Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Malmivaara,48, raskaana!

Vierailija
09.12.2021 |

Seiska.

Kommentit (732)

Vierailija
541/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkäisin ihan hirveästi, jos olisin raskaana tuon ikäisenä. Pelkäisin sitä, etten saa kasvatettua lastani aikuiseksi, enkä ole tukemassa häntä, kun hän tukea tarvitsee. Totuus on kuitenkin se, että vanhemmiten tulee sairauksia yhä enemmän koska geenit vanhenevat.  Alzheimerkin voi tulla yli 50-vuotiaalle jo.  Toki kaikki on mahdollista, mutta myös kuolema on ikävä totuus, joka vaanii sitä lähempänä mitä vanhempi on.  Eikä auta aina, vaikka kuinka olisi hyvässä kunnossa ym. Kunto romahtaa äkkiä, kun tulee sairaaksi.

Mua taas "huolettaa" huomattavasti enemmän, kun esim. Kardashiaanien isot perheet menevät kaikki samaan koneeseen noilla ulkomaan matkoillaan. Elämä on täynnä riskejä. 

Ja onhan Laurakin voinut jo ennakkoon tällaisia miettiä, ja hommannut vaikka luotettavat ja rakkaat ihmiset kummeiksi jne.

On kyllä ihmeellistä tämä muiden puolesta mielensä pahoittaminen. Ja kun mistään ei ole mitään faktatietoa edes. Laurakin on voinut vahingossa tulla raskaaksi, kipuillut ja itkenyt asiaa, kunnes on tehnyt ratkaisunsa ja ottanut riskin. Voi olla vaikka täysin aborttivastainenkin.

Jotkut rais kauksen uhritkaan eivät halua aborttia.

No mulla on niin paljon sukulaisia, jotka ovat kuolleet nuorina, että olen sen verran arka. Mietin usein oman elämäni pituutta ja sitä, kuinka kauan voin olla lapseni tukena täällä. Itse jäin orvoksi nuorena.  Minulla on oikeus sanoa myös mielipiteeni.

Vierailija
542/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istukkanäyte 40 v täyttäneille. Itsekin kävin ja kysyttiin haluanko tietää sukupuolen. Tottakai ja poika oli , aivan mahtavaa ja kuulutin heti joka tilanteessa. Ajattelin että kyllä kaikki menee hyvin, en edes ajatellut mitä sitten jos olisi ollut ........

Hyvin meni, olin vaan 44 vee enkä tuntenut vanhaksi itseäni. Hyvin jaksoin mutta imettäminen ei onnistunut. Yritystä oli.

Toki lapset on ihania ja toki jokainen lapsi on lahja. On myös pakko pitää ja hehkuttaa sitä, kun kerran sen saa. Istukkanäyte otetaan jo mielellään yli 35-vuotiailta, mutta se ei vaikuta siihen, että naisen fysiikka heikkenee. Lapsi on silti usein terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut onat lapseni 27, 29 ja 32-vuotiaina, eikä tulisi mieleenkään lisääntyä yli neljäkymppisenä, mutta eihän se multa ole pois jos joku muu niin haluaa tehdä! Ei se minuun vaikuta mitenkään, mitä muut tekee.

Vierailija
544/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pelkäisin ihan hirveästi, jos olisin raskaana tuon ikäisenä. Pelkäisin sitä, etten saa kasvatettua lastani aikuiseksi, enkä ole tukemassa häntä, kun hän tukea tarvitsee. Totuus on kuitenkin se, että vanhemmiten tulee sairauksia yhä enemmän koska geenit vanhenevat.  Alzheimerkin voi tulla yli 50-vuotiaalle jo.  Toki kaikki on mahdollista, mutta myös kuolema on ikävä totuus, joka vaanii sitä lähempänä mitä vanhempi on.  Eikä auta aina, vaikka kuinka olisi hyvässä kunnossa ym. Kunto romahtaa äkkiä, kun tulee sairaaksi.

Mua taas "huolettaa" huomattavasti enemmän, kun esim. Kardashiaanien isot perheet menevät kaikki samaan koneeseen noilla ulkomaan matkoillaan. Elämä on täynnä riskejä. 

Ja onhan Laurakin voinut jo ennakkoon tällaisia miettiä, ja hommannut vaikka luotettavat ja rakkaat ihmiset kummeiksi jne.

On kyllä ihmeellistä tämä muiden puolesta mielensä pahoittaminen. Ja kun mistään ei ole mitään faktatietoa edes. Laurakin on voinut vahingossa tulla raskaaksi, kipuillut ja itkenyt asiaa, kunnes on tehnyt ratkaisunsa ja ottanut riskin. Voi olla vaikka täysin aborttivastainenkin.

Suotta me sivulliset pohdimme onko raskaus ollut toivottu vai vahinko vai peräti hoidoilla aikaansaatu.

Vaikuttaa siltä että ovat halunneet vielä.lapsen ja kun ei ehkäisyä käytä se on onnistunut. Tuossa tilanteessa ovat ottaneet huomioon kaiken mitä kuuluu. Ei meidän sovi tuomita eikä moittia

Tuttu kätilö aikoinaan kertoi, että hän ( he) oikeasti harkitsi vielä iltatähtivauvaa ja olisi saanut tulla, mutta ei onnistunut luomusti. Oli 50v kätilö.

Jokainen on vastuussa vain omista valinnoistaan eikä se kuulu meille.

Vierailija
545/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika käsittämöntä puida toisten tulevaa lapsen tuloa, olkoonkin se tässä tapauksessa 48 v Laura.

Eikö pitäis keskittyä siihen lapsen tuloon, kun tulee ulos terveenä.

Hirvee polemiikki tämmönen, Joulu tulossa ja rauhan odotus ⛄🙏🏽🎅🏽🤶🏽

Aiheen vierestä...tuo kädet yhteen emoji ei tarkoita rukousta vaan ylävitosta.

Tarkoittaa kyllä kiitollisuutta tai rukousta. Katso vaikka täältä:

https://emojipedia.org/folded-hands/

Joka paikassa on näitä pilkunviilaajia 🤣🤔

Vierailija
546/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sai minut 25-vuotiaana ja hänellä oli kovin raskasta olla äitinä. Sitten isäni kuoli aika nuorena ja äiti tokaisi, onneksi tässä enää ole ainakaan keskenkasvuisia lapsia hoidettavana. Kuulemma hän ei jaksaisi niistä huolehtia.  Niin äiti oli isän kuollessa 54.  Laura on noin 5 vuotta nyt sitten äitiäni nuorempi eli kyllä se vähän pistää miettimään, miten Laura jaksaa ja on turha sanoa, että toiset jaksaa. Kaikilla ihmisillä on kuitekin vuorokaudessa se sama tuntimäärä, ja tiettävästi kunto heikkenee kyllä jokaisella iän mukana. Äitini poti yli 50-vuotiaana vaikeita vaihdevuosia eli miten tuollainen lähes 50-vuotiaana lapsen saanut selviää niistä vaihdevuosista vai jääkö ne sitten kokonaan väliin, kun saa lapsen melkein vaihdevuosi-iässä.

No mutta kyllähän se täytyy muillakin olla sitten samat ajatukset, kun kerran sinun äitisi noin on sanonut ja ajatellut. Täytyy olla. Ja on se minullakin kunto iän myötä heikentynyt. Jaksan tai no viitsin juosta vaan muutaman maratonin vuodessa, kun ennen viitsin juosta useamman. Se varmaan johtuu noista lapsista.

Älä käsitä väärin, jos kerron omasta elämästäni. Aika paljon vaan tapaa valittavia vanhempia ihmisiä. Huom! Täällä saa kyllä kertoa omista kokemuksistaan ja myös mielipiteitä ja niitähän saa olla jokaisella.  Joo ja jos sinä juokset maratonin niin kaikki sen sitten tekevät. Kiva, kun sinä haluat tuoda omaa paremmuuttasi näin esiin. Toki sinulla on siihen oikeus.

Tällä palstalla valittaa ihan nuoretkin ja niin tekee nuoret tuolla töissäkin. Ei se valittaminen ole mitenkään ikäsidoinnaista.

Vierailija
547/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istukkanäyte 40 v täyttäneille. Itsekin kävin ja kysyttiin haluanko tietää sukupuolen. Tottakai ja poika oli , aivan mahtavaa ja kuulutin heti joka tilanteessa. Ajattelin että kyllä kaikki menee hyvin, en edes ajatellut mitä sitten jos olisi ollut ........

Hyvin meni, olin vaan 44 vee enkä tuntenut vanhaksi itseäni. Hyvin jaksoin mutta imettäminen ei onnistunut. Yritystä oli.

Toki lapset on ihania ja toki jokainen lapsi on lahja. On myös pakko pitää ja hehkuttaa sitä, kun kerran sen saa. Istukkanäyte otetaan jo mielellään yli 35-vuotiailta, mutta se ei vaikuta siihen, että naisen fysiikka heikkenee. Lapsi on silti usein terve.

Istukkanäytettä ei oteta minkään ikäiseltä huvikseen. Aina pitää olla joku syy, kuten että vaikka niskapoimumitta hälyttää ja tuo ei katso odottajan ikää. Istukkanäytteenotossa on aina keskenmenon riski ja sitä ei tehdä kuin tarvittaessa.

Vierailija
548/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on niin paljon sukulaisia, jotka ovat kuolleet nuorina, että olen sen verran arka. Mietin usein oman elämäni pituutta ja sitä, kuinka kauan voin olla lapseni tukena täällä. Itse jäin orvoksi nuorena.  Minulla on oikeus sanoa myös mielipiteeni.

Mielipide mistä? Lauralla aivan erilainen elämä ja sukulaisuusuhteet? Tänne tulee koko ajan kommentteja "Kun minä" vaikka sillä ei ole mitään merkitystä. Kerrotaan omista raskauksista, kuukautisista ja alkoholisti-isistä, nuorena syöpään kuolleesta mummosta ja imettämisen vaikeudesta.

Kuin joku yleinen terapiaistunto, vaikka kyse Laurasta ja iäkkään äidin odotuksesta. Ja siitäkin turha keskustella oikeastaan, kun ei tiedetä onko käynyt hoidoissa vai onko luonnollinen vahnkoraskaus. Syyttelyä ilman faktoja ja perusteita jonkun henkilökohtaisesta yksityisasiasta.

Itse käsittelen yleensä asioita useista eri näkökulmista. En ole kaiken keskipiste jonka ympärillä kaikki muut pyörivät. Jodenkin mielestä on "vain se yksi tapa, eli minun tapani", kuten joku jo totesikin.

Vierailija
549/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suotta me sivulliset pohdimme onko raskaus ollut toivottu vai vahinko vai peräti hoidoilla aikaansaatu.

Vaikuttaa siltä että ovat halunneet vielä.lapsen ja kun ei ehkäisyä käytä se on onnistunut. Tuossa tilanteessa ovat ottaneet huomioon kaiken mitä kuuluu. Ei meidän sovi tuomita eikä moittia

Tuttu kätilö aikoinaan kertoi, että hän ( he) oikeasti harkitsi vielä iltatähtivauvaa ja olisi saanut tulla, mutta ei onnistunut luomusti. Oli 50v kätilö.

Jokainen on vastuussa vain omista valinnoistaan eikä se kuulu meille.

Sinä nyt kerrot saman mitä olen tässä hokenut jo useamman kommentin verran...

Vierailija
550/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 48-vuotias ole muutenkin ihmisenä vanha, seniori. Työelämässä ja muutenkin. Keski-iän ylittänyt. Eläkeikä ihan lähellä.

Vierailija
551/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain toisen lapsen ihan helpolla ja luomusti 41- vuotiaana. Nyt 5 vuotta myöhemmin en enää uudestaan jaksaisi vauvaa, mutta tässä kohtaa on jo enempi oma mukavuus kyseessä.

Sinulla on 5-vuotias lapsi, ei siis ihme, että et jaksaisi kolmatta lasta enää.

Jos taloudelliset asiat kunnossa, molemmilla vanhemmilla vakaa ja joustava työ, terveys ok, niin mikä siinä on lasta tehdessä. Tässäkin tapauksessa vanhemmat lapset riittävän isoja ja vuoroviikkolapsia mahdollisesti.

Vierailija
552/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 48-vuotias ole muutenkin ihmisenä vanha, seniori. Työelämässä ja muutenkin. Keski-iän ylittänyt. Eläkeikä ihan lähellä.

Moni on tuossa iässä hyvä työntekijä. Ei paina pienten lasten hoitovastuu vaan lapet ovat jo pesästä.

Tuollaisessa työssä kuin Lauralla, voi sitä äitiyttä ja työtä hoitaa yhtä aikaa. Ja ei Lauralla taida viime aikoina olla isoja rooleja ollutkaan ? ehtii keskittyä bebeev

Vierailija
553/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, eläkeikä on ihan heti siinä 20-vuoden päässä.

Vierailija
554/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä järki päätä pakota.

Varmaan joku kilpailutilanne sen exänsä kanssa, en kyllä tiedä kumpi saa ensin perheenlisäystä, mutta.. Ken tietää.

Joo tottakai, melkein 10 vuotta heidän erostakin jo. Miksi nykyisen miehen kanssa ei voisi haluta lasta? Ihme että on aneemisen näköiselle klonkulle aikoinaan halunnut. Vahingoniloa on ainakin saanut, jos on sitä ollut vailla, kun exää on naiset syytelleet s.häirinnästä.

Laurahan on ex-miestään puolustanut! Aihe ollut esillä ihan tänä syksynä monessa haastattelussa. Ei hänellä ole varmaankaan ollut tarvetta kokea vahingoniloa. Tätä ajatusta tukee Lauran tekemä kirjakin.

Vierailija
555/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole 40v mies ja pienin lapsista on 4. Yöheräilyt olleet aika raskaita joten eiköhän se ollut tässä.

N. 55veenä viimeinenkin muuttaa omilleen. Lauralla menee silloin kouluun. No, elämä on valintoja. Onnea heille!

Vierailija
556/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istukkanäytettä ei oteta minkään ikäiseltä huvikseen. Aina pitää olla joku syy, kuten että vaikka niskapoimumitta hälyttää ja tuo ei katso odottajan ikää. Istukkanäytteenotossa on aina keskenmenon riski ja sitä ei tehdä kuin tarvittaessa.

Olen kuullut että otetaan 40v ja sen yli olevilta odottajilta. Jos äiti kieltää niin ei oteta.

Vierailija
557/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö yli viisikymppisillä vanhuksilla on seksiä???

Vierailija
558/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos eläkeikä on vaikka 55v. Muuten taviksella paljon myöhemmin. Lapsi ehtii teiniksi, kun äiti eläkkeelle jää, jos jää. Voi olla että mamma juhlii eläkkeelle jäämistään ja lapsi yo-lakkiaan samoilla shampanjoilla.

Vierailija
559/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vanhojen vanhempien lapsi, näin kolmikymppisenä molemmat vanhemmat ovat reilusti yli seitsemänkymppisiä ja molemmilla on terveys alkanut mennä parin viimen vuoden aikana: toisella nopeasti etenevä muistisairaus ja asuu jo hoitokodissa, toisella syöpä. Heidän sairauksistaan ja lähitulevaisuudessa mahdollisesti häämöttävästä kuolemasta huolimatta en oo ikinä ajatellut, että miksi vanhempani saivat minut niin vanhana. Mulla oli kiva lapsuus ja vanhempani olivat tukenani myös opiskeluaikani ja ehtivät nähdä myös ekan lapsenlapsensa, vaikka eivät hänen hoitoonsa voineetkaan osallistua.

Eli vaikka mun kohdalla toteutuikin nää riskit ja menetän todennäköisesti vanhempani kohtuu nuorena, niin en näe siinä mitään syytä, miksi mut olisi pitänyt jättää tekemättä. Päinvastoin oon tosi kiitollinen tästä elämästäni. Niin uskon Laurankin lapsen tuntevan.

Vierailija
560/732 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että otetaan 40v ja sen yli olevilta odottajilta. Jos äiti kieltää niin ei oteta.

Olet kuullut väärin. Istukkanäytettä ei oteta, jos ei ole pätevää syytä. Siinä on tulehdus- ja keskenmenoriski ja turhia riskejä ei oteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan