kysymys abortin tehneille
Miksi valitsit abortin etkä adoptiota, varsinkin jos sikiö oli terve?
Suomessakin kuitenki olisi perheitä, jossa yrityksistä huolimatta ei ole tärpännyt. Onko se sitten niin, että jos mä en ota sitä ei ota kukaan muukaan? Vai siitä ettei halua synnyttäneen vartaloa?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:43"]
Eikö sun mielestä tosiaan ole ongelma että joka vuosi tässä maassa 10 000:n syntymättömän lapsen elämä päätetään? Oli abortin moraalisuudesta mitä mieltä tahansa niin kyllä suurin osa ihmisistä ymmärtää silti että abortti on aina surullinen tilanne ja mitä vähemmän niitä tapahtuu, sen parempi.
[/quote]
Minä iloitsen jokaisesta ihmisestä, jonka ei tarvitse syntyä. :) Abortti on hyvä asia.
[/quote]
No voi hyvänen aika. Jotenkin vielä ymmärrän jos joku hyväksyy abortin ihan äärimmäisissä hätätilanteissa mutta tollanen "abortti on hyvä asia" -ajattelu kuulostaa erittäin julmalta.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:43"] Eikö sun mielestä tosiaan ole ongelma että joka vuosi tässä maassa 10 000:n syntymättömän lapsen elämä päätetään? Oli abortin moraalisuudesta mitä mieltä tahansa niin kyllä suurin osa ihmisistä ymmärtää silti että abortti on aina surullinen tilanne ja mitä vähemmän niitä tapahtuu, sen parempi. [/quote] Minä iloitsen jokaisesta ihmisestä, jonka ei tarvitse syntyä. :) Abortti on hyvä asia. [/quote] No voi hyvänen aika. Jotenkin vielä ymmärrän jos joku hyväksyy abortin ihan äärimmäisissä hätätilanteissa mutta tollanen "abortti on hyvä asia" -ajattelu kuulostaa erittäin julmalta.
[/quote]
Mitä julmaa on siinä, että estää kärsimystä toteutumasta? Mieti vain, kuinka paljon kärsimystäyhteen ihiselämään mahtuu: ahdistusta, pelkoa, sairautta, murhetta ja vääjämätön kuolemaa. Kaikki tuo jää toteutumatta, kun ihmistä ei koskaan ole.
Lasten hankkimenhan se julmuutta on.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 13:55"]kerro yksikin hyvä syy, miksi olisin kärsinyt raskausajan, että joku toinen ehkä saa kakaran. En mä ala muille kakaroita poikimaan.
[/quote]
mielummin siis tapat lapsen vai? Sehän on sulla jo. Miksi jonkun lääkärin pitäisi abortoida sun paneskelun tuotokset? Mikset kanna vastuuta ja tee jotain hyvää?
[/quote]
Mähän kannoin vastuuni kun tein abortin. Tekisin uudestaankin jos nyt pamahtaisin paksuksi. Lapsia en kaipaa moneen vuoteen huutamaan.
Koska tiedän, että en olisi pystynyt antamaan lasta adoptioon syntymän jälkeen. En olisi pystynyt myöskään lasta pitämään. Olin totaalisen yksin, enkä halua tietoisesti isätöntä lasta. En ihannoi adoptiota, kyllähän se jättää jälkensä myös lapseen, turhaa väittää muuta.
Koska ihmisen on parempi olla syntymättä kuin syntyä.
Koin 15-vuotiaana järkevämmäksi tehdä kaikessa hiljaisuudessa abortin kuin olla pikkukylässä raskausmahani kanssa. En millään mittapuulla ollut henkisesti valmis äidiksi tai edes raskauteen. Mieluummin kannoin vastuuni omasta hyväuskoisuudestani noin.
Nim. "En voi tulla raskaaksi, mullahan on menkatkin just vasta loppumassa ja käytetään keskeytettyä yhdyntää"