Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tyhmä kysymys rahastoista

Vierailija
09.12.2021 |

olen säästänyt rahastoihin n 5 vuotta. Ihan kivat tuotot, onko syytä myydä? Myydä osa ja sijoittaa osakkeisiin?

En jotenkin ymmärrä miten rahastot pärjää suhteessa osakkeisiin silloin, kun osakkeet tulevat alas. Rahasto ei maksa osinkoja vaan sijoittaa itseensä. Tuntuu isommalta riskiltä kun ei ole koskaan saanut mitään ulos rahastosta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä kaikki ole rikkaita sijoittajia..

Vierailija
2/8 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvät tuotot, miksi myydä pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastot menevät ylös ja alas samalla tavalla kuin osakkeetkin. Rahastossa rahat on paremmin hajautettu eli pienempi riski kuin jos itse summamutikassa valitset muutaman yhtiön osakkeita. Rahastossa sisäänleivotut kulut ovat suuremmat kuin osakkeissa, ja siksi tuotto yleensä pienempi. Mutta jos ei tiedä kovin paljoa sojoittamisesta, niin rahastot ok.

Vierailija
4/8 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myydä ja sijoittaa osakkeisiin." Kuulostaa siltä, että joku muu tekee sen nyt puolestasi oikein hyvin.

Vierailija
5/8 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en usko että se on ikuista, ja olen kuitenkin nyt pitänyt rahastoja sen minimin, jota olin ajatellut (5 vuotta). Ehkäpä olisi mukava sijoittaa osinkoa maksaviin yhtiöihin osa.

Vierailija
6/8 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
7/8 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en usko että se on ikuista, ja olen kuitenkin nyt pitänyt rahastoja sen minimin, jota olin ajatellut (5 vuotta). Ehkäpä olisi mukava sijoittaa osinkoa maksaviin yhtiöihin osa.

Sulla on sijoitettuna varat "osinkoa maksaviin yhtiöihin." Sinun sijassasi en tekisi yhtään mitään.

Vierailija
8/8 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sijoitettuna varat "osinkoa maksaviin yhtiöihin." Sinun sijassasi en tekisi yhtään mitään.

Toki on, mutta en saa niitä osinkoja itselleni käyttöön vaan ne on siellä rahastossa. Mieluusti saisin vuosittaista tuottoa enkä sijoittaisi takaisin osakkeisiin niitä.

Mutta ymmärrän pointtisi, ja pitää pohtia asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme