Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäiskö äänestää persuja?

Vierailija
14.03.2015 |

Olen ihan säikähtänyt omia ajatuksiani, kun olen aina ajatellut, että persut ovat pelkästään rasistinen puolue. Viime tapahtumien valossa olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että persuilla on ainakin yksi iso hyvä pointti politiikassaan, vaikka en heidän kaikkia mielipiteitään allekirjoita. En myöskään haluaisi nähdä Soinia pääministerinä tai ketään muuta kivikautisia moraaleja liputtavaa. Miten te meinaatte äänestää? Vaikuttaako enemmän henkilö vai puolue? Kannattaako äänestää persuja?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:04"]Aion äänestää persuja, heillä on kaksi hyvää ja tärkeää pointtia; maahanmuuttopolitiikka ja pakkoruotsi. Äänestän jotakin maahanmuuttokriittistä, mieluiten naista, jos löydän hyvän ehdokkaan. Muuten vaikka sitä Sampo Terhoa tai Tom Packalenia. [/quote] jos tässä tilanteessa on oleellisinta sinun mielestäsi pakkoruotsi tai pari pakolaista - olen järkyttynyt! Mä äänestän talousosaamisen ja ulkopolitiikan taitajia, joilla on oikeaa substanssiosaamista. Venäjän vienti sakkaa, suomi kyntää lamassa ja pöytään tulee nato-kysymys.

[/quote]

Ei persuliinia kiinnosta talous eikä Venäjä, mutta kun kadulla tulee ruotsia puhuva homo neekeri vastaan, niin sepä jo kiinnostaakin. Kukin kiinnostuu niistä asioista, joihin oma kapasiteetti riittää.

Vierailija
42/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:14"]

Olen ihan säikähtänyt omia ajatuksiani, kun olen aina ajatellut, että persut ovat pelkästään rasistinen puolue. Viime tapahtumien valossa olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että persuilla on ainakin yksi iso hyvä pointti politiikassaan, vaikka en heidän kaikkia mielipiteitään allekirjoita. En myöskään haluaisi nähdä Soinia pääministerinä tai ketään muuta kivikautisia moraaleja liputtavaa. Miten te meinaatte äänestää? Vaikuttaako enemmän henkilö vai puolue? Kannattaako äänestää persuja?

[/quote]

Ainoat jotka ajavat samoja leikkauksia kuin KANSA. 

- pakkoruotsi pois

- kehitysavun leikkaus

- maahanmuuttokulujen leikkaus ja järkeistys

Perussuomalaiset hurjassa nosteessa, puoluesihteeri ei yllättynyt

Perussuomalaisten nousu kannatusmittauksissa ei yllätä puoluesihteeriä. Iltalehden perjantaina julkaistussa kannatusmittauksessa perussuomalaiset oli noussut Sdp:n ohitse aivan pääministeripuolue kokoomuksen kantaan. Kannatushuippunsa ohittanut keskusta on jo syöksykierteessä.

– Norsunluutornissa ollaan näköjään oltu jo niin kauan, että on unohdettu, mitä tavalliselle kansalle kuuluu. Kun menettää kosketuksen kansalaisiin, menettää samalla kyvyn ymmärtää tavallisten ihmisten arkea, puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalo (ps.) toteaa mietteliäänä.

Slunga-Poutsalo arvioi Suomen Uutisten pyynnöstä Iltalehden tekemää kannatuskyselyä, joka mittasi perussuomalaisille melkoisen kannatusnousun ja keskustalle vielä reilumman alamäen.

– Ihmisten huoli omasta ja läheistensä tulevaisuudesta on käsin kosketeltavaa. Kaikille on selvää, että nykyisellä talouslinjalla ei voida jatkaa. Tästä huolimatta vanhat puolueet tarjoavat kansalaisille leikkauslistoja ja lisävelvoitteita. Tavalliset ihmiset on unohdettu. On käsittämätöntä, kuinka vieraantunut valtaeliitti voikaan olla ihmisen arjesta.

Äskettäin tehdyssä tutkimuksessa paljastui, että kansalaisten kannattamat säästökohteet osuvat ”häkellyttävän hyvin” yksiin perussuomalaisten esittämien säästökohteiden kanssa. Kolme suomalaisille mieluisinta leikkauskohdetta olivat maksut Euroopan unionille, kansainvälinen kehitysyhteistyö sekä taiteen ja kulttuurin tukeminen. Haluttomimpia kansalaiset olivat leikkaamaan poliisitoimesta, kansaneläkkeistä tai ammatillisesta koulutuksesta.

– Ihmisten arkisia huolia ei voi ymmärtää, ellei jatkuvasti liiku kansalaisten parissa. Perussuomalainen liike on noussut kansan keskuudesta, politiikkamme kumpuaa kansalaisten toiveista ja arkisista huolista. Politiikka vastaa kansalaisten oikeudentajua. Siksi kannatus nousee, Slunga-Poutsalo kiteyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:15"]

Perussuomalaiset ovat arvokonservatiivejä. Niiden mielestä koti, uskonto ja isän maa on ihanteita. Mitään oleellista tai kehittävää sanottavaa niillä ole mistään. Substanssiosaaminen puuttuu. Vastustetaan vitusti kaikkea, mutta keinoja vaikuttaa ei ole!

[/quote]

Koti, uskonto ja isänmaa oli muuten kokoomuksen eduskuntavaalit 2011 teema, ei perussuomalaisten. Toisaalta, perussuomalaiset toteuttivat kokoomuksen väittämää teemaa siis paremmin kuin itse kokoomus. 

Vierailija
44/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:04"]Aion äänestää persuja, heillä on kaksi hyvää ja tärkeää pointtia; maahanmuuttopolitiikka ja pakkoruotsi. Äänestän jotakin maahanmuuttokriittistä, mieluiten naista, jos löydän hyvän ehdokkaan. Muuten vaikka sitä Sampo Terhoa tai Tom Packalenia. [/quote] jos tässä tilanteessa on oleellisinta sinun mielestäsi pakkoruotsi tai pari pakolaista - olen järkyttynyt! Mä äänestän talousosaamisen ja ulkopolitiikan taitajia, joilla on oikeaa substanssiosaamista. Venäjän vienti sakkaa, suomi kyntää lamassa ja pöytään tulee nato-kysymys.

[/quote]

Kyllä Kokoomus aika hyvin on näyttänyt mihin ne pystyy, eivät ole saaneet käytännössä mitään aikaan, ei edes kaatamaan hallitusta, vaikka nykyinen oli susi jo syntyessään. Katainenkin jätti uppoavan laivan ja lähti maanpakoon, ei niitä kiinnosta kuin oma napansa.

PS: Tuolla substanssi-jargonilla teet vain itsestäsi pellen, se ei lisää uskottavuuttasi tipan tippaa.

Vierailija
45/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:26"]

Ymmärrän pointin, mutta tuntuu, että mikään muu puolue ei ole samoilla linjalla pakolaisten ym. asioissa. Itse olen sitä mieltä, että Suomessa pitäisi olla jonkinlainen tiukempi raja sille, millaisia pakolaisia otetaan vastaan ja vastaavasti kuka saa jäädä Suomeen. Rikoksissa pitäisi olla nollatoleranssi, mutta en näistä asioista niin paljob tiedä, että osaisin ajatella onko se laillista tai ei. Ainakin oikeasti tiukempi kontrolli ja jos rehellinen olen, niin mun puolesta passi pois jokaiselta ulkomaalaiselta rikolliselta. Sais kulkea rauhassa. Kuka sen takaisi? Tällä hetkellä persut on ainoa vaihtoehto edes ajatuksen tasolla. Ei mikään Stubb ala sellasta politiikkaa ajamaan..

[/quote]

Jos tämä liittyy siihen joukkoraiskaukseen, niin tekijöinä ei välttämättä olleet edes pakolaiset, he ovat saattaneet syntyä suomessa. Tai tulleet pieninä lapsina tänne. Mitenkäs tuon olisi voinut ennakoida, vai ajattelitko että tummaihoisia pakolaisia ei otettaisi? Tai poikia/miehiä?

Vierailija
46/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei persuliinia kiinnosta talous eikä Venäjä, mutta kun kadulla tulee ruotsia puhuva homo neekeri vastaan, niin sepä jo kiinnostaakin. Kukin kiinnostuu niistä asioista, joihin oma kapasiteetti riittää."

Sen takia mä äänestänkin näiden asioiden puolesta. Sillä erotuksella, että mun ehdoka on mamu, ymmärtää talouspolitiikkaa, opiskellut valtiotieteitä ja ymmärtää Palestiinan tilannetta. Kumpi voittaa? Jäärät pakkoruotsia vastaan vai vaikuttavat?

Vierailija
47/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:48"]

Ymmärrän pointin, mutta tuntuu, että mikään muu puolue ei ole samoilla linjalla pakolaisten ym. asioissa. Itse olen sitä mieltä, että Suomessa pitäisi olla jonkinlainen tiukempi raja sille, millaisia pakolaisia otetaan vastaan ja vastaavasti kuka saa jäädä Suomeen. Rikoksissa pitäisi olla nollatoleranssi, mutta en näistä asioista niin paljob tiedä, että osaisin ajatella onko se laillista tai ei. Ainakin oikeasti tiukempi kontrolli ja jos rehellinen olen, niin mun puolesta passi pois jokaiselta ulkomaalaiselta rikolliselta. Sais kulkea rauhassa. Kuka sen takaisi? Tällä hetkellä persut on ainoa vaihtoehto edes ajatuksen tasolla. Ei mikään Stubb ala sellasta politiikkaa ajamaan..

[/quote]

Jos tämä liittyy siihen joukkoraiskaukseen, niin tekijöinä ei välttämättä olleet edes pakolaiset, he ovat saattaneet syntyä suomessa. Tai tulleet pieninä lapsina tänne. Mitenkäs tuon olisi voinut ennakoida, vai ajattelitko että tummaihoisia pakolaisia ei otettaisi? Tai poikia/miehiä?

[/quote]

Ennakoida voi vaikka sillä tavalla, että katsoo minkälaisesta kulttuurista ovat lähtöisin. Vaikka nämä tekijät eivät olisikaan itse olleet pakolaisia, heidän vanhempansa ovat ja selvästi ovat saaneet oman kulttuurinsa mukaisen kasvatuksen. Näkeehän sen jo siitä käyttäytymisestä mitä oikeustalolla toivat esille, keskisormi oli jollain naisella pystyssä ja tekijät itse eivät koe syyllistyneensä mihinkää rikokseen. Esim. Somaleja kun tänne ottaa, niin tällaista voi odottaa.

Vierailija
48/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

Älä ole naiiiiiiiiivi. Taustalla on sama asia, olivatpa syntyperäisiä suomalaisia tai maahanmuuttajia. Älä kikkaile termeille. Ongelma syntyy kulttuuritaustasta. Islamista ja siihen tukeutuvasta naisvihamielisestä kulttuurista. On aivan sama, onko sen kannattaja tänne vasta tullut tai kotoperäinen islamilainen. Asian voi ennakoida ehkäisemällä tämän kansanryhmän kasvaminen. Mikäli mamupolitiikkaa kiristettäisiin useammaksi vuodeksi, se saattaisi saada tänne jo syntyneet yhteisöt kontrolloimaan jäsentensä tekemisiä tarkemmin, jotta mamupolitiikkaa voitaisiin ehkä jatkossa taas löysentää.

Ettekö ymmärrä, että joihinkin eivät pehmeät konstit päde? Ettekö ymmärrä, että islamtaustaiset maahanmuuttajat vihaavat naisia lähtökohtaisesti? ETtekö ymmärrä, kuinka paljon vihaa niissä ihmisissä on, jotka tulevat epätoivoisista olosuhteista? ETtekö ymmärrä, että se viha puretaan johonkin, ja se joku on suomalainen nainen. Se, että päättäjät haluavat auttaa onnettomien olosuhteiden uhreja, kaatuu muiden kuin heidän tytärtensä maksettavaksi. Se lankeaa teidän tytärtenne maksettavaksi. Miksi yritätte ymmärtää islamilaisia maahanmuuttajia tai ylipäänsä maahanmuuttajia?

Vierailija
49/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raiskausrikokset:

Vakituisesti maassa asuvaan väestöön kuului vuosina 2010–2011 raiskausrikoksista
epäillyistä 91 prosenttia. Ensimmäisen polven maahanmuuttajat
muodostivat Suomessa asuneista epäillyistä 28 prosenttia ja toisen polven
maahanmuuttajat vajaan prosentin. Maahanmuuttajien väestöön suhteutettu
rikollisuustaso oli raiskausrikoksissa lähes kahdeksankertainen kantaväestön
kokonaisrikollisuustasoon verrattuna (kuvio 7). Korkein rikollisuustaso oli Afrikassa ja Lähi-idässä syntyneillä miehillä, 17-kertainen syntyperäisiin suomalaisiin nähden. Itä-Euroopassa (ilman
Venäjää) syntyneiden miesten rikollisuustaso oli noin kymmenkertainen
syntyperäisiin suomalaisiin nähden. Myös kaikissa muissa maahanmuuttajaryhmissä
rikollisuustaso oli syntyperäisiä suomalaisia korkeampi, ainoa
poikkeus olivat Oseaniassa syntyneet, joilla ei aineistossa ollut ainoatakaan
raiskausrikosta. Suomessa syntyneiden maahanmuuttajataustaisten miesten
rikollisuustaso oli yli kuusinkertainen syntyperäisiin suomalaisiin nähden
(kuvio 7)."

http://www.optula.om.fi/material/attachments/optula/julkaisut/tutkimuksia-sarja/XZ5bk8f2H/265_Lehti_ym_2014.pdf

Siinä vähän ikävää faktaa ajankohtaisesta aiheesta pohdintojen taustaksi. 

Vierailija
50/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten persut voivat häätää somalit suomesta? Eikös se ole jonkinlainen ihmisoikeusrikos, ja toisaalta eikö lie joku EU direktiivi paljon niitä pitää ottaa maahan, vapaa liikkuvuus ym myös tuo niitä tänne.. ellei tulisi joku viisumi pakko mutta on niitä ennenkin Venäjältä valunu suomeen http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Abdigadir_Osman_Hussein

Vierailija
51/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:05"]

Miten persut voivat häätää somalit suomesta? Eikös se ole jonkinlainen ihmisoikeusrikos, ja toisaalta eikö lie joku EU direktiivi paljon niitä pitää ottaa maahan, vapaa liikkuvuus ym myös tuo niitä tänne.. ellei tulisi joku viisumi pakko mutta on niitä ennenkin Venäjältä valunu suomeen http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Abdigadir_Osman_Hussein

[/quote]

Persut ovat ainoa maahanmuuttokriittinen puolue tällä hetkellä. Jos annat äänesi mille tahansa muulle puolueelle, varmistat, että sitten ainakaan asialle ei tehdä mitään. Ilmeisesti haluat sitä? Olet mies, niin sinua ei voi joukkoraiskata? SInulle on vain poikalapsia ja miespuolisia sukulaisia, niin asia ei niin sinua edes kosketa? Ymmärrän.

Vierailija
52/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tietääkseni ei ole direktiiviä, mutta vaikka olisikin niin eipä niitä höpö höpö direktiivejä ja sääntöjä kyllä muutkaan EU-maat noudata. Mm. Ranska jonka budjetit ovat vuodesta toiseen mitä sattuu. Kreikasta nyt puhumattakaan.

Vierailija
53/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan äänestäkö vihreitä ja vasemmistoa, jos haluatte että täällä on edes jotenkin turvallista ja edes jollain haluja tehdä töitä.

Vierailija
54/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:14"]

[/quote]

Tietääkseni ei ole direktiiviä, mutta vaikka olisikin niin eipä niitä höpö höpö direktiivejä ja sääntöjä kyllä muutkaan EU-maat noudata. Mm. Ranska jonka budjetit ovat vuodesta toiseen mitä sattuu. Kreikasta nyt puhumattakaan.

[/quote]

Itse asiassa ensimmäinen kirjoittaja on osittain oikeassa. YK-linjan mukaan sellaiseen maahan ei saa karkottaa, jossa olisi mahdollista joutua hengenvaaraan, eli esim. jos maassa on sisällissotaa tai muita levottumuuksia. Tämän vuoksi somaleja ei ole pääsääntöisesti karkotettu.

On kuitenkin muutamia yksittäistapauksia, jossa Maahanmuuttovirasto on pannut vireille somalin karkotuksen. Tämä johtaa pääsääntöisesti valituksiin, jotka kalliisiin oikeusprosesseihin, mutta lopputulos on (onneksi) ollut yleensä se, että vakaviin ja toistuviin rikoksiin syyllistyneet somalit ovat karkotettu. 

Vierailija
55/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän persuja, enkä häpeä sanoa ääneen. Kaikki ystävät sekä perhe aikoo äänestää persuja.

Vierailija
56/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä kauan menee, ennenkuin Suomestakin tulee somaleille niin vaarallinen paikka, ettei niitä voi tänne enää ottaa..

Vierailija
57/57 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua elää Suomessa, jossa joutuu pelkäämään islaminuskoisten tekemiä joukkoraiskauksia. En halua elää Suomessa, jossa joudun kohteeksi vain koska olen valkoihoinen, vääräuskoinen ja nainen. Mitä ihmettä? Miksi suomesta tuli tällainen?