millä saa lapsen selostamisen loppumaan, vai saako millään?
Kyseessä jo 12, kohta 13-vuotias, ja selostaa koko ajan tekemisiään jos joku toinen vain on kuuloetäisyydellä.
On sekunnin hiljaa jos sanoo asiasta, ettei tarvitse koko ajan selostaa, mutta sitten jatkaa taas. Ei millään jaksaisi kuunnella koko aikaa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tää on vaan joidenkin tapa.
Näin mä vähän arvelinkin.. Mietin vain että saako sitä mitenkään lopetettua. On jotenkin ikävää myöskin pyytää toista olemaan hiljaa kotonaan, mutta toisaalta taas kyllä muillakin pitää olla mahdollisuus olla omassa kodissa ilman selostusta.
ap
Itsepä olet lapsesi hankkinut, joten kuuntelet myös selostuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mä vähän arvelinkin.. Mietin vain että saako sitä mitenkään lopetettua. On jotenkin ikävää myöskin pyytää toista olemaan hiljaa kotonaan, mutta toisaalta taas kyllä muillakin pitää olla mahdollisuus olla omassa kodissa ilman selostusta.
ap
Sinäpä taasen et tiedä edes mistä itse puhut. Oletko ap yrittänyt toimittaa omaan huoneeseensa kun alkaa selostamaan? Mielestäni perheen aikuisia pitää totella, eikä saa häiritä jatkuvasti, ja jos niin tekee, niin passitetaan huoneeseen miettimään miksi sana ei kuulu,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinäpä taasen et tiedä edes mistä itse puhut. Oletko ap yrittänyt toimittaa omaan huoneeseensa kun alkaa selostamaan? Mielestäni perheen aikuisia pitää totella, eikä saa häiritä jatkuvasti, ja jos niin tekee, niin passitetaan huoneeseen miettimään miksi sana ei kuulu,
En kyllä ole passittanut. Jotenkin tuntuu ylimitoitetulta, kun ei hän varmaankaan pahalla tuota tee.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla autismin kirjolla?
Kun ei ole niin ei ole. Kai kirjolainen selostaisi yksinkin ollessaan eikä vain silloin kun joku on samassa tilassa
ap
Hui, tyttöparalla on paha äitipuoli. Toivottavasti isänsä löytää lämpöisemmän ja empaattisemman rakkaan kuin tuollainen jääkalikka, hrrrrrr.
Mun tyttöni 11-vuotias tekee tuota. Tai hän ei selosta mutta suu käy kärjistäen koko ajan paitsi telkkaa katsellessa ja jos katsoo esim vaikka jotakin tubettajaa puhelimelta kuulokkeilla.
Hänellä ADD.
Ihan siitä asti kun puhumaan oppi niin on tehnyt tuota. Muistan kun kaupassa istui ostoskärryissä ja koko kauppareissun (helposti meni tuntikin kaupassa) hän puhua pälpätti. Ei kaipaa vastauksia eli häntä ei haittaa vaikka välillä uppoudun omiin ajatuksiini enkä kuule mitä puhuu.
Tämä tosiaan kärjistetty versio eli ei tietenkään ihan tauotta pälätä mutta puhuu todella paljon.
Hän on aina ollut tosi suosittu tyttö eli ilmeisesti ei kuitenkaan niin pälätä että kavereilla menisi hermot?
Itse sanon joskus että ihan oikeasti nyt olet hetken hiljaa 😅 Tyttöä vaan naurattaa kun tietää itsekin pälisevänsä liikaa. Ja hetken päästä suu käy taas kun tulee mieleen joku juttu...
Mutta pointti oli tässä se että tällä pälisijällä on ADD. Voisiko kuitenkin kyse olla ns erityislapsesta? Omaani en pidä mitenkään erityisenä mutta tuo ominaisuus hänellä kuitenkin on.
Minä olen itsekseenpuhuja, ja se on kuulemma ärsyttävää! Olen saanut suitsittua sitä sillä että puhun mielessäni, enkä ääneen. PUhun kyllä itsekseni riippumatta siitä onko joku paikalla vai ei, ja en selosta, vaan puhisen tyyliin miksi tämä nyt ei muka toimi näin -jos laittaisinkin tämän tapetin enkä tuota toista etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla autismin kirjolla?
Kun ei ole niin ei ole. Kai kirjolainen selostaisi yksinkin ollessaan eikä vain silloin kun joku on samassa tilassa
ap
Mitä höliset?
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttöni 11-vuotias tekee tuota. Tai hän ei selosta mutta suu käy kärjistäen koko ajan paitsi telkkaa katsellessa ja jos katsoo esim vaikka jotakin tubettajaa puhelimelta kuulokkeilla.
Hänellä ADD.
Ihan siitä asti kun puhumaan oppi niin on tehnyt tuota. Muistan kun kaupassa istui ostoskärryissä ja koko kauppareissun (helposti meni tuntikin kaupassa) hän puhua pälpätti. Ei kaipaa vastauksia eli häntä ei haittaa vaikka välillä uppoudun omiin ajatuksiini enkä kuule mitä puhuu.
Tämä tosiaan kärjistetty versio eli ei tietenkään ihan tauotta pälätä mutta puhuu todella paljon.
Hän on aina ollut tosi suosittu tyttö eli ilmeisesti ei kuitenkaan niin pälätä että kavereilla menisi hermot?
Itse sanon joskus että ihan oikeasti nyt olet hetken hiljaa 😅 Tyttöä vaan naurattaa kun tietää itsekin pälisevänsä liikaa. Ja hetken päästä suu käy taas kun tulee mieleen joku juttu...Mutta pointti oli tässä se että tällä pälisijällä on ADD. Voisiko kuitenkin kyse olla ns erityislapsesta?
Omaani en pidä mitenkään erityisenä mutta tuo ominaisuus hänellä kuitenkin on.
Kyllä äidilläkin on ADD, jos kaupassa menee tunti.
Selvää urheiluselostajaainesta.