Työpaikan joulu"ilahduttamis"kortit joihin muut kirjoittaa toisille kivoja asioita
Ilmoitustaululla on laitettu joulukortit kaikille noin 10:lle työntekijälle. Niiden taakse on määrä kirjoittaa positiivisia asioita. Mutta.
Joidenkin korteissa näkyy lukee reunoja myöten täynnä ylistystä ja sisäpiirin kehuja, joillakin ei mitään. Ei mitään tai korkeintaan hyvää joulua X.
Minä kuulun jälkimmäisiin. Vei jouluilon huomata oma kortti melkein tyhjänä kun monilla ne on täynnä kehuja.
Olenko ainoa kuka ei ymmärrä tämmöisiä työhyvinvointi höpötyksiä jotka todellisuudessa on monelle on työpahoinvointi höpötyksiä?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kamalalta. Meilläkin oli riparilla tuollainen ja omassani luki 20 kertaa "aika ujo" tai "rauhallinen". Ja tuo kuvaus on seurannut tähän päivään asti. Harmittaa kehityskeskusteluissa kuulla miljoonatta kertaa, että olet ujo. Sanoisivat mieluummin, että olen tarkka, keskityn asioihin, otan muut huomioon enkä möläytä asioita ajattelematta. Mutta ei. Se on aina se SINÄ OLET UJO JA RAUHALLINEN.
Voi vitsit, tsemppaan sua niin, että joku kerta tuollaisessa tilanteessa itse rauhallisesti toteaisit: “Olen MYÖS tarkka, keskityn asioihin, otan muut huomioon enkä möläytä asioita ajattelematta."
Olisi mahtavaa nähdä muiden ilmeet. 😉
Anna mä arvaan, tää koko idea on peräisin joltain suositulta ja "räväkältä" työtoverilta?
Kuulostaa todella vaivaannuttavalta. T. Introvertti ja ylpeä siitä
Meilläkin oli joskus joku vastaava mutta ei ollut sen jälkeen kun annettiin palautetta. Tietty porukka oli laittanut kysymättä lupaa kaikkien nimissä jotkut laput pöydälle. Sitten niihin sai muka vapaasti kirjoittaa kivoja kommentteja. Tämä sama sisäpiiri laittoi ylistyksiä toisilleen. Monen muun laput loisti tyhjänä tai oli pari säälistä väkisin väännettyä kommenttia. Kävi sääli heitä kun kaikki näki nämä tyhjät laput. Törkeää toimintaa.
Joskus yläasteella piti kirjoittaa kaikista jotain mukavaa. Minun korttiini oli kirjoitettu "ihan kiva", "löysä", "rillipää", "omistaa Casio-laskimen" yms. ☹ että sitä pitääkin tällaiset asiat muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus yläasteella piti kirjoittaa kaikista jotain mukavaa. Minun korttiini oli kirjoitettu "ihan kiva", "löysä", "rillipää", "omistaa Casio-laskimen" yms. ☹ että sitä pitääkin tällaiset asiat muistaa.
siksihän ne juuri muistaa kun on tuntunut niin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli töissä tuollainen vastaava jossain hyvinvointiteemailtapäivässä tms. Jokaisen piti kirjoittaa jokaiselle lappu. Olen säilyttänyt lappuset aarteina vuosia, niissä oli niin kauniita asioita. Ja siis ne olivat ihan salaisia, ei mihinkään ilmoitustaululle laitettu ja nimettöminä kirjoitettiin. Oikeasti liikutuin, en ollut tajunnut millaisena ihmiset minut näkevät.
Ideana tämä on ihana. Toimii noin että kaikkien pitää keksiä kaikista jotain hyvää ja että kukaan muu ei näitä näe. Ei tietenkään mitään sellaista että kaikki näkee mitä muista on kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli töissä tuollainen vastaava jossain hyvinvointiteemailtapäivässä tms. Jokaisen piti kirjoittaa jokaiselle lappu. Olen säilyttänyt lappuset aarteina vuosia, niissä oli niin kauniita asioita. Ja siis ne olivat ihan salaisia, ei mihinkään ilmoitustaululle laitettu ja nimettöminä kirjoitettiin. Oikeasti liikutuin, en ollut tajunnut millaisena ihmiset minut näkevät.
Jokainen jokaiselle. Salaisia.
Teillä hoidettiin oikein. Ei mitään julkista nöyryytystä.
Niin hoidettiin <3 Asiallinen ja vastuullinen työnantaja
Se/ ne, jotka tällaisia laittaa alulle, pitäisi myös sitten ihan itse ensimmäisenä kirjoittaa jokaiseen korttiin jotain kivaa. Siis aivan syvältähän tällainen oikeasti on ja ei todellakaan pitäisi tuoda työpaikoille.
En tiedä... Itselläni saattaisi omaa tyhjää korttia katsoessa herätä pieni piru sisällä... Ehkä kirjoittaisin korttini täyteen ylistäviä kommentteja ja allekirjoittaisin omalla nimelläni.