muille! Kuten kaverini huomautti: kohta se on ohi! (Mihin minä: kohta se vasta alkaa...)

Ketsup + Into 36+3 (huhhuh miten pitkällä tässä jo ollaan...)

Ensi viikolla olen lisäksi menossa yksityiselle ihan vaan asiantuntijan mielipidettä hakemaan vauvan koosta ja asennosta jne., sekä mielelläni kuitenkin ehkä ultraankin, kun en ole kertaakaan sellaisessa yksityisellä käynyt. Jotenkin tekisi mieli tutustua vauvaan vähän enemmän, ennen kuin ' tavataan' oikeasti.

Vierailija
27/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti sanoa että huomasin eilen odottavani TYTTÖÄ. Siis henkisesti olen niin totaalisesti edelleen tytön odottaja että oikein meinasin pettyä itseeni, kun kuitenkaan ei ole sukupuolesta mitään varmuutta (muuta kuin 75% veikkaus tytöstä rv:lta 30). Yritin miettiä tilannetta synnytyssalissa, kun kätilö sanoo että " poika tuli" ja olin ihan hämmentynyt että mitäs nyt sitten tehdään? Tuntui oudolta, että imettäisin poikaa, vaihtaisin pojalle vaippoja jne...

Arvaan että kyllä siihen sitten tottuu jos niin käy :) Mutta jotenkin hämmästyin että olen vieläkin ihan jumissa tuossa tytön odotuksessa, vaikka pojalle on nimetkin mietitty ja olen ihan vastaanottavainen pojallekin. Ehkä tää on sitä ÄIDINVAISTOA? No kuukauden-parin päästähän se nähdään viimeistään.

NAKSUMISESTA muuten: Ei mulla naksu, mutta joku ääni kuului mahasta eilen, sellainen niin kuin kurlutus. Kohdun suunnalta tuli, ei musta ollut suoliston ääni. Hassua :)

Coe

Vierailija
28/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaamee flunssa... Nyt se sit iski meillekin. Minä ja mies ollaan sairastettu kolme päivää, lapset on onneksi terveitä (ainakin toistaiseksi... koputan puuta). Mutta eiköhän tä tästä joparempaan suuntaan oo menossa.

Joku muukin oli tänään lähdössä katsomaan lätkää?! Meillä ollaan laskettu jo jonkun aikaa päiviä sm-liigan alkuun ja tänään suunnataan Turkuhallille katsomaan TPS-Saipaa flunssasta huolimatta. Esikoinen pelaa itse Tepsin 97-junnuissa :)

Lahjasta isommille lapsille:

Meillä on pojat saanut lelut kun on perheenlisäystä tullut (hassu sattuma että molemmilla kerroilla on roska-autot olleet kova juttu... nyt kaikki kolme kuulemma haluavat taas roska-autot kun vauva syntyy... joopa joo :))

Mahan naksumisesta:

En oo koskaan kuullut saati kokenut moista. Hassua :)

Supisteluista:

Eilen esim supisteli pitkin päivää kivuttomasti, välillä koiran kanssa kävellessä tai hölkötellessä saattaa vähän sattuakin muttei kumminkaan kunnolla. Jotenkin alkaa usko loppua ja tuntua ettei tää lapsi synny koskaan (vaikkakin viikkoja on vielä näin vähän ettei ihan heti tarttis syntyäkään!) Jotenkin vaan on niin kypsä tähän oloon kun pitää ravata vessassa jatkuvasti ja kaikki vaatteet tuntuu kiristävän. Haluun jo synnyttämään!

Hyvät torstain jatkot kaikille!

merileijona 34+6

Vierailija
29/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiko joku? Minkälainen tapaus se oli? Jäi vähän kiinnostamaan kun mainoksen näin, mutta en " tyhmänä" ostanut, kun ajattelin, että tuo voi löytyä netistäkin... Enpäs sitten vain löytänyt kuin sieltä digilehden puolelta, jonne ei kiitos...

Tänäänkin oli joku vauvajuttu niillä mainoksessa...

t. nykyään aina väsynyt mimosa rv 36+2

Vierailija
30/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi siis kävin terkalla ja ihan tosi kiva ihminen oli tuokin, vaikkei se oma ollutkaan :) Ei se sanonut painosta mitään, sanoi vaan että turvotuksen vuoksi ihan ymmärrettävää.

Painoa siis oli nyt tullu 780g / vko (yhteensä jo 13kg, voi perse!)

Verenpaine oli ekaa kertaa koholla, 143/88. Mulla ei oo ollu kuin kerran elämässäni noin korkeella aiemmin ja sekin oli kerran edellisessä raskaudessa, kun suunnilleen juoksin neuvolaan ja samantien mitattiin.

Hemppaa ei ottanutkaan, kun on otettu 2 vkoa sitten ja ollut jo monen monta kuukautta tasaisesti 122-130.

Sitten sain lähetteen ensviikolle labraan verikokeeseen, katsotaan jotain vasta-aineita, kun esikoinen aikanaan kellastui.

Muuta aikaapa en sitten saanutkaan; eka vapaa aika omalle th:lle menis lokakuun puolelle ja kuulemma tarvis kuitenki käydä viimestään 2 vkon sisällä. Sovittiin sitten, että 25.9. soittelen itelle aikaa, kun oma th tulee lomalta. Silloin onki sitten jo viikot 36+2 eli onhan sinne melkeen kaks viikkoa. Eli mulla ei ainakaan oo LIIAN usein neuvolakäyntejä :)

Sitten lääkäriin: Jumatsuikka että oli kovakouranen! Muuten kyllä ihan kiva, ehkä kuitenkin hieman ylihysteerinen (oli tosi nuori). YLLÄTYS oli se, että vauva olikin nyt tosi korkeella, kanavaa oli 3cm, kohdunsuu kiinteä ja sormelle auki. Jotenkin taas vahvistui tunne, että yli lasketun ajan mennään. Ei sillä, viikkoja tietty vielä suht vähän, mutta kun aina aiemmin on tässä vaiheessa ollu jo vauva tosi alhaalla, kanava lyhentynyt ja kohdunsuu pehmenny & reilummin auki..

Toisaalta, lääkäri hoki useempaan kertaan, että todennäköisesti vauva syntyy ennen laskettua aikaa ja nopeesti, kun edellisetki on syntyny. No, saa nähdä.

Vielä laitto lähetteen labraan virtsakokeeseen, kun haluaa poissulkea tulehduksen (tämän taas sai päähänsä, kun sanoin että käyn 2-4 x yössä vessassa, mikä taas minusta on ihan normaalia!)

Lääkäri oli sitä mieltä, että tarvis käydä äitipolilla synnytystapa-arviossa ja ultrassa joskus vkolla 37. Syytä ei kyllä kertonut. No, aikoja ei sinne kuitenkaan ollut vapaana joten jää nähtäväksi saanko aikaa sitten omalta th:lta vai jääkö käymättä.

Lopputuloksena siis se, että verenpainetta pitää kotona seurata ja jos on jatkuvasti yli 140/90 niin sitten yhteys ensviikolla neuvolaan. Ja tosiaan niitä jatkoaikoja jään odottelemaan, ei nyt ainakaan seuraavaan 2 viikkoon oo mitään käyntejä.

Sitten muihin asioihin.

SUPISTUKSIA on tosi vähän verrattuna aiempiin raskauksiin. Kyllä niitä päivittäin tulee, mutta vain muutamia. Ja tosiaan oikeestaan mitään ei oo kohdunsuulla saaneet aikaan, joten eipä haittaa vaikka niitä tuleekin.

LAHJASTA: Ei oo kyllä ollu puhetta, että ostettas. Mutta sensijaan ajattelin, että hommaan uusia lasten DVD-elokuvia ja pari tietokonepeliä (siis Muumi, Rasmus nalle tms) lapsille odottamaan sitä, kun miehen isyysloma loppuu. Ajattelin, että ne vois helpottaa sitten arkea aina välillä ;)

COE kirjoitti tuosta sukupuolijutusta. Tiedätkös, minustakin tuntuu välillä hassulta ajatella, että hoidan kohta poikavauvaa :) Ei sillä, olen TOSI onnellinen, että meille tulee toinen poika ja en kyllä millään lailla toivonut missään vaiheessa tyttöä, mutta kun 2 edellistä on tyttöjä, niin niihin on jotenkin vaan tottunut. Kuitenkin tuo meidän poika on jo 7-vuotias ja hänen jälkeen ei oo meidän sukuun poikia syntynyt, joten on siitä aikaa, kun oon viimeksi pojalle vaippaa vaihtanut :D Mutta, kaikkinensa minulle oli kiva yllätys, kun ultrassa paljastui poikavauva, kun olin luullut odottavani tyttöä.

Mutta nyt lähden tekemään jotain ruokaa, maha kurnii..

Vierailija
31/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISKIAKSEN takia olen ollut ja olen yhä suurimman osan aikaa vuodelevossa. On todella raskasta sekä fyysisesti että henkisesti, itkettyä tulee koko ajan. Tätäkö se loppuraskaus on?? Eilen sain tukivyön, jos se vähän helpottaisi.

En pysty tekemään MITÄÄN ilman kipua. Viimeiset viikot esikoisen " yksinooikeusaikaa" ja äiti on poissa pelistä. Tyttö on päivät mummun hoivissa (kuten minäkin ruokittavana), koska en voi edes nostaa tyttöä syliin. Iltaisin tyttö on isin kanssa ja äiti vaan katsoo vierestä kun he leikkivät ja tekevät kotihommia.

Tsemppiä kaikille tuleville päiville ja ehkä synnytykseen, en tiedä koska taas pystyn raahautumaan koneen äärelle. Nyt oli pakko maksaa laskuja joten samalla kurkkasin tänne äkkiä.

nazu, tyttö, kipeä iskias ja masuvauva rv 37+3

Vierailija
32/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko kirjottaa tänne ihmisten suuresta ajattelevaisuudesta lähimmäisiään kohtaan... Mua oikeesti naurattaa tää juttu, onneksi en oo kaikkein hermoheikoinpia ja tunnen " ystävättäreni " ajattelemattomuuden, mutta... Mä odotan viikkoihin nähden isoa vauvaa ja olin just tiistaina synnytyssairaalassa ultrassa, jossa paino arvioo laskettuna aikana hilattiin taas ylöspäin, nyt 4500g.

No näin eilen mun ystävän, joka sanoi ensi sanoikseen että jessus sä oot iso, kyllä näkee päällekinpäin että sä saat ison vauvan. ( Mä en oo ollu näin pieni mistään muusta kolmesta edeltävästä raskaudesta ). Ja sitten hän jatkoi, tulleensa tapaamasta toista kaveriaan joka oli synnyttänyt vauvan. Oli kuulemma synnytys kestänyt yli 40 tuntia, josta puolet aktiivimpaa osaa, lopussa oli kuulemma loppunut epiduraalipuudutukset ja vauva oli ollut lähes viisikiloinen kun ennen synnytystä oli arvioitu alle nelikiloseksi... Eikös tämä ole asia joka kannattaa kertoo ihmiselle joka odottaa isoa vauvaa ???? Heh. Mua toi enää liikauttanut, mä sain nimittäin tietää tiistaina myöskin että vauvan suolistossa havaittiin poikeavuutta, jota nyt sitten seurataan, joten se mun mielestä on suurempi huolehtimisen aihe kun toi koko. No tätä me ei olla kerrottu muuta kuin yhdelle ystävälle, eikä aiotakkaan kertoa ennenkuin jotain tarkempaa on tiedossa.

No muuten menee hyvin, tiistain järkytyksen jälkeen; Vauvan sydänäänet saatiin kuuluviin vasta kolmannella yrityksellä, koko noin kolme viikkoa edellä ja sit toi suolijuttu, niin meikäläiseltä katos vähän elämän lanka. Tossa meni kaksi päivää vähän sumussa. Nyt alkaa taas vähän löytyä päivärytmiä ja ruokahalua. Sain eilen illalla sen kauan kaivatun äitiyspakkauksenkin ja aattelin nyt ruveta tutkiin sitä.

Mä oon kans aatellu tota lahjaa esikoiselle ja aattelin että voisin jotain käydä hankkimassa sekä tytölle että pojalle. Pojalle varsinkin toi uusi vauva voi olla vähän kova juttu kun se on ollut oikee mammanpoika. Sitä vois kummasti pehmittää vauvalta saatu uusi trukki tai traktori...

Ja noi sairaalasta kotiin tulo vaatteet on kans yks juttu; koska tää nyt sit päättää tulla maailmaan? Kaksi edellistä kun on tullut keskellä talvea, niin tuntu paljon helpommalta kun pakkasvaan paljon vaatteita. Nyt on välillä niin hiostavia päiviä että. Toisaalta mun laskettu aika on loppukuusta ja edelliset on mennyt yli, joten marraskuussa on varmasti kylmempää. Täytynee pakata jotain ja viikkoviikolta lisätä...

Terkut kaikille ja niille jotka odottavat isoa vaavia ja toi alkuteksti oli järkytys, niin ko äiti oli todennut " Mutta kyllä se oli kaiken sen vaivan arvostakin!"

33/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka eipä nuissa paljon oo kertomista- paino oli noussu liian paljon (omasta mielestä, ei th sanonu mitää) ja turvotusta löytyy vähän. Ehkä seki vaikutti tohon painonnousuun. Oli siis noussu 600g/vko :( Yhteensä on nyt noussu 7kg ja se on liian paljon, kun nuita viikkoja on tässä vielä edessä niin monta!

eipä siellä muuta ihmeitä..kaikki oli ihan ok ja vauvan sydänäänetki oli ihan tasaset. Ei ollu vielä kiinittyny mutta ehtiihän tuota. Seuraava käynti on äitipolilla reilun 2vko päästä ja siitä alkaaki sitte käynnit vko välein. Eli nlaan siis 3vko päästä. Ihan sopivasti on nuita käyntejä.

Eipä tullu nukuttua kunnolla viimeyönä, ku illalla tuli päänsärky(ilmeisesti migreeni) eikä panadol auttanu mitään. Koko yön särki päätä ja oksetti, vaikka ei sitte mitää tullukkaa. Vieläki on pää vähän kipeä, ja olo on jokseenkin veltto. Tulis äkkiä mies kotiin niin pääsis lepäämään!

Ei kuullosta Jeninkää yöt herkulta- monella meillä on kremppoja mutta onneksi ne taitaa jäädä synnärille suurin osa vaivoista. Sitte tuleeki uudet tilalle;) Ei, vaan mulla tuli selkä TOSI kipeeksi ed. synnytyksen jälkeen ja en voinu vauvaa kylvettää ekaan 4kk ollenkaa ku kumara asento sattu niin paljon. Myös istuessa selkään otti niin, etten voinu kovin pitkään kerrallaan istua.

KANTOLIINAA oon minäki metästäny, ja tässä odottelen vastausta eräältä ihmiseltä, josko hän käytetyn myis. ISOHALISTA oliko jollai kokemuksia? Siitä ohuemmasta... Saa nähä tuleeko käytettyä, mutta yritetään :)

No, lähen nyt ruokkimaan tuon esikoisen. Mukavaa illan jatkoa kaikille.

Jääsydän rv 33+2

Vierailija
34/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Eli ilmoittautuisin nyt suureen joukkoonne jos vielä sekaan mahtuu..? Olen käynyt nyt äippälomalla juttujanne lukemassa ja tuumasin että oispa välillä ittekin mukava kirjoitella. Tuolla helistin-sivustolla olen lähinnä pyörinyt mutta siellä on valitettavasti välillä kovin hiljaista... Ja jutustelun tarve on kova kun ei kaveripiirissäkään ole muita odottajia ja vain yhdellä kaverilla on jälkikasvua.

Minä odottelen siis esikoista syntyväksi lokakuussa, LA on 18.10. ja viikkoja on nyt kertynyt 35+1. Ikää minulla on 22 vuotta ja miehellä 23. Viime joulun alla tuumasimme että vauva olisi meille tervetullut ja pian ilmoittikin pienokainen tulostaan. Yllättävänkin nopeasti, olin varautunut pidempäänkin odotteluun kun emme mitenkään " yrittämällä yrittäneet" hankkiutua raskaaksi.

Nyt onkin raskaus jo näin pitkällä ja olo alkaakin olla aika raskas... Supistukset on tullu tutuiksi kivuttomina ja pari kertaa kivuliainakin... Onneksi ovat sitten aina itestään laantuneet, kyllä pari viikkoa ainakin sais pikkunen pysyä vielä masussa. Ainakin niin kauan että täällä kotona sais kaikki valmiiksi. Kaikki ajatukset ja energia on suuntautunut vauvaan eikä mihinkään muuhun oikeen pysty enää keskittymään. Näillä vauvasivuilla tulee surffailtua päivittäin kun täällä sitten ainakin puhutaan juuri siitä mikä itelläkin pyörii mielessä... :)

Mutta eipä tällä kertaa muuta. Palailen kun taas siltä tuntuu... Te olette kyllä niin aktiivisia kirjottelemaan että hyvä kun perässä pysyy. :)

*Late*

Vierailija
35/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kerran taidokkaita vapaaehtoisia löydy, niin minäpä yritän sitten.

Eli pyydän nyt mahdollisimman pian yksityisopetusta joko mieheltäni tai pikkuveljeltäni ja toivottavasti opin tuon systeemin :)

Katsellaan huomenna tai lauantaina, minkalaisen mutaation saan tuosta aikaseksi, kun pääsen harjoittelemaan :DD

Vierailija
36/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh...Päivän ensimmäinen tauko tuli nyt.On meinaan tuo pesänrakennus vietti nostanut niin pahasti päätään, että välillä itteäkin ärsyttää. Niinkun nyt joka hemmetin kolon tarvis olla niin puunattu...Normaalisti en edes ole mikään siivousfriikki, hyvä kun tiskit jaksaa sillon tällön tiskata ;D Maha kyllä ilmottelee kiitettävästi supistelemalla, että olis aika rauhottua ja näin nyt on tehtävä! =)

(.) Vauveli muksii kovasti, ei tarvii liikelaskuja tehdä. Jännästi on alkanut tuntemaan jalan liikkeet, kun pikku-tyyppi " liu´uttaa" jalkaa aivan pinnalla.Se tuntuu aika häijyltä, kun nahka oikeen kiristyy! Yöllä heräsin menkkamaiseen kipuun eli luultavasti olivat harjotussuppareita. Kestivät jonkun aikaa, mut sitten loppuivat.Välillä juilii myös sisäreisiin.

MATKUSTAMISESTA kyseltiin eli mulla nyt la viikkoja 37 tasan ja ollaan lähdössä sukuloimaan reilun tunnin ajomatkan päähän koko vkonlopuksi. Sitä matkaa pidän rajana ja näitä viikkoja. En kyllä jaksa uskoa että vauva syntyis ennen La:ta, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

En yhtään muista mitä galluppeja oli...hm...No, pitää palailla myöhemmin kun kerkiän katsastamaan ne edeltä!

Nyt rojahdan sohvalle ja taidan likasta uuden Seiskan! *Rakastaa hölynpöly lehtiä...* =D

levila+Tyyppi 36+5

Vierailija
37/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumminkin vaan lukisin sen seiskan enkä likais... =D

Vierailija
38/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eilinen IS:n juttu meni suurin piirtein näin: ensinnäkin koko homma tapahtui jo muistaakseni huhtikuussa. Sovittuun sektioon menossa ollut nainen olikin alkanut synnyttämään kotioloissa ja oli sitten synnyttänyt vauvan vessaan. Vauva oli kuollut (en muista syytä) ja nainen sai syytteen kuolemantuottamuksesta tms. koska ei ollut hakeutunut sairaalahoitoon synnytyksen alettua. Ei vissiin ollut ihan kaikki kasetissa tällä naisella, oli ollut mielentilatutkimusta sun muuta jutun tiimoilta. Mä ensin luulin, että ambulanssi/sairaala tai muu virallinen taho oli mokannut homman, mutta olikin ihan nainen itse jota saa syyttää. Kaamea juttu siitä huolimatta:(

(.) Vauva oli päivällä jotenkin poikkeuksellisen vaisu ja ehdin ihan pikkiriikkisen huolestuakin, mutta illan tullessa pieni taas vilkastui ja nyt on taas sellaiset bileet käynnissä, että ei paremmasta väliä:) Kohta saa kyllä rauhoittua, sillä äiti haluaa pian nukkumaan.

Vierailija
39/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kun kysyin mieheltä neuvoa, niin eipä se sitten tiennytkään sanoa miten moinen tapahtuu :) JA minä kun luulin, että se osaa kaiken mikä tietokoneisiin liittyy :D

Vierailija
40/40 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyydytit uteliaisuuttani:)

vai semmonen juttu. eipä olisi tarvinnut niin isoa otsikkoa.

t. rauhaton mimosa

rauhaton, kun kaikki tuntuu menevän erilailla tässä raskaudessa kuin kahdessa edellisessä, eikä ymmärrä mikä on normaalia ja mikä ei...