Työskentelen lidlissä. Kysy mitä vain.
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:35"]
Löytyiskö sieltä roskiksista mitään syötävää, jos menisin dyykkaamaan?
[/quote]
Löytyy. Lidlit on oikeastaan paras roskaruokaketju. :)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:27"]
Onko teillä usein alimiehitys tai liian tiukat tehovaatimukset? Liikaa töitä työtunteihin nähden? Olen vain huomioinut että Lidlissä myyjät tekee kaiken normia nopeammin ja kiireisemmän oloisina? On se sitten kassa joka viuhtoo tuotteet skannerin läpi niin nopeasti ja vauhdin kanssa että välillä pelottaa meneekö päädystä yli tai sitten täytetään hyllyjä hiki hatussa jne. Kaikki aina tehdään tuplanopeudella vrt. Muut kaupat. minusta haiskahtaa siltä että liikaa töitä tunteihin nähden.
[/quote]
tämä on hyvinkin totta t. Toinen lidlin myyjä ja tyovuorojen päättyessä aina helvetin väsynyt
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:51"]
Ärsyttääkö, kun suuri osa työkavereista tuskin osaa puhua suomea?
[/quote]
En ymmärrä miksi tätä on alapeukutettu raivokkaasti. Jos olisin liikkeen ainoa sujuvaa suomea puhuva, kuten joissain Helsingin myymälöissä tosiaan voisi olla, niin tietysti se tarkoittaisi ylimääräistä työtaakkaa minulle, kun muut myyjät eivät osaisi setviä ongelmatilanteita asiakkaiden kanssa ja minua pyydettäisiin hoitamaan ne.
Miksei myyjä saa Lidlissä antaa rahaa kassasta, jos palautan pulloja, vaan kutsuu esimiehen kassalle? Ja miksi ne "esimiehet" usein täyttelee hyllyjä yms., ei ne taida oikeita esimiehiä olla vai kuinka???
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:18"]
Miksei myyjä saa Lidlissä antaa rahaa kassasta, jos palautan pulloja, vaan kutsuu esimiehen kassalle? Ja miksi ne "esimiehet" usein täyttelee hyllyjä yms., ei ne taida oikeita esimiehiä olla vai kuinka???
[/quote]
Jos pullokuitti/-kuitit on vähänkään yli 30 euroa yhteensä, niin siihen tarvitsee yhtä avainta. Aiemmin se raja oli 20 euroa. Turvallisuussyistä tai jostain johtuen kyseinen käytäntö. Jos haluaa päästä nopeammin niin kannattaa palauttaa pulloja niin että yhdellä kuitilla on alle 30 euroa ja ottaa toisellekin kuitille alle 30 euroa. Ja sitten palauttaa ne erikseen, ei yhdessä. Hyllyjen täyttö taas on esimiesten tehtävä siinä missä muidenkin.
Mitä? Mikä ihmeen turvallisuus? Minä voin maksaa Lidlissä 50 eurolla ja siihen ei tarvita esimiestä paikalle, mutta jos palautan pulloja 31 eurolla, siihen tarvitaan??? Ei järjen hiventä! Pullojen palauttajat siis aiheuttaa turvallisuusriskin????
Järjestääkö Lidl ikinä henkilökunnalleen mitään kivaa, kuten pikkujouluja, koulutuspäivä tai firman retkiä?
Jos ostan Lidlistä vaikka poran ja se menee rikki, ja tuon sen takuuaikana kauppaan, niin seuraako ihan karsea härdelli? Pitääkö takuuasia hoitaa siinä kassajonossa ja esim täytellä jotain papereita, kun 10 kiireistä asiakasta hönkii niskaan? Ja tuleeko korvaava/korjattu tuote joskus 2kk:n päästä takaisin?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:28"]Jos ostan Lidlistä vaikka poran ja se menee rikki, ja tuon sen takuuaikana kauppaan, niin seuraako ihan karsea härdelli? Pitääkö takuuasia hoitaa siinä kassajonossa ja esim täytellä jotain papereita, kun 10 kiireistä asiakasta hönkii niskaan? Ja tuleeko korvaava/korjattu tuote joskus 2kk:n päästä takaisin?
[/quote]
Vastailen ap:n puolesta nyt, mutta homma hoitunee niin, että kassa pyytää paikalle esimiehen, jonka kanssa paperit täytetään "sivussa", eli et jää kassalle tukkeeksi. Suht helppoa sinulle se paperihomma, kunhan on kuitti tallessa ja osaat antaa omat yhteystietosi. Korjausajoista en osaa sanoa, mutta kuuleman mukaan melko pitkä aika siinä menee, ei varmasi parilla päivällä selviä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:31"]
Mitä? Mikä ihmeen turvallisuus? Minä voin maksaa Lidlissä 50 eurolla ja siihen ei tarvita esimiestä paikalle, mutta jos palautan pulloja 31 eurolla, siihen tarvitaan??? Ei järjen hiventä! Pullojen palauttajat siis aiheuttaa turvallisuusriskin????
[/quote]
No en tiedä tarkkaan mikä sen käytänteen idea on (mun puolesta sen vois poistaa), mutta sellanen se nyt vaan on. :)
Onko näkyny tai ootko kuullu jonkun nähneen torakoita, rottia tai muita tuholaisia Lidlissä?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:30"]
Saatko käydä vessassa vaikka ei olisi taukoa juuri silloin?
[/quote]
Mitä itse ostat usein Lidlistä ja mitä mielestäsi hyviä tuotteita voisit erityisesti suositella?
Ajattelitko hakea Lidlin tarjoamaan koulutusohjelmaan, jossa opiskellaan/työskennellään Saksassa? http://www.talouselama.fi/uutiset/lidl+alkaa+tarjota+suomalaisille+palkallista+korkeakoulutusta++palkka+nousee+kolmessa+portaassa/a2219048
"Kassoille tarvitaan henkilökuntaa" "Kassoille pyydetään esimiestä" tms. Onko kuulutuksiin jotkin napit kassoilla?
Onko Lidlissä yleisövessaa? Piti tulla remontin myötä muttei ainakaan Lauttasaareen...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 12:35"]
Onko suomen Lidleissä käytössä punaiset "menkkanauhat"? Mitä mieltä olet noista nauhoista?
[/quote]
Ei ole.