Mies sanoo että on alkanut vihaamaan joulua minun takia
Aatto vanhempieni luona, joulupäivä isovanhempien kanssa hautausmailla kierrellen ja sitten mummon luona joulupäivän ruokailut. Tapaninpäivänä yleensä lapsen kanssa miehen vanhempien luokse. 27. päivä minun pitää sitten mennä yleensä jo töihin. Nyt mies sanoo, että jää kotiin ja tekee itse jouluruoat. Vanhempani luulevat varmasti, että hän vihaa heitä!!
Kommentit (45)
Lapsettomana sinkkuna joulu(kin) on juuri sen näköinen kun haluan, eli normi viikonloppu, ei työtöä ei krääsää, ei meteliä, ei mitää joulu vouhotusta pelkkää juhlaa.
Meillä loppui jouluna anoppilassa kyläily siihen kun sain tietää että appiväki käy jopa kerran viikossa meidän paikkakunnalla muttei koskaan tule käymään meillä, vaan odottaa että me miehen kanssa ajelemme ihan heitä varten heidän paikkakunnalle töiden ja muiden kiireiden välissä.
Tämä kävi ilmi niin, että olimme sopineet että menemme käymään heillä tiettynä päivänä tiettyyn aikaan, ja kun mieheni soitti heille että olisimme kohta tulossa, niin anoppi vastasi että odottakaa hetki, he ajavat ensin meidän paikkakunnalta omalleen, kun olivat meidän paikkakunnalla asioita hoitamassa.
Heidän mielestään siis lapset käyvät vanhempiensa luona, eikä toisin päin. Ajatus on niin typerä, että meitä eläkeläiset juoksuttavat sinne ja takaisin kaikkien muiden kiireiden lomassa, vaikka voitaisiin nähdä meillä samalla kun he kuitenkin käyvät meidän paikkakunnallamme, että sanoin miehelle etten lähde enää jouluna sinne, käykööt meillä kylässä samalla kun kuitenkin jouluna piipahtavat meidän paikkakunnallamme.
Mä ymmärrän. Ei muakaan huvita yhtään toi jouluralli jokapaikkaann. Haluaisin vain olla kotona ja tulisivat sitten sukulaiset vaikka käymään mutta ei koska vaimon joulu
En yhtään ihmettele miestäsi, ihan hirveää ramppaamista. Molemmat vanhemmat teille jouluglogille aatonaattona, aatto keskenänne, ja joulupäivänä sinne haudoille, ja tapaninpäivä taas omalla porukalla. Me on jo vuosikymmeniä käyty haudoilla aatonaattona, aatto ja joulupäivä ihan himassa, se joulupäivä on meidän perheen virallinen pyjamapäivä, tapanina voi sitten tulla vieraita, esim miehen veli perheineen.
Joo voin kuvitella kuinka miehesi "rakastaa" SINUN sukujoulua. Sinä voit tietysti lapsuudenkodissasi tehdä mitä haluat ja olla rennosti, mutta miehesi on koko ajan jännittyneenä eikä voi olla samalla tavalla huolettomasti kuin sinä.
Ja nämä SINUN isovanhempien kanssa hautausmailla kiertelyt. "No missäs se Virtasen sukuhauta olikaan, käydään nyt vielä tuolla viemässä Marjatalle ja Kalevillekin kynttilä. Oi oi kun Ojasen haudalla on vain 2 kynttilää, eivät taida käydäkään haudalla." Sitten miehesi pitää istua ylikorrektisti SINUN mummosi luona joulupäiväkin.
Tällainen vaatii aika paljon energiaa.