Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa iltasyöpöttely???

Vierailija
15.03.2015 |

Iltaisin ennen nukkumaanmenoa tulee aina syötyä muutama leipä vaikkei ole edes nälkä. Miten lopetan tuon? Tapa ei juurikaan lihota, vaan pysyn samanpainoisena. Haluaisin kuitenkin laihduttaa muutaman kilon, ja tuo iltamässäilyn lopettaminen varmasti auttaisi. Syön aamupalaa ja päivän mittaan muutenkin säännöllisesti, sekä hiilaria, protsua että rasvaa. Silti iltaisin tulee mieliteko syödä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:09"]

Ensin iso lasillinen vettä, sitten todella pieni annos puuroa sokerittoman mehukeiton tai marjojen kans.

[/quote]

Syön aamuisin puuroa enkä sitä iltaisin halua syödä. Vettä juon paljon mutta ei se vie mielitekoja. Ap

[/quote]

Oolrait. Mulla on toiminut tuo hyvin. Pääasia, että syöt puuroa. Vatsa toimii hyvin. T: -27kg

[/quote]

Juu sen takia aloinkin syömään aamuisin puuroa että maha toimii ja kilot putoaisi. Kiloja lähtikin, mutta nyt olen ollut jo vuoden samassa painossa ja haluaisin tiputtaa enemmän. Ap

Vierailija
22/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu mikään kelpaavan kun ei saa samaa mielihyvää.. Syö sitten sitä leipää jos ei ole itsekuria olla syömättä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 porkkanaa åainaa koosta riippuen n 300-500g, eli kaloreita noissa yhteensä 100-160kaloria.
Yhdessä ruispalaviipaleessa 70kaloria, siihen teelusikallinen 60% margariinia tekee 24 kcaloria ja paksuhko juustosiivu vaikka oltermannia 30kcal. Eli karkeasti yhdessä juustoleivässä on samanverran kuin viidessä porkkanassa..

Pakastemarjoiss myös tosi vähän kaloreita, pakastepuolukoissa esim 35g/100g. Itse syön kohmeisena ja steviaa päälle niin on hyvää.

Voithan napostella ensin kasviksia/marjoja ja sitten syöt vaikka vain yhden leivän jos noiden jälkeen on nälkä.

Vierailija
24/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:49"]

Ei tunnu mikään kelpaavan kun ei saa samaa mielihyvää.. Syö sitten sitä leipää jos ei ole itsekuria olla syömättä!

[/quote]

Kai jokin keino voisi toimia... Aloin miettiä voisiko tuo kofeiinittoman teen juominen auttaa. Mutta teetäkin juon jo aamulla ettei sekään oikein mene enää iltaisin alas. Mitään kalorittomia limuja en halua makeutusaineiden takia juoda. Ap

Vierailija
25/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakku hummuksella tai avokadotahnalla? Sama fiilis kuin leipää syödessä mutta hiilareita vähemmän.

Vierailija
26/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 13:01"]

5 porkkanaa åainaa koosta riippuen n 300-500g, eli kaloreita noissa yhteensä 100-160kaloria. Yhdessä ruispalaviipaleessa 70kaloria, siihen teelusikallinen 60% margariinia tekee 24 kcaloria ja paksuhko juustosiivu vaikka oltermannia 30kcal. Eli karkeasti yhdessä juustoleivässä on samanverran kuin viidessä porkkanassa.. Pakastemarjoiss myös tosi vähän kaloreita, pakastepuolukoissa esim 35g/100g. Itse syön kohmeisena ja steviaa päälle niin on hyvää. Voithan napostella ensin kasviksia/marjoja ja sitten syöt vaikka vain yhden leivän jos noiden jälkeen on nälkä.

[/quote]

Voihan sitä sitten välillä koittaa vetää noita porkkanoita leipien sijaan. Pakastemarjoista en sellaisenaan tykkää paitsi joskus aamuisin puurossa. Hedelmiä syön päivisin välipalana tai jälkkärinä, en yleensä halua niitä enää iltaisin syödä. Salaattia/kurkkua/tomaattia syön päivittäin, eivät maistu enää illalla paitsi leivän päällä...

Mitä muuta kevyttä voisin iltaisin syödä tai juoda kuin noita edellä mainittuja? 

Tai onko muuta keinoa taltuttaa mieliteko kuin syömällä?

Vierailija
27/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 13:01"]

5 porkkanaa åainaa koosta riippuen n 300-500g, eli kaloreita noissa yhteensä 100-160kaloria. Yhdessä ruispalaviipaleessa 70kaloria, siihen teelusikallinen 60% margariinia tekee 24 kcaloria ja paksuhko juustosiivu vaikka oltermannia 30kcal. Eli karkeasti yhdessä juustoleivässä on samanverran kuin viidessä porkkanassa.. Pakastemarjoiss myös tosi vähän kaloreita, pakastepuolukoissa esim 35g/100g. Itse syön kohmeisena ja steviaa päälle niin on hyvää. Voithan napostella ensin kasviksia/marjoja ja sitten syöt vaikka vain yhden leivän jos noiden jälkeen on nälkä.

[/quote]

Voihan sitä sitten välillä koittaa vetää noita porkkanoita leipien sijaan. Pakastemarjoista en sellaisenaan tykkää paitsi joskus aamuisin puurossa. Hedelmiä syön päivisin välipalana tai jälkkärinä, en yleensä halua niitä enää iltaisin syödä. Salaattia/kurkkua/tomaattia syön päivittäin, eivät maistu enää illalla paitsi leivän päällä...

Mitä muuta kevyttä voisin iltaisin syödä tai juoda kuin noita edellä mainittuja? 

Tai onko muuta keinoa taltuttaa mieliteko kuin syömällä?

[/quote]

T. Ap...

Vierailija
28/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 13:09"]

Riisikakku hummuksella tai avokadotahnalla? Sama fiilis kuin leipää syödessä mutta hiilareita vähemmän.

[/quote]

Kyllähän nuo riisikakut maistuvat ja ovat tosiaan hyvin sama kuin leipä. Avokado tai hummus ovat silloin tällöin ok, mutta eivät päivittäin maistu. Täytyy googletella mitä kaikkea kevyttä niiden päälle voisi laittaa vai osaisiko joku ehdottaa? Sellaisenaan riisikakut ovat vähän liian kuivia ja tylsiä.

Kiitos vinkistä! Ap

Vierailija
29/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos urheilet paljon ja syöt päiväsaikaan terveellisesti, luulisi, ettei 3 ruisleipäviipalella ilta-aikaan ihan valtavaa läskikuormaa saisi aikaiseksi. Mun korvaani se ei kuulosta mitenkään kohtuuttomalta mässäilyltä. 

Syötkö tarpeeksi usein? 

Vierailija
30/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama paha tapa, etenkin jos katon leffaa tms. Yritän päästä eroon, aina en onnistu mut välillä kyllä ja yhä useammin. Mulle toimii esim. tee (yrtti, koska muuten valvon mut kivemman makuista kuin vesi), välillä purkka, joskus esim minitomaatit ja viinirypäleet. Tsemppiä ap, alku on aina vaikein.

Vierailija
31/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 13:52"]

Jos urheilet paljon ja syöt päiväsaikaan terveellisesti, luulisi, ettei 3 ruisleipäviipalella ilta-aikaan ihan valtavaa läskikuormaa saisi aikaiseksi. Mun korvaani se ei kuulosta mitenkään kohtuuttomalta mässäilyltä. 

Syötkö tarpeeksi usein? 

[/quote]

En liho tällä ruokavaliolla, mutten laihdukaan. Tarkoitus olisi siis laihtua. Nyt syön kulutukseni verran. Mistään muusta ruokailusta on hankala pihistää koska syön pääosin sopivasti ja terveellisesti. Silloin tällöin herkuttelen mutta en halua herkuista kokonaan luopua. Ainoastaan tuo iltasyöpöttely on täysin turhaa kun ei ole edes nälkä vaan tekee vaan mieli syödä hyvää voileipää.

Syön tarpeeksi usein enkä näe nälkää päivän aikana. En tiedä miksi tekee mieli iltaisin syöpötellä. Ehkä haluan palkita itseäni aina päivän päätteeksi ja on hyvä olo mennä nukkumaan kun on maha täynnä. Ap

Vierailija
32/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hampaat alkuillasta niin ei tee mieli enää muuta kuin vettä.

Vierailija
33/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:02"]

Mulla sama paha tapa, etenkin jos katon leffaa tms. Yritän päästä eroon, aina en onnistu mut välillä kyllä ja yhä useammin. Mulle toimii esim. tee (yrtti, koska muuten valvon mut kivemman makuista kuin vesi), välillä purkka, joskus esim minitomaatit ja viinirypäleet. Tsemppiä ap, alku on aina vaikein.

[/quote]

Makeanhimoon syön päivisin purkkaa ja se yleensä toimii. Iltaisin ei ole niinkään makeanhimoa vaan tekee mieli tuota leipää. En ole löytänyt niin hyvää kofeiinitonta teetä että sitä tekisi mieli iltaisin aina juoda. Mustaa teetä juon aamuisin, mutta kofeiinin takia ei voi juoda iltaisin. Olisi kyllä hyvä jos pelkkä tee riittäisi iltaisin, ehkä täytyy taas mennä katsomaan kauppojen teevalikoimia ja kokeilla jos löytyisi jotain hyvää. Ap

Vierailija
34/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:24"]

Pese hampaat alkuillasta niin ei tee mieli enää muuta kuin vettä.

[/quote]

Mulla tuo ei toimi vaan tekee mieli syödä ja syön vaikka hampaat olisi pesty. Ap

Vierailija
35/35 |
15.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:02"]

[/quote]

Makeanhimoon syön päivisin purkkaa ja se yleensä toimii. Iltaisin ei ole niinkään makeanhimoa vaan tekee mieli tuota leipää. En ole löytänyt niin hyvää kofeiinitonta teetä että sitä tekisi mieli iltaisin aina juoda. Mustaa teetä juon aamuisin, mutta kofeiinin takia ei voi juoda iltaisin. Olisi kyllä hyvä jos pelkkä tee riittäisi iltaisin, ehkä täytyy taas mennä katsomaan kauppojen teevalikoimia ja kokeilla jos löytyisi jotain hyvää. Ap
[/quote]
Mä oon tykännyt esim sitruuna-, minttu- ja joku zen-tee :D Oisko olleet clipperin. Joskus oon nähnyt myynnissä pakkauksia joissa on montaa laatua, ehkä sellainen vois olla makujen kokeilussa hyvä? Rooibosta saa myös monen makuisena. Toivottavasti löydät jonkun toimivan konstin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi