Mahtavaa! Helsinki tarjoaa ilmaiset kuukautissuojat!
Ilmaiset kuukautissuojat on todellakin tervetulleet! Kuukautisköyhyys on suurta. Toivottavasti tämä leviää muihinkin kaupunkeihin.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei tule mihinkään muualle. En halua verorahoistani alkaa maksaa muiden suojia. Vai tuleeko ruokakin ilmaiseksi, joka on tärkeämpi kuin suojat?
Jätetäänpä kaikki vaikka prseet viikoksi pyyhkimättä, niin huomataan mikä on tärkeää.
Ja ettei perustarpeita voi suoraan vertailla toisiinsa.
Sitä paitsi, ei ihan jokainen 13-17-vuotias hae ilmaisia siteitä. Vain osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä partaköyhyyden kompensointi? Koneet, höylät, vaahdot jne…?
Armeijan varusteet... maksaa varmasti nekin...
Se on työpaikka johon pakotetaan vuodeksi. Laitetaan naiset bordelliin ja sinne siteet jotta mällit ei valu reisille.
Vedä tumppuus. On ilmaista ja kohdallasi suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällainen käsite kuin "kuukautisköyhyys" on päässyt syntymään? Köyhälle kaikki on kallista mutta uskon vakaasti että kukaan ei ole kuukautistensa takia köyhä. Jos on niin mahtaa olla lääketieteellisesti kiinnostava tapaus ja silloin tulla kelan sairaus- tai vammaisavustukset kyseeseen.
Kuukautisköyhyys on sitä, kun ei ole varaa asianmukaisiin suojiin. Sekä asrnteellista köyhyyttä: joissain perheissä kuukuatiset on tabu eikä nuorelle tarjota kotoa suojia tai valistusta. Siinäpä sitte nuori, yleensä huonoista perheolosuhteista, miettii että pitäisikö varastaa kavereilta vai kaupasta.
No jospa ilmoittaisi itsensä sinne lastensuojeluun, jos ei vanhemmat pysty pitämään huolta.
Ei, ne eivät ole ilmaisia. Maksuttomia ne voivat saajalleen olla.
Ihan fiksua tuo on tarjota noita perusopetuksen ja toisen asteen opetuksen oppilaille, ei tämä huono päätös ole. Siitähän tässä on kyse eikä siitä, että kaikille tarjottaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske mua niin ei oo ongelma. Hoida itse partasi
T. N18
Jos sinä hoitaisit itse kuukautisesi.
Jos siteet on niin halpoja, miksi niiden tarjoaminen närästää?
Onko se sitä, että joku saa jotain mitä ei itse tarvitse tai mihin on varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske mua niin ei oo ongelma. Hoida itse partasi
T. N18
Jos sinä hoitaisit itse kuukautisesi.
Varmasti hoitaakin, koska ilmaisia suojia ei saa vielä ja hän on niihin liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi koskee vain 13-17-vuotiaita. Tämäkin on liikaa, mutta täällä on kerrottu miten jotkut eivät näitä kotoaan saa.
Ei ole olemassa mitään "kuukautisköyhyyttä." Siteet maksavat pari euroa kuukaudessa; kaikilla on tähän varaa. Ei tarvitse valita ruoan ja siteiden välillä, ei ole ikinä kenenkään tarvinnut ja jos tarvitsee mars marttakurssille miettimään rahankäyttöä.
Kohta maksetaan tenatkin. Sitten onkin kaikki vaipat yhteiskunta maksanut. Siinä muuten suurempi ongelma: tarvitaan enemmän, ovat kalliimpia ja kusta tulee enemmän, kuin verta.
Entä jos EI OLE yhtään omaa rahaa, eikä kotona osteta omia??
Minä olen tällaisesta kodista. Tytär sai ensipakkauksen koulusta, meidän piti vain puhua äidin kanssa.
No jos vanhemmat ei osta, niin lastensuojelu voi hakea kakrat, koska vanhemmat eivät pysty huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta voisi miehet kustantaa naisille ilmaiseksi?
Kaiken.
Suurin osa työllisistä naisista on töissä verovaroilla.
Joo palkkahan tulee tilille ilmaiseksi... Oho eikun ei, se tulee vastineeksi työstä. Toki miehet varmaan pärjäisivät ihan hyvin ilman sairaaloita, vanhainkoteja, sosiaalipalveluita ja yhteiskuntaa ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta et rätitkin pitää yhteiskunta maksaa ilmaiset ehkäsyt seuraavaksi varmaan panohuoneet kouluun778
Mitäpä ei voisi tässä maailmassa kadehtia.
Tasa-arvo on tosiaan vaikea käsite teille naisille.
Miehille se vasta onkin mahdotonta, jos pitää kadehtia kuukautisia.
Tietysti niitä voi kadehtia.
Tehän kehutte kuinka te sentään voitte saada lapsia ilman miestä. Miehiltä se ei onnistu ilman naista.
Kuukautiset ovat merkki siitä.
Nyt on kuitenkin kyse siitä, miksi toisille pitäisi tehdä jotain sukupuolen perusteella.
Tehän saatte jo kattavat syöpäseulonnat, jostain syystä kuitenkin vastustatte rahahukkana miesten syöpien seulontaa.
Kuka vastustaa? En minä ainakaan. Maksaisitko sitten gynekologisen syövän hoidon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi koskee vain 13-17-vuotiaita. Tämäkin on liikaa, mutta täällä on kerrottu miten jotkut eivät näitä kotoaan saa.
Ei ole olemassa mitään "kuukautisköyhyyttä." Siteet maksavat pari euroa kuukaudessa; kaikilla on tähän varaa. Ei tarvitse valita ruoan ja siteiden välillä, ei ole ikinä kenenkään tarvinnut ja jos tarvitsee mars marttakurssille miettimään rahankäyttöä.
Kohta maksetaan tenatkin. Sitten onkin kaikki vaipat yhteiskunta maksanut. Siinä muuten suurempi ongelma: tarvitaan enemmän, ovat kalliimpia ja kusta tulee enemmän, kuin verta.
Entä jos EI OLE yhtään omaa rahaa, eikä kotona osteta omia??
Minä olen tällaisesta kodista. Tytär sai ensipakkauksen koulusta, meidän piti vain puhua äidin kanssa.No jos vanhemmat ei osta, niin lastensuojelu voi hakea kakrat, koska vanhemmat eivät pysty huolehtimaan.
Loistava idea. Ihan kuin 1950-luvulla ja sitä ennen.
( Voi hlvtti...)
Miehille ilmaiset korvatulpat että ei tarvitse kärsiä kun vaimo huutaa menkkapäissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta et rätitkin pitää yhteiskunta maksaa ilmaiset ehkäsyt seuraavaksi varmaan panohuoneet kouluun778
Joku voisi kehittää miehille menkkasimulaattorin, niin ehkä pääsisivät yli tämän aivan mahtavan kokemuksen kadehtimisesta.
Jotkut sensorit alavatsaan, alaselkään ja takareisiin tuottamaan kramppeja ja kipua. Haaraväliin patruunat tekoverta, jotka tasaisin väliajoin lössähtelevät pöksyyn. Voi tätä autuutta! 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti niitä voi kadehtia.
Tehän kehutte kuinka te sentään voitte saada lapsia ilman miestä. Miehiltä se ei onnistu ilman naista.
Kuukautiset ovat merkki siitä.
Nyt on kuitenkin kyse siitä, miksi toisille pitäisi tehdä jotain sukupuolen perusteella.
Tehän saatte jo kattavat syöpäseulonnat, jostain syystä kuitenkin vastustatte rahahukkana miesten syöpien seulontaa.
Miten joku voi olla näin pihalla. Perehdy asioihin, joista haluat puhua. Koko kirjoitus täyttä saissea ja varsinkin viimeinen virke.
Milton Friedman kirjoitti:
Eivät tamponit ja terveyssiteet ole ilmaisia vaan ne kustannetaan verovaroista. Ei ole olemassa ilmaisia lounaita. En ole lainkaan yllättänyt että kyseessä on vihreitten aloite. Toinen vaihtoehto olisi ollut vasemmistoliitto, jota ei huoleta miten verovaroja jaetaan ilmaispalvelujen nimissä.
Mitä tulee ilmaiseen ehkäisyyn, niin jos se ei edistä ainakaan kantaväestön syntyvyyden nousua. Nuorena ne lapset on helpompi tehdä kun on vähemmän sitä harkintaa eikä ole vielä vanha ja kyyninen.
Verovaroista kustannetaan myös armeija, vankilat ja itse aiheutettujen sairauksien hoito. Nämä koskettaa enimmäkseen miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Miehille ilmaiset korvatulpat että ei tarvitse kärsiä kun vaimo huutaa menkkapäissään.
Mikä vaimo?
Vierailija kirjoitti:
Milton Friedman kirjoitti:
Eivät tamponit ja terveyssiteet ole ilmaisia vaan ne kustannetaan verovaroista. Ei ole olemassa ilmaisia lounaita. En ole lainkaan yllättänyt että kyseessä on vihreitten aloite. Toinen vaihtoehto olisi ollut vasemmistoliitto, jota ei huoleta miten verovaroja jaetaan ilmaispalvelujen nimissä.
Mitä tulee ilmaiseen ehkäisyyn, niin jos se ei edistä ainakaan kantaväestön syntyvyyden nousua. Nuorena ne lapset on helpompi tehdä kun on vähemmän sitä harkintaa eikä ole vielä vanha ja kyyninen.
Verovaroista kustannetaan myös armeija, vankilat ja itse aiheutettujen sairauksien hoito. Nämä koskettaa enimmäkseen miehiä.
Kannatan lämpimästi sukupuolineutraalia asevelvollisuutta, jotta naisetkin pääsevät nauttimaan armeijan päivärahoista, maksuttomasta ruuasta, maksuttomasta majoituksesta ja monenlaista maksuttomista vaatteista ja varusteista. Siellä saa ampua oikeilla aseilla, tutustuu uusiin ihmisiin ja tiedossa on päivittäistä ohjattua toimintaa, jotta aika ei käy pitkäksi. Lopputuloksena on teräksenkova taistelija, joka pärjää ryhmänsä ja joukkueensa kanssa ääriolosuhteissa jopa ikiaikaista itäistä vainoojaa vastaan!
Tervetuloa Suomen armeijaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin! Niihin suojiin kuluu yllättävän suuri rahamärää vuodessa.
No hah. Viisi - seitsemän euroa/kk Pirkka-siteisiin. Pari pakettia tamponeja vuodessa uimahalli- ja rantareissuja varten.
t. mies
Oikeampi summa lienee n. 50€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei tule mihinkään muualle. En halua verorahoistani alkaa maksaa muiden suojia. Vai tuleeko ruokakin ilmaiseksi, joka on tärkeämpi kuin suojat?
Tämä koskee peruskoulua ja 2. asteen koulutusta, kuten lukio, joissa on jo - yllätys yllätys - ilmainen verovaroin tuettu kouluruokailu oppilaille.