Ruotsin suurin aamulehti tylyttää Marinia: "Julkkisten perseennuolentaa"
"Suomen pääministeri Sanna Marin osoittautuu noloksi klikkihaukaksi. Marin näyttää rakastavan itsensä ympäröimistä julkkiksilla ja poseeraa mielellään sosiaalisissa medioissa.
Marin on valitettavasti tehnyt itsestään keulakuvan huolestuttavalle, käsistä lähteneelle suosiokilvalle, jollaista vaalein toteutettava parlamentarismi toki todellisuudessa on.
Kirjoittajan mukaan on ongelma, jos poliitikot kokevat sosiaalisen median suuret tykkäysmäärät arvokkaammiksi kuin painavat poliittiset asemansa. Tämä kertoo Cavallinin mukaan inhimillisestä tarpeesta saada vahvistusta muilta ihmisiltä, mutta sopii huonosti poliitikolle.
Pakonomainen tarve olla suosittu tomppelien keskuudessa paljastaa ihmisestä kaikkein eniten.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/31b01cfd-9440-430b-92fd-531855f6d659
Olipa hyvä kirjoitus.
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee se, että pääministeri jätti itsenäisyyspäivän juhlallisuudet väliin korona-altistumiseen vedoten, vaikka oikea syy oli hilluminen yökerhossa. Kyllä, koska sehän se oli. Hän oli tehnyt väärin ollessaan siellä (tästä anteeksipyyntö) ja varmisti poissaolollaan ettei tartuta muita. Toisin sanoen, syy poissaoloon oli baarissa riekkuminen.
Mielenkiintoiset myös treffit aviopuolison kanssa, kun jälkimmäistä ei näy missään, mutta bile-ilmari kyllä.
Itse epäilen että Marinin aviomies oli mukana vahtimassa että ryyppääminen ei mene ihan holtittomaksi ja katsomassa että uusia boomereita ei läheteltäisi kännipäissään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkäikäinen Sanna mielestään on mutta mun esikoinen on 21 ja hän kutsuu opiskelukavereineen Sannaa tädiksi.
Muistan itse kun aloitin yliopistossa ja yksi opettaja oli 26 ja sekin oli meistä ikivanha perheenäiti. 36 on oikeasti parikymppisten mielestä keski-ikäinen. Mummot on sitten jo taas ok. Siis kun on reilusti jo ”vanhus”.
Ihmettelen kun niin moni kutsuu häntä "nuoreksi ministeriksi" tai käyttäytyy ikäisensä nuorten lailla. Hänhän on jo keski-ikäinen nainen! Sain kamalan haukkuryöpyn täällä kun vain sanoin että olen saman ikäinen kuin Sanna ja tässä iässä mikään joka viikonloppuinen biletys baareissa ei pitäisi olla se juttu enää, tässä iässä pitäisi olla jo vähän muuta sisältöä ja prioriteettia..puhumattakaan jos on keski-ikäinen perheellinen pääministeri.
Kuinkahan hyvin Saga Cavallin on perillä Suomen poliittisista kuvioista? Oliko joku kuullut hänestä ennen tätä Marin-kirjoitusta? Onko joku lukenut hänen juttunsa kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee se, että pääministeri jätti itsenäisyyspäivän juhlallisuudet väliin korona-altistumiseen vedoten, vaikka oikea syy oli hilluminen yökerhossa. Kyllä, koska sehän se oli. Hän oli tehnyt väärin ollessaan siellä (tästä anteeksipyyntö) ja varmisti poissaolollaan ettei tartuta muita. Toisin sanoen, syy poissaoloon oli baarissa riekkuminen.
Mielenkiintoiset myös treffit aviopuolison kanssa, kun jälkimmäistä ei näy missään, mutta bile-ilmari kyllä.
Itse epäilen että Marinin aviomies oli mukana vahtimassa että ryyppääminen ei mene ihan holtittomaksi ja katsomassa että uusia boomereita ei läheteltäisi kännipäissään.
Niinkö luulet, mitähän jos oli ihan vain juhlimassa vaimonsa kanssa :D
Marin on näköjään aloittanut mykkäkoulun.
"Useat demarit sanovat, että Marin on lakannut tervehtimästä heitä.
– Valta turmelee ja itsevaltius turmelee varmasti, puoluetoveri sanoo."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a819f4c2-7c5c-4b94-8c3b-30c024eed…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sekin mahdollista, epäilen kuitenkin että hän on ollut vahtimassa. Ei tätä aviomiestä yleensä Marinin vierellä näy muuten kuin edustustilaisuuksissa.
Jutun kirjoittaja Ruotsissa, Cavallin, on käsittääksenu vasemmistolainen freelance-feministitoimittaja. Lähtökohtaisesti hyvin lähellä pääministerimme edustamia arvoja.
En usko hänen juuri perehtyneen Suomen sisäpoliittisiin kiemuroihin.
Vierailija kirjoitti:
Jutun kirjoittaja Ruotsissa, Cavallin, on käsittääksenu vasemmistolainen freelance-feministitoimittaja. Lähtökohtaisesti hyvin lähellä pääministerimme edustamia arvoja.
Hyvin tuntuu olevan tilanteesta perillä. Juttu oli spot on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna itse kuvaili että Markuksen tehtävä on cahtia hänen käsilaukkuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkäikäinen Sanna mielestään on mutta mun esikoinen on 21 ja hän kutsuu opiskelukavereineen Sannaa tädiksi.
Muistan itse kun aloitin yliopistossa ja yksi opettaja oli 26 ja sekin oli meistä ikivanha perheenäiti. 36 on oikeasti parikymppisten mielestä keski-ikäinen. Mummot on sitten jo taas ok. Siis kun on reilusti jo ”vanhus”.
Ihmettelen kun niin moni kutsuu häntä "nuoreksi ministeriksi" tai käyttäytyy ikäisensä nuorten lailla. Hänhän on jo keski-ikäinen nainen! Sain kamalan haukkuryöpyn täällä kun vain sanoin että olen saman ikäinen kuin Sanna ja tässä iässä mikään joka viikonloppuinen biletys baareissa ei pitäisi olla se juttu enää, tässä iässä pitäisi olla jo vähän muuta sisältöä ja prioriteettia..puhumattakaan jos on keski-ikäinen perheellinen pääministeri.
Koska demarit on lähes kaikki eläkeläisiä, niin puoluetoimisto keksi brändätä Sannan "nuoreksi, nätiksi naiseksi" houkutellakseen nuorempi äänestäjiä. Ja sitä sitten ovat toistelleet kaksi vuotta, että on "nuori nätti nainen". Kun ei sillä muita meriittejä ole.
Mutta olet oikeassa, eihän tuo mikään nuori ole vaan keski-ikäinen. Yrittää pitää yllä "nuoren" julkisuuskuvaa hengailemalla itseään melkein 20 vuotta nuorempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee Sannasta mieleen sellainen ostarin räkälässä roikkuva pubiruusu.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan hyvin Saga Cavallin on perillä Suomen poliittisista kuvioista? Oliko joku kuullut hänestä ennen tätä Marin-kirjoitusta? Onko joku lukenut hänen juttunsa kokonaan?
Mitä yrität vihjailla?
Hänen kirjoituksensa Marinista on täysin totta, vaikka Sagasta ei oltaisi kuultukaan.
Iltalehti ei kelpaa edes silakoiden kääreeksi. Kammottava Seiskan aisapari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klikkausten ja huomion toivossahan tuo oli kirjoitettu ja suomalaismediat ovat uutisoineet ko kirjoituksesta myös klikkausten toivossa.
Kuvissa Cavallin näyttää vihaiselta murrosikäiseltä.
Nyt. On. Oikea. Aika. Lähteä. Baariin. Ja. Erota. Pääministerin. Virasta. *hik* t. Anna Parin, Sikaillaan ja Dokaillaan -puolue (SDP).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tuure boelius suurikin julkkis tai Sara Sieppi
Törkeintä oli valita alaikäinen vuoden homoksi.
Tuskin se Sanna valinnan teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klikkausten ja huomion toivossahan tuo oli kirjoitettu ja suomalaismediat ovat uutisoineet ko kirjoituksesta myös klikkausten toivossa.
Yleensä kun toimittaja kirjoittaa artikkelia tai kolumnia, hän toivoo sille klikkauksia ja huomiota, ei se tee hänen kirjoitustaan epätodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että nyt oikeasti nuoren naisen haukkuminen on ok? 🤣 Vaikka te demarit olette kaksi vuotta huutaneet että Sannaa ei saa kritisoida koska se on "nuori" nainen (paitsi ettei ole nuori). Olette huvittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tuure boelius suurikin julkkis tai Sara Sieppi
Törkeintä oli valita alaikäinen vuoden homoksi.
Tuskin se Sanna valinnan teki.
Mutta Sanna yritti perskärpäsenä päästä Tuuren suosioon. Ja sai julkiset pakit.
Mutta nyt kyllä Sanna kiinnostaa, vai kuinka?