Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiska julkaisee kohuvideon, jossa pääministeri Sanna Marin tanssii korona-altistuneena yökerhossa Corona-kalja kädessä

Kommentit (697)

Vierailija
481/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut pääministerit eivät ole tuottaneet näin ahkerasti materiaalia keltaiselle lehdistölle. Miettikääpä sitä.

Muita pääministerejä ei Keltainen lehdistö ja esim. IL ja IS ole kohdellut niin huonosti, mitä Marinia ovat. Ottavat kaiken irti, mitä saavat. Välillä se on ollut aika työlästäkin heille, kun on pitänyt yrittää värittämällä keksiä kirjoittamista - shokeeraavat otsikothan aina purevat tiettyihin lukijoihin.

The Guardian on laatulehti ja kirjoitti paljon ”pahemman” eli totuudenmukaisen jutun Marinista.

Turha ampua viestintuojaa jos sylttytehtaalla sakkaa.

Vierailija
482/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon viitaten: Mitä on Corona-kalja ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut pääministerit eivät ole tuottaneet näin ahkerasti materiaalia keltaiselle lehdistölle. Miettikääpä sitä.

Muita pääministerejä ei Keltainen lehdistö ja esim. IL ja IS ole kohdellut niin huonosti, mitä Marinia ovat. Ottavat kaiken irti, mitä saavat. Välillä se on ollut aika työlästäkin heille, kun on pitänyt yrittää värittämällä keksiä kirjoittamista - shokeeraavat otsikothan aina purevat tiettyihin lukijoihin.

The Guardian on laatulehti ja kirjoitti paljon ”pahemman” eli totuudenmukaisen jutun Marinista.

Turha ampua viestintuojaa jos sylttytehtaalla sakkaa.

Ihan sama uutisointi oli myös CNN:llä, Der Spiegelissä ja Politicossa, jotka myös laatulehtiä. Erityisen paha Sannalle oli Politicon uutisointi hänen mokailuistaan, sillä sitä lukevat varsinkin EU:n poliitikot ja virkamiehet.

Vierailija
484/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhooijjaa antakkaa nyt sen olla. Oisko kiva jos teistäki kirjotellaa seiskaan. Myötähävettää tää kyttäys täällä suomessa. Ihminen se sannaki on.

Vierailija
485/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko ajan kun nykyinen presidentti kavereiden kanssa iski naisia kapakassa, ai,niin eri asia olikin keski-ikäinen Miäs. Se oli vain kunniaksi olla puolivilli poikamies.

Sauli menetti ekan vaimonsa liikenneonnettomuudessa.

Ihan on leskimiehellä pikeus etsiä uutta vaimoa.

Se on aina ollut uskonnollinen ja pliisu pikkukaupungin juristi. Ei revittele.

Sauli Niinistö on nuorenakin osanut käyttäytyä arvolleen sopivasti.

Turha häntä on käytöksen kultaisen kirjan malliesimerkiksi nostaa. On aina osannut olla työyhteisöissä tyly ja hankala ja itkettää alaisiaan. Kaikki ei aina ole sitä miltä tv-kameran edessä näyttää.

Jos Marin kaiken sonnan lisäksi vielä itkettäisi alaisiaan olisi meteli vieläkin suurempi. Miehet eivät itke vaikka bussin alle heitä heitteleekin tämä stn mikälie.

Vierailija
486/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt vuonna 1960 ja muistan aika monta pääministeriä ja aika monta juttua. Esimerkiksi Esko Ahoa ryöpytettiin 90-luvulla aivan järjettömästi. Eikä esimerkiksi Mauno Koivistokaan helpolla päässyt. Ja koska olen opiskellut poliittista historiaa, voin kertoa että Urho Kekkonen se vasta pääministerinä haukkumista saikin.

Se että Sanna Marinista on ollut paljon paskaa lehdissä johtuu yksinkertaisesti siitä, että hän on tyrinyt niin raskaasti ja toistuvasti. Tämä biletys viime viikonloppuna osoitti täydellistä harkintakyvyn puutetta ja jos tämä nyt räjäytti potin niin syypää siihen on kyllä ihan Sanna Marin itse. Poliittinen itsemurha jolta häntä taitaa nyt suojata ainoastaan se, että hän on "nätti nuori nainen ja äiti". Seuraavalla kerralla ei suojaa enää.

Vierailija
487/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset solvatko Marinin ulkonäköä, ikää, äitiyttä tms.

Riittää, että osoittaa kritiikkinsä pelkästään hänen työhönsä. Tehtyyn ja tekemättömään.

Henkilökohtaisuuksiin menevä haukkuminen vain lisää sympatiaa häntä kohtaan.

Ja kuitenkin tosiasia on, että pääministerin virassa hän on töppäillyt enemmän kuin kukaan aikaisempi pääministeri.

Sannaa on markkinoitu ja hehkutettu kaksi vuotta sillä, että on "nuori" "nätti" nainen ja äiti. Se on hänen brändinsä jolla hänet on markkinoitu ja jolla häntä yritetään suojata kaikelta kritiikiltä.

Mitään muuta hänestä ei ole koskaan sanottu eikä kehuttu, koska mitään muuta kehumista ei ole.

Joten on loogista huomauttaa, että hän ei ole nuori. Ulkonäöstäkin saa keskustella koska hän itse ja kannattajansa ovat jatkuvasti tuoneet sitä esiin. Kaikissa keskusteluissa puolustelu Sannalle on aina, että on "nätti nuori nainen" ja että häntä kritisoidaan vain sen takia. Mikä on täyttä roskaa, mutta jos ihmisen koko julkinen henkilöbrändi on luotu olemaan "nuori nätti nainen" niin silloin tästä brändistä keskustellaan ja todetaan, että se on valheellinen, ihan jo koska ei ole nuori.

Tämä. Ällöttää tuo brändi, ihan kuin se olisi jokin tärkein asia päämnisterissä. Sanna ei ole mikään parikymppinen pimu, joka tärkein asia on olla nuori ja nätti vaan kohta nelikymppinen keski-ikäinen aikuinen nainen vastuullinen työ hoidettavanaan. Ja siihen sopivaa käytöstä häneltä sopii odottaa eikä mitään teinipissistelyä. En millään tajua, että somessa puolustellaan, että kun Sanna on niin nuori niin pitää päästä bilettämään. Nuori? Nyt puhutaan kyllä vakaasti aikuisessa iässä olevasta ihmisestä. Useimmilla ihmisillä 36-vuotiaana on kylläkin bilevuodet jo takana ja tärkeämpääkin tekemistä kuin juhlia yökerhossa parikymppisten julkkistyrkkyjen kanssa. Viihteellä voi toki käydä silloin tällöin mutta ehkä sitä ei kannattaisi tehdä korona-altistuneena tällaisena aikana, kun kaikki järkevät aikuiset pyrkivät olemaan poissa väkijoukoista.

Vierailija
488/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhooijjaa antakkaa nyt sen olla. Oisko kiva jos teistäki kirjotellaa seiskaan. Myötähävettää tää kyttäys täällä suomessa. Ihminen se sannaki on.

Sitten kannattaa lähteä politiikasta ja lopettaa satojen tuhansien eurojen palkan nostaminen veronmaksajilta jos hommat eivät kiinnosta. Palaisi sinne Tampereelle kaupan kassaksi niin ketään ei enää kiinnostaisi kun ei vahingoittaisi enää yhteiskuntaa.

Vierailija
489/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää, että osoittaa kritiikkinsä pelkästään hänen työhönsä. Tehtyyn ja tekemättömään.

Ja kuitenkin tosiasia on, että pääministerin virassa hän on töppäillyt enemmän kuin kukaan aikaisempi pääministeri.

Sannaa on markkinoitu ja hehkutettu kaksi vuotta sillä, että on "nuori" "nätti" nainen ja äiti. Se on hänen brändinsä jolla hänet on markkinoitu ja jolla häntä yritetään suojata kaikelta kritiikiltä.

Mitään muuta hänestä ei ole koskaan sanottu eikä kehuttu, koska mitään muuta kehumista ei ole.

Joten on loogista huomauttaa, että hän ei ole nuori. Ulkonäöstäkin saa keskustella koska hän itse ja kannattajansa ovat jatkuvasti tuoneet sitä esiin. Kaikissa keskusteluissa puolustelu Sannalle on aina, että on "nätti nuori nainen" ja että häntä kritisoidaan vain sen takia. Mikä on täyttä roskaa, mutta jos ihmisen koko julkinen henkilöbrändi on luotu olemaan "nuori nätti nainen" niin silloin tästä brändistä keskustellaan ja todetaan, että se on valheellinen, ihan jo koska ei ole nuori.

Tämä. Ällöttää tuo brändi, ihan kuin se olisi jokin tärkein asia päämnisterissä. Sanna ei ole mikään parikymppinen pimu, joka tärkein asia on olla nuori ja nätti vaan kohta nelikymppinen keski-ikäinen aikuinen nainen vastuullinen työ hoidettavanaan. Ja siihen sopivaa käytöstä häneltä sopii odottaa eikä mitään teinipissistelyä. En millään tajua, että somessa puolustellaan, että kun Sanna on niin nuori niin pitää päästä bilettämään. Nuori? Nyt puhutaan kyllä vakaasti aikuisessa iässä olevasta ihmisestä. Useimmilla ihmisillä 36-vuotiaana on kylläkin bilevuodet jo takana ja tärkeämpääkin tekemistä kuin juhlia yökerhossa parikymppisten julkkistyrkkyjen kanssa. Viihteellä voi toki käydä silloin tällöin mutta ehkä sitä ei kannattaisi tehdä korona-altistuneena tällaisena aikana, kun kaikki järkevät aikuiset pyrkivät olemaan poissa väkijoukoista.

Tuo brändi on ihan uskomattoman vanhanaikainen, kuin joku 1950-luvun Miss Suomen luonnehdinta. Ihan kuin demareilta olisi mennyt puolen vuosisadan ajan feminismi täysin ohi, missä naisen arvo ei ole vain se, että on "nuori nätti nainen ja äiti".

Vierailija
490/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä mieltä on oikeasti nuori ihminen keski-ikäisestä Sannasta:

- Olen sitä mieltä, että jos ihminen tienaa reilut 16 000 euroa kuussa ja se puhelin kuuluu hänen työnkuvaansa, niin kyllä se luuri täytyy olla mukana, vaikka lähtisi viihteelle, Tuure päättää.

Vierailija
491/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, mutta runkkarit tahtoo nyt riehua. Annetaan heidän toki riehua. Mulle käy vihervassari-hallitus ensi kaudellekin. 

Vierailija
492/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sille mitään mahda, että tuosta videosta tulee mieleen Hansu ja Pirre. Bile-Hansu toppahaalarissa baila baila, ihan samat vibat.

Todellakin. Tai jokin Kummeli-hahmo. Erehdyttävästi muistuttaa myös Sanna-Raipe Helmistä Putouksessa.

Sinuna menisin ihan itse katsomaan peiliin. Sieltä se vika löytyy moneen asiaan. 

No hui.

Minä en huoju julkisilla videoilla kännissä naurettavan näköisenä tai brändää itseäni Suomen parhaaksi puhuvaksi pääksi.

Koska et pääse yleensäkään mihinkään kodistasi. Valitat siellä vaan päivästä toiseen, kun naiset ovat niin superkauheita, eivätkä anna sinulle. Työttömyyskorvaus ei riitä maksullisiin. 

Vierailija
493/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sille mitään mahda, että tuosta videosta tulee mieleen Hansu ja Pirre. Bile-Hansu toppahaalarissa baila baila, ihan samat vibat.

Todellakin. Tai jokin Kummeli-hahmo. Erehdyttävästi muistuttaa myös Sanna-Raipe Helmistä Putouksessa.

Sinuna menisin ihan itse katsomaan peiliin. Sieltä se vika löytyy moneen asiaan. 

No hui.

Minä en huoju julkisilla videoilla kännissä naurettavan näköisenä tai brändää itseäni Suomen parhaaksi puhuvaksi pääksi.

Koska et pääse yleensäkään mihinkään kodistasi. Valitat siellä vaan päivästä toiseen, kun naiset ovat niin superkauheita, eivätkä anna sinulle. Työttömyyskorvaus ei riitä maksullisiin. 

Juujuu, boooooring...

Mässytä nyt vielä se "Sannaa kiusataan kun se on nuori ja nätti", "Olette kaikki paskoja mutseja" ja "chillaa, boomeri" niin on tullut kaikki teidän "nokkeluudet" kerralla.

Vierailija
494/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna-Raipe kyl söpö :)

Vierailija
495/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hui.

Juujuu, boooooring...

Mässytä nyt vielä se "Sannaa kiusataan kun se on nuori ja nätti", "Olette kaikki paskoja mutseja" ja "chillaa, boomeri" niin on tullut kaikki teidän "nokkeluudet" kerralla.

En. Mutta mua kiinnostaa tätä misogynia syvemmin. Mikä sinut ajoi tuohon pisteeseen? Olitko jo lapsena väkivaltainen? Onko kiusaamiskokemuksia taustalla? Miksi itse sitten kiusaat? Saatko mistään muusta tyydytystä? Tekikö masennuslääkitys sinusta vihaisen impotentin?

Vierailija
496/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna-Raipe kyl söpö :)

Jep. Söpömpi, kun yksikään inseli :)

Vierailija
497/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka meuhkaa siitä, että Marin on tanssinut kaljapullo kädessä, ette taida itse käydä ulkona. Itsestään selvyys on, että omaa juomaa ei koskaan jätetä pöytään vartioimatta. Voiko tämä olla yllätys kenellekään. En ole demari eikä musta sellaista tule, mutta Helsingin yöelämän tiedän.

Marinilla on turvamiehet mukana, jotka pitävät huolta laukusta ja juomista, kun pääministeri joraa. Tavan kansalaisella ei näin ole.

Kenellä pitää edes olla juoma/pullo kokoajan edessä/kädessä ettei edes sen aikaa tule taukoa juomasta huolehtimiseen, että voi käydä vessassa tai tanssilattialla?

Tietysti jos on baarissa vain keskittymässä juomiseen niin sittenhän taukoa ei voi pitää kun menee hyvä humala harakoille.

Oletko sinä jotenkin yksinkertainen? Jos juoman jättää pöytään, on iso riski että joku sekoittaa siihen tyrmäystippoja.

Pääministerillä on meidän maksamat kännykät, turvamiehet ja autot, vaikka hän pyörisi  jossain epämääräisissä bileissa, hänen turvallisuutensa on taattu. Entä me kansalaiset?

Tavistytön taas täytyy olla tarkkana sen koronan ja Coronapullon kanssa ja pysytellä luotetussa seurassa. 

Jotkut tavistytöt kadehtivat Sannan etuja mutta eivät varmaankaan Sannan velvollisuuksia ja hänen saamaansa someryöpytystä.

Nykyaikana halutaan vain ne hyvät puolet kaikesta. Ollaan valmiita mollaamaan muita ihmisiä asioista, jotka he hoitavat paljon paremmin, mitä mollaaja itse niitä kykenisi hoitamaan.

Lintiläkin moitti Sannaa siitä, että hän lähti altistumisen jälkeen baariin, vaikka LIntilä itse lähti pelaamaan altistumisen jälkeen salibandya. Siellä onkin tehokasta hengästyneenä levittää koronapöpöjä pelikavereille.

Miten Lintilällä oli kanttia moittia Sannaa? Tämä on just sitä noloa toimintaa, mitä niin moni harrastaa näinä aikoina. Nähdään muiden mokat, mutta omia ei edes yritetä huomata. Luullaan kai, että kun painaa muita alas "mutaan", niin nousee sieltä itse ylös. Aivan kuin muiden mollaaminen osoittaisi sitä, että mollaaja  muka osaisi paremmin - se on yleensä just päinvastoin.

Itsekriittisyyttä olisi hyvä harrastaa vähän enemmän eikä nolata itseään.

Sanna on itse ollut erittäin herkkä haukkumaan ja arvostelemaan muita

Tylytti mm äitejä monta kuukautta keväällä 2020, vaikka ei kyllä itse vaikuta miltään Vuoden äidiltä. Näkeekö edes lastaan koskaan?

Ja kun julkisesti haukkui ja pilkkasi iäkkäämpiä ihmisiä, niin on aivan perusteltua naureskella sille, että on itsekin jo keski-ikäinen boomeri.

Mua ihmetytti tässä boomer-hommassa, että onko kellään murrosikäisiä lapsia kotona. Olen itse teinin myötä niin siedättynyt tuohon boomerointiin. Tuli tosiaan aivan puskista, miten vakavasti ihmiset asiat ottavatkaan. 

Vierailija
498/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Seven. Lisää tälläistä ja totuudet julki.

Vierailija
499/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinia on kehuttu nimenomaan nuorten naisten idoliksi ja esikuvaksi. Hirvee hypetys ja varmaan edelleen, nämä kun eivät seuraa politiikkaa tai ole käsitystä miten korkeassa virassa olevan pitää käyttäytyä, koska jutut leviävät satavarmasti myös maamme rajojen ulkopuolelle.  Nähtäväksi jää kumpi menee ekana pääministeriys vai mielenterveys. Uskottavuus ainakin horjuu pahasti paitsi näillä jotka lukevat  vain hänen omia päivityksiään ja kuviaan. Ihan sama heille vaikka Marin olisi tubettaja tai laulaja.

Tuo brändi on ihan uskomattoman vanhanaikainen, kuin joku 1950-luvun Miss Suomen luonnehdinta. Ihan kuin demareilta olisi mennyt puolen vuosisadan ajan feminismi täysin ohi, missä naisen arvo ei ole vain se, että on "nuori nätti nainen ja äiti".

Vierailija
500/697 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla tanssii puolet Suomen kansasta...

Turhaa älämölöä koko asiasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme