Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis taas on vähennetty äitiyspakkauksen tuotteita

Vierailija
09.12.2021 |

Ensi vuoden pakkauksessa seitsemän tuotetta vähemmän kuin tämän vuoden. Ja tämän vuoden pakkauksessa oli jo vähemmän tuotteita kuin viime vuoden.

Tuotteiden vähentämistä perustellaan hinnannousuilla sekä muiden tuotteiden laadukkuudella. Ihan jees toki varmasti, jos äitiuspakkauksen saajilla ei olisi hankinnat ihan niin rahasta kiinni. Sen sijaan itseäni kyllä harmittaa, koska rahat on elämäntilanteen vuoksi osa-aikatyötä tekevänä opiskelijana ja tulevana äitiyslomalaisena muutenkin tarpeeksi tiukilla. Jokainen lisävaruste olisi tervetullutta. En usko olevani ainoa.

Olisi toki ihanaa tukea vastuullisuutta ja luomua, mutta valitettavasti tämä ei aina ole mahdollista. Äitiyspakkauksen tuotteista suurin osa on kuitenkin vauvaa varten. Vauva ei välitä luomusta tai muusta, tärkeintä on lämpimät ja muuten asialliset vaatteet.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasit että äitiyspakkauksen idea on kattaa kaikki mitä lapsesi sattuu tarvitsemaan?

Vierailija
62/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äp vaatteita saa kirpparilta lähes ilmaisena ainakin täällä, ja ovat uuden veroisia. Itse esim ostin tuon edellisen pakkauksen haalarin 2e vauvalle ja hyvin tyttö kulkee siinä tämän talven🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äp vaatteita saa kirpparilta lähes ilmaisena ainakin täällä, ja ovat uuden veroisia. Itse esim ostin tuon edellisen pakkauksen haalarin 2e vauvalle ja hyvin tyttö kulkee siinä tämän talven🙂

No ei ilmaiseksi saaduista rahaa pitäisi pyytääkään ja jos pakko on, 1-2€ ihan kasimi

Vierailija
64/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ilmaiseksi saaduista rahaa pitäisi pyytääkään ja jos pakko on, 1-2€ ihan kasimi

*maksimi

Vierailija
65/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2015 pakkaus oli umpisurkea. Bodyt hajoili ja kului pariassa ekassa pesussa, oli mustekynän jälkeä yms... Mielummin siis laatua.

Vierailija
66/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aloittaja viitsinyt sitten pitää niitä jalkojaan yhdessä jos on niin köyhä? Tuon takia pitäisi olla joku lapsiajokortti, että ihmiset joutuisivat miettimään sitä lasta, eikö omaa itsekästä elämäänsä. Jos sulla ei ihan oikeasti ole varaa ostaa vauvalle, taaperolle ja alle kouluikäiselle itse tavaroita ja elättää itse se lapsi niin jätä tekemättä. Säästyy lapsi mielenterveysongelmilta ja huonolta lapsuudelta. Valitettavasti se huonompiosaisten väite: rakkaus on riittävää, ei pidä paikkansa. Kyllä se lapsi tarvitsee myös ulkopuolisten hyväksyntää ja vaikutusta.

Lapsi ei ole nykyään sääntö vaan poikkeus. Lapset ovat todella kalliita ylläpitää ja jokainen sairas, työtön tai opiskeleva voisi sen sisäistää.

Vierailija
67/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi toki ihanaa tukea vastuullisuutta ja luomua, mutta valitettavasti tämä ei aina ole mahdollista. "

No tässä näyttää olevan ihan mahdollista. Kappas, miten onnistuikin.

"Äitiyspakkauksen tuotteista suurin osa on kuitenkin vauvaa varten. Vauva ei välitä luomusta tai muusta, tärkeintä on lämpimät ja muuten asialliset vaatteet"

Ja että niitä on paljon, ne on tehty halpatyövoimalla ja että ne on ilmaisia. Saisko olla lahjakortti vielä vaikka AliExpressiin?

Vierailija
68/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruotsissa ei mitään äitiyspakkauksia tunneta.

Hienoa että suomessa saatte.

Vierailija
69/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2015 pakkaus oli umpisurkea. Bodyt hajoili ja kului pariassa ekassa pesussa, oli mustekynän jälkeä yms... Mielummin siis laatua.

Mun pakkaukset osuu molemmin puolin tuota ja molemmat oli hyviä ja laadukkaita.

Vierailija
70/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten totta, samanlaisia kokemuksia. Moni vaate oli nätti, mutta laatu ei vastannut mielikuvia. Jopa parjatut H&M:n vaatteet kestivät paremmin. Ja osa vaatteista jäi käyttämättä, kun koko oli outo. Esim. ruskeat, jalalliset potkarit, jotka olivat niin isot, että sopivat jo kävelevälle lapselle, eihän ne enää siinä vaiheessa toimi. Ja vettä kestämätön ulkohaalari, joka on sopiva sitten kun lapsi jo konttaa ympäriinsä maassa. Harmitti, kun jäivät käyttämättä. (Ja lapseni siis kasvoi nollakäyrällä, joten oli varsin keskikokoinen.)

Vierailija
71/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä mammavastauksia. No, kai joidenkin oloa helpottaa, kun saa edes hetken päivässä ilkeillä muille. Tuotteiden määrän vähentämisestä kertoo myös Kela itse, vaikka moni nyt ei sitä ilmeisesti ymmärtänyt.

Eihän se äitiyspakkaus tietenkään missään nimessä kaikkia tarpeita täytä, mutta kyllä jokainen vaate on iloinen asia, myös näin keskituloisena pariskuntana. Ja kyllä, kirppareilta ostetaan myös ja kierrätetään vaatteita tuttavapiirissä. Silti ei vaatteita tunnu olevan liikaa.

Olisipa Kelalla varasto, mistä saisi valita mieluisan äitiyspakkauksen. Itse valitsisin 2020 tai 2018 vuoden pakkauksen.

Vierailija
72/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisiä mammavastauksia. No, kai joidenkin oloa helpottaa, kun saa edes hetken päivässä ilkeillä muille. Tuotteiden määrän vähentämisestä kertoo myös Kela itse, vaikka moni nyt ei sitä ilmeisesti ymmärtänyt.

Eihän se äitiyspakkaus tietenkään missään nimessä kaikkia tarpeita täytä, mutta kyllä jokainen vaate on iloinen asia, myös näin keskituloisena pariskuntana. Ja kyllä, kirppareilta ostetaan myös ja kierrätetään vaatteita tuttavapiirissä. Silti ei vaatteita tunnu olevan liikaa.

Olisipa Kelalla varasto, mistä saisi valita mieluisan äitiyspakkauksen. Itse valitsisin 2020 tai 2018 vuoden pakkauksen.

Mitä sieltä on vähennetty? Mistä ihmeestä johtuu tämä mielipaha joka vähennyksestä tuli?

Vierailija
73/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sieltä on vähennetty? Mistä ihmeestä johtuu tämä mielipaha joka vähennyksestä tuli?

Katso tuoteluetteloita ja vertaa.

Vierailija
74/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden pakkauksessa ainakin oli kollarihaalari, kollaritakki, kollarihousut, legginssit ja mielestäni enemmän bodeja

Vierailija
75/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis mitään tärkeitä tuotteita kun niitä ei voi sanoa. Lapsellista kiukuttelua, kuin lapset jouluna kun toinen sai yhden lahjan enemmän.

Vierailija
76/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tuollainen viltti on tullut pakkaukseen? Onhan siinä peitemakuupussikin. Tarvitaanko molempia? Onko viltin vuoksi vähennetty vaatteita?

Ainakin 70-luvulla oli vilttejä. Niitä, joita nyt himoitaan isolla rahalla.

Vierailija
77/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten totta, samanlaisia kokemuksia. Moni vaate oli nätti, mutta laatu ei vastannut mielikuvia. Jopa parjatut H&M:n vaatteet kestivät paremmin. Ja osa vaatteista jäi käyttämättä, kun koko oli outo. Esim. ruskeat, jalalliset potkarit, jotka olivat niin isot, että sopivat jo kävelevälle lapselle, eihän ne enää siinä vaiheessa toimi. Ja vettä kestämätön ulkohaalari, joka on sopiva sitten kun lapsi jo konttaa ympäriinsä maassa. Harmitti, kun jäivät käyttämättä. (Ja lapseni siis kasvoi nollakäyrällä, joten oli varsin keskikokoinen.)

Niiden päälle voi laittaa sellaisen vanhan keksinnön kuin kurahaalarit. Vai onko liian vaikeaa?

Vierailija
78/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopati joo, kukahan uskoo, että tuotteita vähennetään joka vuosi systemaattisesti perustuen eettisyyteen ja ekologisuuteen? :D Kyllä siellä vain raha painaa niin kuin muuallakin. Miksi ihmisiä on niin helppo vetää höplästä? Kaiken te uskotte mitä vaan sanotaan. Kannattaa verrata äitiyspakkauksia esim. 80-lukuun, niin huomaa, että alas on tultu ja paljon. Eipä siellä kohta ole oikeasti enää muuta kuin se kortsupakkaus. 

No haluaisitko sen 80-luvun ruman siniharmaan pakkauksen? Vai sen ruskean?

Vierailija
79/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista että 2012 tai 2013 olisi mitään vilttejä ollut.🤔 Makuupussi ja peitto kyllä. Ja 2013 pakkaukseen saatiin tuplamäärä kortsuja, varmaan ajatteli ettei enää 2014 pakkausta tarvis lähettää. 😂

Vierailija
80/116 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis mitään tärkeitä tuotteita kun niitä ei voi sanoa. Lapsellista kiukuttelua, kuin lapset jouluna kun toinen sai yhden lahjan enemmän.

Siis nyt on parissa vuodessa vähennetty kymmenen tuotetta. Minusta ainakin se on jo aika paljon. Ei niitä tuotteita nyt kovin paljoa muutenkaan.

Mitäpä jos vähennetään lapsilisääkin patikymppiä ensi vuoden alusta? Ja kymppi pois vielä seuraavana vuonna. Eihän se ketään haittaa tai mitään tee, ilmainen yhteiskunnan tuki. Rahan voi käyttää laadukkaammin. Jos joku on eri mieltä, on se turhaa lapsellista kiukuttelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan