kysymys abortin tehneille
Miksi valitsit abortin etkä adoptiota, varsinkin jos sikiö oli terve?
Suomessakin kuitenki olisi perheitä, jossa yrityksistä huolimatta ei ole tärpännyt. Onko se sitten niin, että jos mä en ota sitä ei ota kukaan muukaan? Vai siitä ettei halua synnyttäneen vartaloa?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:15"]
Koska en halunnut olla raskaana saati synnyttää. Ja adoptio on sosiaalinen itsemurha. Siksi.
[/quote]
Tässä ne oleellisimmat syyt onkin. Lisäksi ei ole mitään takuita siitä, että lapsi olisi päässyt hyvään kotiin. Vaikka en missään nimessä lasta halunnut, olisin mieluummin pitänyt lapsen itse kuin antanut adoptioon. Onneksi oli mahdollisuus aborttiin.
En halunnut joutua luopumaan valmiista vauvasta jonka kantoajan olisi kestänyt ja synnytyksen käynyt kaikkine hormonimyrkyineen läpi.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:17"]Hei ap, ei aborttiongelmaa saada ikinä ratkaistua sillä että annetaan ei-toivotut lapset adoptioon. Ei kukaan halua olla ensin raskaana 9kk ja sitten luopua lapsesta ja se on ihan ymmärrettävää. Jos joku synnyttää lapsen niin mun mielestä sitä pitäisi tukea kaikin mahdollisin keinoin että se voisi halutessaan kasvattaa lapsensa itse.
Ylipäätään aborttiongelma kertoo jotakin siitä mikä yhteiskunnassa on pielessä. Jos naisten oikeasti pitää saada vapaasti päättää syntymättömän lapsensa elämä jotta voisi opiskella, työskennellä jne. olla tasa-arvoisia miesten kanssa niin jossain on vikaa. Eikä sitä vikaa korjata adoptioilla.
t. abortinvastustaja minäkin, en tosin ole koskaan tehnyt aborttia joten toivottavasti et pety kun mäkin vastasin tähän ketjuun
[/quote]
Mikä ihme on aborttiongelma? Ei abortit ole mikään ongelma.
En halua lisää lapsia tähän maailmaan, kasvatti ne sitten kuka tahansa.
Mun mielestä tähän on turha pohtia yhtään mitään.
Mä olin nuorena todella fanaattinen abortin vastustaja, kunnes yhtäkkiä olin huolellisesta ehkäisystä huolimatta raskaana vähän vaarallisellekin, 10v itseäni vanhemmalle hulttiomiehelle, jonka olin nuoruuden kapinoissani kelpuuttanut poikaystäväkseni.
Kun se ei toivottu raskaus osuu nuorelle opiskelijalle, jolla ei elämä vielä ole hallussa, niin se on ihan eri tilanne, kuin miettiä teoriassa toisten aborttien syitä
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 13:55"]kerro yksikin hyvä syy, miksi olisin kärsinyt raskausajan, että joku toinen ehkä saa kakaran. En mä ala muille kakaroita poikimaan.
[/quote]
mielummin siis tapat lapsen vai? Sehän on sulla jo. Miksi jonkun lääkärin pitäisi abortoida sun paneskelun tuotokset? Mikset kanna vastuuta ja tee jotain hyvää?
[/quote]
Entä miksi lapsen isän eli miehen ei tarvitse kärsiä paneskelun seurauksesta vaan voi sanoa että se on moro ja lähtee lätkimään kun ei kotileikit kiinnosta. Laittaa yhteiskunnan lisäksi maksamaan lapsensa elatuksen. Aloittaja ei sitten heitä paheksu? Vain naista joka s......tana h...a pitää laittaa kärsimään kun on seksiä hutsu mennyt harrastamaan. Vähintäänkin pitää vartalo repiä ja voihan sitä kevyesti antaa lapsi adoptioon. Voi luoja. Älkää naiset tehkö lapsia kuin juuri silloin kun itse niin haluatte.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:08"]Ap ei ole tainnut koskaan olla raskaana.
[/quote]
olen 3 kertaa raskaana tällä hetkellä. Eka oli ns vahinko, mutten kertaakaan pystynyt edes harkitsemaan aborttia. Jos olisi mennyt toisin enkä olisi lapsesta pystynyt huolehtimaan, olisin ollut erittäin onnellinen että joku sen tahtoo tehdä
[/quote]
Eli sinua harmittaa se ensimmäinen vahinkolapsi ja haluaisit että kaikki kärsii saman kuin sinä. Mitäs paneskelit hutiloiden niin sait sitten siitä rangaistuksen eli sen lapsen.
Koska olin ihan helvetin nuori, ja tyhmä.
Olin 15-vuotias, menossa lukioon ja seurustellut lapsen isän kanssa vasta muutaman kuukauden. Riittävästi syitä?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:17"]Hei ap, ei aborttiongelmaa saada ikinä ratkaistua sillä että annetaan ei-toivotut lapset adoptioon. Ei kukaan halua olla ensin raskaana 9kk ja sitten luopua lapsesta ja se on ihan ymmärrettävää. Jos joku synnyttää lapsen niin mun mielestä sitä pitäisi tukea kaikin mahdollisin keinoin että se voisi halutessaan kasvattaa lapsensa itse.
Ylipäätään aborttiongelma kertoo jotakin siitä mikä yhteiskunnassa on pielessä. Jos naisten oikeasti pitää saada vapaasti päättää syntymättömän lapsensa elämä jotta voisi opiskella, työskennellä jne. olla tasa-arvoisia miesten kanssa niin jossain on vikaa. Eikä sitä vikaa korjata adoptioilla.
t. abortinvastustaja minäkin, en tosin ole koskaan tehnyt aborttia joten toivottavasti et pety kun mäkin vastasin tähän ketjuun
[/quote]
Mikä ihme on aborttiongelma? Ei abortit ole mikään ongelma.
[/quote]
Eikö sun mielestä tosiaan ole ongelma että joka vuosi tässä maassa 10 000:n syntymättömän lapsen elämä päätetään? Oli abortin moraalisuudesta mitä mieltä tahansa niin kyllä suurin osa ihmisistä ymmärtää silti että abortti on aina surullinen tilanne ja mitä vähemmän niitä tapahtuu, sen parempi.
Kuvitelkaa päihteiden käyttäjiä ketkä vetää aineita koko raskauden ajan. Lapsi vammautuu ja ei pysty ikinä elämään normaalia elämää. Onko tämä AP sinusta oikein? Mietitkö asiaa nyt erikannalta?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 13:55"]kerro yksikin hyvä syy, miksi olisin kärsinyt raskausajan, että joku toinen ehkä saa kakaran. En mä ala muille kakaroita poikimaan.
[/quote]Ennemmim viet toiselta elämän? En voi käsittää.
En halua lasta, en halua olla raskaana ja synnyttää enkä halua olla vastuussa uuden ihmiselämän pakottamisesta maailmaan.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:43"]
Eikö sun mielestä tosiaan ole ongelma että joka vuosi tässä maassa 10 000:n syntymättömän lapsen elämä päätetään? Oli abortin moraalisuudesta mitä mieltä tahansa niin kyllä suurin osa ihmisistä ymmärtää silti että abortti on aina surullinen tilanne ja mitä vähemmän niitä tapahtuu, sen parempi.
[/quote]
Minä iloitsen jokaisesta ihmisestä, jonka ei tarvitse syntyä. :) Abortti on hyvä asia.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:21"]Koska minusta 16 vuotiaan ei tarrvitse synnyttää. Koin olevani vielä lapsi. [/quote] Näin. Itse olisin synnyttänyt 17-vuotiaana jos olisin "lapsen" pitänyt
[/quote] et ollut valmis myöskään kohtaamaan siittiötä joten ei olisi kannattanut vielä "leikkiä"
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:41"]
Olin 15-vuotias, menossa lukioon ja seurustellut lapsen isän kanssa vasta muutaman kuukauden. Riittävästi syitä?
[/quote] oikea ratkaisu, 15 v on vielä lapsi mutta ei sun olisi pitänyt olla vielä edes sukupuoliyhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 13:55"]kerro yksikin hyvä syy, miksi olisin kärsinyt raskausajan, että joku toinen ehkä saa kakaran. En mä ala muille kakaroita poikimaan. [/quote] mielummin siis tapat lapsen vai? Sehän on sulla jo. Miksi jonkun lääkärin pitäisi abortoida sun paneskelun tuotokset? Mikset kanna vastuuta ja tee jotain hyvää? [/quote] Entä miksi lapsen isän eli miehen ei tarvitse kärsiä paneskelun seurauksesta vaan voi sanoa että se on moro ja lähtee lätkimään kun ei kotileikit kiinnosta. Laittaa yhteiskunnan lisäksi maksamaan lapsensa elatuksen. Aloittaja ei sitten heitä paheksu? Vain naista joka s......tana h...a pitää laittaa kärsimään kun on seksiä hutsu mennyt harrastamaan. Vähintäänkin pitää vartalo repiä ja voihan sitä kevyesti antaa lapsi adoptioon. Voi luoja. Älkää naiset tehkö lapsia kuin juuri silloin kun itse niin haluatte.
[/quote] tottakai lapsen isä vastuuseen elareiden muodossa, no jos sattuu olemaan opiskelija niin yhteiskunta maksaa mutta toivottavasti ei oo niin luuseri etteikö menisi töihin jos töitä löytyy. Viranomaisille nimi tiedoksi kuka lapsen isä, menkööt DNA testeihin.
Mieluummin niin että jokainen ihminen on toivottu ja tämän kautta arvokas, kuin jonkin aatteen vuoksi "arvokas", mutta elää elämänsä arvottomana. Minäkään en tunnu mahtuvan minnekään ja olen Suomelle ylijäämää. Työttömiä koulutettuja on minua edellä, koska itse olen kouluttamaton 4 kertaa Ptsd:n saanut nainen, joka ei vanhempien laiminlyönnin takia osaa pitää itsestään huolta. Eikä kukaan muukaan juurikaan välitä. Ainahan sitä voi lohduttaa itseään sillä että on "mahdollisuus" hyvään elämään, mutta minua ahdistaa jo pelkästään ajatus siitä että lapselle lyödään se vastuu elämästään jo ennen syntymää. Saan sen kuvan että ei voi koskaan syyttää ketään toista huonoista oloista(mistä minäkin olen) kun sen mahdollisuuden olisi pitänyt olla tarpeeksi.
Itseasiassa en ole ihan täysin abortinvastustaja. En vaan ymmärrä täysin että miksi. Sen takia kysyin. Ehkä sitten olen tyhmä. Itse en pystyisi tekemään, mutta tahtoisin ymmärtää niitäkin ihmisiä jotka sen tekevät. Tiedän ettei asia ole niit mustavalkoinen, enemmänkin tahtoisin kuulla syitä, jotka minunkin mielestäni voisivat olla "hyviä"
Ap