Epäkypsä persoonallisuus
Netistä ei juuri löydy tietoa kyseisestä persoonallisuuspiirteestä/häiriöstä. Voisiko minulla olla epäkypsä persoonallisuus?
- Olen parikymppinen, mutta en ole koskaan ollut kiinnostunut seurustelusta yms. jutuista.
- Voisin käyttää kaikki päivät katsellen barbie elokuvia ja muumeja sekä pelaten simssiä.
- Haluan asua ikuisesti kotona perheeni kanssa.
- En ole koskaan käyttänyt minkäänlaisia päihteitä, enkä ole niistä edes kiinnostunut.
Kommentit (8)
No seurustelusta kiinnostamattomuys sekä ryyppäämättömyys tuossa iässä kertoo päinvastaista. Barbie-elokuvat kuulostaa vähän epäilyttävältä; en ole niitä itse juuri katsonut, vaikka lapsilla niitä olikin. Onko niisssä jotain elokuvallsesti arvokasta. Muumeja nyt kattoo aikuisetkin.
Mut tuo kotona asuminen. Se voi olla järkevää taloudellisesti, mut mut. Käytkö töissä tai opiskeletko?
Opiskelen kyllä, mutta en ole vielä koskaan ollut töissä. Olen kyllä lähettänyt hakemuksia useampaankin paikkaan.
Et ole epäkypsä. Nörtti ehkä, mutta mitäs sitten!
Touko Tarkilla oli piirteitä epäkypsästä persoonallisuusesta. Tutki, onko sinulla myös riippuvainen persoonallisuus, äläkä hanki koskaan lapsia.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 12:44"]
Touko Tarkilla oli piirteitä epäkypsästä persoonallisuusesta. Tutki, onko sinulla myös riippuvainen persoonallisuus, äläkä hanki koskaan lapsia.
[/quote]
En voisi koskaan hankkia lapsia, koska koen olevani vieläkin samanlainen kuin 10 vuotiaana... Joten ei siis huolta.
En usko, että olen riippuvainen persoonallisuus. Ehkä ennenmmin eristäytyvä ainakin joiltain osin. Ujo en ole.
Ei kyllä vaikuta siltä, että sinulla olisi personallisuushäiriö, mut taidat kypsyä vähän hitaammin, kun useimmat ikäisesi. Olisko jotain sellaista, ettet luota tarpeeksi itsees ja siihen että pärjäät arjessa ilman vanhempia. Ei vielä ole mikään kiire itsenäistyä, mut ei sitä voi loppuelämää olla vanhempien helmoissa. Tekee hyvää itsetunnolle huomata, että osaa ja pärjää. Minusta on vaan hienoa ettei sua kiinnosta mitkään päihteet, ei se ole aikuisuuden merkki, että käyttää päihteitä.
Listaamisiesi asioiden perusteella on vaikeaa sanoa, koska kuka tahansa voisi omata kyseisiä piirteitä vaikka olisi täysin normaali ihminen. Et kerro luonteestasi mitään. Ihmiset joilla on kypsymätön persoonallisuus antavat itsestään hyvin ikäistään nuoremman kuvan sekä käyttäytymisellään että luonteeltaan ja ajatusmaailmaltaan. Tästäkin huolimatta havaitsin useita yksityiskohtia jotka soveltuvat myös omaan elämääni; minulle on annettu diagnoosi. Olen parikymppinen, asun edelleen äitini luona, seurustelu eikä juominen kiinnosta, ja katson mielelläni animaatiosarjoja ja -elokuvia. Jos sinulla on jotain tämänkaltaista ja epäilystä riittää, suosittelen käymään psykologin juttusilla.
En usko. Kyse on lähinnä jostain taantumisesta.