Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu aikuisena

Opiskelijaksiko
08.12.2021 |

Kuvitellaan, että alkaisin opiskelemaan ja jäisin työstäni opintovapaalle. Opiskeluni ei liittyisi nykyiseen työhöni. Millaista rahallista tukea voisin saada opintoihini? Ilmeisestikään en aikuiskoulutustukea vai mikä onkaan oikealta nimeltään. Onko opintotuki siis ainoa, jota voin hakea?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi saada aikuiskoulutustukea? Tietysti jos työssäoloehto ei täyty...

Minä jäin juuri työstäni opintovapaalle ja nostan nyt tuota aikuiskoulutustukea, tosin sitä saa vain rajoitetun ajan, ei riitä kattamaan koko 2-vuotista tutkintoani. Tutkinto ei liity mitenkään aiempaan työhöni.

Täytyy sanoa että olen kyllä yllättynyt siitä, miten suuri aikuiskoulutustuki on, sehän on siis ansiosidonnainen. Nuorena elää kituutti opintotuella, joka oli pari sataa euroa/kk, nyt saan puolitoista tuhatta, vaikka aiempi palkka ei kummoinen ollutkaan.

Vierailija
2/5 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis alustavan päätöksen, etten saa aikuiskoulutustukea, koska tuleva opiskeluni ei tue nykyistä työtäni vaan on ihan eri alaa. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Sain siis alustavan päätöksen, etten saa aikuiskoulutustukea, koska tuleva opiskeluni ei tue nykyistä työtäni vaan on ihan eri alaa. Ap.

Täähän on ihan puppua, kuka tällaisia päätöksiä antaa!? Aikuiskoulutustukea saa ihan minkä vaan alan koulutukseen työtaustasta riippumatta!!!!!!!

Vierailija
4/5 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lisäselvityspyynnön, jossa työnantajan pitää kertoa, millä tavoin opinnot ovat ammatillista lisä- tai täydennyskoulutusta nykyiset työtehtävät huomioon ottaen.

Eli tuon nojalla en saa tukea, koska tulevat opintoni eivät tie nykyistä työtäni.

Vierailija
5/5 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kirjoitti:

Olen saanut lisäselvityspyynnön, jossa työnantajan pitää kertoa, millä tavoin opinnot ovat ammatillista lisä- tai täydennyskoulutusta nykyiset työtehtävät huomioon ottaen.

Eli tuon nojalla en saa tukea, koska tulevat opintoni eivät tie nykyistä työtäni.

Mistä olet saanut tuon lisäselvityspyynnön? Työllisyysrahastosta vai muualta?

Opintojen tulee olla ammatillisia, eli yleissivistäviä tai ns. harraste- ja hupikursseja sen piirissä ei voi käydä. Mutta ei sen ammatillisuuden tarvitse liittyä mitenkään siihen työtehtävään, jossa olet ennen opintovapaata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän