Maailman vaikein päätös - yksiön seinien väri
Minun koko yksiö menee uuteen uskoon, lattiaksi tulee melko tumma ruskea, sohva on tummanharmaa, matto on tumman- ja vaaleanharmaan eri sävyjä, muut huonekalut ovat mustia, ja ruskean eri sävyjä.
Maalaanko seinät maalarinvalkoisella, vai tuleeko silloin turpaan joidenkin sisustuseksperttien toimesta? Teenkö tehosteseinän vai onko se liian trendikästä ja kenties tyhmää? Jos maalaan melkein valkoiseksi, niin pitäisikö siinä olla kevyt ruskean, harmaan vai kerman sävy? Vai pitäisikö rohkeasti valita hitusen tummempi väri, esim vaalean ruskea? Vai tekeekö se yksiöstä liian pienen?
Asiasta on miljoona mielipidettä. Kaikki muu minulla on tällä hetkellä selvillä, mutta tuo seinien maalaaminen on auki. Pelkään että valkoinen on tylsä, pelkään että tummempi ei sovi. En tiedä!!
Kommentit (19)
Ajattoman musta on henkilökohtainen suosikkini.
Kannattaa ehdottomasti katsoa että seinän väri sopii lattiaan,eikä huonekaluihin, huonekalut vaihtuu kuintenkin jossain vaiheessa. Mutta tässä tapauksessa lähtisin puolihimmeällä valkoisella liikkeelle ja sitten yhden seinän "ns. päätyseinän" maalaisin keltaisella, kuitenkin kermaisella sävyllä, toimii hyvin, saa väriä muttei seinät kuitenkaan kaadu niskaan. Saa myös huoneen leveämmän näköiseksi.
Ai niin, pari valkoista huonekalua on myös joukossa.
ap
Mulla on osa seinistä maalattu valkoiseksi ja osa harmaata tapettia. Yksi seinä on mustaa tapettia, jossa harmaa oksakuvio.
Mulla on aika vaalea sisustus (mutta kuitenkin värejä) ja hyyyvinn vaaleat vaalean siniset seinät
Itse maalaisin valkoiseksi, mutta en maalarinvalkoiseksi, joka on kylmä sävy. Esim. jasmiini-niminen sävy (en muista sen koodia) Tikkurilan värikartoissa on kiva ja lämmin valkoinen.
Vaalea, lämpimään taittava sävy. Muuten asut tunkkaisessa säkissä tumman lattiasi ja tummien huonekalujesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:28"]
No mistä sä tykkäät?
[/quote]
Kiitos kaikille vastaajille.
No, itse haluaisin että tunnelma olisi kodikas, mutta kaikki huonekaluni ja lattia on niin tummia, että pelkään tummentaa huonetta liikaa. Ehkä sitten pitää valita joku vaalea ja hieman lämmin sävy.
Sitten on vielä semmoinen että keittiö on huoneessani täysin näkyvissä, eikä mitään seinää tai ovea ole välissä, niin mietin uskaltaisikö keittiön maalata eri sävyllä. Keittiö on harmaa/valkoinen.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:28"]
No mistä sä tykkäät?
[/quote]
Kiitos kaikille vastaajille.
No, itse haluaisin että tunnelma olisi kodikas, mutta kaikki huonekaluni ja lattia on niin tummia, että pelkään tummentaa huonetta liikaa. Ehkä sitten pitää valita joku vaalea ja hieman lämmin sävy.
Sitten on vielä semmoinen että keittiö on huoneessani täysin näkyvissä, eikä mitään seinää tai ovea ole välissä, niin mietin uskaltaisikö keittiön maalata eri sävyllä. Keittiö on harmaa/valkoinen.
ap
[/quote]
Uskaltaa. Sulla on tällä hetkellä niin väritöntä, että ns. "värien riitelemistä" ei pääse tapahtumaan millään.
Tikkurilan pilvi-sävy on kaunis vähän punaiseen (?) taittava valkoinen. Näyttää siis vaalealta, muttei ole yhtään tunkkainen maalarinvalkoiseen verrattuna. Valkoisia huonekaluja vasten näyttää aavistuksen harmaalta.
No on sullakin ongelmat jos tuo on maailman vaikein päätös :D vuoraa vaikka foliolla seinät..
Keittiö pirteän väriseksi, loput seinät vaalealla lämpimällä sävyllä
Vedä rohkeasti jollakin pastellivärillä, kun muuten on noin väritöntä. Esim. hyvin vaalea murrettu punainen.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 18:42"]
Vedä rohkeasti jollakin pastellivärillä, kun muuten on noin väritöntä. Esim. hyvin vaalea murrettu punainen.
[/quote]
Tää on tyypillinen moka, kun halutaan jotain väriä, muttei sitten kuitenkaan uskalleta. Lopputulos on näitä ällöttäviä vauvavärejä.
Älä nyt maalarinvalkoista ainakaan laita! Jos haluat hyvän valkoisen sävyn, ota vaikka Tikkurilalta Paperi.
Ehdotan hyvin vaaleaa keltaista. Omasta mielestäni se sopii niin ruskeaan kuin harmaaseenkin.