Kuinka pitkä lapsesta tulee?...
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:46"]Varmaa 180cm. Tystöstä varmaan 160cm,koska se yleensä perii äidin pituuden.
[/quote]
Tuo nyt ei ihan aina päde. Useasti tyttärestäki kasvaa pidempi mitä äiti on.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 19:46"]Varmaa 180cm. Tystöstä varmaan 160cm,koska se yleensä perii äidin pituuden.
[/quote]
Tuo nyt ei ihan aina päde. Useasti tyttärestäki kasvaa pidempi mitä äiti on.
[/quote]
Tarkotan siis et voi tulla useamman sentin pidemmäks
Minun isäni on 183 cm ja äitini 156 cm ja minä olen 158 cm. Veljeni taas on 178 cm eli jäi isäänsä lyhyemmäksi.
Tuo vanhempien pituus ei riitä, koska täytyy otta huomioon myös isovanhemmat. Vasta sitten ennuste alkaa pitää paikkansa suht hyvin.
Pituuden ennustaminen on aika monimutkainen juttu ja siinä pitää ottaa geeniperimää ja ns. luuston ikää huomioon paljon laajemmin. Olen 168, mies 186cm. Aikuiset lapsemme ovat poika 183, tyttö 162cm. Miehen vanhemmat ovat aika lyhyitä ja miehen mummo vain 150cm. Minun vanhempani ovat suht pitkiä, mutta mummoni äidin puolelta on myös minikokoa. Sieltä lasten isomummoista varmaan tuli geeni, joka "lyhensi" lapsemme.
Anteeksi, yritin katsoa korteista ja sen jälkeen kristallipallosta... Ei saa vastausta kysymykseesi! Veloitan silti 10,50€/min +alv+pmm. Kiitos hei!
Odotuspituus lapsilla noilla tiedoilla -0.8 SD. Paljonkos se miesten keskipituus nyt sitten on? Varmaan juuri tuon 178 cm? Odotusarvoisesti pojasta siis tulee lyhyempi kuin isänsä.
Varmaa 180cm. Tystöstä varmaan 160cm,koska se yleensä perii äidin pituuden.