Loukkaantuisitko jos saissis joululahjaksi hygieniauotteita kuten
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaantuisin. Deodorantitkaan ei ole mitään "yksi sopii kaikille" tavaraa. Ja yleensä ne on ostettu saajan maun mukaan, eli riski siitä, etteivät sovi toiselle on suuri. Ärsyttää aina hankkiutua eroon tuollaisita, kun muuten niitä on kaapit täys.
Siis kenen muun kuin saajan maun mukaan lahjat pitäisi ostaa? Ja miksi mielestäsi on loukkaavaa saada lahja, jolla ei ole sinulle käyttöä? Oletko kertonut läheisillesi että koet "vääränlaiset" lahjat loukkauksina itseäsi kohtaan?
En loukkaannu väkisin otetusta lahjasta jossa ei ole minua mietitty. Mutta pidän kyllä sellaista ostavaa yksinkertaisena kulutushulluna.
Miksi se ostaa lahjoja jos ei osaa ostaa niitä saajan mukaan? Ihan vain omaksi ilokseen siis shoppailee.Ok. Jos huomasit, niin esitin kysymykseni viestin nro 10 kirjoittajalle, joka kertoi loukkaantuvansa epäsopivista lahjoista ja piti huonona asiana sitä, että lahja valitaan saajan maun mukaan.
Sulta tais mennä ohi, että kyseessä lienee typo? Mutta hei, kiva tarttua siihen kun muutakaan ei ole.
On nykyaikana epäkohteliasta ostaa turhaa tavaraa muille ihan vain siksi, että saa itse shoppailla. Lahjan on tarkoitus ilahduttaa niin antajaa kuin saajaakin, eikä vain sitä kuka lahjan antaa.
Jos niin epäkohteliaana toiselle ihmiselle lahjan antamista pitää, että loukkaantuu "vääränlaisen" lahjan saamisesta, niin siitä kyllä kannattaa sitten selkokielisesti lähipiirille kertoa. Ei tule sitten sitäkään ongelmaa, että on kaapit täysi niitä turhia lahjoja. Itse uskoisin, että yleensä ihmiset ihan toista ilahduttaakseen lahjoja hankkivat, joten loukkaantuminenkin on siinä mielessä turhaa.
Voit ostaa aivan sellaisen lahjan, mihin sinun varasi riittävät.
Täällä on mukamas suutaan soittamassa, jotkut muka niin hyvätuloiset ja muita ihmisiä halveksivat naiset, jotka suureen ääneen toittotaa, että mulle kelpaa lahjaksi vain merkkituotteet.
Ajattelematta sitä, onko näinän aikoina tai yleensä koskaan kaikilla mahdollisuus ostaa niitä kalliimpia lahjoja.
Joulu on hyvän tahdon juhla. Miten joku edes kehtais näyttää nyrpeää naamaa, jos saa lahjan, joka ei ole mieluinen? Minä kysyn vaan.
Etenkin jos jouluaatto iltaa on lahjojen jaon aikaan viettämässä suuri määrä ihmisiä.
Miltäs semmonen tuntuis tuollaiselle arvoselijalle, että kun lahjoja jaetaan, niin hän ei saisia edes yhtä lahjaa, vaan jäisi täysin ilman?
Miltäs se tuntuis katsoa, kun kaikki muut availevat lahjojaan, mutta itsellä ei olisi ainoatakaan lahjaa avattana?
Sillä näinkin on suurissa jouluaattoillan lahjojen jaossa tapahtunut.
Kukaan ei ollut huomannut, eikä ajatellut ostaa mitään lahjaa kaikkein vanhimmalle mummolle, joka oli haettu jouluaaton aterialla ja viettämään aattoiltaa ja viedään sitten jälkeen päin takaisin omaan kotiinsa, palvelutaloon.
Itselläni oli tosi surullinen ja paha mieli tuon mummin puolesta. Oisi voinut ostaa vaikka sukat, sillä vanhoilla ihmisillä palelee usein jalkoja, ja myös liköörikonvehdit maistuvat vanhemmille ihmisille.