"Kiuru: Terveydenhuollon työntekijöiltä voidaan vaatia koronarokotuksia – suora lähetys käynnissä"
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse rokotettu, mutta en tiedä varmuudella ovatko kaikki työkaverini. Meillä on niin kamala pula hoitajista jo nyt, jokainen tekee töitä aivan oman jaksamisensa äärirajoilla. Jos 1-2 nyt tämän myötä lähtee, eikä uusia saada tilalle välittömästi lähden minäkin. En jaksa enää YHTÄÄN enempää työkuormaa.
Älä unohda, että valmiuslaki voidaan ottaa uudelleen käyttöön. Ja valmiuslain ollessa voimassa sinutkin voidaan velvoittaa takaisin hoitotyöhön.
t. ex-sairaanhoitaja, joka kevättalvella 2020 oli jo hieman huolissaan, että joutuisi palaamaan takaisin sairaanhoitajaksiJust oli uutisissa että valmiuslakiin aiotaan tehdä uudistuksia, pakkopikki ja pakkotöitä?, tervetuloa dystopiaan.
No just. Kunhan tilanne sairaaloissa vielä vähän pahenee, pääministeri julistaa taas poikkeustilan ja valmiuslaki otetaan taas käyttöön. Pitäisiköhän poistattaa sairaanhoitajan oikeuteni Terhikistä? Ei mulla ole aikomustakaan palata enää hoitoalalle. Siis ikinä, joten voisin hyvin tehdäkin sen.
t. se ex-sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse eroaisin Marinin asemassa ja sanoisin syyksi etten voi ajaa tällaista syrjivää politiikkaa. Hän saisi samalla sympatiaääniä puoleen koska maassa on 50000 koronapassia vastustavaa. Saattaisi unohtua ne sekoilutkin.
Vähän ristiriitaista puhetta nyt. Mitä väliä sympatiaäänillä on jos eroaa?
Tulevan uran kannalta katsos. Jos meinaa jatkossakin politiikassa huseerata.
Eihän se anna mitään hyvää kuvaa, että kaatuu pienessä tuulessa kuten Kulmuni. Ei olisi ollut mikään pakko erota, mutta ei kestänyt painetta.
Kulmuni on tällä hetkellä varmasti todella iloinen kun ei ole hallituksessa, tosiasiassa hänellä on moraaliset arvot kohdallaan. Siksi sai lähteä.
Sh kirjoitti:
Miten tälläisen yleislakon saisi alulle?
Olen välittömästi mukana! Meitä suomalaisia viedään nyt kuin pässejä narussa ja lujaa!
Nyt pitäisi meidän suomalaisten pitää yhtä ja laittaa stoppi tälle touhulle!T. Sh (pian entinen)
Laitan tätä vain eteenpäin (olen se aiempi linkkaaja)
"Hyvä sote-alan työntekijä
Jos vastustat suunnitelmaa koronapassin laajentamisesta työpaikoille ja sitä myötä vastustat uuden injektion ottamista aina 6kk välein, niin lähde mukaan vastarintaan. Lähdemme taistelemaan jokaisen ihmisen, myös hoitajien, lääkäreiden, sosiaalityöntekijöiden ym. kehollisen itsemääräämisoikeuden puolesta yhtenä rintamana. Jos haluat lähteä mukaan, niin etsi Instagramista @sinunpuolella ja lähetä viestillä sinne kuvankaappaus omasta JulkiTerhikistäsi. Saat sieltä linkin suljettuun Telegram-ryhmään. Lataa sen jälkeen sovelluskaupasta Telegram ja liity linkin kautta mukaan.
Oikea hetki taistella itsemääräämisoikeutesi puolesta on NYT. Jos koronapassin laajennussuunnitelmat menevät läpi, niin pian ei ole mahdollista tehdä mitään töitä ilman, että hakee uutta piikkiä aina 6kk välein. Ja nyt siis puhumme geeniterapiainjektiosta, joka on ollut markkinoilla alle vuoden, josta on jo todettu, että se ei estä taudin saamista eikä levittämistä, ja lisäksi se on aiheuttanut valtavasti haittavaikutuksia.
Yritetään pysäyttää tämä hulluus."
Olette sitten mitä mieltä rokotteesta tahansa, olette ottaneet tai ette, niin pysäytetään työpaikkojen ehdollistaminen. Oikeuksien rapautuminen KOSKEE MEITÄ KAIKKIA rokotusstatuksesta huolimatta. Olemme yhä yhtä kansaa
Jakakaa eteenpäin sotealalla työskenteleville. TE ja me muut jotka voimme kieltäytyä passin käytöstä olemme nyt sen laajamittaisemman toteutumisen, siis perusoikeuksien ehdollistumisen passin taakse ja vapauden välissä. Taistellaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö tämä mene vasta huomenna eduskuntaan päätettäväksi? Niinhän hallitus kaavaili liikkumisrajoituksia keväällä ja se esitys kaatui eduskunnassa. Toivottavasti edes Ano Turtiainen on siellä huomenna, vaikkei yksin saakkaan esitystä nurin.
Toivottavasti kaatuu.
Ja jos ei kaadu niin kansalaistottelemattomuutta, kieltäydytään passeista ja tuetaan terveydenhuoltohenkilöstöä taistossa parhaan kykymme mukaan.
Jos hoitajat haluaa mennä lakkoon, niin minä voin tulla tueksi. Tämä on niin väärin. Ihmiset, jotka tekevät arvokasta työtä ihan äärirajoilla ajetaan vieläkin ahtaammalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse rokotettu, mutta en tiedä varmuudella ovatko kaikki työkaverini. Meillä on niin kamala pula hoitajista jo nyt, jokainen tekee töitä aivan oman jaksamisensa äärirajoilla. Jos 1-2 nyt tämän myötä lähtee, eikä uusia saada tilalle välittömästi lähden minäkin. En jaksa enää YHTÄÄN enempää työkuormaa.
Älä unohda, että valmiuslaki voidaan ottaa uudelleen käyttöön. Ja valmiuslain ollessa voimassa sinutkin voidaan velvoittaa takaisin hoitotyöhön.
t. ex-sairaanhoitaja, joka kevättalvella 2020 oli jo hieman huolissaan, että joutuisi palaamaan takaisin sairaanhoitajaksiJust oli uutisissa että valmiuslakiin aiotaan tehdä uudistuksia, pakkopikki ja pakkotöitä?, tervetuloa dystopiaan.
Mitä Ausseilla on enää menetettävää tai puolustettavaa?
Tyranniaa pakkopiikkejä ja idi o tismia.
Nehän odottaa että Kiina ja Venäjä vapauttaa ne?
Eli länsimaat meni suoraan ansaan. Tai sitten halutaan tahallaan vetypommeja käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse eroaisin Marinin asemassa ja sanoisin syyksi etten voi ajaa tällaista syrjivää politiikkaa. Hän saisi samalla sympatiaääniä puoleen koska maassa on 50000 koronapassia vastustavaa. Saattaisi unohtua ne sekoilutkin.
Eihän se anna mitään hyvää kuvaa, että kaatuu pienessä tuulessa kuten Kulmuni. Ei olisi ollut mikään pakko erota, mutta ei kestänyt painetta.
Kulmuni on tällä hetkellä varmasti todella iloinen kun ei ole hallituksessa, tosiasiassa hänellä on moraaliset arvot kohdallaan. Siksi sai lähteä.
No se on kyllä aivan totta. Herkkä ja hyvä sydämeltään.
Tässä Ano puhuu :
"Tätä kansaa ei pakolla rokoteta"
En ole Anosta aiemmin pitänyt, mutta nyt on asiaa.
Miksi vanhuksille on jo annettu vuoden aikana jo 3 piikkiä jos ne ei suojaakaan. Kuinka vanhaksi ihmisen pitää elää vanhana ja sairaana. Ja eikös hoitajilla ole aina maski. Miten niitä vanhuksia suojellaan omaisilta! ja heidän omilta reissuiltaan.
Pakkorokotus ei olekaan kun sen voi kiertää käymällä testissä-ainakin lääkäreillä on varaa maksaa testit.
Kuka hoitaa lisääntyvän vanhusten määrän kun hoitajia jää pois alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just. Kunhan tilanne sairaaloissa vielä vähän pahenee, pääministeri julistaa taas poikkeustilan ja valmiuslaki otetaan taas käyttöön. Pitäisiköhän poistattaa sairaanhoitajan oikeuteni Terhikistä? Ei mulla ole aikomustakaan palata enää hoitoalalle. Siis ikinä, joten voisin hyvin tehdäkin sen.
t. se ex-sairaanhoitaja
Voit poistaa oikeuden. Mutta tuskin sua ekana palkataan, vapaaehtoiset ensin. Ja jos oma vuoro tulee niin kerro että olet juuri hankkiutumassa hoitoon alkoholistin, mielentervessyiden, hajonneen selän jne. takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. se ex-sairaanhoitajaVoit poistaa oikeuden. Mutta tuskin sua ekana palkataan, vapaaehtoiset ensin. Ja jos oma vuoro tulee niin kerro että olet juuri hankkiutumassa hoitoon alkoholistin, mielentervessyiden, hajonneen selän jne. takia.
Ei mua ekana palkattaisikaan. Ja vikanakaan ei mihinkään erikoissairaanhoitoon vaan korkeintaan jonnekin vanhusten hoivalaitokseen. Olen ollut niin pitkään (21 vuotta) pois sairaanhoitajan hommista, että vapaaehtoisten jälkeen ensin velvoitettaisiin takaisin hoitotyöhön ne, joiden alalta lähtemisestä on lyhyempi aika, ja mä olisin ihan viimeisten joukossa. Olen kyllä rokotettu ja kolmannenkin rokotteen otan muutaman viikon päästä, mutta takaisin hoitotyöhön en enää halua.
Kiuru haastaa Marinin sekoilussa kumpi tuhoaa enemmän puolueensa mahdollisuuksia pärjätä seuraavissa vaaleissa?
Omaiset voisivat kysyä hoidokeilta haluavatko vuosikausia maata sängyssä syötettynä ja täysin autettuna?
En minä ainakaan, mieluummin kuolisin koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Koronapassi, johon vaaditaan koronatestejä, rokotteiden sijaan, on se mitä voisin kannattaa.
Testaamista kaikilta. Nuo testithän vain estävät tartuttamisen ja tartuntaketjut. Antigeenipikatestit ovat myös lähes yhtä luotettavia kuin PCR testit. Pikatestejä voisi aivan hyvin käyttää ainakin matalamman riskin tilaisuuksissa ja madaltaisivat testaamisen kynnystä. Apteekeissa voisi myös hyvin testata, nyt olen kyllä nähnytkin jo firmojen testauspaikkoja markettien parkkipaikoilla.
Lapissa on jo käytettykin antigeenitestejä, hyvä Lappi.
Parasta olisi pari kertaa viikossa pikatesti. Työnantaja voisi jakaa pikatestit. Tämäkään ei tietysti ole 100% mutta vähentäisi oireettomana tartuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Maassa on yli 3 miljoonaa (enemmistö) koronapassia vastustavaa. Vain 2,6 miljoonaa (vähemmistö) oli uutisten mukaan ladannut koronapassin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maassa on yli 3 miljoonaa (enemmistö) koronapassia vastustavaa. Vain 2,6 miljoonaa (vähemmistö) oli uutisten mukaan ladannut koronapassin.
Se ettei ole ladannut passia ei takoita että vastustaa sitä. Minäkin kävin vasta eilen lataamassa sen kun olen ensi viikolla lähdössä matkalle ja tarvitsen sitä. Ei ole aiemmin ollut tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, että tartuntatautilakia on juuri tänä vuonna muutettu siten, että "yleisvaarallinen tartuntataudin" (jollaiseksi myös korona leimataan) vuoksi potilaalle saadaan määrätä lääkkeitä (rokotteita?) potilaan vastustuksesta huolimatta:
"65 §
Lääkityksen antaminen vastustuksesta huolimatta eristämisen aikana
Terveydenhuollon ammattihenkilö saa potilasta hoitavan lääkärin ohjeiden mukaan antaa potilaalle määrätyt lääkkeet potilaan vastustuksesta huolimatta, jos se on yleisvaarallisen tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillyn tartuntataudin leviämisen estämiseksi välttämätöntä"
Lisäksi voidaan tehdä pakollinen terveystarkastus (16 §), ja karanteenia varten voidaan eristää ulkopuolelta lukittavaan tilaan (67 §).
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2016/20161227#L9P84
Tässä nyt vain muutama huomio tuosta laista. Aika paljon laki sallii jo kaikenlaisia juttuja joita joki voisi myös varmasti niin halutessaan väärinkäyttää. Tuli tästä vaan jotenkin mieleen ne Australian mielivaltaiset eristysleirit.
Vierailija kirjoitti:
Sh kirjoitti:
Miten tälläisen yleislakon saisi alulle?
Olen välittömästi mukana! Meitä suomalaisia viedään nyt kuin pässejä narussa ja lujaa!
Nyt pitäisi meidän suomalaisten pitää yhtä ja laittaa stoppi tälle touhulle!T. Sh (pian entinen)
Laitan tätä vain eteenpäin (olen se aiempi linkkaaja)
"Hyvä sote-alan työntekijä
Jos vastustat suunnitelmaa koronapassin laajentamisesta työpaikoille ja sitä myötä vastustat uuden injektion ottamista aina 6kk välein, niin lähde mukaan vastarintaan. Lähdemme taistelemaan jokaisen ihmisen, myös hoitajien, lääkäreiden, sosiaalityöntekijöiden ym. kehollisen itsemääräämisoikeuden puolesta yhtenä rintamana. Jos haluat lähteä mukaan, niin etsi Instagramista @sinunpuolella ja lähetä viestillä sinne kuvankaappaus omasta JulkiTerhikistäsi. Saat sieltä linkin suljettuun Telegram-ryhmään. Lataa sen jälkeen sovelluskaupasta Telegram ja liity linkin kautta mukaan.
Oikea hetki taistella itsemääräämisoikeutesi puolesta on NYT. Jos koronapassin laajennussuunnitelmat menevät läpi, niin pian ei ole mahdollista tehdä mitään töitä ilman, että hakee uutta piikkiä aina 6kk välein. Ja nyt siis puhumme geeniterapiainjektiosta, joka on ollut markkinoilla alle vuoden, josta on jo todettu, että se ei estä taudin saamista eikä levittämistä, ja lisäksi se on aiheuttanut valtavasti haittavaikutuksia.
Yritetään pysäyttää tämä hulluus."
Olette sitten mitä mieltä rokotteesta tahansa, olette ottaneet tai ette, niin pysäytetään työpaikkojen ehdollistaminen. Oikeuksien rapautuminen KOSKEE MEITÄ KAIKKIA rokotusstatuksesta huolimatta. Olemme yhä yhtä kansaa <3
Jakakaa eteenpäin sotealalla työskenteleville. TE ja me muut jotka voimme kieltäytyä passin käytöstä olemme nyt sen laajamittaisemman toteutumisen, siis perusoikeuksien ehdollistumisen passin taakse ja vapauden välissä. Taistellaan!
Pistin jakoon Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kyllä pahalta, että Kulmuni joutui jättää tehtävänsä kun kuitenkin muut ministerit suhmuroivat menemään ja eivät todellakaan ajattele kansan parasta näillä päättömillä päätöksillään.