Työskentelen lidlissä. Kysy mitä vain.
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:12"]
Muistatko kaikki PLU:t? Mikä on vihreä omena? Punakaali? Fenkoli? Kaki/sharon? Mikä on yleisin aamuhommasi? Tai oletko esim. paistaja tai TV? :)
[/quote]
9, 214, 290, 15. :)
Miksi niissä kaupoissa aletaan aina siivoamaan sillä laivan kokosella yleiskoneella lattioita kun kauppa vielä auki, sen jälkeen on lattiat Nii perkeleen liukkaat että meinaa perseelleen lentää. Näin ainaki jokaisessa lidlissä pohjois-suomessa.... Ja ne koneet on vielä niin huonoja että jättää älyttömästi vettä lattioille...
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 01:25"]
Miksi niissä kaupoissa aletaan aina siivoamaan sillä laivan kokosella yleiskoneella lattioita kun kauppa vielä auki, sen jälkeen on lattiat Nii perkeleen liukkaat että meinaa perseelleen lentää. Näin ainaki jokaisessa lidlissä pohjois-suomessa.... Ja ne koneet on vielä niin huonoja että jättää älyttömästi vettä lattioille...
[/quote]
Koska sulkeutumisen jälkeen on paljon muutakin tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:27"]Onko teillä usein alimiehitys tai liian tiukat tehovaatimukset? Liikaa töitä työtunteihin nähden? Olen vain huomioinut että Lidlissä myyjät tekee kaiken normia nopeammin ja kiireisemmän oloisina? On se sitten kassa joka viuhtoo tuotteet skannerin läpi niin nopeasti ja vauhdin kanssa että välillä pelottaa meneekö päädystä yli tai sitten täytetään hyllyjä hiki hatussa jne. Kaikki aina tehdään tuplanopeudella vrt. Muut kaupat.
minusta haiskahtaa siltä että liikaa töitä tunteihin nähden.
[/quote]
Häh. Oon Keskolla vuokrakassana ja saan aina kommentteja siitä miten nopea olen. En tajua mikä siinä on kamalaa. Joudun toki odottelemaan usein et asiakkaat saa ne korttinsa kaivettua esille, mutta moni hermostuu ja saa paineita jostain syystä. Ei mulla ole kiire mihinkään ja vähemmän se seuraavaki joutuu oottamaan ku olen nopea. Sujuvaa palvelua mielestäni, mutta asiakkaat vaan hämistyy..
59 osoittaa, etteivät suinkaan kaikki suomalaisetkaan suomea osaa, toivottavasti vaimonsa edes fiksumpi..
Etkö enää satsaa saksaaN..
ne on automekaanikkoja kaikki ! joten gutten nat ! ottaisin kaljaa ja makkarraa dangge Sön =D
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 01:25"]
[/quote]Se on juuri tuo työnjohtajien vaihtuvuu ja erikäytännöt myymälöiden kesken. Toisissa kaupoissa on kiire aamulla täyttää hyllyt ja saada kuormat esille, kun toisissa kaupoissa kait siellä pohjoisessa aamu alkaa siivouksella ?
Lidil voisi vähentää pääliköitä ja ottaa jonkun myymälä vastaavan toimintatavan käyttöönsä.
Se olisi Lidillekin helpompaa, kun yksi vastaava vastaisi tuloksesta ja henkilökunnasta per myymälä, eikä tuhottomasti pääliköitä.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 01:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:27"]Onko teillä usein alimiehitys tai liian tiukat tehovaatimukset? Liikaa töitä työtunteihin nähden? Olen vain huomioinut että Lidlissä myyjät tekee kaiken normia nopeammin ja kiireisemmän oloisina? On se sitten kassa joka viuhtoo tuotteet skannerin läpi niin nopeasti ja vauhdin kanssa että välillä pelottaa meneekö päädystä yli tai sitten täytetään hyllyjä hiki hatussa jne. Kaikki aina tehdään tuplanopeudella vrt. Muut kaupat. minusta haiskahtaa siltä että liikaa töitä tunteihin nähden. [/quote] Häh. Oon Keskolla vuokrakassana ja saan aina kommentteja siitä miten nopea olen. En tajua mikä siinä on kamalaa. Joudun toki odottelemaan usein et asiakkaat saa ne korttinsa kaivettua esille, mutta moni hermostuu ja saa paineita jostain syystä. Ei mulla ole kiire mihinkään ja vähemmän se seuraavaki joutuu oottamaan ku olen nopea. Sujuvaa palvelua mielestäni, mutta asiakkaat vaan hämistyy..
[/quote]Miksi et hae Lidiliin töihin, ei tarvitse olla vuokratyöntekijä ?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:37"]
Eikö ole inhottavaa että joutuu siivoamaan itse koko myymälän? Ei siis pienet pyyhkimiset vaan ihan lattianpesut ja moppaukset? Vai joko teillä on siivouspalvelu käytössä?
[/quote]Ei ole siivouspalvelu eikä työvaatehuoltoa. Iltavuoro hoitaa siivouksen ja pyykipulverit saa kotiin ja itse pyykkämme työvaateemme. Hienoa ettei vaatteita kierrätetä virossa jossain pesulassa, kuten muissa kaupoissa.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa! R-kioskilla on sama käytäntö.
Minä haluaisin kysyä, että onko teillä mitään vaatimuksia työasusta? Kun kerran oli Lidl-myyjällä sisäreisistä läheltä haarusta revenneet farkut jalassa. Ne reiät oli valtavat ja vieläpä reidet tursui niistä aika pahan näköisesti.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:22"]
Minä haluaisin kysyä, että onko teillä mitään vaatimuksia työasusta? Kun kerran oli Lidl-myyjällä sisäreisistä läheltä haarusta revenneet farkut jalassa. Ne reiät oli valtavat ja vieläpä reidet tursui niistä aika pahan näköisesti.
[/quote]
Totta kai työasun tulee olla siisti, mutta ehkäpä hälle oli käynyt vahinko vasta töissä eikä varmaan ollut varahousuja. Jos oli edes huomannutkaan reikää.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:22"]
[/quote]
Totta kai työasun tulee olla siisti, mutta ehkäpä hälle oli käynyt vahinko vasta töissä eikä varmaan ollut varahousuja. Jos oli edes huomannutkaan reikää.
[/quote]
Oli niissä polvissakin reiät, että vaikutti kyllä ihan tarkoitukselliselta...
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:00"]
"Kassoille tarvitaan henkilökuntaa" "Kassoille pyydetään esimiestä" tms. Onko kuulutuksiin jotkin napit kassoilla?
[/quote]
Tähän siis vastauksena tuo on.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 23:30"]
Saatko käydä vessassa vaikka ei olisi taukoa juuri silloin?
[/quote]
Totta kai saa. :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:31"]
Mitä? Mikä ihmeen turvallisuus? Minä voin maksaa Lidlissä 50 eurolla ja siihen ei tarvita esimiestä paikalle, mutta jos palautan pulloja 31 eurolla, siihen tarvitaan??? Ei järjen hiventä! Pullojen palauttajat siis aiheuttaa turvallisuusriskin????
[/quote]
No en tiedä tarkkaan mikä sen käytänteen idea on (mun puolesta sen vois poistaa), mutta sellanen se nyt vaan on. :)
[/quote]
käytäntö on peräisin siitä, kun ennen pullokuitit toimivat useaan kertaan (eivät enää), niin joku oli saanut älyväläyksen ja tällä tekniikalla oli onnistunut varastamaan useit tuhansia euroja rahaa. Kyseessä oli siis myyjä. Tämäntakia esimiehet joutuvat "hyväksymään" suuremmat pullokuitit.
Onko suomen Lidleissä käytössä punaiset "menkkanauhat"? Mitä mieltä olet noista nauhoista?
Eikös Liiteri ole muutamana viime vuotena ainakin hieman parantanut työntekijöidensä kohtelua? Että ainakin ainakin pahimmilta ylilyönneiltä vältytään nykyään?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:37"]
Eikö ole inhottavaa että joutuu siivoamaan itse koko myymälän? Ei siis pienet pyyhkimiset vaan ihan lattianpesut ja moppaukset? Vai joko teillä on siivouspalvelu käytössä?
[/quote]Ei ole siivouspalvelu eikä työvaatehuoltoa. Iltavuoro hoitaa siivouksen ja pyykipulverit saa kotiin ja itse pyykkämme työvaateemme. Hienoa ettei vaatteita kierrätetä virossa jossain pesulassa, kuten muissa kaupoissa.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa! R-kioskilla on sama käytäntö.
[/quote]
R-Kioski ei ole kauppa.....
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 00:51"]
Ärsyttääkö, kun suuri osa työkavereista tuskin osaa puhua suomea?
[/quote]Vaimonikin saisi lähteä saksaa koulutukseen sikäläisiin lidil myymälöihin "koulutukseen", oppikoulun heikolla saksankielen opiskelulla. No ei lähde, mutta lidl antaisi siihen mahdollisuuden. Vaimonikin työpaikalla on virolainen, kroatialainen ja serbialainen töissä. Hän tykkää näistä henkilöistä ja heidän vilpittömyydestään.