Mies sanoo että on alkanut vihaamaan joulua minun takia
Aatto vanhempieni luona, joulupäivä isovanhempien kanssa hautausmailla kierrellen ja sitten mummon luona joulupäivän ruokailut. Tapaninpäivänä yleensä lapsen kanssa miehen vanhempien luokse. 27. päivä minun pitää sitten mennä yleensä jo töihin. Nyt mies sanoo, että jää kotiin ja tekee itse jouluruoat. Vanhempani luulevat varmasti, että hän vihaa heitä!!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Tuttua huttua. Olen koittanut muutamana jouluna varovaisesti ehdottaa vaimolle, että joko lopetettaisiin 3 päivän ralliajelut ympäri maakuntaa jouluna? Aina sama kaava:
1. raivostuminen "miksi haluat pilata joulun?!"
2. marttyyriksi alkaminen "ei sitten juhlita joulua lainkaan! Ei kuusta, lahjoja tai mitään jouluruokia! Ei mitään!"
3. itkeminen "pilaat joulutunnelmani ja meillä on aina tehty näin...."
4. minä annan periksi
Anna rouvan hoitaa autoilu ja sinä matkustajana voit vaikka lukea kirjaa sillä välin tai jopa nukkua. Voit ottaa kenties hieman ajokykyä heikentävää ainetta, joten et saisikaan ajaa.
Miksi pitää ravata pariskuntana? Molemmat voivat hoitaa joulunsa itse parhaakseen katsomalla tavalla, jos toinen haluaa liehuta perheensä parissa ja toinen olisi mieluummin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua huttua. Olen koittanut muutamana jouluna varovaisesti ehdottaa vaimolle, että joko lopetettaisiin 3 päivän ralliajelut ympäri maakuntaa jouluna? Aina sama kaava:
1. raivostuminen "miksi haluat pilata joulun?!"
2. marttyyriksi alkaminen "ei sitten juhlita joulua lainkaan! Ei kuusta, lahjoja tai mitään jouluruokia! Ei mitään!"
3. itkeminen "pilaat joulutunnelmani ja meillä on aina tehty näin...."
4. minä annan periksi
Laiskuus. Ei halua valmistaa joulua. Tottunut, että pääsee valmiiseen pöytään.
Miehesi on oikeassa! Miksi vain ette voi olla joulua koti ja omassa rauhassa?Jos teillä lapsiakin. Mikä pakko on mennä isovanhemmiille?Olisitte voinut tavata isovanhemmat hyvissä ajoin ennen joulua? Myöskin kohdata heidät niin että tulevat molemmilta puolilta vaikka tapaninpäivänä Tapanin kahville teille. Jos taas kunto ja matkat estää? Pidätte vaan mukavan joulun kotinne ilman syylisyyttä,isovanhemat jää väliin.Joskus täytyy vain tehdä oikeat ratkaisut oman ydin perheen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä erityisesti miehet eivät tykkää näistä sukulaisvierailuista.
Toki liika ravaaminen on rasittavaa kun pitäisi rauhoittua.
Jostain syystä osa naisista (ei koskaan mies) on jouluhössöttäjiä ja pitää olla kaikki koristeet ja kaikki ruoat ja kaikki perinteisiin kuuluvat jutut ja se on myös usein miehille melkoista painajaista.
En tiedä näiden syitä mutta tavallaan hauska nähdä, että elämme vielä maailmasaa, jossa on suurta eroa sillä, oletko mies vai nainen!
Ei pidä paikkaansa. Meillä mies ja pojat haluaa kaikki mahdolliset jouluruoat ja koristeet. Ja minähän ne teen tietysti. Minulle riittäisi kalapöytä ja kukat. Ei lahjoja eikä kuusta. Mutta, mutta.
Moni perhe tekee niin että. Vuoro joulut on toisen vanhempien luona jos ovat matkan takana tai lähelää! Eivät ryysi paikasta toiseen!Toiset tylysti pakenevat joulun rumpaa ja tressiä oman perheen kanssa vuokramökille, risteilylle ja jopa etelän aurinkoon.
Nythän voi koronaa käyttää erinomaisena syynä kokeilla, miltä tuntuu viettää joulua ihan omalla porukalla. Isovanhemmat säästyvät suurelta siivous- ja ruuanlaittourakalta, ja heidän perheensä rasittavilta automatkoilta.
Huh, kuulostaa rankalta joululta. Ihmekään, että mies on väsynyt jouluun.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä erityisesti miehet eivät tykkää näistä sukulaisvierailuista.
Toki liika ravaaminen on rasittavaa kun pitäisi rauhoittua.
Jostain syystä osa naisista (ei koskaan mies) on jouluhössöttäjiä ja pitää olla kaikki koristeet ja kaikki ruoat ja kaikki perinteisiin kuuluvat jutut ja se on myös usein miehille melkoista painajaista.
En tiedä näiden syitä mutta tavallaan hauska nähdä, että elämme vielä maailmasaa, jossa on suurta eroa sillä, oletko mies vai nainen!
Meillä mies on se jouluihminen. Haluaa koristetta ja sukuloida. Me onneks osataan neuvotella mitä tehdään eikä kumpikaan loukkaannu jos toinen haluaa jonain vuonna tehdä eri asiaa.
Jätä se sika ja sanon nyt miehelles!
Joulu ja juhannus provoineen ovat myös AV:lla ihmisen parasta aikaa. Välillä jotain muutakin kuin sitä iänikuista politiikka- ja tinderjankkausta.
Luojan kiitos saa olla senkin viikonlopun duunissa, alkaa tämä jouluhössötys jo tulla korvista ulos. Onneks kohta on kevät, pääsiäinen ja vappu ja siitä kohta kesä ja juhannus. Jaksaa jaksaa, prkl
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ravata pariskuntana? Molemmat voivat hoitaa joulunsa itse parhaakseen katsomalla tavalla, jos toinen haluaa liehuta perheensä parissa ja toinen olisi mieluummin kotona.
No kun näillä matameilla se perhe-elämä tarkoittaa sitä, että saa pomottaa tossukkaa miestä ja lapsia.
Muistattehan nyt pienten lasten vanhemmat ettette vaadi omilta lapsiltanne sitten samaa kun aikuistuvat. Muistakaa että heillä on oikeus olla itsekseen jos niin tahtovat. Ei syyllistetä jos he eivät tahdo nähdä teitä jouluna.
Minä tein päätöksen meidän perheelle, eli olemme aina jouluaattona kotona. Koska joulu on perheen juhla, niin joulu tehdään kotiin sinne perheen luokse. Niin tekivät Jeesus ja Maria lapselleen joulun seimen äärelle talliin, koska siellä se perhe sattui olemaan. Vieraat tulivat juhlistamaan lapsen syntymää seimen ääreen, ei sitä vastasyntynyttä lähdetty aasin selässä kuskaamaan appivanhemille satojen kilometrien päähän, johan siinä olis tietäjätkin olleet eksyksissä minkä anopin luona se seimenlapsonen sijaitsee. Meillä on kuusi, koristeet ja ruokaa. Jos joku erityisesti haluaa nähdä meitä aattona, niin ilmoittaa edellisviikolla, niin tiedetään varata ruokaa jouluvieraille, jopa peti löytyy tarvittaessa. Jos ei aattona tule meille, niin voimme vierailla joulupäivänä tai välipäivänä, mutta ei mitään pitkiä visiittejä, koska joulu on työtä tekevälle kaamosoireista kärsivälle se ainoa pyhä, jolloinka ehkä ehtii vähän pidempään rauhoittua. Eläkeläisillä on joulu koko ajan, jos rutisevat, niin nariseehan ne vanhat saranat aina.
Tää on taas näitä toimituksen provoja. Mutta aihe on ajankohtainen. Oma äitini suuttui aikoinaan, kun ilmoitin, etten enää jaksaa ajaa aattona satoja kilometreja suvun luo toiseen kaupunkiin. Sinänsä hassua, koska hän itse oli aikoinaan tehnyt ihan saman ratkaisun, vaikka isovanhempani asuivat sentään samassa kaupungissa.
Lapsuuden kodissani oli jouluna jotenkin levollinen ja hiljaisen rauhallinen tunnelma aaton pukkiperformanssin jälkeen (3-7 joulupukkia - kylän nuorten miesten homma ilmeisesti.
Kun muutin mieheni kanssa yhteen, aloimme heti viettää omaa joulua.
Anoppi jaksoi monta vuotta pyytää heille, kun heillä on "kaikki valmiina". Sen verran sitä valmista näin ihan tavallisina viikonloppuina, että halusin omaa hiljaisuutta ja joulurauhaa. Anoppilassa ravasi vieraita kaiken aikaa ja minun rooliini kuului kattaa pöytää ja tiskata ja alkaa kattaa seuraavaa pöytää. Kun saimme esikoisen, mietin hetken sitä mummola-joulua vaihtoehtona, mutta olimme viikonloppuvierailulla ja ilman muuta vauva, joka osasi jo istua, istutettiin tv:n ääreen ja vieressä pauhasi radio. Nämä siis olivat aina päällä, vaikkei kukaan seurannut mitään ohjelmaa. - Totesin, että ei meille tuollaista joulua. Kaiken huippu oli, kun vanha tv veteli viimeisiään ja sen kuva meni ihan pieneksi, silti oli "turvallista" istuttaa lapseni siihen metrin päähän.
Oma joulumme noudattelee tyylilajissaan lapsuuden kotini tapaa olla rauhassa ja rentoutua. Perhettä on sen verran, että sosiaalista iloa ja eloa riittää myös.
Miehesi on tyhmä, jos ei halua viettää joulua lapsensa kanssa. Miettikää nyt lastakin, jos toinen jää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Moni perhe tekee niin että. Vuoro joulut on toisen vanhempien luona jos ovat matkan takana tai lähelää! Eivät ryysi paikasta toiseen!Toiset tylysti pakenevat joulun rumpaa ja tressiä oman perheen kanssa vuokramökille, risteilylle ja jopa etelän aurinkoon.
Osa ottaa isovanhemmat mukaan sinne ulkomaille tai vuokramökkeihin. Ja hauskaa on!
En jaksaisi juosta eri kyläpaikoissa jouluna. On se kumma, kun työtä tekevät ja vieläpä lapsiperheet eivät saa levätä joulunakaan. Eläkeläiset, joilla ei mitään muuta olekaan kuin vapaata, odottavat ruuhkavuosia elävien ramppaavan jouluna heidän luokseen.
Mitähän tykkäisivät, jos kutsuisi heidät teille jouluksi ja sanoisi, että työhuoneen lattialla voi yöpyä patjalla.