Ystävyyssuhteet ovat pohjimmiltaan kaupankäyntiä. En pidä ystävyyssuhteista, vaikka pidän ihmisistä.
Ymmärrä minua niin ymmärrän sinua.
Koska ymmärrän sinua nyt, niin et saa koskaan muuttua, muuttuminen on uhka.
Kommentit (24)
En mä ainakaan ajattele samoja ajatuksia, tunne samoja tunteita mitä 20 vuot sitten. Kokemukset muokanneet.
Eihän silloin hyväksy ihmisiä jos ei hyväksy sitä että ihmiset muuttuu.
Taidat puhua naisten välisestä ystävyyssuhteista, sillä minä en tunnista tollasta käytösmallia omista kavereista.
Toiset pysyy tahdissa mukana, toiset ei.
Joko jämähdät harhakuviisi tai opettelet uuden rytmin.
Omituisia ystävyyssuhteita sulla ollu. Ei mun pari syvää ystävyyssuhdetta ole tuonnepäinkään että pitäisi olla joku harhakuva ja leikkiä jotain mitä ei ole. Ihan minä ja ystäväni ollaan semmoisia kuin ollaan, ei oo tarvetta teeskennellä. Tulee mieleen että oot tainnut itse feikata joskus ja nyt katkerana luulet että kaikki feikkaa.
Mitä ihmeen kummaa? :D
Mun pisimmät ystävyyssuhteet ovat kestäneet melkein 30 vuotta ja ollaan kyllä muututtu matkalla. Ei ole ollut ongelma.
Teillä oli ns. Lupa muuttua. Kaikissa kaveripiireissä ei.
Omassa kaveripiirissäni en voisi edes perustaa perhettä rauhassa kavereilta. He sotkisi perheeni asiat.
Muutoksen jälkeen vasta tietää, kuka on oikeasti ystävä. Feikkejä nihilistejä ja opportunisteja tässä maailmassa kyllä riittää…
Vierailija kirjoitti:
Ahaa... Eli viisastuminenkin on kiellettyä joissain "kaveri"piireissä.
Minusta parisuhde on vielä rankempaa kaupankäyntiä. Tuntuisi hirveän raskaalta olla sitoutunut ihmiseen, josta saattaa aina toisinaan epäillä, että hän esimerkiksi pettää.
Plussiahan parisuhteessa on esimerkiksi taloudellinen puoli ja seksin saanti sekä emotionaalinen tuki. Näihin pitäisi itse sitoutua pitkäkestoisesti ja toivoa, että toinen myös antaa oman osansa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäänhän ei pakota jäämään tuollaisiin piireihin.
Vierailija kirjoitti:
Omassa kaveripiirissäni en voisi edes perustaa perhettä rauhassa kavereilta. He sotkisi perheeni asiat.
Miksi ihmeessä kaveeraat tollasten kanssa? Ei toi ole mitään normaalia ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa... Eli viisastuminenkin on kiellettyä joissain "kaveri"piireissä.
Yksilöllisyys on kiellettyä. Et oikeasti voi kertoa rehellisesti tiettyjä mieltymyksiäsi tmv. Ketään ei kiinnosta tai se vaan vituttaa, että ”yrität olla jotain hienoa”.
Juu, kyllä tätä matalaotsaisuutta esiintyy paljonkin ei taida katsoa paikkakuntaakaan.
Voin kuvitella miten vuoden perheenperustamisen jälkeen aletaan säätää parisuhdetta, perhe-elämää ja kaikkea mihin päästään mielipide sanomaan.
Nuorena tuollaiset piirit menee mutta ajan kuluessa niistä muodostuu juurikin myrkyllisiä.
Lapsi menee usein kaveruuden edelle. So long.
(Jatkoa..)Ystävyys on harhaa siitä, että muka tuntee toisen. Ja toinen on sitten kahlittu olemaan se "harhakuva", tai muuten loukkaa toista.
Kukaan ei pohjimmiltaan tunne edes itseään.