Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HOITOVAPAAN käytännössä

Vierailija
08.12.2021 |

Olen hakemassa työnantajaltani hoitovapaata. Tarkoituksenani oli hakea 2.3-30.12.2022. MUTTA tällä ajanjaksolla jossain vaiheessa mieheni pitää kuukauden isyysvapaansa jolloin minun pitää tietysti katkaista kotihoidon tuki siltä ajalta, mutta onnistuuko se vain näin vai edellyttääkö työnantaja että myös olisin konkreettisesti töissä silloin kuin mieheni on kotona? Olin siis ajatellut olevani tuon kuukauden kotona ihan vain omasta pussistani.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit tietty kertyneitä lomia pitää? Se ainakin työnantajalle ok.

Vierailija
2/5 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis onko se niin, että työnantaja olettaa että olisin töissä silloin kun katkaisen kotihoidon tuen? Olin ollut siinä uskossa että työnantajaa ei kiinnosta mitä teen/mistä saan tai en saa rahaa jos sieltä myönnetään suoraan tuo vajaa vuosi hoitovapaata?

En edes tiedä mistä heille menee tieto miehen vapaista koska kotihoidon tukihan maksetaan kelasta eikä työnantaja liity siihen mitenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis onko se niin, että työnantaja olettaa että olisin töissä silloin kun katkaisen kotihoidon tuen? Olin ollut siinä uskossa että työnantajaa ei kiinnosta mitä teen/mistä saan tai en saa rahaa jos sieltä myönnetään suoraan tuo vajaa vuosi hoitovapaata?

En edes tiedä mistä heille menee tieto miehen vapaista koska kotihoidon tukihan maksetaan kelasta eikä työnantaja liity siihen mitenkään?

Sulla on puurot ja vellit sekaisin. Kotihoidontukea voi saada vaikka olisi töissäkin, sen ainoa ehto on, että lapselle ei ole varattu kunnallista hoitopaikkaa.

Hoitovapaata anotaan työnantajalta eikä kotihoidontuki kuulu koko asiaan mitenkään. Työnantaja ei mistään saa tietää, miten sinulle kotihoidontukea maksetaan, Hoitovapaata voi olla tietty määrä eri jaksoissa tietyn ajan sisällä eikä Kela ole osallisena sen sopimiseen.

Vierailija
4/5 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat Kelaan, että et nosta kotihoidon tukea ajalta x.x.-x.x. Työnantajalle ei kuulu mistä tuolle ajalle saat rahaa.

Vierailija
5/5 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos. Eli voin ilmoittaa työnantajalle hakevani hoitovapaata seuraavasta päivästä kun vanhempainvapaa loppuu ja sen jälkeen Kelasta hakea kotihoidon tukea ja kaikki tällä selvä?