Missä kunnissa muutkin kuin vanhukset saavat jo kolmansia rokotteita?
Pitäisi saada jouluksi kolmas rokote, mutta oma kunta rokottaa vasta vanhuksia. Missä kunnissa nuoremmatkin saavat jo tehosteita?
Kommentit (10)
Vantaalla. Aion huomenna mennä ottamaan kolmannen piikin itselleni.
Sehän riippuu kokonaan siitä, miten rokotteiden riittävyys kunnissa on tällä hetkellä.
Ensisijaisesti annetaan ensi kaikille se kakkosrokote.
Ja nyt kolmosrokotteita annetaan vain vanhuksille ja riskiryhmäläisille, eli niille, joille se tehoste on kaikkein tärkein.
Minkä ikäinen ap on? Kuuluko hän riskiryhmiin? Joko on kulunut reilusti yli 6 kk kakkosrokotteesta.
Mistä helvetistä muka tiedät, että just sun muka pitäsi saada kolmosrokote jouluksi?
Se on THL ja KRAR, joka määrää rokotusjärjestyksen.
Ei sitä omaa kolmatta rokotetta ja sen ajankohtaa voi itse valita.
Riskiryhmään kuuluvia rokotetaan varmaan joka puolella ja hoitohenkilökuntaa. Perusterveistä en tiedä. Itse saan kolmannen tammi-helmikuussa kun toisesta on kulunut 5-6 kk.
Rokotuspassi kahdella rokotteella on voimassa 9 kuukautta.
Täysin terveellä alle 60 vuotiaalla ihmisellä, ei totisesti ole mitään kiirettä saada kolmosrokotetta.
Haukat ja hyeenat ovat huutamassa itselleen jo kolmatta piikkiä, kun kaikki eivät ole edes saaneet sitä kakkosrokottekaan vielä.
Itsekästä ahnehtimista.
Etelä-Karjalassa saa kaikki, jos 2 rokotteesta 5-6kk. Imatralla jopa walk in, eli ei tarvitse ajanvarausta.
Oulussa voi kaikki yli 18 vee mennä kolmanteen rokotukseen, ei tarvi ees varata aikaa. Tänään ei ollut iltapäivällä ees tungosta. Varattu aika niin jotain vartti meni tai vähän alle
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu kokonaan siitä, miten rokotteiden riittävyys kunnissa on tällä hetkellä.
Ensisijaisesti annetaan ensi kaikille se kakkosrokote.
Ja nyt kolmosrokotteita annetaan vain vanhuksille ja riskiryhmäläisille, eli niille, joille se tehoste on kaikkein tärkein.
Minkä ikäinen ap on? Kuuluko hän riskiryhmiin? Joko on kulunut reilusti yli 6 kk kakkosrokotteesta.
Mistä helvetistä muka tiedät, että just sun muka pitäsi saada kolmosrokote jouluksi?
Se on THL ja KRAR, joka määrää rokotusjärjestyksen.
Ei sitä omaa kolmatta rokotetta ja sen ajankohtaa voi itse valita.
Miten niin ei voi valita ajankohtaa?
Oulu ainakin tiedottaa, että kolmannen rokotteen voi hakea kun toisesta on kulunut 5 kk.
Ihan itse voi valita meneekö heti 5 kk kohdalla vai myöhemmin.
Tässä ei kysytty ummikkoäitien mielipiteitä kolmansista rokotuksista vaan kuntia.
Kun ei osaa lukea edes kysymystä, ei voi vastaukseltakaan paljon odottaa.
Espoossa