Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopiston/ammattikorkeakoulun jälkeen opiskelemaan ammattikouluun

Vierailija
08.12.2021 |

Onko kukaan vaihtanut näin alaa? Valmistuin ammattikorkeasta viime vuonna, mutta töitä on vaikea saada. Onko liian aikaista luovuttaa? Olin viimeksi 4 kk sitten lyhyen aikaa oman alan työssä. Koulussa ollessani sain helposti harkkapaikkoja ja olin mukana kaikenlaisissa projekteissa, mutta valmistuttuani tilanne ei ole enää tuo.

Olen nyt miettinyt opiskelua lähihoitajaksi. Luultavasti hommia löytyisi paremmin tuolta alalta ja vaihtoehtoja paljon. Palkkaa pidän myös hyvänä verrattuna tämän hetkiseen. Tietysti voi olla, että en pääse heti sisään tai voi olla, etten koskaan, mutta tämä tutkinto olisi ehkä tässä kohtaa elämää järkevin, jos vielä opiskelen. Olen kohta 30 v ja haluisin kovasti vakaamman elämän jo. Kaikki muu jo on paitsi se vakkarityö.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ihan mitä tahansa muuta kuin menisin amikseen. Lähärihomma ei anna mitään mutta vie kaiken.

Vierailija
2/6 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua siihen, että itseopiskelet kaiken (määrärahojen puute kunnon opettamiseen) ja luokkakaverit on teinipissiksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Vierailija
4/6 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamankin, jotka ovat opiskelleet sen amisammatin korkeakoulututkinnon jälkeen. Yksikään heistä ei kuitenkaan ole oikeasti päätynyt töihin sille amisalalle - vaikka osa niistä on kuulemma ollut jotain lapsuuden unelmia. Itsellä on tämmöisenä "kakkostutkintona "putkiasentajan tutkinto: teen sitä joskus harrasteena omissa rakennuskohteissa, mutta en eläessäni viitsisi työkseni päivittäin säätää töisten p@skojen kanssa.

Ja vaikka yleiset vitsit toisin väittävät, niin kyllä humanistin palkka ON korkeampi kuin toisella töissä olevan putkimiehen (putkiyrittäjän kohdalla asia voi olla toisin, mutta niitä töitäkin on sit ihan liikaa)

Vierailija
5/6 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kuukautta työttömänä ei ole vielä pitkä aika. En vielä luovuttaisi.

Vierailija
6/6 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on! Halusin ammatin, en tutkintoa. Maisterista kirjanpitäjäksi. Töitä löytyi heti ja palkka noussut tosi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän