Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älypuhelin on nuorten naisten lemmikki

Vierailija
14.03.2015 |

http://yle.fi/uutiset/alypuhelin_on_nuorten_naisten_lemmikki/7809004 Älypuhelin on nuorille näisille tärkeä. Siihen on helppo turvautua ja paeta todellisuutta, välttää muitten ihmisten katseita jne. Älypuhelinruudun tuijottaminen monta tuntia päivässä tuhoaa aivosoluja, lisää autismia. Älypuhelimien käyttö alkaa monilla lapsilla jo ala-asteella, ja yläasteella jo kaikilla on sellainen. Yhteisöllisyys häviää lapsiltakin, kun voihan älypuhelimenkin kautta kommunikoida. Onko tämä hyvä malli?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelinruudun tuijottaminen monta tuntia päivässä tuhoaa aivosoluja, lisää autismia

Saisiko näille väitöksille jotain lähdettä tai tutkimusta?

Vierailija
2/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:06"]

Nyt on 2015. Ihanko oikeasti joku kauhistelee vielä älypuhelimen käyttöä?

Kaltaiselleni introvertille on mahtavaa, kun on aina mukana kirja, radio, pelikonsoli ja muistikirja. Ei tarvitse tuijotella seiniä, vaan voi uppoutua vaikkapa uusimpaan MIT-luentoon.

[/quote]Wow, that's so edgy, man.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:00"]Älypuhelin ei tuo älyä. Itselläni on vanha kännykkä, jossa on rikkonainen näyttö ja akku teipillä kiinni. Sillä voi silti ottaa valokuvia ja semmoista. Pöytätietokone riittää ja 90-luvun pelikonsolit.

En tiedä olenko jotenkin taantumuksellinen, mutta on mukava elää omassa kuplassa näin teknologisestikin ja telkkariakaan ei luonnollisesti tule katseltua. YouTubesta vain vanhoja näytöspainimatseja vuosien takaa.

Olisi kiva löytää samanlainen nainen, joka tuntisi myös samanlaista nostalgiaa.

-Mies 29v-
[/quote]

En nyt ymmärrä. Hengaat av:llä 24/7 ja samalla selität tollasta. Hmmm.

Ja kuka on väittänyt et älypuhelin tois älyä? Vaikka siinä sana "äly" onkin :D

Vierailija
4/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:09"]

Kaltaiselleni introvertille on mahtavaa, kun on aina mukana kirja, radio, pelikonsoli ja muistikirja. Ei tarvitse tuijotella seiniä, vaan voi uppoutua vaikkapa uusimpaan MIT-luentoon.

[/quote]

Painu sinä helvettiin siitä spouttaamasta päivääntyneitä meemejä. Et edes tiedä mitä apinoit, sillä nelosen lausunnossa ei ollut mitään edgyä.

Ei sillä, että olisin nelosen kanssa samaa mieltä. Teen työkseni sovelluksia älypuhelimelle, joten uskon tietäväni älypuhelimista ja mobiilipeleistä tarpeeksi voidakseni sanoa, että ne ovat täyttä hevonpaskaa kaikki. En käytä älypuhelinta vapaa-ajallani. Kirja ja käsikonsoli kulkevat mukana repussa ja niiden käyttäminen on paljon mukavampaa kuin älypuhelimen lähmiminen, varsinkin, kun ottaa huomioon akunkeston.

Vierailija
5/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:09"]

[/quote]

Painu sinä helvettiin siitä spouttaamasta päivääntyneitä meemejä. Et edes tiedä mitä apinoit, sillä nelosen lausunnossa ei ollut mitään edgyä.

Ei sillä, että olisin nelosen kanssa samaa mieltä. Teen työkseni sovelluksia älypuhelimelle, joten uskon tietäväni älypuhelimista ja mobiilipeleistä tarpeeksi voidakseni sanoa, että ne ovat täyttä hevonpaskaa kaikki. En käytä älypuhelinta vapaa-ajallani. Kirja ja käsikonsoli kulkevat mukana repussa ja niiden käyttäminen on paljon mukavampaa kuin älypuhelimen lähmiminen, varsinkin, kun ottaa huomioon akunkeston.

[/quote]

Puhelimeni akku kestää helposti kaksi päivää ja se pyörittää sujvasti mm. Android, NES-, SNES-, GBA-, N64- ja PS1 -pelejä sekä vanhoja PC-klassikoita kuten Monkey Islandeja. Siinä on iso näyttö, josta kirjojen lukeminen on hyvin miellyttävää. Minulla on aina kesken kymmenkunta kirjaa, ja puhelimessa ne kaikki kulkevat kätevästi mukana. Reppua en kanniskele. -4

Vierailija
6/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä sitten jotain pahaa jos haluan välttää muiden katseita? Katseet vaivaannuttavat minua, toivon ettei minua katsottaisi ollenkaan.

N23

Vierailija
7/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla ihan oikeitakin lemmikkejä, vaikka suht kiinni olenkin älypuhelimeen kiinni kasvsnut :D Mm. miun hamsterit :3

t. se 17-vuotias teini

Vierailija
8/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:24"]

Onko siinä sitten jotain pahaa jos haluan välttää muiden katseita? Katseet vaivaannuttavat minua, toivon ettei minua katsottaisi ollenkaan. N23

[/quote]

Oho, olet harvinaislaatuinen nainen. 

Vierailija
9/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä sitten jotain pahaa jos haluan välttää muiden katseita? Katseet vaivaannuttavat minua, toivon ettei minua katsottaisi ollenkaan. N23

[/quote] Kulje sitten pussi päässä niin kuin tämä mies: 

Vierailija
10/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:30"]

[/quote]

[/quote]

ei oikeastaan. Huomiohuoraavat tyrkkynaiset ovat lopulta aika pieni vähemmistö. Tietysti ne näkyvät ja kuuluvat niin tulee vaikutelma et kaikki naiset on sellasia. 

Vierailija
11/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tutustu hänen kaltaiseen naiseen. Voit yllättyä. t.mies

Vierailija
12/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:33"]

[/quote]

[/quote]

Tutustu hänen kaltaiseen naiseen. Voit yllättyä. t.mies

[/quote]

Yllättyä missä mielessä? Positiivisesti vai negatiivisesti?

Vierailija
13/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista älypuhelinta enkä aio hankkiakaan sellaista, ainakaan toistaiseksi. Ei kiinnosta.

N20

Vierailija
14/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se on kaikilla. Naiset ovat aktiivisia sosiaalisissa palveluissa.

Vierailija
15/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin ei tuo älyä. Itselläni on vanha kännykkä, jossa on rikkonainen näyttö ja akku teipillä kiinni. Sillä voi silti ottaa valokuvia ja semmoista. Pöytätietokone riittää ja 90-luvun pelikonsolit.

En tiedä olenko jotenkin taantumuksellinen, mutta on mukava elää omassa kuplassa näin teknologisestikin ja telkkariakaan ei luonnollisesti tule katseltua. YouTubesta vain vanhoja näytöspainimatseja vuosien takaa.

Olisi kiva löytää samanlainen nainen, joka tuntisi myös samanlaista nostalgiaa.

-Mies 29v-

Vierailija
16/16 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi