Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruotsin suurin aamulehti tylyttää Marinia: "Julkkisten perseennuolentaa"

Vierailija
09.12.2021 |

"Suomen pääministeri Sanna Marin osoittautuu noloksi klikkihaukaksi. Marin näyttää rakastavan itsensä ympäröimistä julkkiksilla ja poseeraa mielellään sosiaalisissa medioissa.

Marin on valitettavasti tehnyt itsestään keulakuvan huolestuttavalle, käsistä lähteneelle suosiokilvalle, jollaista vaalein toteutettava parlamentarismi toki todellisuudessa on.

Kirjoittajan mukaan on ongelma, jos poliitikot kokevat sosiaalisen median suuret tykkäysmäärät arvokkaammiksi kuin painavat poliittiset asemansa. Tämä kertoo Cavallinin mukaan inhimillisestä tarpeesta saada vahvistusta muilta ihmisiltä, mutta sopii huonosti poliitikolle.

Pakonomainen tarve olla suosittu tomppelien keskuudessa paljastaa ihmisestä kaikkein eniten.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/31b01cfd-9440-430b-92fd-531855f6d659

Olipa hyvä kirjoitus.

Kommentit (328)

Vierailija
301/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun kirjoittaja Ruotsissa, Cavallin, on käsittääksenu vasemmistolainen freelance-feministitoimittaja. Lähtökohtaisesti hyvin lähellä pääministerimme edustamia arvoja.

En usko hänen juuri perehtyneen Suomen sisäpoliittisiin kiemuroihin.

Hyvin tuntuu olevan tilanteesta perillä. Juttu oli spot on.

Klikkausten ja huomion toivossahan tuo oli kirjoitettu ja suomalaismediat ovat uutisoineet ko kirjoituksesta myös klikkausten toivossa.

Kuvissa Cavallin näyttää vihaiselta murrosikäiseltä.

Nyt syyllistyt itse just siihen mistä Marinin kannattajat marisee. Naisvihaan.

Vierailija
302/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkäikäinen Sanna mielestään on mutta mun esikoinen on 21 ja hän kutsuu opiskelukavereineen Sannaa tädiksi.

Muistan itse kun aloitin yliopistossa ja yksi opettaja oli 26 ja sekin oli meistä ikivanha perheenäiti. 36 on oikeasti parikymppisten mielestä keski-ikäinen. Mummot on sitten jo taas ok. Siis kun on reilusti jo ”vanhus”.

Ihmettelen kun niin moni kutsuu häntä "nuoreksi ministeriksi" tai käyttäytyy ikäisensä nuorten lailla. Hänhän on jo keski-ikäinen nainen! Sain kamalan haukkuryöpyn täällä kun vain sanoin että olen saman ikäinen kuin Sanna ja tässä iässä mikään joka viikonloppuinen biletys baareissa ei pitäisi olla se juttu enää, tässä iässä pitäisi olla jo vähän muuta sisältöä ja prioriteettia..puhumattakaan jos on keski-ikäinen perheellinen pääministeri.

Jeps, samaa mieltä. Olen Sannan ikäinen, vuoden vanhempi pienten lasten äiti. Juu, olen minäkin bilettänyt paljon hieman nuorempana, mutta nyt kun teen vaativaa työtä ja minulla on pieniä lapsia, on aivan selvää, ettei tässä ole aikaa tai edes halua lähteä Helsingin yöhön viikonloppuisin vetämään koronakaljaa. Puhumattakaan siitä, että olisi viettänyt aikaa henkilön kanssa, jolla on koronatartunta. Sääliksi käy ennen kaikkea hänen lastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minule on aivan sama vaikka Sanna olisi eläkeläisenä pääministerin asemassa juhlinut maskitta altistuneena kiihtyvässä koronatilanteessa.

Pienempää riskiä ja huonompaa esimerkkiä tuossa esittää kannattajille kuin jossain hiihtohangilla talouden madonlukuja miettiessä.

Vierailija
304/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tuo kommentointitarve nousee, kun ei ole oman maan poliitikosta kyse? Ehkä siellä Ruotsissa pinnan alla kuohuu, ja pystytään ottamaan kitkerästi kantaa vain jonkun ulkopuolisen kautta.

Tässä tapauksessa sitä kutsutaan kriittiseksi ajattelutavaksi.

Ruotsin edustaja oli yrittänyt saada muodostettua yhdessä Suomen kanssa kantaa EU:n metsätaksonomia-asiaan, jotta saisimme äänemme kuuluviin komission pyrkimyksissä suojella pohjoismaisia metsiä hiilivarannoiksi. Koskee sekä Suomea että ehkä Ruotsia.

Sannan ulostulot jäi laimeiksi, liekö jo silmissä kuvastellut seuraavan viikonvaihteen juhlajärjestelyt.

Osaava pääministeri olisi myös Ruotsin etu eurostoliiton ollessa näinä aikoina mitä se on.

Marin on tiukasti ollut metsäpolitiikassa samalla linjalla Ruotsin kanssa. Et kyllä paljon ole seurannaut asioita, jos et ole tätä tiennyt? Asiasta on uutisoitu jo joskus puoli vuotta sitten eka kerran.

Hyvä yritys.

Eihän Sanna saa edes hallituskumppaneita muodostamaan yhtenäistä kantaa suomalaisiin metsäasioihin.

Siinä jatkumossa joku muu tulee ja päättää metsistämme meidän puolesta.

Olethan varmasti tarkistanut oman uutisfeedisi?

Marin ja Ruotsin edellinen pääministeri olivat jo aikaa sitten yhteydessä EU-komissioon Suomen ja Ruotsin metsäpolitiikasta. Perehdy vähän asioihin, pahvi.

Lisäsin tänne eilen keskustelun taksonomiasta, mutta se lienee poistettu Sanoman toimesta tulenarkana esimerkkinä Euroopan näennäisdemokratiasta.

Joka tapauksessa, Suomen vaikutusyritykset valuivat hukkaan. Komissio runnoi puutteellisen ja sekavan ideologiansa läpi 13 maan vastustuksesta huolimatta.

https://www.metsateollisuus.fi/uutishuone/taksonomia-lisaa-byrokratiaa-…

"– Valitettavasti Suomen kannanmuodostus asiassa kesti luvattoman pitkään"

Sannalla ei ole mitään otetta pääministerin toimiin hallituksessa.

Onko Sanna edes puheväleissä Vihreiden kanssa?

Tässä nokittelussa on vain yksi pahvi. 

Vierailija
305/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkäikäinen Sanna mielestään on mutta mun esikoinen on 21 ja hän kutsuu opiskelukavereineen Sannaa tädiksi.

Muistan itse kun aloitin yliopistossa ja yksi opettaja oli 26 ja sekin oli meistä ikivanha perheenäiti. 36 on oikeasti parikymppisten mielestä keski-ikäinen. Mummot on sitten jo taas ok. Siis kun on reilusti jo ”vanhus”.

Ihmettelen kun niin moni kutsuu häntä "nuoreksi ministeriksi" tai käyttäytyy ikäisensä nuorten lailla. Hänhän on jo keski-ikäinen nainen! Sain kamalan haukkuryöpyn täällä kun vain sanoin että olen saman ikäinen kuin Sanna ja tässä iässä mikään joka viikonloppuinen biletys baareissa ei pitäisi olla se juttu enää, tässä iässä pitäisi olla jo vähän muuta sisältöä ja prioriteettia..puhumattakaan jos on keski-ikäinen perheellinen pääministeri.

Jeps, samaa mieltä. Olen Sannan ikäinen, vuoden vanhempi pienten lasten äiti. Juu, olen minäkin bilettänyt paljon hieman nuorempana, mutta nyt kun teen vaativaa työtä ja minulla on pieniä lapsia, on aivan selvää, ettei tässä ole aikaa tai edes halua lähteä Helsingin yöhön viikonloppuisin vetämään koronakaljaa. Puhumattakaan siitä, että olisi viettänyt aikaa henkilön kanssa, jolla on koronatartunta. Sääliksi käy ennen kaikkea hänen lastaan.

Li.stä oli kännikuvia aikoinaan, hän on kuitenkin rauhoittunut ministeri-pestin ja lapsen myötä huomattavasti. Marinilla käynyt täysin päinvastoin.

Vierailija
306/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Li.stä oli kännikuvia aikoinaan, hän on kuitenkin rauhoittunut ministeri-pestin ja lapsen myötä huomattavasti. Marinilla käynyt täysin päinvastoin.

Li oli silloin vain kansanedustaja.

Jos kansanedustajasta julkaistana kännikuvia, hän nolaa vain itsensä ja äänestäjänsä.

Jos pääministeristä julkaistaan kännikuvia tms., hän nolaa Suomen valtion ja pääministeri-instituution.

Tätä eroa ei nyt tajuta. Millään.

Vierailija
307/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Tuure boelius suurikin julkkis tai Sara Sieppi

Törkeintä oli valita alaikäinen vuoden homoksi.

Tuskin se Sanna valinnan teki.

Mutta Sanna yritti perskärpäsenä päästä Tuuren suosioon. Ja sai julkiset pakit.

Ihan samalla tavalla kuin Sanna ja Bilmari saivat pakit Benjamin Peltoselta.

Aika hemmetin noloa kerjätä joidenkin itseään lähes 20 vuotta nuorempien z-listan julkkisten suosiota ja saada niiltäkin pakit.

Vierailija
308/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt eivät Ruotsissa ymmärrä, kyse on pölyisten instituutioiden uudistamisesta! Siitä on kyse!

Pitäisiköhän Ruotsin kuninkaankin nyt tehdä johtopäätöksiä ja pistää tuulemaan

Vierailija
309/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hemmetin noloa kerjätä joidenkin itseään lähes 20 vuotta nuorempien z-listan julkkisten suosiota ja saada niiltäkin pakit.

Onhan se kummallista, että joku "Lima-Immu" tarvitsee pääministerin apua päästäkseen köyrimään Benjaminia tai Tuurea. Ilmari tuhoaa Marinin uran.

Vierailija
310/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kummallista, että joku "Lima-Immu" tarvitsee pääministerin apua päästäkseen köyrimään Benjaminia tai Tuurea. Ilmari tuhoaa Marinin uran.

Tuhosi

Vierailija
311/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissiin nyt monella unohtunut se juuri syy mistä tämä kohu on. Eihän siinä mitään jos Sanna joskus baarissa käy. Se on ongelma kun näinä aikoina tietoisesti altistuneena lähti tanssimaan yökerhoon. Kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
312/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketin kassalla on marketin kassan huvit.

Joo tyttö voi lähteä kaupan kassalta, mutta marketti ei lähde hänestä.

Vierailija
313/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee se, että pääministeri jätti itsenäisyyspäivän juhlallisuudet väliin korona-altistumiseen vedoten, vaikka oikea syy oli hilluminen yökerhossa. Kyllä, koska sehän se oli. Hän oli tehnyt väärin ollessaan siellä (tästä anteeksipyyntö) ja varmisti poissaolollaan ettei tartuta muita. Toisin sanoen, syy poissaoloon oli baarissa riekkuminen.

Mielenkiintoiset myös treffit aviopuolison kanssa, kun jälkimmäistä ei näy missään, mutta bile-ilmari kyllä.

Itse epäilen että Marinin aviomies oli mukana vahtimassa että ryyppääminen ei mene ihan holtittomaksi ja katsomassa että uusia boomereita ei läheteltäisi kännipäissään.

Niinpä, ehkä sille ei uskallettu antaa ryyppyreissulle kännykkää ettei lähettele bileIlmarin kanssa noloja viestejä.

Vierailija
314/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on saanut julkisuutta tässä asiassa Pakistanin televisiossa, Koreassa, Kanadassa, Sveitsissä vain muutamia mainitakseni. Julkisuutta hän janosikin. Toivottavasti nauttii tästä.

Vierailija
315/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee se, että pääministeri jätti itsenäisyyspäivän juhlallisuudet väliin korona-altistumiseen vedoten, vaikka oikea syy oli hilluminen yökerhossa. Kyllä, koska sehän se oli. Hän oli tehnyt väärin ollessaan siellä (tästä anteeksipyyntö) ja varmisti poissaolollaan ettei tartuta muita. Toisin sanoen, syy poissaoloon oli baarissa riekkuminen.

Mielenkiintoiset myös treffit aviopuolison kanssa, kun jälkimmäistä ei näy missään, mutta bile-ilmari kyllä.

Itse epäilen että Marinin aviomies oli mukana vahtimassa että ryyppääminen ei mene ihan holtittomaksi ja katsomassa että uusia boomereita ei läheteltäisi kännipäissään.

Niinpä, ehkä sille ei uskallettu antaa ryyppyreissulle kännykkää ettei lähettele bileIlmarin kanssa noloja viestejä.

jenkeissä veikkasivat että jätti puhelimen kotiin ettei soita kännipuheluja Vladimirille...

Vierailija
316/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on saanut julkisuutta tässä asiassa Pakistanin televisiossa, Koreassa, Kanadassa, Sveitsissä vain muutamia mainitakseni. Julkisuutta hän janosikin. Toivottavasti nauttii tästä.

Normaalioloissa oltaisiin kaikki torilla mutta kun on tämä korona😁

Vierailija
317/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Andersson ei poseerannut väkivaltaisen murhaajan kanssa. Mitähän ihmettä Marin sillä halusi viestittää? Sitäkö, että rikollisia pitää ymmärtää ja hoivata. Uhreilla ei niin ole väliä.

Vierailija
318/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woket puolustamaan Marinia, muuten ruotsalaisessa viihde-ohjelmassa poistetaan pian grogi-lasi S:n vaginasta.

Vierailija
319/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa jenkkien tv-koomikotkin nauraa meidän pääministerin kännisekoiluille.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008464920.html

Jos Marin haki klikkiotsikoita, niin nyt on niitä saanut. Ja jos ei hakenut otsikoita, niin minkä hemmetin takia oli pakko mennä yleiseen baariin ryyppäämään? Takuulla tiesi, että asia tulee julki.

Vierailija
320/328 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa jenkkien tv-koomikotkin nauraa meidän pääministerin kännisekoiluille.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008464920.html

Jos Marin haki klikkiotsikoita, niin nyt on niitä saanut. Ja jos ei hakenut otsikoita, niin minkä hemmetin takia oli pakko mennä yleiseen baariin ryyppäämään? Takuulla tiesi, että asia tulee julki.

pointti oli mennä altistuneena