Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko jos saissis joululahjaksi hygieniauotteita kuten

Vierailija
09.12.2021 |

deodoranttia, saippuaa ja shampoota?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuisin. Deodorantitkaan ei ole mitään "yksi sopii kaikille" tavaraa. Ja yleensä ne on ostettu saajan maun mukaan, eli riski siitä, etteivät sovi toiselle on suuri. Ärsyttää aina hankkiutua eroon tuollaisita, kun muuten niitä on kaapit täys.

Siis kenen muun kuin saajan maun mukaan lahjat pitäisi ostaa? Ja miksi mielestäsi on loukkaavaa saada lahja, jolla ei ole sinulle käyttöä? Oletko kertonut läheisillesi että koet "vääränlaiset" lahjat loukkauksina itseäsi kohtaan?

En loukkaannu väkisin otetusta lahjasta jossa ei ole minua mietitty. Mutta pidän kyllä sellaista ostavaa yksinkertaisena kulutushulluna.

Miksi se ostaa lahjoja jos ei osaa ostaa niitä saajan mukaan? Ihan vain omaksi ilokseen siis shoppailee.

Vierailija
22/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoot ja saippuat on kivoja, vartalovoiteet menee yleensä hukkaan kun en käytä niitä ja dödönä mulla pitää olla jotain superantiperspiranttia, että se pitää. Jos tuoksu ei oo ihan mieluinen niin ei sekään niin paha juttu ole, aika harvoin suihkusaippua enää siinä vaiheessa tuoksuu kun iho on kuiva. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Niitä tarvii aina

Vierailija
24/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina pusukan jossa dödö, huulirasva ,tänä vuonna lisään petipurkin Nivea. Vastaan ottajat tietää jo mitä saavat pussin nähdessä. Tuskin pahastuvat?Itse en pahastuisi lainkaan!

Vierailija
25/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini laittaa joka vuosi pari hygieniatuotettakin pakettiin ja ovat olleet ihan mieluisia. Saattaa olla esim. jotain vartalonkuorintavoidetta. Mulle on helppo ostaa sikäli, kun ei ole mitään allergioita, mutta arvostan kyllä kun hän aina ottaa jotain eläimillä testaamatonta merkkiä. 🙂

Vierailija
26/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään loukkaantuisi. Tuskin lahjan antaja lahjaa minulle loukkaamistarkoituksessa on antanut, joten en näe syytä loukkaantua. Jos lahja on epäsopiva, se saattaa jäädä käyttämättä, mutta ei se minusta mikään loukkaantumisen aihe ole siltikään.

Vierailija
27/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuisin. Deodorantitkaan ei ole mitään "yksi sopii kaikille" tavaraa. Ja yleensä ne on ostettu saajan maun mukaan, eli riski siitä, etteivät sovi toiselle on suuri. Ärsyttää aina hankkiutua eroon tuollaisita, kun muuten niitä on kaapit täys.

Siis kenen muun kuin saajan maun mukaan lahjat pitäisi ostaa? Ja miksi mielestäsi on loukkaavaa saada lahja, jolla ei ole sinulle käyttöä? Oletko kertonut läheisillesi että koet "vääränlaiset" lahjat loukkauksina itseäsi kohtaan?

En loukkaannu väkisin otetusta lahjasta jossa ei ole minua mietitty. Mutta pidän kyllä sellaista ostavaa yksinkertaisena kulutushulluna.

Miksi se ostaa lahjoja jos ei osaa ostaa niitä saajan mukaan? Ihan vain omaksi ilokseen siis shoppailee.

Ok. Jos huomasit, niin esitin kysymykseni viestin nro 10 kirjoittajalle, joka kertoi loukkaantuvansa epäsopivista lahjoista ja piti huonona asiana sitä, että lahja valitaan saajan maun mukaan.

Vierailija
28/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä lahjoja, niille tulee käyttöä.

Vierailija
29/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään. Omat rahat säästyy jos niitä saa lahjaksi. Taidat asua vielä vanhempien hoteissa? Silloin ei tietenkään osaa niitä arvostaa, jos äiti ne aina ostaa. Mutta kun omillaan asuu, on kiva että omat rahat jää muuhun.

Vierailija
30/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne olisi jotain ihoa ärsyttäviä tuoksuja ja muovipakkauksia niin saattaisin ainakin alkaa epäillä että lahja on valittu vittuiluna.

Vierailija
31/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoot, hoitoaineet ja suihkusaippuat ihan OK, jos tuoksu on hyvin mieto. Muuta kosmetiikkaa käytän perin vähän ja valitsen sen mieluiten itse.

On se vaan jännää, miten nämä tiedostavat nuoret alistuvat koekaniineiksi, kun ehdoin tahdoin haluavat käyttää eläimillä testaamattomia kosmetiikkatuotteita. Pakkauksiin voisi printata: Nuorilla naisilla testattu.

Vierailija
32/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tietenkään. Omat rahat säästyy jos niitä saa lahjaksi. Taidat asua vielä vanhempien hoteissa? Silloin ei tietenkään osaa niitä arvostaa, jos äiti ne aina ostaa. Mutta kun omillaan asuu, on kiva että omat rahat jää muuhun.

Deodorantti maksaa 2€, shampoo 2€ ja saippua euron. Eikä ne edes ole mikään kuukaudessa kuluva tuote.

Vierailija
33/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni (8 v.) toivoi mummoltaan joululahjaksi jotain hyvänhajuista sampoota ja saippuaa. Ihmettelin kyllä, koska meillä niitä ostetaan ihan millaisia vain lapsi haluaa kokeilla. 

Olen ymmärtänyt, että myös näissä hyväntekeväisyyskampanjoissa, joissa kerätään lahjoja vähävaraisille perheille, teinien suosikkitoiveet ovat hygieniatuotteita ja leffalippuja.

Ehkä lapsi haluaa saada sen hyväntuoksuisen shampoon ja saippuan yllätyksenä, ei siis juuri sitä itse valitsemaansa tuotetta?

Vierailija
34/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shampoot, hoitoaineet ja suihkusaippuat ihan OK, jos tuoksu on hyvin mieto. Muuta kosmetiikkaa käytän perin vähän ja valitsen sen mieluiten itse.

On se vaan jännää, miten nämä tiedostavat nuoret alistuvat koekaniineiksi, kun ehdoin tahdoin haluavat käyttää eläimillä testaamattomia kosmetiikkatuotteita. Pakkauksiin voisi printata: Nuorilla naisilla testattu.

Minä olen keski-ikäinen ja olen jo vuosia käyttänyt eläimillä testaamatonta kosmetiikkaan. Jos katsot ainesosaluetteloita, niin aika identtisiä ne on testaamattomissa ja testatuissa.  Minulla ei ole mitään iho-ongelmia tai allergioita ja minun ei tartte olla pahoillani siitä, että esim. käyttämääni shampoota on tiputeltu jonkun eläinparan silmiin ja katsottu, että millainen reaktio tästä seuraa. (Spoiler alert, liki kaikki shampoot ärsyttää silmiä). 

Vierailija
35/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yleensä antanut äidilleni deodoranttia, jota tiedän hänen käyttävän. Käytän itse samaa ja olen tätä tiettyä dödöä ostanut aina matkustellessani, jos lentokentällä on ollut tarjouksessa. Ja kyseessä ei ole mikään 2 € markettidödö. Nyt ei ole tullut matkusteltua, joten pitänee keksiä jotain muuta. 

En kyllä kenellekään puolitutulle ehkä sentään mitään deodoranttia antaisi joululahjaksi, mutta ehkä joku erikoinen tai parempilaatuinen käsisaippua voisi silti olla ihan ok muillekin kuin omalle lähipiirille. Joskus tuon matkoilta tuliaisinakin saippuaa, jos on tullut käytyä jossain erikoisliikkeessä tai tehtaanmyymälässä tms. 

Vierailija
36/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Jos huomasit, niin esitin kysymykseni viestin nro 10 kirjoittajalle, joka kertoi loukkaantuvansa epäsopivista lahjoista ja piti huonona asiana sitä, että lahja valitaan saajan maun mukaan.

Sulta tais mennä ohi, että kyseessä lienee typo? Mutta hei, kiva tarttua siihen kun muutakaan ei ole.

On nykyaikana epäkohteliasta ostaa turhaa tavaraa muille ihan vain siksi, että saa itse shoppailla. Lahjan on tarkoitus ilahduttaa niin antajaa kuin saajaakin, eikä vain sitä kuka lahjan antaa.

Vierailija
37/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mie itse olen sitä mieltä, että lähtökohtaisesti lahjaideana kosmetiikka, hygienia yms ovat hyviä kestosuosikkeja, mutta samalla siinä on myös se riski, että kyseinen tuote jota ei voi käyttää menee täysin hukkaan.

Lahjojen ostaminen on muutenkin taitolaji

Vierailija
38/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hygieniatuotteita joululahjaksi? Kyllä on mielikuvituksetonta.

En nyt suoraan kuvittelisi silti, että haisen pahalta ja sen vuoksi ao. antaa moisia lahjoja. Mutta en varmaan hihkuisi innostakaan.

Entä jos ei ole varaa ostaa kalliimpaa tuotetta?

Vierailija
39/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole loukkaantunut. Olen saanut niitä monet kerrat.

Vierailija
40/42 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mie itse olen sitä mieltä, että lähtökohtaisesti lahjaideana kosmetiikka, hygienia yms ovat hyviä kestosuosikkeja, mutta samalla siinä on myös se riski, että kyseinen tuote jota ei voi käyttää menee täysin hukkaan.

Lahjojen ostaminen on muutenkin taitolaji

Kyllä mieto suihkushampoo ja hiushampoo ja hoitoaine kelpaa.  Kyllä aina jollekin perheessä kelpaa.

Ja onpahan varalla, jos ei itse aina käytä,  vieraille kyllä kelpaa, kun käyvät suihkussa ja saunassa.

Ei sentäs kaikilla ole mikään herkkä iho, suuri osa suomalaisista pystyy käyttämään täysin marketeteista ostettavia shampoita ja suihkugeelejä. Ja mukaan pussukkaan muutama paperillinen kohvehti vielä lisäksi, ja kaunis lahjapaketti.

Kyllä kelpaa. Kelpaa joka ikinen paketti, jonka jouluaatto iltana syliini saan, kun isompi lapsi, joka osaa jo lukea, niitä paketteja, joulupukin jättämästä jakelee.

Ja käyttötavaraa on kiva saada lahjaksi.

Mitä nirppanokkia taas linjoilla on?  Hienoa on se, että joku on ajatellut sinua sen verran, että on ostanut sullekin lahjoja.  Lapsille ja kouluiässä olevillehan ne kalleimmat lahjat ostetaan.

Mies kyllä aina kysyy mitä haluan, ja ilmoiten puutteni, jonkun niistä hän aina ostaa.

Kannattaa muistaa, että moni vanhus ja sinkku viettää tulevankin joulun täysin yksin.

Ei ole ketään, joka olisi lahjan ostanut.