Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtavaa! Helsinki tarjoaa ilmaiset kuukautissuojat!

Vierailija
09.12.2021 |

Ilmaiset kuukautissuojat on todellakin tervetulleet! Kuukautisköyhyys on suurta. Toivottavasti tämä leviää muihinkin kaupunkeihin.

https://yle.fi/uutiset/3-12222415

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei tule mihinkään muualle. En halua verorahoistani alkaa maksaa muiden suojia. Vai tuleeko ruokakin ilmaiseksi, joka on tärkeämpi kuin suojat?

Tämä koskee peruskoulua ja 2. asteen koulutusta, kuten lukio, joissa on jo - yllätys yllätys - ilmainen verovaroin tuettu kouluruokailu oppilaille.

Kohta saa ilmaiset kirjatkin, kaikki sukupuolet. Ainakin ammattikoulussa.

Vierailija
102/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sitten ilmaiseksi sellaisia kuukautissuojia joita itse haluaa käyttää? Esim. kuukautiskuppi 30 e, pestävät kangassiteet 9 e/kpl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sitten ilmaiseksi sellaisia kuukautissuojia joita itse haluaa käyttää? Esim. kuukautiskuppi 30 e, pestävät kangassiteet 9 e/kpl.

Lukekaa juttu ennen kommentointia! Tämä koskee siis lapsia, nuoria tyttöjä ja ilmaisia siteitä kouluissa. Helsinki ei ole kustantamassa ilmaisia kuukautissuojia aikuisille naisille.

Vierailija
104/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä sitä, että vihreitten mielestä on sittenkin vain kaksi sukupuolta jotka eroavat biologisesti toisistaan?

En tosin ihmettelisi vaikka siteitä annettaisiin kohta pojillekin. Ihan vain varmuuden vuoksi.

Vierailija
105/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä sitä, että vihreitten mielestä on sittenkin vain kaksi sukupuolta jotka eroavat biologisesti toisistaan?

En tosin ihmettelisi vaikka siteitä annettaisiin kohta pojillekin. Ihan vain varmuuden vuoksi.

Kyllähän niitä on maailmalla oppilaitoksissa laitettu jakoon myös miesten vessoihin. Mitä joku teinipoika tekee tamponilla on kyllä ihmeteltävä.

Vierailija
106/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te valitatte?

Yksi kuukuppi ja ongelma on ratkaistu. Tilaa viel suoraan kiinasta niin saa halvallakin

Toki jokainen nainen haluaa työntää halpaa kiinalaista muovia emättimeensä.

Jos ei halua, maksakoon omasta rahapussistaan.

Kyllä mä miehenä haluan 100€ silkkibokserit ja se on valtion homma maksaa ne koska mulla ei ole varaa.

Vierailija
107/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei tule mihinkään muualle. En halua verorahoistani alkaa maksaa muiden suojia. Vai tuleeko ruokakin ilmaiseksi, joka on tärkeämpi kuin suojat?

Tämä koskee peruskoulua ja 2. asteen koulutusta, kuten lukio, joissa on jo - yllätys yllätys - ilmainen verovaroin tuettu kouluruokailu oppilaille.

Kohta saa ilmaiset kirjatkin, kaikki sukupuolet. Ainakin ammattikoulussa.

Mitähän tykkäisitte että se olisi ilmainen vian toiselle sukupuolelle. Pojat kun syö enemmän niin kustannetaan se niille.

Vierailija
108/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niitä on maailmalla oppilaitoksissa laitettu jakoon myös miesten vessoihin. Mitä joku teinipoika tekee tamponilla on kyllä ihmeteltävä.

Jos teinipoika on saanut kovan tällin ja nenästä vuotaa verta, niin tamponi voi toimia ensiapuvälineenä.

Vierailija
109/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon nimissä sen on koskettava myös miehiä.

Miehet ovat saaneet parempaa palkkaa ties kuinka kauan. Kyllä sillä rahalla saa siteitä riittävästi.

naiset hakeutuvat  matalapalkka-aloille - onko sekin miesten vika?

Vierailija
110/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs anus----tapit, joko ilmasia?

Vierailija
111/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se nyt sitten käytännössä toteutetaan?

Terkkako ne jakaa sinä ainoana päivänä kun on koululla?

T lukiolaisen äiti

Vierailija
112/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te valitatte?

Yksi kuukuppi ja ongelma on ratkaistu. Tilaa viel suoraan kiinasta niin saa halvallakin

Toki jokainen nainen haluaa työntää halpaa kiinalaista muovia emättimeensä.

Jos ei halua, maksakoon omasta rahapussistaan.

Kyllä mä miehenä haluan 100€ silkkibokserit ja se on valtion homma maksaa ne koska mulla ei ole varaa.

Sinä et tarvitse 100€ silkkiboksereita, mutta 9-vuotias tyttö, jonka kuukautiset alkaa kesken koulupäivän tarvitsee siteen.

Eiköhän nämä jakeluun tulevat ole muutenkin ihan niitä edullisemman pään perussiteitä ja ihan hyvä niin.

Ihmisillä ei nykyään ole mitään suhteellisuudentajua, minä, minä, minä, aina pitää olla kärttämässä, jos joku saakin jotain vähän enemmän, vaikka se joku olisi alaikäinen lapsi. Kaikkea sitä nykyään kadehditaankin.

Vierailija
113/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kiitollinen jos nää tulee kaikille.

Meillä toinen aloitti opinnot ja rahoitammw kulujaan.

Lukiolainen saa kirjat, koneen ja matkat mutta kyllä hänestäkin on kuluja on.

Koronan takia tuli taloudellisesti takkiin.

Vierailija
114/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE uutisoi "Nuorille kuukautissuojia".

Vierailija
115/116 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän se nyt sitten käytännössä toteutetaan?

Terkkako ne jakaa sinä ainoana päivänä kun on koululla?

T lukiolaisen äiti

Eiköhän niitä olisi vessoissa saatavilla.

Varmaankin ihan hyvä juttu tällainen, että nuorille olisi koulussa saatavilla, poistaisi yhden eriasrvoisuuden. Lähinnä siis että jollei jonkun perhe halua hankkia nuorelleen siteitä. Luulisi että suurin osa käyttäisi mieluummin omia.

Vierailija
116/116 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällainen käsite kuin "kuukautisköyhyys" on päässyt syntymään? Köyhälle kaikki on kallista mutta uskon vakaasti että kukaan ei ole kuukautistensa takia köyhä. Jos on niin mahtaa olla lääketieteellisesti kiinnostava tapaus ja silloin tulla kelan sairaus- tai vammaisavustukset kyseeseen.

Kuule köyhä voi olla monesta syystä. Ei esim. voi maksaa muutamaa kymmentä senttiä kopiosta tai kahvikupposesta, mutta sen sijaan voi käydä vaikka kampaajalla ja uskomushoidoissa sadoilla euroilla kuukaudessa. Koska itseensä kannattaa sijoittaa. Jne.

Jotkut ostavat kaikenmoisia tavaroita osamaksulla ja kehuvat, että ei ollut kallis, maksaa vain kympin kuussa jne. Kolme vuotta, eli 360 €, mutta sitä ei lasketa, kun maksetaan vain se kymppi kuussa. Jne.

Joku ostaa uuden auton ja laskee säästävänsä sillä valtavasti rahaa, kun se sitten kestää ja ellei kestä, takuu korvaa hajoamisen. Jne.

Joku köyhtyy, kun kaikki rahat menevät kuukautissiteisiin, kun niitä pitää ihan koko ajan ostaa ja kalliimpia ja kalliimpia, kun itseensä pitää sijoittaa, eikä käyttää mitään kaupungin jakamaa ilmaiskamaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän