Älypuhelin on nuorten naisten lemmikki
http://yle.fi/uutiset/alypuhelin_on_nuorten_naisten_lemmikki/7809004 Älypuhelin on nuorille näisille tärkeä. Siihen on helppo turvautua ja paeta todellisuutta, välttää muitten ihmisten katseita jne. Älypuhelinruudun tuijottaminen monta tuntia päivässä tuhoaa aivosoluja, lisää autismia. Älypuhelimien käyttö alkaa monilla lapsilla jo ala-asteella, ja yläasteella jo kaikilla on sellainen. Yhteisöllisyys häviää lapsiltakin, kun voihan älypuhelimenkin kautta kommunikoida. Onko tämä hyvä malli?
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:06"]
Nyt on 2015. Ihanko oikeasti joku kauhistelee vielä älypuhelimen käyttöä?
Kaltaiselleni introvertille on mahtavaa, kun on aina mukana kirja, radio, pelikonsoli ja muistikirja. Ei tarvitse tuijotella seiniä, vaan voi uppoutua vaikkapa uusimpaan MIT-luentoon.
[/quote]Wow, that's so edgy, man.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:00"]Älypuhelin ei tuo älyä. Itselläni on vanha kännykkä, jossa on rikkonainen näyttö ja akku teipillä kiinni. Sillä voi silti ottaa valokuvia ja semmoista. Pöytätietokone riittää ja 90-luvun pelikonsolit.
En tiedä olenko jotenkin taantumuksellinen, mutta on mukava elää omassa kuplassa näin teknologisestikin ja telkkariakaan ei luonnollisesti tule katseltua. YouTubesta vain vanhoja näytöspainimatseja vuosien takaa.
Olisi kiva löytää samanlainen nainen, joka tuntisi myös samanlaista nostalgiaa.
-Mies 29v-
[/quote]
En nyt ymmärrä. Hengaat av:llä 24/7 ja samalla selität tollasta. Hmmm.
Ja kuka on väittänyt et älypuhelin tois älyä? Vaikka siinä sana "äly" onkin :D
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:09"]
Kaltaiselleni introvertille on mahtavaa, kun on aina mukana kirja, radio, pelikonsoli ja muistikirja. Ei tarvitse tuijotella seiniä, vaan voi uppoutua vaikkapa uusimpaan MIT-luentoon.
[/quote]
Painu sinä helvettiin siitä spouttaamasta päivääntyneitä meemejä. Et edes tiedä mitä apinoit, sillä nelosen lausunnossa ei ollut mitään edgyä.
Ei sillä, että olisin nelosen kanssa samaa mieltä. Teen työkseni sovelluksia älypuhelimelle, joten uskon tietäväni älypuhelimista ja mobiilipeleistä tarpeeksi voidakseni sanoa, että ne ovat täyttä hevonpaskaa kaikki. En käytä älypuhelinta vapaa-ajallani. Kirja ja käsikonsoli kulkevat mukana repussa ja niiden käyttäminen on paljon mukavampaa kuin älypuhelimen lähmiminen, varsinkin, kun ottaa huomioon akunkeston.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:09"]
[/quote]
Painu sinä helvettiin siitä spouttaamasta päivääntyneitä meemejä. Et edes tiedä mitä apinoit, sillä nelosen lausunnossa ei ollut mitään edgyä.
Ei sillä, että olisin nelosen kanssa samaa mieltä. Teen työkseni sovelluksia älypuhelimelle, joten uskon tietäväni älypuhelimista ja mobiilipeleistä tarpeeksi voidakseni sanoa, että ne ovat täyttä hevonpaskaa kaikki. En käytä älypuhelinta vapaa-ajallani. Kirja ja käsikonsoli kulkevat mukana repussa ja niiden käyttäminen on paljon mukavampaa kuin älypuhelimen lähmiminen, varsinkin, kun ottaa huomioon akunkeston.
[/quote]
Puhelimeni akku kestää helposti kaksi päivää ja se pyörittää sujvasti mm. Android, NES-, SNES-, GBA-, N64- ja PS1 -pelejä sekä vanhoja PC-klassikoita kuten Monkey Islandeja. Siinä on iso näyttö, josta kirjojen lukeminen on hyvin miellyttävää. Minulla on aina kesken kymmenkunta kirjaa, ja puhelimessa ne kaikki kulkevat kätevästi mukana. Reppua en kanniskele. -4
Onko siinä sitten jotain pahaa jos haluan välttää muiden katseita? Katseet vaivaannuttavat minua, toivon ettei minua katsottaisi ollenkaan.
N23
On minulla ihan oikeitakin lemmikkejä, vaikka suht kiinni olenkin älypuhelimeen kiinni kasvsnut :D Mm. miun hamsterit :3
t. se 17-vuotias teini
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:24"]
Onko siinä sitten jotain pahaa jos haluan välttää muiden katseita? Katseet vaivaannuttavat minua, toivon ettei minua katsottaisi ollenkaan. N23
[/quote]
Oho, olet harvinaislaatuinen nainen.
Onko siinä sitten jotain pahaa jos haluan välttää muiden katseita? Katseet vaivaannuttavat minua, toivon ettei minua katsottaisi ollenkaan. N23
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:30"]
[/quote]
[/quote]
ei oikeastaan. Huomiohuoraavat tyrkkynaiset ovat lopulta aika pieni vähemmistö. Tietysti ne näkyvät ja kuuluvat niin tulee vaikutelma et kaikki naiset on sellasia.
[/quote]
[/quote]
Tutustu hänen kaltaiseen naiseen. Voit yllättyä. t.mies
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:33"]
[/quote]
[/quote]
Tutustu hänen kaltaiseen naiseen. Voit yllättyä. t.mies
[/quote]
Yllättyä missä mielessä? Positiivisesti vai negatiivisesti?
En omista älypuhelinta enkä aio hankkiakaan sellaista, ainakaan toistaiseksi. Ei kiinnosta.
N20
Nykyään se on kaikilla. Naiset ovat aktiivisia sosiaalisissa palveluissa.
Älypuhelin ei tuo älyä. Itselläni on vanha kännykkä, jossa on rikkonainen näyttö ja akku teipillä kiinni. Sillä voi silti ottaa valokuvia ja semmoista. Pöytätietokone riittää ja 90-luvun pelikonsolit.
En tiedä olenko jotenkin taantumuksellinen, mutta on mukava elää omassa kuplassa näin teknologisestikin ja telkkariakaan ei luonnollisesti tule katseltua. YouTubesta vain vanhoja näytöspainimatseja vuosien takaa.
Olisi kiva löytää samanlainen nainen, joka tuntisi myös samanlaista nostalgiaa.
-Mies 29v-
Älypuhelinruudun tuijottaminen monta tuntia päivässä tuhoaa aivosoluja, lisää autismia
Saisiko näille väitöksille jotain lähdettä tai tutkimusta?