Pitäiskö äänestää persuja?
Olen ihan säikähtänyt omia ajatuksiani, kun olen aina ajatellut, että persut ovat pelkästään rasistinen puolue. Viime tapahtumien valossa olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että persuilla on ainakin yksi iso hyvä pointti politiikassaan, vaikka en heidän kaikkia mielipiteitään allekirjoita. En myöskään haluaisi nähdä Soinia pääministerinä tai ketään muuta kivikautisia moraaleja liputtavaa. Miten te meinaatte äänestää? Vaikuttaako enemmän henkilö vai puolue? Kannattaako äänestää persuja?
Kommentit (57)
Ymmärrän pointin, mutta tuntuu, että mikään muu puolue ei ole samoilla linjalla pakolaisten ym. asioissa. Itse olen sitä mieltä, että Suomessa pitäisi olla jonkinlainen tiukempi raja sille, millaisia pakolaisia otetaan vastaan ja vastaavasti kuka saa jäädä Suomeen. Rikoksissa pitäisi olla nollatoleranssi, mutta en näistä asioista niin paljob tiedä, että osaisin ajatella onko se laillista tai ei. Ainakin oikeasti tiukempi kontrolli ja jos rehellinen olen, niin mun puolesta passi pois jokaiselta ulkomaalaiselta rikolliselta. Sais kulkea rauhassa. Kuka sen takaisi? Tällä hetkellä persut on ainoa vaihtoehto edes ajatuksen tasolla. Ei mikään Stubb ala sellasta politiikkaa ajamaan..
Itse olen kallistumassa samaan, vaikka vielä pari vuotta sitten en olisi voinut kuvitella. Persuille ja niitä äänestäville on mielestäni turhaakin annettu negatiivinen leima, vaikka kyllä sieltä ihan asiallista kritiikkiä nykymenolle on tullut. Haluaisin nähdä mitä heillä olisi annettavaa hallituksessa esim Keskustan tms rinnalla.
Maahanmuutosta ei tässä maassa voi kriittisesti puhua leimautumatta rasistiksi, mutta siihen alkaa toivottavasti tulla muutos, koska sen negatiivisista vaikutuksista on nyt saatu lukea lehdistä ihan jatkuvalla syötöllä. Ne ovat antaneet esimakua siitä, mihin tämä maa on pikkuhiljaa menossa, jos siihen ei puututa. Ruotsi on jo vakava esimerkki niille, jotka ei halua sulkea silmiään todellisuudelta.
Olen samaa mieltä siitäkin, että tällaisina aikoina Suomi ei voi toimia hyväntekijänä joka puolelle, vaan nyt on tärkeintä asettaa Suomi ja suomalaisten hyvinvointi etusijalle.
4 siis ap. Säikähdin siksi, että en haluaisi olla rasisti tai ajatella rasistisesti. Eli nimenomaan niin, että islam on esimerkiksi yksiselitteisesti paha. Osaan ajatella rationaalisesti ja kiihkottomasti ja siksi säikähdin, kun tajusin ajattelevani muslimeista ja niiden hyysäreistä sillä tavalla, mitä en tähän voi laittaa tai ketju poistetaan. Kaikki tietää varmaa sanomattakin miten.
Miten persut voivat vaikuttaa maahanmuuttoon?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:29"]Itse olen kallistumassa samaan, vaikka vielä pari vuotta sitten en olisi voinut kuvitella. Persuille ja niitä äänestäville on mielestäni turhaakin annettu negatiivinen leima, vaikka kyllä sieltä ihan asiallista kritiikkiä nykymenolle on tullut. Haluaisin nähdä mitä heillä olisi annettavaa hallituksessa esim Keskustan tms rinnalla.
Maahanmuutosta ei tässä maassa voi kriittisesti puhua leimautumatta rasistiksi, mutta siihen alkaa toivottavasti tulla muutos, koska sen negatiivisista vaikutuksista on nyt saatu lukea lehdistä ihan jatkuvalla syötöllä. Ne ovat antaneet esimakua siitä, mihin tämä maa on pikkuhiljaa menossa, jos siihen ei puututa. Ruotsi on jo vakava esimerkki niille, jotka ei halua sulkea silmiään todellisuudelta.
Olen samaa mieltä siitäkin, että tällaisina aikoina Suomi ei voi toimia hyväntekijänä joka puolelle, vaan nyt on tärkeintä asettaa Suomi ja suomalaisten hyvinvointi etusijalle.
[/quote]
Juuri näin!! Etusijalle. Kyse ei ole niinkään siitä, että Suomi suomalaisille, vaan siitä että resurssit ei vaan riitä joka puolelle. Mieluummin tukisin Kreikkaa, kuin ottaisin lisää pakolaisia. Prioriteetit kuntoon kuitenkin..sanokaahan fiksummat, onko Suomessa velvollisuus ottaa lisää pakolaisia ja tehdä lisää kiintiöitä? Onko se jotenkin säädetty EU:ssa? Vai onko realistista ajatella, että Suomi löisi rajat kiinni vaikkapa viideksi vuodeksi ensin ja katsoisi, mihin suuntaan mennään ja onko sen jälkeen tarpeeksi resursseja pakolaisten ottamiselle.
Toinen asia on mielestäni ne pakolaiset, jotka sitten tänne päätyy. Suomeen on pakko tulla joku järjestelmä, joka ei anna vain loisia tekemättä mitään. En tiedä, mikä se voisi olla. Opiskelupakko ei varmaan toimi, mutta jokin pakollinen kulttuurikurssi naisille ja miehille, kielikokeet, joilla osoittaa että oppii suomea jne..
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:31"]
Miten persut voivat vaikuttaa maahanmuuttoon?
[/quote]
Luuletko että maahanmuutto on jokin itsenäinen ilmiö, joka vain tapahtuu ilman että siihen voi kukaan mitenkään vaikuttaa? Jos eduskunnassa on tarpeeksi ihmisiä, jotka sitä haluavat rajoittaa, tai jollakin tavalla muuttaa, se on mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:31"]Miten persut voivat vaikuttaa maahanmuuttoon?
[/quote]
Säätämällä lakeja ja luomalla suomeen australia tai jenkkityylisen maahanmuutto-ohjelman, eli jos tarvittavia kykyjä löytyy niin tervetuloa.
Äänestän ps niinkuin aina ennenkin.
Täältä lähtee ääni persuille. Tärkeintä että saa kulkea rauhassa kadulla eikä tarvitse pelätä.
Ei tarvitse olla rasisti jos äänestää persuja. Olen itsekin aikeissa äänestää heitä. Olen maahanmuuttokriittinen. Se tarkoittaa, että en vastusta ulkomaalaisia esim. ihonvärin tai uskonnon perusteella. Vastustan verovarojemme härskiä hyväksikäyttöä! Persut ovat ainoita jotka puolustavat suomalaisia! Kohta täällä muuten määräilevät muunmaalaiset ja mennään islamin lakin mukaan!
Ja kuka siellä äänestyskopissa kyttää ketä äänestät, jos on niin vaikeata niin tee se salaa ja valehtele kantasi muille...
Aion äänestää persuja, heillä on kaksi hyvää ja tärkeää pointtia; maahanmuuttopolitiikka ja pakkoruotsi.
Äänestän jotakin maahanmuuttokriittistä, mieluiten naista, jos löydän hyvän ehdokkaan. Muuten vaikka sitä Sampo Terhoa tai Tom Packalenia.
[/quote]
https://vaalit.perussuomalaiset.fi/piirit/helsinki
Näyttääpä tuolla olevan yhdeksän naista ehdolla. Vaikka en kyllä tajua, miksi sinun on pakko äänestää just naista? Terho ja Packalen ovat molemmat hyviä miesehdokkaita.
Itse äänestin viime vaaleissa Vasemmistoa. Nyt ei tulisi enää mieleenkään. Viimeisin vuosi varsinkin on kääntänyt pään aivan totaalisesti. Äänestän Persuja. Ja niin, en ole rasisti.
Onko Soini luvannut Sipilän tavoin kunnioittaa uutta avioliittolakia? Sipilähän sanoi jotain, että kansa on puhunut ja näillä mennään. Jos ei ole pelkoa siitä, että persut kaatavat avioliittolain ennen sen voimaantuloa, voisin äänestääkin puoluetta.
Minä olen kyllä aikeissa äänestää näissä vaaleissa persuja. Viimeksi äänestin vasemmistoliittoa mutta nyt maahanmuutto-asiat ovat tärkeimmät.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:13"]
Aion äänestää persuja, heillä on kaksi hyvää ja tärkeää pointtia; maahanmuuttopolitiikka ja pakkoruotsi.
Äänestän jotakin maahanmuuttokriittistä, mieluiten naista, jos löydän hyvän ehdokkaan. Muuten vaikka sitä Sampo Terhoa tai Tom Packalenia.
[/quote]
https://vaalit.perussuomalaiset.fi/piirit/helsinki
Näyttääpä tuolla olevan yhdeksän naista ehdolla. Vaikka en kyllä tajua, miksi sinun on pakko äänestää just naista? Terho ja Packalen ovat molemmat hyviä miesehdokkaita.
[/quote]
No kyllä minäkin suosisin naista jos olisi yhtä pätevät mies- ja naisehdokkaat. Miehet tutkitusti äänestävät naisehdokasta todella paljon harvemmin kuin nainen miesehdokasta. Miehet suosivat selkeästi tutkimusten mukaan miesehdokasta, joten minä naisena voin ihan yhtä hyvin suosia naista. Älä kysy mistä löydän tämän tutkimuksen, en varmaankaan löydä sitä enää ainakaan helpolla, mutta tällainen tieto on oikeasti tullut vastaan.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 20:22"]
Onko Soini luvannut Sipilän tavoin kunnioittaa uutta avioliittolakia? Sipilähän sanoi jotain, että kansa on puhunut ja näillä mennään. Jos ei ole pelkoa siitä, että persut kaatavat avioliittolain ennen sen voimaantuloa, voisin äänestääkin puoluetta.
[/quote]
No Soini ja perussuomalaiset eivät kyllä pysty yksin kaatamaan avioliittolakia, se nyt on varma vaikka persut olisi jopa suurin puolue niin avioliittolakia persutkaan eivät pysty kaatamaan.
Voi ollakkin totta, että miehet äänestää mielummin miestä kuin naista. Miehethän muutenkin tuntuvat pitävän yhtä yhdessä sun toisessa asiassa. Hyvä veli-jutut ja muut. Mäkin meinaan äänestää naista. Persuissa on mun mielestäni ollut hyviä naisia, Arja Juvonen, Pirkko Ruohonen ja Kike. Pitää katella nyt noita Persunaista sitten vaan.
Miksi itselleni ei ole vieläkään tullut selväksi, miten ne edistävät suomen asioita. Minuun ei tee vaikutusta se, että osataan olla erilaisia asioita vastaan. Eikai siihen vastustamiseen paljoa tarvita. Itse ainakin haluan kannattaa henkilöitä, jotka osaavat edistää ja kehittää asioita eteenpäin. Eihän kohta mikään toimi, mikäli ideana on vastustaa eikä luoda kehitystä.