Onko mua huijattu (Tori)
Maksoin tuotteen ja myyjä sanoi lähettäneensä eilen, mutta seurantatunnuksella ei näy pakettia, eikä myöskään omapostissa näy. Huijaus vai jouluruuhka?
Kommentit (44)
Tottakai se näkyy heti kun saa seurantatunnuksen, antanut väärän numeron tai huijaus.
Lähetti matkahuollolla, ei Postilla.
Mikäli ei pakettia kuulu niin kerran vielä yhteys myyjään/lähettäjään. Mikäli ei järkevää vastausta tai selitystä niin sitten heti perään rikosilmoitus. Yhteystiedothan saat luonnollisesti maksuliikenteestä.
Mistä ihmeestä me täällä tiedetään? Ota siihen myyjään yhteys.
Miten nämä kyselijät pärjäävät elämässä?
Jotkut paketit kestää ja osa jää välille. Seurantatunnus rekisteröityy kun paketin ostaa kotona tai kassalla. Tiedot väärin tai ei lähettänyt postin kautta.
No mitäs jos ottaisit yhteyden myyjään?? Onko lähetystunnus kenties väärin..
Minua on huijattu niinkin, että myyjä teki netissä sen lähetyskoodin, jotta saa sanoa että on lähetetty,posti hukannut, mutta ei älynnyt että paketti ei koskaan tullut postille! Hän väitti että on laittanut johonkin postin automaattiin osoitteessa se ja se, mutta sillä kadulla ei edes ole automaattia ja automaattiin laitosta jäisi jälki seurantaan- joten: pelkkä seurantatunnus ei takaa mitään.
Torissa huijataa ihan hirveästi. Ihmettelen miten joku uskalsi ostaa ja maksaa myymäni 180e arvoisen tavaran hiljattain.
Kyllä se paketin kulku näkyy omapostissa koko ajan siitä asti kun raha vaihtuu postille. Ei ole postin kautta lähettänyt ainakaan, jos sinun omapostissa ei näy mitään merkintää. Näkyykö?
Näin joulun alla, kun on normaalia enemmän lähetyksiä, paketteja, kortteja ym matkalla pitää ymmärtää, että se on tuuripeliä, koska lähetys saapuu.
Odota nyt ainakin viikko, ennen kuin alat tekemään mitään. Sitten otat yhteyttä lähettäjään. Jos vieläkin tökkii ->rikosilmoitus.
No en nyt vielä päivän viiveen takia panikoisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se paketin kulku näkyy omapostissa koko ajan siitä asti kun raha vaihtuu postille. Ei ole postin kautta lähettänyt ainakaan, jos sinun omapostissa ei näy mitään merkintää. Näkyykö?
Ap:n mukaan lähetetty matkahuollon kautta.
Jättikö kassalle eli maksoi vasta kassalla. En tiedä postin käytäntöä, mutta ehkä ruuhkaa eikä ole käsitelty. Ainakin alkuviikosta oli posti ihan tukossa.
Matkahuollossa voi olla ruuhkaa. Ehkä ei ole vielä edes rekisteröity. Odota pari päivää. Matkahuollot on asiamiesvetoisia eli yrittäjä itse. Saattaa yksin hoitaa toimiston.
Nyt kyllä kestää. En ole saanut edes Black Fridaynä ostamistani useasta lähetyksistä vielä mitään tietoa. Ja ovat pesutornia, kissan leluja & ruokaa ja Hemtexin torkkupeitto eli eri firmoista ja erilaista tavaraa. Kestää ja kestää, mutta sitten onkin sitä kivempi saada.
Älä nyt vielä hermostu. Iisisti vaan.
Tarkennus: siis postin kautta mula lähetetty, postin automaatin. Tällöinhän omapostiin tulee merkintä. Soitin postille, lähetystunnuksella ei löydy mitään. Laitoin myyjälle viestin että haluaako vielä korjata asian vai teenkö suoraan rikosilmoituksen. En siis odottanut saavani pakettia tänään, kyse oli paketin rekisteröimisestä ja niiden tietojen näkymisestä omapostissa.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs jos ottaisit yhteyden myyjään?? Onko lähetystunnus kenties väärin..
Olen toki ottanutkin, tähän en saanut vastausta.
Silloin kun olen itse lähettänyt jotain Postin automaatilla, niin tieto siitä on lävähtänyt Omapostiin saman tien. 🤔 Ja (toimiva) seurantakoodi on ollut ostajan tiedossa jo aikaisemmin, kun olen ensin rekisteröinyt paketin netissä ja sitten tyyliin seuraavana päivänä käynyt viemässä paketin automaattiin.
Mahtava usko Suomen postilaitoksen toimintaan, jos uskot paketin saapuvan päivässä.